Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. július 21. péntek

A sablonszöveg mögött: ez jár valójában a versenyzők fejében

A Formula-E-ben remeklő Felix Rosenqvist osztotta meg ezt az ismeretlen forrásból származó szöveget, amely viccesen írja le, mi járhat egy versenycsapat tagjainak fejében egy-egy sikeres, közepes és szörnyű teljesítményt követően:

A versenyző gondolatai az ellenfele időmérős helyezéséről:

pole - Ez a srác gokartban mindig rosszabb volt nálam, most is csak az őrületesen jó autója segíti.

10. hely - Ilyen erős csapattal sokkal jobban kellene szerepelnie. Micsoda pancser!

20. hely - Nem is tudtam, hogy ez a srác is ebben a bajnokságban versenyez.

 

A versenyző gondolatai a saját időmérős helyezéséről:

pole - Én vagyok az új Ayrton Senna, és valószínűleg jelenleg a világ legfontosabb embere is.

10. hely - Szétgürcölöm magam, de ez a rohadt autó így is csak a 10. helyre képes.

20. hely - Ezzel a szemeteszsákkal engem már nem fogtok látni a következő versenyen. (Amint kiugrik az autóból, első dolga kiírni egy kifogást a közösségi oldalára.)

 

A mérnök gondolatai a saját versenyzőjének időmérős helyezéséről:

pole - Az autó legmegbízhatatlanabb eleme, vagyis a versenyző semmit nem baltázott el, és kihozta a technikában lévő potenciált. Helyes.

10. hely - Az autó nagyon jó, de ez a majom képtelen működésre fogni az új gumikat.

20. hely - (Kávézgat, közben korai repülőjegyet foglal hazafelé vasárnapra. Üzen a feleségének: „Hamarosan véget ér egy újabb hosszú hétvége...”) 

 

Menj Toro Rosso-órával a Magyar Nagydíjra!

Az Autósport és Formula Magazin júliusi számával nem akármilyen nyereményekre pályázhatnak olvasóink. Egy a Toro Rosso nevével fémjelzett Casio Edifice karórát, valamint az F1-es Magyar Nagydíjra szóló két hétvégi belépőjegyet sorsolunk ki azok között, akik regisztrálják újságvásárlásukat vagy előfizetésüket honlapunkon. Ehhez ezt az aloldalt kell felkeresni, ahol a játék részletei is megtalálhatók.

casio-ora-webre

DTM-es ász és orosz fiatal teszteli a Force Indiát Magyarországon

A csapat bejelentette, kik vezetik autóját a kétnapos hungaroringi teszten: egyikük az F3-ban szereplő orosz Nikita Mazepin, aki évek óta a csapat keretének tagja, habár még csak 18 éves, a másik izgalmasabb kiválasztott pedig a DTM-ben szereplő, pontverseny második helyén álló Lucas Auer. Őt szponzorazonosság segítette a teszthez: Mercedese a német szériában ugyanabban a rózsaszínben pompázik, mint a Force Indiák. Neves nagybátyja, Gerhard Berger szerint Auer hamarosan a Formula-1-ben köthet ki, ennek első lépése lehet az augusztusi teszt.

A pilóták nem vezetnek egész nap, kedden és szerdán is egymás váltják délben.

Pierre Gasly szó szerint berobbant a Formula-E-be: a célvonalon csapódott a falba

A WEC miatt távol lévő Sebastien Buemi helyére ugrott be a Red Bull francia reménysége a Formula-E címvédő csapatához, a Renault-e.damshez, New Yorkban pedig a visszafogottabb első futamot követően a másodikon már végig erős pontszerző helyen haladt. A leintéshez közeledve a Mahindra párosát is utolérte, és Nick Heidfeldet a dobogóért támadta. Kívülről sikerült is a német elé kerülnie az utolsó kanyarban, elfordulni azonban már nem tudott, így méterekkel a kockás zászló előtt csapódott neki a falnak. A befutó így is szoros lett a két pilóta között, Heidfeld 36 ezreddel érte el előbb a célvonalat Gaslynál.

Csuklósérüléssel esett ki az élről a Selyemút Ralin Sebastien Loeb

A kilencszeres világbajnok ralilegenda, aki a Peugeot-val a ralikrossz-vb-n és tereprali versenyeken szerepel, egyórás előnnyel első győzelme felé robogott utóbbi szakágban az ázsiai Selyemút Rali kínai szakaszán, mikor egy víznyelőbe hajtott, és összetörte a DKR Maxit. Loeb és navigátora, Daniel Elena másfél órán át javították az autót, és további 80 kilométert tettek meg.

A csapat szervizkamionja visszajuttatta a sérült autót a táborba, az orvosi vizsgálat azonban súlyos csuklóficamot állapított meg, amely lehetetlenné teszi a hatékony vezetést. Loeb 2017-es versenye így véget ért.

A Peugeot így is vezet, Cyril Despres került az élre, míg Stephane Peterhansel a 11. helyen jár korábbi bukása után. Ők a korábbi Peugeot-t vezetik, miután az újat egyedül Loeb kapta meg.

Nincs másik két csapattárs, akik ilyen jól el tudnak hülyülni egymással a verseny után

Sőt, azt is nehéz elképzelni, hogy csapattársak egyáltalán ugyanabban a járműben hagyják el a pályát, ám Daniel Ricciardo és Max Verstappen kétszer is közös bejelentkezést tettek a Brit Nagydíj után, amelyben nem csak visszatekintettek a versenyükre, de még ugratták is egymást gazdagon. Már csak nézni is élmény (Ricciardo bandzsalítását ne hagyjátok ki!), de kiemelünk néhány beszólást:

Verstappen: Akarod te kezdeni? Úgyis szeretsz beszélni.

***

Verstappen: Negyedik lettem, nagyon elégedett vagyok.
Ricciardo: Neked is volt ma Hammertime?
Verstappen: Nem, Verstappen-time volt!

***

Verstappen: Élveztem a csatát Sebbel, dodzsemeztünk egy kicsit, ami azt hiszem, Németországban is népszerű.
Ricciardo: Szerinted Seb jövőre meg fog hívni téged a születésnapjára?
Verstappen: Nem hiszem! De nem gond, utána majd találkozunk a szaunában.

***
Ricciardo: Úgy vélem, Budapesten esélyünk lehet a kettős dobogóra is.
Verstappen: Cipőzéssel!

 

A Red Bull megmondja: Miért nem jár napszemüveg Vettelnek is?

A Red Bull vicces Twitter-oldala, a Red Bull Spy a Brit Nagydíj után is előszedte a hétvége legfélreérthetőbb képeit, és saját értelmezésében próbálta elmagyarázni, mi is történhet rajtuk.

 

20108330_1453081501405001_8459100296929004926_n

Te nem kapsz napszemüveget. Napszemüveget csak azok a versenyzők kapnak, akik az első sorból indulnak. 

 

20046555_1453081398071678_4962298642050517030_n

Igen, a Copse kanyar idén már padlógázos. Ijesztő.

 

20228618_1453081478071670_8800296624619806393_n

Sebet és Kimit elvakította az a csillogó fény, ami Lewis mögött ragyog.

 

20046440_1453081558071662_3153589039953856820_n

Noha már többször megpróbálták betiltani, még mindig a motorhome-ok közötti gördeszkázás tartja őrületben az F1-es paddockot. 

 

20229321_1453081644738320_8009785824736574279_n

Vijay most kapta meg a számlát a 2017-es Mercedes-motorokért.

 

20106619_1453081584738326_2950205749211119081_n

Ehhez a felirathoz pedig nem kell fordítás!

Martin Brundle-t a hányinger kerülgette a Mercedes kettős győzelme közben

Az egykori brit versenyző maga fogalmazott így, de természetesen nem a brackley-iek sikere váltotta ki rosszullétét. A Sky Sports kommentátoraként ténykedő Brundle éppen a hétvégi Brit Nagydíj kommentátori feladataira készült, amikor alig fél órával a rajt előtt rosszul lett és a silverstone-i pálya orvosi központjába vitték. Az 58 éves szakértő még a délután folyamán rendbe jött, és mint kiderült, valamilyen gyomorvírus döntötte le a lábáról. Helyére a brit közvetítés kommentátorfülkéjében Paul di Resta ugrott be. A rosszullét azért is szerencsétlen pillanatban érkezett Brundle számára, mert éppen évfordulót ünnepelt: 20 évvel ezelőtt ejtette meg ugyanis első interjúkkal összekötött sétáját egy F1-es rajtrácson, ezen szokása pedig azóta már hagyománnyá vált. Tulajdonképpen éppen egy erre megemlékező összeállítás futott a Sky-on, amikor Brundle-t kórházba kellett vinni, Ross Brawn pedig egy mikrofont ábrázoló szobrocskát szeretett volna átadni neki ennek elismeréséül, de ezt is el kellett halasztani. A kommentátor utólag már vicces üzenetben kért elnézést a Mercedestől amiatt, hogy miközben a kettős győzelmet ünnepelték, ő éppen hányt a motorhome-jukban.

Martin Brundle egyébként nem először lett rosszul az F1-es hétvége hajtása során az utóbbi időben: tavaly Monacóban egy kisebb szívrohamot élt át, miután elkészítette az interjúkat a verseny dobogósaival.

 

Itt a válasz: Kimi vagy Mika volt a McLaren gyorsabb finnje?

Ezt a kérdést tették fel Alex Wurznak, aki hosszú éveken át a McLaren tesztpilótájaként ténykedett, így Hakkinen és Raikkönen képességeit, stílusát is nagyon jól ismerte.

Az osztrák így összegzett: "Kimit mondanám, de nem az első évében, hanem a másodiktól kezdve, amikor már otthonosabban érezte magát, és az autó is jobban megfelelt a vezetési stílusának. Igazán rajta volt a szeren, és könnyedén meg is kellett volna nyernie a bajnokságot abban az évben, ha nem lettek volna motorgondjaink. De hogy őszinte legyek, ez nem pusztán a motorgyártó hibája volt, hanem az autó tervezőin is, akik nagyon alacsonyra akarták helyezni az erőforrást, szóval ebben az egész csapat benne volt."

"Mika gyorsasága elképesztő volt, de olykor akadt egy-egy kanyar, amiben két tizedet is benne hagyott. Amikor felhívtuk a figyelmét, hogy egy hajtűben két tizedet veszít, kihajtott, és behozta ezt a lemaradást inkább egy gyors kanyarban, a problémás résszel viszont továbbra sem foglalkozott, mivel tudta, hogy ígyis-úgyis ő fog nyerni. És végül szerzett is két bajnoki címet a csapattal."

 

Új helyre kell menned, ha személyesen akarsz F1-es jegyet venni – Egy kis képes segítség, hogy megtaláld!

Az F1-es belépők továbbra is az Ostermann Forma-1 Kft.-nél vásárolhatók, azonban már új helyen, a Deák Ferenc utca 3-5. alatt.

Mielőtt azonban elindulnátok, nem árt tudni, hogy a legtöbb jegytípus már elfogyott a Magyar Nagydíjra. Itt összegeztük, mi kapható még.

 

Tegnap távozott a Williamstől, ma Ross Brawn csapatához csatlakozott

Steve Nielsen, a Williams csapatmenedzsere hazai versenyén, a Brit Nagydíjon búcsúzott el a csapattól: ez volt utolsó versenye a 40. születésnapját ünneplő istállónál. Három évtizedes karrierje során a Lotus, Tyrrell, Benetton, Renault, Honda, Arrows és Caterham csapatoknál is szolgált. Helyére mától Dave Redding csatlakozott.

Egy nappal később, hétfőn bejelentették, hogy Nielsen Ross Brawn F1-es csoportjához csatlakozik: ennek a társaságnak, melynek korábban igazolt három tagja is rendkívül tapasztalt, feladata a sportág irányvonalát meghatározni, különös tekintettel a 2021-es motorszabályokra. Nielsen egyik szerepeként a Liberty Media képviselője lesz a csapatokkal és FIA-val közös találkozókon. 

Csak a leintés után mondták meg a fiatal WTCC-snek, hogy nyert

Yann Ehrlacher nem mindennapi körülmények között szerezte meg első győzelmét a túraautó-világbajnokságon: a vezető Tom Chilton 5 másodperces időbüntetést kapott, mert sportszerűtlenül előzött, épp a franciával szemben. A szankciót csak két körrel leintés előtt közölte a versenyirányítás, de mint a videóból kiderül, a mögötte haladó Ehrlacher egészen a leintésig nem tudott róla. A csapat talán attól óvta meg a 21 éves Lada-pilótát, hogy elizgulja a befutót, hiszen Mehdi Bennani a nyomában loholt. A sportra jellemző igazi szívderítő pillanat Ehrlacher reakciója, mikor megtudja, valójában ő győzött.

 

Az ezt követő nyitóversenyen pedig a magyar siker miatt örülhettünk, hiszen Catsburg defektje után Michelisz Norbert szerezte meg a győzelmet:

Két éve versenyez az égi pályákon Jules Bianchi

Az idő kérlelhetetlenül száguld: A világ egy nappal később ébredt a szomorú hírre, hogy 2015. július 17-én Jules Bianchi, aki kilenc hónappal korábban, suzukai balesete következtében esett kómába, elhunyt szülővárosában, Nizzában. Szívszorító videó Bianchi versenyzői karrierjének legígéretesebb pillanataiból:

40 évvel a gúnyolódások után a Renault tényleg legyártotta a sárga teáskannát

A hétvégén Silverstone-ban ünnepelte a Renault az első F1-es futamának 40. évfordulóját, ebből az alkalomból pedig a képen is látható sárga teáskannákkal díszítette fel motorhome-ját. Ezzel a gúnynévvel illették ugyanis a riválisok a csapat autóit idestova négy évtizeddel ezelőtt, hiszen a turbómotorral elsőként kísérletező franciák autói gyakran sűrű fehér füstöt eregettek magukból a meghibásodások során.  

 

DEtKGzmXoAEN92Z

James Hunt megfilmesítője bebizonyította, tényleg tud versenyautót vezetni

A Formula-E New York-i hétvégéjének vendége volt a színész Chris Hemsworth, aki James Hunt szerepét játszott a Hajsza a győzelemért (Rush) című nagysikerű 2013-as F1-es mozifilmben. Persze a filmvásznon nem ő vezette az 1976-os McLarent, ám most mindenki számára igazolta, hogy nem ijed meg egy versenyautó kormányától sem, hiszen a Formula-E bemutatóautóját elvihette néhány körre az utcai pályán. Volt ugyan egy megpördülése, de épségben visszajuttatta a gépet a garázsba.

Újabb elképesztő Guinness-rekord az autós kaszkadőrök királyától

Terry Grant talán már maga sem tudja számon tartani, hogy hány világrekord fűződik a nevéhez hajmeresztő autós mutatványai révén, de az biztos, hogy most melléjük tett még egyet: a Jaguar E-PACE londoni bemutatóján Grant bemutatta a leghosszabb ugrást, amit valaha autóval végrehajtottak úgy, hogy közben a jármű egyszer megfordul hosszanti tengelye körül: a Jaguar 15,3 méteren át repült a levegőben.

Egy ilyen mutatványra való felkészülés persze nem zajlik simán, Grant saját elmondása szerint egy alkalommal bordatörést is szenvedett, miközben a nagy ugrásra gyakorolt.

A hétvége képe: csendélet két finnel

A Brit Nagydíj vasárnapi sajtótájékoztatója csak késve kezdődhetett el, mivel a három dobogós közül Lewis Hamilton nem érkezett meg időben a médiaszobába. Valtteri Bottas és Kimi Raikkönen ez idő alatt az asztal két szélén unottan néztek a levegőbe.

DE3mBUYW0AAq65k

 

És hogy mit csinált eközben a futamgyőztes? Úszott a boldogságban, de leginkább a közönségben.

DE3izrzXYAERuyc

DE3kh4jW0AEMwlG

A vörös dráma: Így vallott csődöt az utolsó három körben Vettel és Raikkönen gumija

A Brit Nagydíj ferraris szempontból katasztrofális befejezése – 2. és 4. hely helyett végül 3. és 7. pozícióban zárt a két SF70H.

Jacques Villeneuve-öt kitiltották a Williams motorhome-jából

Bár ő szerezte a csapat utolsó világbajnoki címét 1997-ben, amely szezonban a Williams 100. futamgyőzelmét szerezte meg Silverstone-ban, Jacques Villeneuve-öt nem látják szívesen a Brit Nagydíjon az istállónál, amely fennállása 40. évfordulóját ünnepli, így meglehetősen nagy a mozgás a motorhome-ban.

A hírről röviden beszámoló Daily Mail az okot is ismeri: a Williamsnél nem vették jó néven Villeneuve kritikáit a csapat újoncáról, Lance Strollról. 

Kis rajongót öltöztetett be a McLaren kabalának

A fiatal Júdás (Jude) nagy élményben részesült a Brit Nagydíjon: őt választották ki arra a megtisztelő feladatra, hogy gyerekméretű McLaren-overallt öltsön, és a csapat kabalájaként Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne körül őgyelegjen Silverstone-ban. 

Kiszámolták, hány helyes rajtbüntetést kapott Alonso, mióta a McLarennél van

A számításra a gpupdate.net vállalkozott, eredménynek pedig 330 jött ki az utóbbi két és fél évből – plusz még 15 Jenson Button jóvoltából, aki idén Monacóban helyettesítette a spanyolt.

A McLaren-Honda első szezonjában, 2015-ben Alonsót 155 rajthellyel sorolták hátra motorcsere miatt (az egyéb rajtbüntetések, például sebességváltó cseréje révén, nem szerepelnek a kimutatásban), ehhez képest 2016-ban javulás történt 105 helyes rajtbüntetéssel – ráadásul mindössze két alkalomra leosztva. Idén eddig (Buttonnal együtt) 85 hellyel sorolták hátra Alonso autóját, beleértve a 30 helyes büntetést a vasárnapi Brit Nagydíjon.

Érdekesség, hogy ha Alonsónak minden egyes rajtbüntetést le kellett volna töltenie, 19 versenyen kellett volna pole-pozícióba kvalifikálnia, és utolsóként elindulnia. A McLaren-Honda mindkét autóval 600 helynél jár ugyanebben az időszakban.

Olvastad már?