Nemrég még bajnok lett, ma már ügyvezető igazgatóvá vált Lucas di Grassi
Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. augusztus 14. kedd

Nemrég még bajnok lett, ma már ügyvezető igazgatóvá vált Lucas di Grassi

A 33 éves Sao Pauló-i pilóta a szívügyeként tekinti jövő autózási és autóversenyzési technológiáit: ő volt az elsők egyike, aki a 2014-ben útjára induló elektromos bajnokság, a Formula-E mögé állt, majd pedig a sorozat vezetői által megálmodott önjáró versenysorozat, a Roborace fejlesztési munkálataiban is igyekezett segíteni. Időközben olyan mélyen beleásta magát a folyamatba, hogy a külvilág meglepetésére most a Roborace ügyvezető igazgatójává nevezték ki, így az eddig ezt a tisztséget betöltő Denis Sverdlov tanácsadói szerepkörbe lép vissza.

"Olyan területekre akarunk eljutni a Roborace által, amelyekre a hagyományos motorsport nem juthat el, teljes mértékben a jövő közúton használatos önvezető technológiájára fókuszálva. Immár az egész iparág egyetért abban, hogy a jövő közlekedése az automata járművekre épül majd" - mondta di Grassi a kiadott közleményben. "Ám ugyanígy hiszem azt is, hogy a motorsport a versenyzőről szól, annak eldöntéséről, hogy ki a legügyesebb ember a volán mögött. Úgy szeretném fejleszteni a Roborace sorozatát, hogy az kiegészítse, ne pedig helyettesítse a tradicionális motorsportot."

Azt egyelőre nem tudni biztosan, hogy ez a kinevezés érinti-e majd di Grassi autóversenyzői karrierjét, ám idáig bejelentés hiányában is biztosra vehető volt, hogy a pilóta a negyedik szezonra is az Audi Sport Abt csapatánál marad, ahol ráadásul a Formula-E drámai júliusi fináléját követően immár bajnoki címvédőként szerepelne.  

Gondolnád, hogy melyik pilóta teljesítette a legkevesebb kört idén?

A válasz Nico Hülkenberg 578-cal, annak ellenére, hogy a német pilóta 7. a világbajnokságban, azaz csak nagycsapatok versenyzői állnak előtte. Őt a két Toro Rossó-s, Pierre Gasly (580) és Brendon Hartley (592) előzi meg.

De érdekes a legtöbb megtett kör statisztikája is, mivel itt Lewis Hamilton (738) és Sebastian Vettel (731) mögött éppen Hülkenberg csapattársa, Carlos Sainz (727) áll a harmadik helyen.

Ebben az argentin versenysorozatban fabatkát sem adnak a biztonságra

A Formula Metropolitana hétvégi versenyének néhány köre látható a videón. Korlátot csak elvétve találunk, fotósok és sportbírók álldogálnak a pálya szélén, egy beavatkozóautó zötyög a füvön, miközben mellette versenytempóban húznak el a pilóták, ugyanis sárga zászlót sem lengetnek. Végül egy baleset borzolja a kedélyeket: egy kicsúszó pilóta a korábban félrehúzódó autónak száguld, amely mellett ott áll pilótája, aki csodával határos módon ússza meg az ütközést.

Játék: Sorsold ki, ki lesz a Red Bull versenyzője!

Pierre Gasly? Fernando Alonso? Danyiil Kvjat? Pastor Maldonado? Csak indítsd el, aztán állítsd meg a videót, és választ kapsz a kérdésre. A felettébb szórakoztató játék a WTF1.com agyszüleménye.

Minek aszfaltozott bukótér vagy kavicságy, amikor van tó is?

Ez lehetett az észjárása az argentínai Autodromo Roberto José Mouras versenypálya tulajdonosainak, hiszen senki sem igazán esett pánikba, amikor a helyi TC Mouras sorozat versenyén az összeütköző Maximiliano Vivot és Nicolas Impiombato közül utóbbi a pálya vonalától pár tíz méterre található sekély tóban landolt.

Azért arra ne fogadjunk nagy összeggel, hogy Ross Brawn és Charlie Whiting fontolóra venné ezen megoldás meghonosítását a Formula-1-ben... 

Olvastatok már F1-es regényeket? Itt van néhány tipp, melyektől biztos nem jön meg a kedvetek!

Évről évre számolatlan könyv születik már a Formula-1-ről is, főként az angol nyelvterületen, míg Magyarországon mi igyekszünk tartani a frontot az Autósport évkönyv, valamint a Száguldás és cirkusz című szezonösszefoglaló kiadványokkal. De ezek mind sportkönyvek, amelyek szakmai oldalról közelítik meg a Formula-1-et és a valós események leírása a céljuk. Mi a helyzet viszont a fiktív történetekkel, a regénybe helyzetett F1-es sztorikkal? Ilyenek egész biztosan jóval ritkábban akadnak az érdeklődők keze ügyébe Magyarországon és a világon is.

Ezt az űrt igyekezett feltérképezni a magyar F1Vitriol blog szerzőnője, aki nem volt rest, és három olyan limonádéregényt is kiolvasott, amelyekhez az F1 adja a hátteret, viszont amelyekről már az első oldalak után lesütött, hogy nem a vérbeli sportrajongók kezébe valók. Ide vagy a képre kattintva elolvashatjátok a felettébb lesújtó véleményt három F1-es regényről, ami valószínűleg elveszi a kedveteket az efféle regények olvasásától, ha valaha is fontolgattatok volna ilyet.

Esetleg ti is találkoztatok már ezekkel a kötetekkel és más a véleményetek? Vagy olvastatok másmilyen F1-es regényt? Írjátok le Facebookon a poszt alatti kommentben!

Clipboard

Ugrassunk minél nagyobbat és törjük össze magunkat minél jobban - ez sem elég kifejező erre a látványosságra

"Megtekintését semmilyen korosztálynak nem ajánljuk" - talán ez a South Park-mondat illik ide leginkább még akkor is, ha az autókban természetesen senki nem ül...

Leclerc hiába volt büszke a rajzára, amikor eltévesztette a pályát

A Magyar Nagydíj idején a vele készített exkluzív interjúnkban számolt be Charles Leclerc arról, mennyire balul sült el számára a csapat által kitalált legújabb játék, amelyben bekötött szemmel kell pályák vonalvezetését lerajzolniuk csapattársával. A monacói pilóta viszonylag valósághűen papírra vetette a szerinte cipőre hasonlító hockenheimi pályát, de mindhiába, hiszen közölték vele, hogy félreértette a feladatot: a Hungaroringet kellett volna lerajzolni. Marcus Ericsson győzelméhez így nem is férhetett kétség.

Di Grassi: A belső égésű motor olyan lesz, mint ma a cigi

A Formula-E bajnoka és a jövő autósportjának prófétája, Lucas di Grassi is hozzáfűzött egy gondolatot a napokban előtérbe került Brawn-Agag szóváltáshoz, amelyben a F1 és az FE vezetője annak lehetőségét fejtegették, teljesen elektromossá válhat-e a Formula-1 a jövőben.

Di Grassi meglátása, mint az esetek többségében, most is elgondolkodtató:

„Tíz év múlva már csak nagyon kevés ország fogja beengedni a belső égésű motorokon alapuló profi versenysorozatokat. Az ilyen motorok reklámozása hasonló lesz majd ahhoz, mint amilyen a dohánytermékek reklámozása napjainkban. Lesz majd lobbi és nyomásgyakorlás, de végül el fognak bukni ezek a törekvések” – vetítette elő a sötét jövőképet a brazil, ami ha beigazolódik, és a Formula-1 2039-ig tényleg nem válhat elektromossá, akkor a jelenlegi királykategóriának komoly gondjai lehetnek már a versenynaptár összeállításával is.

Amikor egy hozzászóló felvetette, hogy csupán 10 éves időtávlatban beszélni valószínűleg túlzás, di Grassi az alábbi korrekcióval felelt: "Oké, lehet hogy 15, ezt nehéz megítélni. De ne feledjük, hogy minden a vártnál gyorsabban változik, hiszen exponenciális a fejlődés."

A dohányipari termékek reklámozása azok egészségkárosító hatása miatt az évtizedek előrehaladtával egyre kevésbé megtűrt jelenséggé vált a világban, s a sportban, így a Formula-1-ben is 2005-ben tiltották be az ilyen jellegű hirdetéseket. Vajon környezetkárosító jellegük miatt tényleg hasonló sors várhat majd a fosszilis energiaforrásokon alapuló motorokra is? 

Csatlakozz te is a Formula Aréna csoporthoz!

A Formula Aréna a Formula.hu, valamint az Autósport és Formula Magazin olvasóinak Facebook-csoportja. Várunk minden autósportrajongót, mondjátok el a véleményeteket, cseréljetek eszmét, vitatkozzatok, osszatok meg érdekes tartalmakat – mi is így fogunk tenni. A csoportnak természetesen vannak szabályai, ez és maga a csoport ezen a linken elérhető:

https://www.facebook.com/groups/FormulaArena/

pf2_7

Ilyen volt a Belga Nagydíj 1970-ben

Lenyűgöző felvételek:

Videó: egy 2005-ös Schumacher-kör Spából

Nosztalgiázzunk a Belga Nagydíj előtt: Michael Schumacher, Ferrari és egy egészen másképp hangzó motor:

Alonso kedden bejelentést tesz?

Egy új szerződés a McLarennel? Távozás az F1-ből? Vagy esetleg egy nagy Kimoa-megállapodás? Nem tudni, hogy mit fog bejelenteni kedden Fernando Alonso, mindenesetre ez a tweet sok mindenre utalhat...

 

Az idei F1-es szezon eddigi bukásai

Tombol a nyár, nézzük, hogy mi tört össze az eddigi F1-es futamok során:

A bajnokság második helyén áll Keszthelyi Vivien

Mindkét futamon jól szerepelt Keszthelyi Vivien az Audi R8 LMS Cup Brands Hatch-i fordulójában: először a kilencedik helyről indulva lett hetedik, másodszor pedig a hetedik helyről rajtolva negyedik. Ezen eredményeknek köszönhetően jelenleg a bajnokság második helyén áll a magyar versenyző.

tabella_1

A hétvégi két futam visszanézhető:

Így szólt és így tapadt Damon Hill világbajnok Williamse

Egy silverstone-i kör 1996-ból, Damon Hill-lel:

Oldimer Nagydíj a Nürbugringen - videó

A klasszikus autók versenye:

Egy történelmi F1-es kör Spából

És hogy miért történelmi? Megtekintés a Youtube-on:

Videó: óriási mentések a motorsport világából

Régi és kevésbé régi felvételek minden szériából - amikor egy már-már biztosnak tűnő bukás maradt el:

Videó: Paffett, di Resta és Wehrlein révén Mercedes-siker a DTM mai időmérőjén, élőben nézhető a futam

A hajrában futott idejével a helyi hős, Garry Paffett szerezte meg a pole-et a DTM Brands Hatch-i fordulójának második futamára, méghozzá a szintén mercedeses Paul di Resta, valamint Paschal Wehrlein előtt. A legjobb nem mercedeses versenyző a negyedik helyet megszerző aktuális világbajnok, Rene Rast. Érdekesség, hogy a szombaton parádézó és futamot nyerő Daniel Juncadella csak tizennegyedik lett.

Az alábbi linken visszanézhető a teljes időmérő:

Itt pedig majd a 14:30-kor kezdődő futam követhető:

Fotók: ki szeretne hasonló születésnapi meglepetést?

Stacie a 30. születésnapjára kapott egy tornát, ami Fernando Alonso sisakját mintázta - a spanyol pilóta retweetelte is a képeket...

 

Olvastad már?