Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. július 26. szerda

Legendás versenyzőt gyászol az IndyCar

89 éves korában elhunyt Jim McElreath, az utolsó versenyzők egyike, aki még orrmotoros autóval is versenyzett az Indy 500-on - egészen pontosan 1962-ben, amikor az év újonca lett, miután a hatéves autója jelentette technikai hátrány és lassú kiállásai ellenére is a hatodik helyen zárt. McElreath háromszor végzett bajnoki dobogón, 1966-ban csak Mario Andretto tudta maga mögé utasítani az összetettben.

mcelreath

Ütközések, előzések, drámák – nem volt hiány izgalmakból a DTM moszkvai fordulóján!

Éld újra a két verseny legemlékezetesebb momentumait:

 

 

 

Volt „némi” kavarodás a japán F4-es futam első körében

A sorozat Sugóban vendégeskedett a hétvégén, ahol az első verseny rajtja után egymást érték a balesetek – s a leglátványosabbra már a biztonsági autó beküldése után került sor…

 

Már csak két napig: Nyerj F1-es karórát és jegyeket a Magyar Nagydíjra!

Az Autósport és Formula Magazin júliusi számával nem akármilyen nyereményekre pályázhatnak olvasóink. Egy a Toro Rosso nevével fémjelzett Casio Edifice karórát, valamint az F1-es Magyar Nagydíjra szóló két hétvégi belépőjegyet sorsolunk ki azok között, akik regisztrálják újságvásárlásukat vagy előfizetésüket honlapunkon. Ehhez ezt az aloldalt kell felkeresni, ahol a játék részletei is megtalálhatók.

Figyelem: A játékban már csak július 24-ig lehet részt venni!

casio-ora-webre

SZAVAZZ: Melyik a kedvenc Magyar Nagydíjad?

Bármily hihetetlen, idén már a 32. Formula-1-es futamot rendezik majd a Hungaroringen, s az előző 31 versenyből volt néhány felejthetetlen. Ide kattintva egyesével felidézhetitek a Magyar Nagydíjakat, utána pedig szavazzatok, Nektek melyik volt a kedvencetek!

 

A Ferrari elkötelezett híve vagy?

Akkor szerezd be még gyorsan a kellékedet az idei Magyar Nagydíjra: válogass ferraris termékeink közül ide vagy a képre kattintva!

ferrari-webshop

Az öt legszebb előzés a Magyar Nagydíjakról

Legalábbis a Formula-1 hivatalos oldalának összeállítása szerint: a Piquet-t, Mansellt, Raikkönent, Hamiltont és Ricciardót is felvonultató válogatás ide vagy a képre kattintva tekinthető meg.

hgp-előzések-video

Nem adja a tévé? Nézd itt ÉLŐBEN a DTM vasárnapi futamát!

Az M4 Sport csak 16:15-től, felvételről közvetíti a Német Túraautó-bajnokság második moszkvai versenyét, a széria hivatalos Youtube-csatornáján viszont angol kommentárral élőben is követni lehet az eseményeket:

 

Kizárták a pole-pozícióst a DTM moszkvai állomásán

Szombathoz hasonlóan ezúttal sem az a versenyző indulhat majd az élről, aki a leggyorsabb volt az időmérőn: Tom Blomqvist hiába érte el a legjobb eredményt, utólag diszkvalifikálták, amiért autójában nem tudták kinyerni az ellenőrzéshez szükséges 1 kg üzemanyagot. A rajtelsőséget így BMW-s márkatársa, Bruno Spengler örökölte meg a hazai idő szerint 13:45-kor startoló második oroszországi futamra.

blomqvist-spengler-dtm-moszkva-1

Kettős BMW-siker a második moszkvai időmérőn

Az idén eddig borzalmas szezont teljesítő, pole-t azonban már a Norisringen is szerző Tom Blomqvist bizonyult a leggyorsabbnak a DTM vasárnapi időmérőjén a Moscow Racewayen, az utolsó pillanatokban megelőzve márkatársát, Bruno Spenglert. Az első sort így BMW-sek sajátították ki, a másodikba azonban már Audik kerültek Mattias Ekström és a bajnoki éllovas René Rast révén, míg Paul di Resta legjobb mercedesesként az ötödik pozícióba kvalifikált. A mezőny szorosságát jól jelzi, hogy mindenki egy másodpercen belül zárt a rajtelsőhöz képest – a Német Túraautó-bajnokság mai versenye itthoni idő szerint 13:45-kor startol.

FRISSÍTÉS: Blomqvistet utólag kizárták az időmérőről, így Spengleré a pole.

blomqvist-dtm-moszkva-1

Massa kisfia nemcsak fociban igazi ász, hanem…

A kis Felipihnót gyakran láthatjuk a paddockban labdával zsonglőrködni, a Williams pilótája által feltöltött videó alapján azonban a gokartot is elég jól terelgeti – amit pedig alább művel, azt nem is igazán értjük, meg inkább nem is kommentálnánk:

 

 

A post shared by Felipe Massa (@massafelipe19) on

 

 

 

A post shared by Felipe Massa (@massafelipe19) on

Egy hét múlva Magyar Nagydíj – Emlékeztek, mi történt tavaly a versenyen?

Összefoglaló a 2016-os Magyar GP-ről.

F1 nélkül sem fogunk unatkozni – íme, a vasárnapi menü!

Bár a Formula-1-es Magyar Nagydíjra még egy szűk hetet várnunk kell, azért néhány autóversenyt ma is láthatunk, hiszen a DTM-esek Moszkvában randevúznak, de a NASCAR mezőnye is egymásnak feszül, s lesz verseny a Red Bull Ringen (Formula Renault 2.0) és a Paul Ricardon (Ferrari Challenge) is – mutatjuk a teljes kínálatot:

Július 23., vasárnap

8:40-9:10 DTM harmadik szabadedzés

10:30-10:50 DTM második időmérő

12:50-13:20 Ferrari Challenge futam

13:40-14:40 DTM második futam (M4 Sport 16:15-től, felvételről)

15:35-16:05 Ferrari Challenge Futam

20:30 Monster Energy NASCAR Cup Series, Indianapolis

„Epic” – Ezt mondja Nico Rosberg arra, mikor elektromos motorral áthajt a Golden Gate hídon reggel hatkor

A 2016-os világbajnok az Egyesült Államokban tartózkodik, ahol nem csupán extravagáns dolgokat művel, mint a képen: az elmúlt napokban a Szilícium-völgy technológiai cégeit látogatta sorra, olyan nevek főhadiszállását, mint a Tesla vagy Instagram. 

 

Felkészülni, vigyázz: Hamilton új frizurával készül a Magyar Nagydíjra

A Sun angol bulvárlap találta meg az alábbi képeket, melyeket egy Hamilton által feltöltött Instragram-videóból vágtak ki. A két verseny között Hollywoodba elugró brit pilóta fürtjei igen szokatlanul festenek – kíváncsiak leszünk, megmarad-e a frizura a magyar hétvégére is.

Pajzs és halo felszerelve: Íme a különbség

Onboard felvételek a két fejvédő megoldásról: az újabb pajzsról, melyet Silverstone-ban próbáltak ki, és a halóról, melyet végül jövőre bevezet az FIA.

Megálmodták a 2018-as Ferrarit – már a halóval

Nem lesz T-szárny, megcsonkolják a cápauszonyt, viszont, az e heti bejelentés alapján, felkerül az F1-es autókra a fejvédő halo: egy ügyes kezű dizájner, Olcay Tuncay Karabulut meg is álmodta a jövő évi Ferrarit. A halo nem egészen úgy néz ki, ahogyan mi ismerjük, ám a valóságban is változásokon fog még átesni bevezetéséig.

Játék: Nyerj F1-es karórát és jegyeket a Magyar Nagydíjra!

Az Autósport és Formula Magazin júliusi számával nem akármilyen nyereményekre pályázhatnak olvasóink. Egy a Toro Rosso nevével fémjelzett Casio Edifice karórát, valamint az F1-es Magyar Nagydíjra szóló két hétvégi belépőjegyet sorsolunk ki azok között, akik regisztrálják újságvásárlásukat vagy előfizetésüket honlapunkon. Ehhez ezt az aloldalt kell felkeresni, ahol a játék részletei is megtalálhatók.

Figyelem: A játékban már csak július 24-ig lehet részt venni!

casio-ora-webre

DTM: Wittmannt megbüntették, ismét az újonc a pole-ban

Már kijelenthető, hogy René Rast, aki első évét húzza a német túraautó-bajnokságban, a széria pole-királya: miután a Hungaroringen szombaton és vasárnap is megnyerte a kvalifikációt, az első moszkvai futamra megszerezte harmadik rajtelsőségét. Lucas Auer az egyedüli mellette, akinek idén sikerült kétszer is az élre kvalifikálnia.

A leggyorsabb az időmérő edzésen nem ő, hanem a BMW-s Marco Wittmann volt: azonban a németet öt hellyel hátrasorolták, mert a Norisringen idén harmadszor kapott megrovást. A pole-pozícióból így Rast indulhat, a második pedig Mike Rockenfeller lett, ugyancsak Audival. Eredménye az előző versenyen történt hatalmas baleset miatt szenzációs, amelyben eltört egy csontot lábfejében – az sem volt bizonyos, hogy elindulhat a hétvégén.

 

Az időmérő eredménye:

 1

 Marco Wittmann

 BMW M4 DTM

 1:27.035

 

2

 René Rast

 Audi RS5 DTM

 1:27.155

 00.120

3

 Mike Rockenfeller

 Audi RS5 DTM

 1:27.253

 00.218

4

 Augusto Farfus

 BMW M4 DTM

 1:27.340

 00.305

5

 Timo Glock

 BMW M4 DTM

 1:27.376

 00.341

6

 Mattias Ekström

 Audi RS5 DTM

 1:27.393

 00.358

7

 Jamie Green

 Audi RS5 DTM

 1:27.450

 00.415

8

 Tom Blomqvist

 BMW M4 DTM

 1:27.467

 00.432

9

 Gary Paffett

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 1:27.538

 00.503

10

 Loic Duval

 Audi RS 5 DTM

 1:27.541

 00.506

11

 Bruno Spengler

 BMW M4 DTM

 1:27.612

 00.577

12

 Robert Wickens

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 1:27.625

 00.590

13

 Nico Müller

 Audi RS5 DTM

 1:27.734

 00.699

14

 Lucas Auer

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 1:27.757

 00.722

15

 Maxime Martin

 BMW M4 DTM

 1:27.786

 00.751

16

 Paul Di Resta

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 1:28.057

 01.022

17

 Edoardo Mortara

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 1:28.134

 01.099

18

 Maro Engel

 Mercedes-AMG C 63 DTM

 1:28.382

 01.347

Hát ezt mégis hogy teszi lehetővé Lewis Hamilton szerződése?

Mint tudjuk, az F1-es pilóták csapatokkal kötött kontraktusa nagyon szigorúan szabályozza, milyen extrém tevékenységeket végezhet a versenyző – ezzel kisebbítve a sérülések kockázatát. Meglepő, hogy Hamilton – aki egy jet-ski-gyártó nagykövete – akrobatamutatványai a vízen, melyekről az alábbi fotót tette közzé, beleférnek.

Ha már a rajtrácson nem lehetett ott, hát egy bicikliversenyt csináltak Buttonnak Silverstone-ban

17 éven át ott volt a mezőnyben, de a rajongóknak idén sem kellett kibírniuk a Brit Nagydíjat anélkül, hogy Buttont versenyezni látnák. Stoffel Vandoorne-t kellet legyőznie egy nem mindennapi akadálypályán.

Olvastad már?