Steward
Dezső Attila
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. november 19. vasárnap

Két nagy bajnokságban is biztosra veszik, hogy hozzájuk csatlakozik az idei Le Mans-győztes

Miután a Porsche bejelentette, hogy az idei szezon végén távozik a WEC LMP1-es kategóriájából, állás nélkül maradó pilótáik elkezdtek új lehetőségek után nézni más élvonalbeli sorozatoknál. Az egyik tehetség, aki kár lenne, ha emiatt kerülne ki a körforgásból, a 27 éves Brandon Hartley, aki idén Timo Bernhard és Earl Bamber oldalán első alkalommal nyerte meg a Le Mans-i 24 órást, és a trió egészséges előnnyel vezeti is a WEC tabelláját. 

Hartley sem hagyja azonban a jövőjének alakítását az utolsó pillanatra, máris elkezdett szimatolni más területeken. Mint kiderült, az új-zélandi a napokban egy Formula-E-autót tesztelt a Venturival Dél-Franciaországban, és hajlik afelé, hogy le is szerződjön a monacói csapattal a decemberben startoló negyedik szezonra, így a valószínűleg a csapatnál maradó Maro Engel istállótársa lenne.

Ezzel szinte egyidőben viszont az Egyesült Államokból olyan sajtóértesülések érkeznek, amelyek szinte biztosra veszik, hogy Hartley jövőre az IndyCarban fog versenyezni a várhatóan kétautósra szűkülő Ganassi csapatánál, ahol a négyszeres bajnok Scott Dixon mellett egy teljes új-zélandi felállást alkotnának. Bárhogy is alakul, az kijelenthető, hogy a Red Bull nevelőprogramjából 2010-ben kidobott, majd pár évig még elveszettnek tűnő Hartley idénre az egyik legkeresettebb huszonévessé vált az autósportok csúcskategóriáinak csapatai között. 

brandon-hartley

Visszanézhető a TCR időmérője

Az alábbi linken újra megtekinthető a kvalifikáció, amelyről itt már írtunk:

TCR: „Újonc” a szezonzáró pole-jában, Tassi a fordított rajtrácsra játszott

Pénteken rendezték a TCR dubaji idényzáró versenyhétvégéjének időmérőjét, melyet Gordon Shedden nyert meg: a Leopard Racingnél jelenleg Makaóban szereplő Rob Huff helyét elfoglaló skót először versenyez a TCR-ben, de 38 évesen, háromszoros brit túraautó-bajnokként nem neveznénk zöldfülűnek. Rajtelsőségével néhány ponttól megfosztotta csapattársát, Jean-Karl Vernay-t, aki második helyre kvalifikált.

Vernay és Tassi Attila harcol a bajnoki címért Dubajban: a magyar pilóta hátránya 24 pont ellenfeléhez képest. Tassi egyedüli hondásként jutott be a Q2-be, ahol az autó tempóhiánya miatt a fordított rajtrácsra fókuszált. 10. helyével sikerült is kiharcolni a második futam rajtelsőségét. Csapattársa, Roberto Colciago csak 18. helyen végzett, ő 50 pontra van Vernay-től (pontosan ennyi pont szerezhető a két futamon), már csak matematikailag lehet bajnok, akárcsak a 9. pozíciót szerző Stefano Comini.

A két futamra szombaton kerül sor, 8:10-es és 12:25-ös kezdéssel.

Csak a 44-es: Lewis Hamiltonnak esze ágában sincs rajtszámot váltani

„Nem tervezem, hogy lecserélem, a 44-es szám a családom” – beszélt arról Lewis Hamilton, tervezi-e felvenni a világbajnok kiváltságának számító 1-es számot. Hamilton előző két vb-címét követően sem élt a lehetőséggel. „Valahogyan bele lehetne csempészni az 1-est a 44-es grafikájába, de nem igazán szeretem azt a számot magát. A múltban már használták mások, mint Michael Schumacher. 44-es azonban senki sem volt rajtam kívül. Az 1-essel nem lehet örökké együtt élni, a 44-es viszont mindig velem marad.”

Norris két századdal lemaradt a pole-ról, Mick Schumacher a top 10-ben a makaói időmérőn

Az ikonikus Makaói Nagydíj hétvégéjén a kínai utcai pályán számos kategória versenyez: WTCC, GT és Superbike is terítéken van, a legnagyobb presztízsű azonban a Formula-3-as verseny (szigorú értelemben erre hivatkoznak Makaói Nagydíj néven).

Az Európa-bajnokság résztvevői uralták a csütörtöki és pénteki időmérő edzéseket, a kontinentális széria első négy helyezettje szerezte meg az első négy rajtkockát, ám megkevert sorrendben: az Eb ezüstérmese, Joel Eriksson érdemelte ki a pole-pozíciót az első napon még leggyorsabb Európa-bajnok, Lando Norris előtt, aki 24 ezredmásodperccel maradt le az első rajtkockáról. Callum Illott (Eb 4. hely) kvalifikált a harmadik pozícióba, Maximilian Günther (Eb 3. hely) pedig a negyedikbe.

A szintén Európa-bajnokságon szereplő Ferdinand Habsburg előkelő 5. rajtpozíciót szerzett, a legjobb „kívülálló” a Red Bull juniorja, Dan Ticktum lett, aki a szezont Formula Renault-ban és GP3-ban teljesítette. Mick Schumacher a 7. rajtkockába kvalifikált – lemaradása csak 0,7 másodperc annak ellenére, hogy egy kör a pályán több mint 2 perc –, az előtte végző pilótáknál jóval idősebb japán Yuhi Sekiguchi, a Super GT állandó résztvevője lett a nyolcadik.

A hajmeresztő WTCC-időmérő egy percben

Nagyon rövid összegző videó az időmérő edzés számos történéséről: a baleseteken kívül nem sok minden fért bele a kvalifikáció összefoglalójába. Michelisz Norbert a második rajtkockát szerezte meg Makaóban.

John Filippi ütközése, amely egy kereket is kiszakított:

Megszűnik az utánpótlás-széria, amely kinevelte Alonsót, Vettelt és Ricciardót

1998-ban indult a World Series by Nissan sorozat, amely később Formula Renault 3.5 néven futott, majd a francia gyártó kiszállása után a Formula V8 3.5 titulust vette fel. Annak ellenére, hogy a korábban Európában futó széria idén más kontinensekre terjeszkedett, 2018-ban megszűnik a bajnokság. Az ok az alacsony részvételi szám: a hétvégén, Bahreinben zajló szezonzárón mindössze 10-en versenyeznek a kategóriában.

A különböző neveken futó széria korábbi bajnokai között szerepel Fernando Alonso, Robert Kubica, Kevin Magnussen és Carlos Sainz, de innen lépett az F1-be Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo is, szerepelt a mezőnyben Stoffel Vandoorne és Pierre Gasly – összesen 25 versenyző jutott el a Formula-1-ig. A Renault által működtetett széria egy időben a GP2-nél is erősebb utánpótlásnak számított.

Ki volt a legjobb versenyző, aki valaha a Ferrarinál szerepelt?

Egy külföldi szavazás elsöprő többséggel Michael Schumachert választotta, ők második helyre Kimi Raikkönent, harmadikra Gilles Villeneuve-öt sorolták. Nálatok ki áll az első helyen?

 

Ti is szívesen látnátok Michelisz Norbit a jövőben ebben az autóban?

A Honda WTCC-versenyzői a Honda NSX GT3-mal fotózkodtak: ez a versenygép is indul Makaóban, ahol nem csupán túraautó-, hanem GT-futamot is tartanak. Az FIA GT World Cup mezőnyében a gyártót Renger van der Zande képviseli.

A fotó Michelisz Norbert publikus Facebook-oldalán megmozgatta a rajongók fantáziáját: sokan el tudnák képzelni a jövőben ebben az autóban a WTCC bajnoki címéért harcoló pilótát.

További két évvel meghosszabbította megállapodását a Toro Rosso és a Casio

"Örömmel jelentjük be, hogy 2018 januárjától kezdődően további két évvel megújítottuk a már eddig is megalapozott együttműködésünket a Casióval" - írta közösségi oldalán a Toro Rosso F1-es csapata. A két cég a "Sebesség és intelligencia" projekten dolgozik együtt. 

Néhány órával később a Toro Rosso 2018-as két versenyzőjéről is bejelentést tett.

 

A Ferrari lehet az évtized legjobb vesztes csapata

A 2010-es évek legjobb második helyezett F1-es csapatai és a pontszámaik - a Ferrarinak három egységet kell gyűjtenie Abu Dhabiban, hogy az évtized legjobb "vesztes" csapata legyen ezen a téren.

 

Alonso már a télre készül - méghozzá két keréken

A McLaren kétszeres világbajnoka a "Hello, tél" szöveggel posztolta a közösségi oldalán, ahogy kerékpározik

 

 

Hola invierno • Hello winter @mmrbikes #neversurrender

Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) által megosztott bejegyzés,

Közel öt milliót kérnek ezért a Ladáért

A Rali2 2016-os bajnoka, Vizelli Károly árulja versenyre tökéletesen felkészített Ladáját - 4,65 millió forintért.

 

F1-es hangpornó: hoztunk egy összeállítást a Minardi imolai történelmi napjáról

Szenzációs autók sorakoztak fel a Minardi történelmi napján Imolában - hangerőt fel és élvezzük az alábbi videót:

A pápa kapott egy Lamborghinit

Az olasz gyártó egy vadonatúj Lamborghinit adományozott Ferenc pápának, méghozzá vatikáni dizájnnal kiegészítve - igaz, a Szentatya nem fogja használni, inkább kerékpározik egyet minden nap. A sportautót elárverezik és a befolyó összeggel a nehéz helyzetben lévő iraki keresztény közösségeknek próbálnak segíteni.

lambo

fotó: EFE

 

Kis híján átalakították a melbourne-i F1-es pályát

Tervbe vették az Ausztrál Nagydíj rendezői, hogy drasztikusan megváltoztatják a melbourne-i F1-es pálya vonalvezetését annak érdekében, hogy több előzést láthassunk. Az ötlet szerint a gyors 11-12-es kanyart cserélték volna le egy nagy féktávra és lassú kanyarra, tehát tulajdonképpen egy kimondott előzési pontra - ezt megtoldották volna egy DRS-zónával is, hogy több legyen az izgalom.

A vezetőség azonban végül az ötlet ellen szavazott, úgy ítélték meg, hogy a terv mégsem járna akkora előnyökkel, hogy érdemes legyen belenyúlni a versenynaptár egyik klasszikus pályájába, így a közeljövőben nem lesz változás, elvetették az ötletet.

melbourne

fotó: dppi

 

 

Az év akciója - Bakkerud szörnyeteg-módban versenyez

A ralikrossz-vb norvégiai fordulójának egy pillanatát is beválogatta a 2017-es motorsportszezon legemlékezetesebbjei közé az FIA: Andreas Bakkerud autója minden irányba kifarol, miután meglökték, de csodás módon még így "kacsázva" is képes volt megőrizni a vezetést. 

Michelisz a mezőny felett az első makaói edzésen

Rendhagyó időpontban, magyar idő szerint csütörtök hajnalban rendezték a WTCC makaói hétvégéjének első szabadedzését, amelyen Michelisz Norbert messze a mezőny fölé nőtt: a magyar pilóta fél órával a gyakorlás vége előtt futott egy hatalmas kört, ami akkor jó egy másodperccel volt gyorsabb mindenkinél és ezt a különbsége nem is tudták ledolgozni a többiek. Rob Huff végül négy tizedre közelített a Citroennel a második helyen, de Micheliszre nem jelentett veszélyt, ellenben úgy tűnik, hogy a Citroen ezúttal erős lehet: a 3-5. hely között találjuk a Sebastien Loeb Racing három autóját.

A mi szempontunkból lényeges információ, hogy a tabellát vezető Thed Björk 2,6 másodperccel volt lassabb Michelisznél és csak a tizedik legjobb időt futotta, megelőzte őt két csapattársa és a két másik Honda is.

michelisz-dppi

fotó: dppi

 

Az év akciója - Vettel és Ricciardo kerékcsattanós csatája

Ki ne emlékezne erre, az F1-es szezon talán legizgalmasabb előzésére a Kínai Nagydíjról? Az FIA ezt is beválogatta 2017 legszebb megmozdulásai közé, amelyek közül rajongói szavazással választják meg a győztest.

Háromszoros bajnokavatás az autókrosszban

A SuperBuggy és a Buggy 1600 kategóriát egész évben uraló versenyzők megkoronázták szezonjukat a dömsödi záráson. A rendkívül szoros TAX-ban eközben kiélezett csata folyt a végső sikerért, és csupán egyetlen pont döntött. Íme az Autósport és Formula Magazin Motorsporthíradójának beszámolója az autókrossz-szakág bajnokavatásairól.

Libabőr: ezt kaptuk idén a WRC sztárjaitól

A szezonzáróra majd csak hétvégén kerül sor, de így is lehet látványos összefoglalókat nézni a rali-világbajnokság 2017-es évéről:

Olvastad már?