Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. február 21. szerda

Michelisz szabad kezet adott Bári Dávidnak

Az Autósport és Formula Magazin vendége Bári Dávid, a M1RA TCR-csapatának vezetője volt:

Az első Schumacher, aki fejet hajtott az autósport rózsaszínű forradalma előtt

Az autója után immár a sisakja is rózsaszínűvé változott David Schumachernek, aki az Egyesült Arab Emírségek F4-es bajnokságában kezdte meg formulaautós karrierjét nem is olyan rég. Persze akárcsak a többi hasonló puccsban, ebben is a víztechnológiáját reklámozó német cég, a BWT keze van. 

Jacques Villeneuve egyszer elárulta, hogy karrierje során használt sisakmintázatát egy az anyja által gyakran hordott ruhadarab inspirálta, és bár ez a Cora Schumacherről készült kép alapján David Schumacher is burkolózhatna ezzel, esetében aligha ilyesmiről van szó 

DWZ9uK8XUAApwpC

Tom Coronel lett Monteiro csapattársa, és 12 dobogót akar szerezni

Már a kiszivárgott nevezési listák is sejttették, hogy a 45 éves Tom Coronel sem fog hiányozni a WTCR mezőnyéből, most pedig megerősítést is nyert, hogy a holland a Boutsen Ginion Racing Hondáját fogja vezetni a 2018-as szezon során, így pedig a sérüléséből visszatérő Tiago Monteiro csapattársa lesz. Coronel ezzel a ROAL Motorsportot hagyja el, amely istálló színeiben hét éven át versenyzett a WTCC-ben, ők azonban nem tudták összerakni a programjukat ahhoz, hogy idén az új sorozatban is induljanak.

A holland pilóta nagy reményekkel készül az új szezonra. „Arra számítok, hogy ez lehet a legjobb szezonkezdésem az eddigi teljes túraautós karrierem során. Az elmúlt tíz évet figyelembe véve mindenképpen most áll rendelkezésemre a legjobb csomag. Ki merem jelenteni, hogy képes lehetek legalább annyi trófeát gyűjteni idén, mint amennyit az elmúlt öt évben együttvéve szereztem a WTCC-ben” – nyilatkozta magabiztosan Coronel, ami azt jelenti, hogy minimum 12 dobogós helyezést vár önmagától a 30 futam alatt. 

DWfkXN_V4AAXWfy

DWf9fw5X0AI_OHP

A Mercedes reklámosztálya nem csak az autósportban kreatív

Már megszokhattuk, hogy amikor a Mercedes a Formula-1-ben világbajnoki címet szerez, elárasztják az internetet ötletes, frappáns fotókkal, amelyekben általában valamilyen módon kirajzolódik a márka háromágú csillaga. A legfrissebb sporthoz kötődő Mercedes-reklám azonban nem az autóversenyzés, hanem a tenisz világából érkezett. Miután Roger Federer megnyerte a rotterdami tenisztornát, 36 évesen újra világelső lett az ATP rangsorában, ezzel ő a legidősebb sportoló a tenisz történetében, aki valaha is birtokolta a legelőkelőbb pozíciót. A Mercedes pedig ebből a történelmi sikerből is szerepet vállalva ügyesen "elrejtette" a logóját az No.1 feliratban.

28055935_10156092974749941_9077999321911320820_n

Újra üzemanyagszállítót váltott a McLaren

A McLaren 2017 elején társult egy ikonikus vállalattal, amely az istálló üzemanyagáról és olajáról gondoskodott: a Castrollal, amelyet a motorsportban mindenki elsősorban a Hondával társít. Éppen ebből kifolyólag, mikor a felek különváltak, a McLaren pedig a Renault-val kötött motorszállítói szerződést, kétségessé vált, hogy a Castrol (és gyártója, a BP) marad-e a csapatnál.

Egyúttal az is felmerült, hogy a brazil cég, a Williamsszel 2016-ig dolgozó Petrobras csatlakozik az istállóhoz. Ezt a McLaren kedden meg is erősítette: 2018-ban a Castrol helyett már a Petrobras lesz az istálló technológiai partnere, továbbá jelentős szponzori pénzzel is ellátja a csapatot.

Elkészült Ricciardo és Verstappen új ruhája – Ez már sokkal inkább hasonlít a Red Bullra

Az ideiglenes festéssel ellentétben a csapat tavalyi színei köszönnek vissza.

 

Szavazz az F1 legjobb kiállású pilótájára!

Elsősorban női olvasóinkhoz fordulunk: Arra lennénk kíváncsiak, a Formula.hu közönsége kit tart a Formula-1-es mezőny legjóképűbb/legsármosabb/legszebb pilótájának?

 

A Williams most a McLarentől szerzett egy mérnököt

Az Autosport lap beszámolója szerint a Williams új szakembert igazolt: Doug McKiernan, a McLaren korábbi aerodinamikai vezetője a főmérnök pozícióját kapta meg Grove-ban. McKiernan Paddy Lowe műszaki igazgató beosztottja lesz, pozíciójának fontossága alapján pedig a főtervező Ed Wood, valamint az aerodinamikai vezető Dirk de Beer mellett említendő.

A Williams jelenlegi műszaki vezetése tele van az elmúlt években nagycsapatoknál bizonyított szakemberekkel: Paddy Lowe a Mercedestől, Dirk de Beer pedig a Ferraritól érkezett 2017 elején.

A Red Bull a különleges festések specialistája

2018-ban csupán a csapatbemutató és egy rövid bejáratás kedvéért kitaláltak egy különleges festést, a teszteken már a végleges színek kerülnek az RB14-re. Nem ez az első: láttunk a csapattól már teszten használt álcafestést, energiaitalosdoboz-autót, Star Wars- és Superman-fényezést, valamint David Coulthard utolsó versenyének fehér Red Bulljára is emlékezhetünk.

Pontokat fognak osztani az előzésekért az F3-as bajnokságban

A brit Formula-3-as széria érdekes újítással állt elő, a 2018-as szezonban a hétvége három versenye közül másodikra vonatkozó szabályok több ponton módosulnak: az első verseny eredményének nem csupán első nyolc, hanem minden helyezettjét megfordítják. Pontok a verseny végén pedig nemcsak a helyezésekért járnak, hanem a rajthoz képest nyert pozíciókért is.

A változás csak a második versenyt érinti, a harmadik futam rajtrácsát továbbra is az első és második leggyorsabb körei határozzák meg.

Szándékai szerint ebben a bajnokságban indulna az amputált lábú Billy Monger, a 2017-es címet megszerző Carlin színeiben.

Ma érkezik a Sauber és Renault is – De pontosan hánykor?

Nem kell egész nap frissítgetni a formula.hu-t, ha az új autókra vagytok kíváncsiak, ugyanis a Sauber és Renault is megtette a szívességet, hogy konkrét időpontot jelölt ki. A svájci csapat 12:30-kor, a franciák pedig 16:00-kor mutatják be új versenygépüket.

Frissítve: A Renault bemutatója nem 15, hanem 16 órakor lesz magyar idő szerint.

Egy biztató utalás a magyar ralikrossz Európa-bajnok jövőjére?

Ismert, hogy Szabó Krisztián, az S1600 kategória 2016-os és 2017-es bajnoka 2018-ban a ralikrossz-világbajnokság legalább néhány versenyén szeretne rajthoz állni. Rajongói Facebookjára a következő fotót posztolta: bár sok minden nem szűrhető le belőle, az biztos, hogy saját neve mellett az „EKS” szócska áll, ami Mattias Ekström audis ralikrosszcsapatát takarja. A magyar pilóta csak ennyit fűzött a képhez: „Hoppá.”

Narancssárga színű, halós autót villantott a McLaren új videójában

Ezzel a videóval reklámozzák az MCL33 február 23-i bemutatóját – a lényeg a legvégén vehető szemügyre.

 

Közeleg a tesztidőszak: Raikkönen egy kézzel fekvőzik

Újabb poszt bukkant fel Kimi Raikkönen Instagramján: a fekvőtámaszos kép mellé az F1-es világbajnok az „egy hét van vissza” címet fűzte. 

 

#Kimi7 (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés,

Feltámadt poraiból, visszatérhet a versenypályára a Brabham

A Jack Brabham által alapított, saját nevét viselő F1-es istálló utoljára 1992-ben versenyzett a királykategóriában, mielőtt súlyos pénzügyi gondok miatt a megszűnés sorsára jutott. A háromszoros világbajnok egyik fia, David Brabham 2014 végén bejelentette azon szándékát, hogy szeretné újraéleszteni a családi versenyistállót, ehhez pedig szokatlan tervet eszelt ki: közösségi finanszírozásból, az autósportrajongók által felajánlott támogatások segítségével igyekezett beindítani a projektet. 

Azóta nagy volt a csend a vállalkozás körül, ma azonban nemcsak David Brabham szólalt meg a közösségi médiában, de megjelet egy új profil is Brabham Automotive néven. „Elmondhatatlanul büszke vagyok, hogy bejelenthetem a Brabham Automotive beindítását, amivel egy új, izgalmas fejezet kezdődik az ikonikus Brabham név történetében” - írta David Brabham, aki bár nem sok konkrétummal szolgált, és egyelőre a vállalat weboldala is üres, ez az egész felhajtás mégis jelzi, hogy sikerrel járt a küldetés, és hamarosan híreket kaphatunk róla, mégis milyen formában tervezi a visszatérést a híres márkanév.

DWZRO7fWAAANjtd

Nézz 2018-as Ferrariban ülő Raikkönent és Vettelt

A Ferrarinál is értenek az izgalom fokozásához, a február 22-én érkező új versenyautójukból egyelőre csak a pilótáikat mutatták meg, akik éppen benne ülnek a még ismeretlen kódjelű modellben.

DWQ7BWVX4AE7VX6

DWQ7BhjWsAAeyxM

Rosenqvistnek valami sántít a halóval

"Csak én érzem ezt, vagy tényleg úgy tűnik, hogy még a felhelyezett halóval együtt is jó esély van arra, hogy egy tárgy eltalálja a versenyző fejét?" - teszi fel ártatlanul a kérdést Felix Rosenqvist, a Formula-E bajnokesélyese egy tavalyi Formula-1-es képpel példálózva. Általánosságban az FE-pilóták is nagyon jól meglennének a fejvédő bevezetése nélkül, de az idén ősszel startoló ötödik szezonban érkező új modelleken már szintén rajta lesz az elem. Arra még nincsenek képes bizonyítékok, hogy a Formula-E autóin milyen pozícióban lesz majd a halo a pilóta sisakjához képest, elvégre a második generációs járműveket egyelőre még csak online mutatták be, pilótát még nem láthattunk bennük.

2018-as mérföldkő: az első kép egy mozgásban lévő F1-es autóról

Daniel Ricciardo egy filmforgatási teszt keretében Silverstone-ban ma már pályára is vitte a Red Bull frissen bemutatott modelljét, méghozzá nedves körülmények között. 

DWZbl-zXcAAmbPm

A Red Bullnál új overall is jár az új festés mellé

Persze ahogy a frissen bemutatott autó színe ideiglenes, úgy valószínűleg a pilóták öltözetéé is az lesz, Daniel Ricciardo mindenesetre izgatottan mutogatja az új, sötétkék szerelését. Az ausztrál a bemutató napján már ki is próbálja az autót Silverstone-ban, ahova stílusosan egy Aston Martinban ülve érkezett meg, amely márka idéntől a Red Bull névadó és technikai partnere is egyben.

Sokan vártak erre: teljes versenyeket kezdett feltölteni YouTube-ra a Formula-E

Igaz, hogy két és fél hónap késéssel, de jobb későn, mint soha - különösen azon rajongóknak, akik már régóta szeretnék követni az elektromos sorozat eseményeit, de a tévében nem elérhető számukra. A negyedik szezon első hongkongi futamát, amely a piros zászlós leállás képében egy újdonságot is hozott, angol kommentárral alább teljes egészében meg lehet nézni.

Emlékeztek, amikor Kubica egy motor ellen versenyzett?

A régi szép idők: 2009-ben a BMW még a Formula-1-ben és Superbike-világbajnokságon is érdekelt volt, ezért a két széria sztárjai, Robert Kubica és Ruben Xaus megmérkőztek egymással a Nürburgringen. A verseny meglehetősen egyoldalú volt.

Olvastad már?