Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. szeptember 19. kedd

Ha Szingapúr, akkor Kubica: így kell előzni ezen a pályán

A 2010-es futamról hoztunk egy videót:

Na, most hogy állnak azok a golyók? Magnussen oda fért be, ahova nem lehetett

Kevin Magnussen Felipe Massa elleni előzésénél valószínűleg többen is elejtették az éppen kezükben lévő dolgokat. A brazil talán szükségtelenül húzta rá az autót a Haasra, lévén az abroncsok közötti különbség miatt esélytelen volt a védekezésre, ám a két autó átvészelte a nagy sebesség melletti ütközést, Magnussen pedig behúzta a hasát, hogy ne kenődjön a falnak a másik oldalon. 

Alonso ismét zseniálisan foglalta össze a futamát

Egy ígéretesnek tűnő futamon már az első kanyarban utolérte a baj, miután elsodorta őt Kimi Raikkönen és Max Verstappen balesete, majd autójának súlyos sérülése miatt pár kör után kénytelen is volt kiállni a versenyből a spanyol. Emlékként az alábbi képet őrizte meg arról, amikor éppen a levegőben repül McLarenjével a baleset nyomán. "Singapore Airlines" - írta Alonso kommentárként a képhez, utalva arra, hogy saját balszerencséjével milyen jól illeszkedik a nemzeti légitársaság háttérben látható reklámtáblájához.

Bumm saka-laka - Sainzék ünneplése bevonul az örök klasszikusok közé

Carlos Sainz F1-es karrierje eddigi legjobb eredményét érte el, amikor a lehetőségeit maximalizálva a 4. helyen ért célba a Toro Rossóval a Szingapúri Nagydíjon. Nem csoda, hogy ő maga az autójából, versenymérnöke, Marco Matassa pedig a bőréből ugrott ki majdnem a leintést követően.

Így döntött a versenyfelügyelőség a rajtbalesetet illetően – szerintetek ki volt a hibás?

Már a futam alatt érkezett a hír, hogy a felügyelők vizsgálják a Sebastian Vettel, Max Verstappen, Kimi Raikkönen között történt rajtbalesetet. Végül arra jutottak az illetékesek, hogy egyik versenyző sem hibáztatható elsődlegesen az incidensért, ezért egyiküket sem büntették.

Mi azonban kíváncsiak vagyunk a ti véleményetekre is: szerintetek ki volt a hunyó a hármas ütközésnél?

 

A Ferrari egy alternatív valóságban nézte a versenyt

"Verstappen kiütötte Kimit, aki aztán nekiment Sebnek" - írták le a Ferrari Twitter-oldalán a rajt utáni pillanatok alakulását, hogy aztán a közösségi médiában több újságíró és rajongó is elkezdje kifigurázni a csapatot az "elferdített tények" közlése miatt. A csapat mindenesetre jóval a tervezett előtt elkezdhetett pakolni, hiszen mindkét autójuk kiesett az első körben, amire már időtlen idők óta nem volt példa az F1-ben. Max Verstappen szerint Sebastian Vettel volt a hibás, a német azonban közös törekvés eredményének titulálta a hármas kiesést.

EasyCapture1_5

Látva az üzenet által generált felhajtást, a Ferrari pár órával később (és percekkel az FIA ítélete után) az alábbi megjegyzést fűzte hozzá a fenti szöveghez: "Amit tweeteltünk, az az események tárgyilagos leírása volt. Szükségtelen ezen spekulálni."

EasyCapture2_2

DJ7kbfbW0AIeAuy

DJ7VBH5X0AAseXI

A versenyzői parádé még nappal zajlott Szingapúrban, klasszikus autókkal

Pokoli eső Szingapúrban néhány órával a nagydíj előtt

A pályára megérkező csapatok egymással versenyeztek azon, ki tud elrettentőbb videót készíteni az esőről – a képzeletbeli fődíj talán a McLarennek jár, amely ezúttal is a maximumra törekedett, mint a külsőségekben általában.

Helyszíni beszámolók szerint az eső azóta elállt, az időjárás-jelentések pedig arról szólnak, hogy az esetenként kialakuló zivatarok helyi idő szerint 18 óra után megszűnnek. A futam 20 órakor (nálunk 14-kor) rajtol, a trópusi éghajlaton pedig a lehullott csapadék nagyon gyorsan felszárad, így már a futam is teljesen száraz pályán kezdődhet. 

Olykor még a legjobb autóversenyzőknek is szükségük van egy még jobb sofőrre

Kiss Norbert a hétvégén Zolderben versenyez a Kamion-Eb mezőnyében – szombaton már egy győzelmet és egy második helyet is begyűjtött –, a közösségi oldalára feltöltött fotó tanúsága szerint azonban az odaúton nem ő, hanem a párja vezetett.

kissnorbi-zolder-auto-1

IndyCar: Kulcsfontosságú pole használt gumin, pályarekorddal

Josef Newgarden csak egy késői, friss gumis nekifutással tudott bejutni az időmérő második szakaszába, a „final sixbe” Sonomában, ahol így használt abroncson kellett próbálkoznia. Ennek ellenére 1:15,520-szal új pályacsúcsot futott, 0,7 másodperccel legyőzve az eddigi mércét. A 2015-ös milwaukee-i verseny után mindössze karrierje második pole-ját szerezte a szezonzárón. Newgarden a bajnokságban 3 ponttal áll Scott Dixon előtt, aki a 6. helyre kvalifikált.

A finálén kiosztott dupla pontok miatt azonban nem csupán a két rivális lehet bajnok: még Castroneves, Pagenaud, Power, Rossi, sőt Rahal is diadalmaskodhatnak éjszaka, a 0:43-kor kezdődő versenyen.

  Versenyző Csapat Autó Köridő Hátrány
1 Josef Newgarden Team Penske Dallara/Chevrolet 1:15.5205 -
2 Will Power Team Penske Dallara/Chevrolet 1:15.5556 0.0351
3 Simon Pagenaud Team Penske Dallara/Chevrolet 1:15.6356 0.1151
4 Helio Castroneves Team Penske Dallara/Chevrolet 1:15.8032 0.2827
5 Takuma Sato Andretti Autosport Dallara/Honda 1:16.2208 0.7003
6 Scott Dixon Chip Ganassi Racing Dallara/Honda 1:16.3978 0.8773
7 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Dallara/Honda 1:16.1815 0.6610
8 Alexander Rossi Andretti Herta Dallara/Honda 1:16.1934 0.6729
9 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Dallara/Honda 1:16.1968 0.6763
10 Sebastien Bourdais Dale Coyne Racing Dallara/Honda 1:16.5811 1.0606
11 Marco Andretti Andretti Autosport Dallara/Honda 1:16.8221 1.3016
12 Tony Kanaan Chip Ganassi Racing Dallara/Honda 1:16.9718 1.4513
13 Conor Daly AJ Foyt Enterprises Dallara/Chevrolet 1:17.1016 1.5811
14 Max Chilton Chip Ganassi Racing Dallara/Honda 1:16.7581 1.2376
15 Charlie Kimball Chip Ganassi Racing Dallara/Honda 1:17.1417 1.6212
16 James Hinchcliffe Schmidt Peterson Dallara/Honda 1:16.9539 1.4334
17 Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Dallara/Chevrolet 1:17.2662 1.7457
18 Ed Jones Dale Coyne Racing Dallara/Honda 1:17.0231 1.5026
19 Jack Harvey Schmidt Peterson Dallara/Honda 1:17.2722 1.7517
20 J.R. Hildebrand Ed Carpenter Racing Dallara/Chevrolet 1:17.1602 1.6397
21 Zachary Claman Rahal Letterman Lanigan Dallara/Honda 1:17.2814 1.7609
22 Carlos Munoz AJ Foyt Enterprises Dallara/Chevrolet 1:17.2507 1.7302

Nem csak F1-es futam lesz vasárnap – hoztuk a mai autósport-programot!

A Szingapúri Nagydíj mellett lesz még ETCC és Kamion-Eb Zolderből, ralikrossz-világbajnoki döntő és késő éjjel pedig következik az IndyCar sonomai szezonzárója – íme, a teljes vasárnapi menü:

12:05-12:30 Kamion-Eb, időmérő és superpole

13:05-13:35 ETCC, első futam 

14:00-16:00 F1, Szingapúr, futam (M4 Sport)

14:10-14:40 ETCC, második futam

15:05-15:35 Kamion-Eb, harmadik futam

17:30-18:00 Kamion-Eb, negyedik futam

19:30-21:40 WRX, elődöntő és döntő (Spíler TV)

21:00- Monster Energy NASCAR Cup Series, futam

00:43-03:00 IndyCar Series, Sonoma, futam (DigiSport 1)

Az F1-es autók egyik fő alkotóeleme, amely már 110 éve is bejárta a fél világot

Az 1907-ben rendezett, Párizs és Peking között zajló autóverseny volt az első alkalom, hogy a Pirelli egy sportesemény keretén belül megmérettette magát a rivális gumigyártókkal, azóta pedig egyre többet és többet hallatnak magukról. Az olasz cég számos kisebb-nagyobb versenysorozatot látott már el abroncsaival az elmúlt évszázad során, részletes történetüket pedig elolvashatjátok az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

qjxrp4ynjaqh47jwh6xn_lg

Ez történt a szingapúri időmérőn

Hoztuk a hivatalos összefoglalót (a videó a „Megtekintés Youtube-on” feliratra kattintva indul!):

 

Nagy Norbi pole-pozíciót szerzett Zolderben

A Túraautó Európa-kupa mezőnye Belgiumban randevúzik a hétvégén, s a Zengő Motorsport is képviselteti magát két versenyzővel. Közülük a Vila Realban alaposan összetört SEAT helyett új autót kapó Nagy Norbert a pole-ba kvalifikálta magát az első vasárnapi futamra, míg György Anett a kilencedik helyen zárta az időmérőt – íme, előbbi versenyző videós értékelő nyilatkozata:

 

Íme, Vettel újabb elképesztő szingapúri pole-köre

A Ferrari négyszeres világbajnoka néhány éve már előrukkolt egy parádés körrel a távol-keleti helyszínen, most pedig ismét nagyot ment az időmérőn (a videó a „Megtekintés Youtube-on” feliratra kattintva indul!).

 

Ezt csak azért, mert még sohasem hallottátok Niki Laudát énekelni

A Mercedes csapatelnöke Szingapúrból, énekelve köszönti születésnapjukon nyolcéves ikergyermekeit, Maxet és Miát, ha már bokros teendői miatt nem tud otthon lenni az családdal.

Amikor Inter van az F1-es bokszutcában, de nem az esőgumi az

Hanem az Internazionale milanói futballcsapat játékosai! A Pirelli most közzétett videója felfedi, hogy a helyi csapatban játszó Borja Valero és Dalbert Henrique az Olasz Nagydíj hétvégéjének meghívott vendégei voltak, és lehetőségük volt alaposan körbenézni a bokszban és a paddockban, így még "névrokonukkal", a viharos hétvége során az autókra is felkerülő intermediate gumikkal is megismerkedhettek.

Tűzgolyóvá vált a motor a Superbike-vb edzésén

A Superbike-világbajnokság a hétvégén Portimaóban vendégeskedik, ott történt az alább látható incidens: az összetettben második helyen álló Tom Sykest dobta le magáról a Kawasaki, amely ezt követően lánggolyóvá válva csúszott tovább. A brit sajnos nem úszta meg sérülés nélkül a balesetet: a bal kezének kisujja tört el, így nem tudja folytatni a hétvégét – pedig akár Troy Corser 43 pole-pozíciót számláló rekordját is beállíthatta volna.

 

Hatalmas balesettel ért véget a Supercars versenye

A Sandown International Raceway pályán rendezett kvalifikációs futam utolsó előtti körében történt az incidens, amely miatt aztán le is állították a versenyt: Todd Hazelwood és Jono Webb ütközött össze, előbbi autója pedig a falnak csapódva többször is megpördült a levegőben. Szerencsére a pilóta épségben szállt ki a roncsból – íme, felvételen az eset:

 

A Porsche megint leiskolázta a Toyotát a WEC időmérőjén

Ezen a hétvégén Austinban versenyez a Hosszútávú-világbajnokság mezőnye, és amikor éppen nem iskolabusz zavarja meg a betéteseményként funkcionáló F4 versenyét, akkor a sportautóké a terep. Az időmérő hozta az elmúlt futamokon látott sormintát a négy LMP1-es autó között, ezúttal Neel Jani és Nick Tandy átlagerdménye érdemelt pole-t Porschénál, mögöttük a márka másik autója, és az 1,6, illetve 2,3 másodperces lemaradást felhalmozó két Toyota végzett. Az LMP2-eseknél Lapierre, Menezes és Negrao Alpine-ja volt a leggyorsabb, a GT Próban Bird és Rigon Ferrarija, a GT amatőrben pedig Lamy, Dalla Lana és Lauda Aston Martinja.

EasyCapture1_4

Egy másik amerikai pályán meg felelőtlen hölgyek okoztak piros zászlót

Az austini iskolabusz szintjét azért nem üti meg a bénázási skálán, viszont hasonlóan veszélyes cselekedet volt, amit a képen látható két nő művelt Sonomában, ahol az IndyCar szezonzárója zajlik a hétvégén. A második szabadedzés ideje alatt egyszerűen átsétáltak a védőkerítés kapuján, hogy akadálytalanul, a képbe belerondító rácsok nélkül készítsenek pár fotót az elhaladó autókról. Sajnos sok autó már nem száguldott el előttük, hiszen biztonsági okokból azonnal jött is a piros zászló, míg ki nem tessékelték őket a veszélyes helyről. 

Képek forrása: USARacing

21740429_1119996794799749_1506731198730669303_n

21728180_1119996798133082_4258060598074609073_n

Olvastad már?