Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. november 18. szombat

A Toro Rosso főhadiszállásán beköszöntött a tél

Faenzában bizony megjelent a hó - a Toro Rossónál gyorsan ki is posztolták, hogy mire mennek haza a meleg Brazíliából...

 

Vezetőt jelölt a rali szakág: megvannak az eredmények

Íme a főtitkári tájékoztató az MNASZ részéről:

Tisztelt Tagjaink,

Tájékoztatom Önöket, hogy az MNASZ Rally Szakág vezető jelölésének határideje 2017. november 15. 16:30 órakor lejárt.

A jelölőlapok és a jelöléssel kapcsolatban megküldött dokumentumok ellenőrzése MNASZ nyilvántartása alapján megtörtént.

A jelölések tény adatai: Határidőig beérkezett jelölések száma: 91

Rally Szakágban nevezői vagy rendezői licenccel rendelkező tag szervezetek száma:

• 2017. 10. 30-án: 82 (jelölési felhívás napja)

• 2017.11.15-én: 85 (jelölési határidő napja)

A beérkezett 91 db jelölés kettő jelöltre érkezett. A 85 tagszervezetből 1 tagszervezet nem adott jelölést.

A két jelölt:

• Berényi Ákos úr

• Pryma Zoltán úr

A jelölések megoszlása:

Berényi Ákos : 47

Pryma Zoltán : 44

A jelölő szervezetek közül 5 tag előzőleg Berényi Ákos úrra megküldött jelölését visszavonta. 3 tag mindkét jelöltre leadta szavazatát. A szakágvezető kinevezéséről az MNASZ elnöksége hoz döntést. A döntésről a Tisztelt Tagságot tájékoztatjuk.

Herczeg Lajos sk.

főtitkár

FB-default-image_1

Ne maradj le semmiről: mutatjuk a hétvégi programot!

Tassi Attiláék TCR-futamait a Sport 1 közvetíti szombaton, az első futamot felvételről adják a második, már élőben adott verseny előtt - nézhetünk azonban WTCC-t és WEC-t is magyar kommentárral. 

Szombat

3:20-4:10 Formula-3, Makaó, első futam

7:10-8:10 WTCC, első futam (M4 Sport)

8:10-8:40 TCR, első futam (Sport 1 - felvételről, 11:45-től)

12:35-13:05 TCR, második futam (Sport1)

14:00-20:00 WEC, bahreini hat órás futam (17:45-től Eurosport)

 

Vasárnap

3:40-4:40 WTCC, második futam (M4 Sport)

8:30-9:30 Formula-3, Makaó, második futam

20:30- Monster Energy NASCAR Cup Series, futam

michelisz-makaó

fotó: dppi

 

Pole-ból indulhat utolsó WEC-futamán a Porsche

Az már korábban eldőlt, hogy a szezon végén kiszáll a hosszútávú-világbajnokság küzdelmeiből a világbajnoki címet idén is megszerző Porsche, ám úgy fest, hogy a németek szeretnének szépen búcsúzni a sorozattól: a szezonzáró bahreini futamot az élről kezdheti meg az #1-es autó. Nick Tandy elsőre elkövetett még egy hibát, de aztán Neel Jani megfutotta az időmérő legerősebb körét, hogy aztán Tandy második próbálkozása elégnek bizonyuljon a pole-hoz - ez most mindenesetre Janinak köszönhető, az ő extrája jelentette az első helyet.

A második helyről a #7-es Toyota (Kobayashi-Conway-Lopez, két tizedes lemaradás), a harmadikról a világbajnok #2-es Porsche (Bernhard-Hartley-Bamber, hat tized) vághat neki a hatórás futamnak, a #8-as Toyota (Buemi-Nakajima-Davidson) ezúttal komoly lemaradásban volt, 1,3 másodpercet kapott.

porsche_1

fotó: dppi

 

Michelisz: Nagyon boldog vagyok!

A magyar WTCC-pilóta a makaói időmérő után értékelt:

Visszanézhető a TCR időmérője

Az alábbi linken újra megtekinthető a kvalifikáció, amelyről itt már írtunk:

TCR: „Újonc” a szezonzáró pole-jában, Tassi a fordított rajtrácsra játszott

Pénteken rendezték a TCR dubaji idényzáró versenyhétvégéjének időmérőjét, melyet Gordon Shedden nyert meg: a Leopard Racingnél jelenleg Makaóban szereplő Rob Huff helyét elfoglaló skót először versenyez a TCR-ben, de 38 évesen, háromszoros brit túraautó-bajnokként nem neveznénk zöldfülűnek. Rajtelsőségével néhány ponttól megfosztotta csapattársát, Jean-Karl Vernay-t, aki második helyre kvalifikált.

Vernay és Tassi Attila harcol a bajnoki címért Dubajban: a magyar pilóta hátránya 24 pont ellenfeléhez képest. Tassi egyedüli hondásként jutott be a Q2-be, ahol az autó tempóhiánya miatt a fordított rajtrácsra fókuszált. 10. helyével sikerült is kiharcolni a második futam rajtelsőségét. Csapattársa, Roberto Colciago csak 18. helyen végzett, ő 50 pontra van Vernay-től (pontosan ennyi pont szerezhető a két futamon), már csak matematikailag lehet bajnok, akárcsak a 9. pozíciót szerző Stefano Comini.

A két futamra szombaton kerül sor, 8:10-es és 12:25-ös kezdéssel.

Csak a 44-es: Lewis Hamiltonnak esze ágában sincs rajtszámot váltani

„Nem tervezem, hogy lecserélem, a 44-es szám a családom” – beszélt arról Lewis Hamilton, tervezi-e felvenni a világbajnok kiváltságának számító 1-es számot. Hamilton előző két vb-címét követően sem élt a lehetőséggel. „Valahogyan bele lehetne csempészni az 1-est a 44-es grafikájába, de nem igazán szeretem azt a számot magát. A múltban már használták mások, mint Michael Schumacher. 44-es azonban senki sem volt rajtam kívül. Az 1-essel nem lehet örökké együtt élni, a 44-es viszont mindig velem marad.”

Norris két századdal lemaradt a pole-ról, Mick Schumacher a top 10-ben a makaói időmérőn

Az ikonikus Makaói Nagydíj hétvégéjén a kínai utcai pályán számos kategória versenyez: WTCC, GT és Superbike is terítéken van, a legnagyobb presztízsű azonban a Formula-3-as verseny (szigorú értelemben erre hivatkoznak Makaói Nagydíj néven).

Az Európa-bajnokság résztvevői uralták a csütörtöki és pénteki időmérő edzéseket, a kontinentális széria első négy helyezettje szerezte meg az első négy rajtkockát, ám megkevert sorrendben: az Eb ezüstérmese, Joel Eriksson érdemelte ki a pole-pozíciót az első napon még leggyorsabb Európa-bajnok, Lando Norris előtt, aki 24 ezredmásodperccel maradt le az első rajtkockáról. Callum Illott (Eb 4. hely) kvalifikált a harmadik pozícióba, Maximilian Günther (Eb 3. hely) pedig a negyedikbe.

A szintén Európa-bajnokságon szereplő Ferdinand Habsburg előkelő 5. rajtpozíciót szerzett, a legjobb „kívülálló” a Red Bull juniorja, Dan Ticktum lett, aki a szezont Formula Renault-ban és GP3-ban teljesítette. Mick Schumacher a 7. rajtkockába kvalifikált – lemaradása csak 0,7 másodperc annak ellenére, hogy egy kör a pályán több mint 2 perc –, az előtte végző pilótáknál jóval idősebb japán Yuhi Sekiguchi, a Super GT állandó résztvevője lett a nyolcadik.

A hajmeresztő WTCC-időmérő egy percben

Nagyon rövid összegző videó az időmérő edzés számos történéséről: a baleseteken kívül nem sok minden fért bele a kvalifikáció összefoglalójába. Michelisz Norbert a második rajtkockát szerezte meg Makaóban.

John Filippi ütközése, amely egy kereket is kiszakított:

Megszűnik az utánpótlás-széria, amely kinevelte Alonsót, Vettelt és Ricciardót

1998-ban indult a World Series by Nissan sorozat, amely később Formula Renault 3.5 néven futott, majd a francia gyártó kiszállása után a Formula V8 3.5 titulust vette fel. Annak ellenére, hogy a korábban Európában futó széria idén más kontinensekre terjeszkedett, 2018-ban megszűnik a bajnokság. Az ok az alacsony részvételi szám: a hétvégén, Bahreinben zajló szezonzárón mindössze 10-en versenyeznek a kategóriában.

A különböző neveken futó széria korábbi bajnokai között szerepel Fernando Alonso, Robert Kubica, Kevin Magnussen és Carlos Sainz, de innen lépett az F1-be Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo is, szerepelt a mezőnyben Stoffel Vandoorne és Pierre Gasly – összesen 25 versenyző jutott el a Formula-1-ig. A Renault által működtetett széria egy időben a GP2-nél is erősebb utánpótlásnak számított.

Ki volt a legjobb versenyző, aki valaha a Ferrarinál szerepelt?

Egy külföldi szavazás elsöprő többséggel Michael Schumachert választotta, ők második helyre Kimi Raikkönent, harmadikra Gilles Villeneuve-öt sorolták. Nálatok ki áll az első helyen?

 

Ti is szívesen látnátok Michelisz Norbit a jövőben ebben az autóban?

A Honda WTCC-versenyzői a Honda NSX GT3-mal fotózkodtak: ez a versenygép is indul Makaóban, ahol nem csupán túraautó-, hanem GT-futamot is tartanak. Az FIA GT World Cup mezőnyében a gyártót Renger van der Zande képviseli.

A fotó Michelisz Norbert publikus Facebook-oldalán megmozgatta a rajongók fantáziáját: sokan el tudnák képzelni a jövőben ebben az autóban a WTCC bajnoki címéért harcoló pilótát.

További két évvel meghosszabbította megállapodását a Toro Rosso és a Casio

"Örömmel jelentjük be, hogy 2018 januárjától kezdődően további két évvel megújítottuk a már eddig is megalapozott együttműködésünket a Casióval" - írta közösségi oldalán a Toro Rosso F1-es csapata. A két cég a "Sebesség és intelligencia" projekten dolgozik együtt. 

Néhány órával később a Toro Rosso 2018-as két versenyzőjéről is bejelentést tett.

 

A Ferrari lehet az évtized legjobb vesztes csapata

A 2010-es évek legjobb második helyezett F1-es csapatai és a pontszámaik - a Ferrarinak három egységet kell gyűjtenie Abu Dhabiban, hogy az évtized legjobb "vesztes" csapata legyen ezen a téren.

 

Alonso már a télre készül - méghozzá két keréken

A McLaren kétszeres világbajnoka a "Hello, tél" szöveggel posztolta a közösségi oldalán, ahogy kerékpározik

 

 

Hola invierno • Hello winter @mmrbikes #neversurrender

Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) által megosztott bejegyzés,

Közel öt milliót kérnek ezért a Ladáért

A Rali2 2016-os bajnoka, Vizelli Károly árulja versenyre tökéletesen felkészített Ladáját - 4,65 millió forintért.

 

F1-es hangpornó: hoztunk egy összeállítást a Minardi imolai történelmi napjáról

Szenzációs autók sorakoztak fel a Minardi történelmi napján Imolában - hangerőt fel és élvezzük az alábbi videót:

A pápa kapott egy Lamborghinit

Az olasz gyártó egy vadonatúj Lamborghinit adományozott Ferenc pápának, méghozzá vatikáni dizájnnal kiegészítve - igaz, a Szentatya nem fogja használni, inkább kerékpározik egyet minden nap. A sportautót elárverezik és a befolyó összeggel a nehéz helyzetben lévő iraki keresztény közösségeknek próbálnak segíteni.

lambo

fotó: EFE

 

Kis híján átalakították a melbourne-i F1-es pályát

Tervbe vették az Ausztrál Nagydíj rendezői, hogy drasztikusan megváltoztatják a melbourne-i F1-es pálya vonalvezetését annak érdekében, hogy több előzést láthassunk. Az ötlet szerint a gyors 11-12-es kanyart cserélték volna le egy nagy féktávra és lassú kanyarra, tehát tulajdonképpen egy kimondott előzési pontra - ezt megtoldották volna egy DRS-zónával is, hogy több legyen az izgalom.

A vezetőség azonban végül az ötlet ellen szavazott, úgy ítélték meg, hogy a terv mégsem járna akkora előnyökkel, hogy érdemes legyen belenyúlni a versenynaptár egyik klasszikus pályájába, így a közeljövőben nem lesz változás, elvetették az ötletet.

melbourne

fotó: dppi

 

 

Az év akciója - Bakkerud szörnyeteg-módban versenyez

A ralikrossz-vb norvégiai fordulójának egy pillanatát is beválogatta a 2017-es motorsportszezon legemlékezetesebbjei közé az FIA: Andreas Bakkerud autója minden irányba kifarol, miután meglökték, de csodás módon még így "kacsázva" is képes volt megőrizni a vezetést. 

Olvastad már?