Steward
Dezső Attila
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. november 19. vasárnap

Legendás versenyzőt gyászol az IndyCar

89 éves korában elhunyt Jim McElreath, az utolsó versenyzők egyike, aki még orrmotoros autóval is versenyzett az Indy 500-on - egészen pontosan 1962-ben, amikor az év újonca lett, miután a hatéves autója jelentette technikai hátrány és lassú kiállásai ellenére is a hatodik helyen zárt. McElreath háromszor végzett bajnoki dobogón, 1966-ban csak Mario Andretto tudta maga mögé utasítani az összetettben.

mcelreath

Pole-ból indulhat utolsó WEC-futamán a Porsche

Az már korábban eldőlt, hogy a szezon végén kiszáll a hosszútávú-világbajnokság küzdelmeiből a világbajnoki címet idén is megszerző Porsche, ám úgy fest, hogy a németek szeretnének szépen búcsúzni a sorozattól: a szezonzáró bahreini futamot az élről kezdheti meg az #1-es autó. Nick Tandy elsőre elkövetett még egy hibát, de aztán Neel Jani megfutotta az időmérő legerősebb körét, hogy aztán Tandy második próbálkozása elégnek bizonyuljon a pole-hoz - ez most mindenesetre Janinak köszönhető, az ő extrája jelentette az első helyet.

A második helyről a #7-es Toyota (Kobayashi-Conway-Lopez, két tizedes lemaradás), a harmadikról a világbajnok #2-es Porsche (Bernhard-Hartley-Bamber, hat tized) vághat neki a hatórás futamnak, a #8-as Toyota (Buemi-Nakajima-Davidson) ezúttal komoly lemaradásban volt, 1,3 másodpercet kapott.

porsche_1

fotó: dppi

 

Michelisz: Nagyon boldog vagyok!

A magyar WTCC-pilóta a makaói időmérő után értékelt:

Visszanézhető a TCR időmérője

Az alábbi linken újra megtekinthető a kvalifikáció, amelyről itt már írtunk:

TCR: „Újonc” a szezonzáró pole-jában, Tassi a fordított rajtrácsra játszott

Pénteken rendezték a TCR dubaji idényzáró versenyhétvégéjének időmérőjét, melyet Gordon Shedden nyert meg: a Leopard Racingnél jelenleg Makaóban szereplő Rob Huff helyét elfoglaló skót először versenyez a TCR-ben, de 38 évesen, háromszoros brit túraautó-bajnokként nem neveznénk zöldfülűnek. Rajtelsőségével néhány ponttól megfosztotta csapattársát, Jean-Karl Vernay-t, aki második helyre kvalifikált.

Vernay és Tassi Attila harcol a bajnoki címért Dubajban: a magyar pilóta hátránya 24 pont ellenfeléhez képest. Tassi egyedüli hondásként jutott be a Q2-be, ahol az autó tempóhiánya miatt a fordított rajtrácsra fókuszált. 10. helyével sikerült is kiharcolni a második futam rajtelsőségét. Csapattársa, Roberto Colciago csak 18. helyen végzett, ő 50 pontra van Vernay-től (pontosan ennyi pont szerezhető a két futamon), már csak matematikailag lehet bajnok, akárcsak a 9. pozíciót szerző Stefano Comini.

A két futamra szombaton kerül sor, 8:10-es és 12:25-ös kezdéssel.

Csak a 44-es: Lewis Hamiltonnak esze ágában sincs rajtszámot váltani

„Nem tervezem, hogy lecserélem, a 44-es szám a családom” – beszélt arról Lewis Hamilton, tervezi-e felvenni a világbajnok kiváltságának számító 1-es számot. Hamilton előző két vb-címét követően sem élt a lehetőséggel. „Valahogyan bele lehetne csempészni az 1-est a 44-es grafikájába, de nem igazán szeretem azt a számot magát. A múltban már használták mások, mint Michael Schumacher. 44-es azonban senki sem volt rajtam kívül. Az 1-essel nem lehet örökké együtt élni, a 44-es viszont mindig velem marad.”

Norris két századdal lemaradt a pole-ról, Mick Schumacher a top 10-ben a makaói időmérőn

Az ikonikus Makaói Nagydíj hétvégéjén a kínai utcai pályán számos kategória versenyez: WTCC, GT és Superbike is terítéken van, a legnagyobb presztízsű azonban a Formula-3-as verseny (szigorú értelemben erre hivatkoznak Makaói Nagydíj néven).

Az Európa-bajnokság résztvevői uralták a csütörtöki és pénteki időmérő edzéseket, a kontinentális széria első négy helyezettje szerezte meg az első négy rajtkockát, ám megkevert sorrendben: az Eb ezüstérmese, Joel Eriksson érdemelte ki a pole-pozíciót az első napon még leggyorsabb Európa-bajnok, Lando Norris előtt, aki 24 ezredmásodperccel maradt le az első rajtkockáról. Callum Illott (Eb 4. hely) kvalifikált a harmadik pozícióba, Maximilian Günther (Eb 3. hely) pedig a negyedikbe.

A szintén Európa-bajnokságon szereplő Ferdinand Habsburg előkelő 5. rajtpozíciót szerzett, a legjobb „kívülálló” a Red Bull juniorja, Dan Ticktum lett, aki a szezont Formula Renault-ban és GP3-ban teljesítette. Mick Schumacher a 7. rajtkockába kvalifikált – lemaradása csak 0,7 másodperc annak ellenére, hogy egy kör a pályán több mint 2 perc –, az előtte végző pilótáknál jóval idősebb japán Yuhi Sekiguchi, a Super GT állandó résztvevője lett a nyolcadik.

A hajmeresztő WTCC-időmérő egy percben

Nagyon rövid összegző videó az időmérő edzés számos történéséről: a baleseteken kívül nem sok minden fért bele a kvalifikáció összefoglalójába. Michelisz Norbert a második rajtkockát szerezte meg Makaóban.

John Filippi ütközése, amely egy kereket is kiszakított:

Megszűnik az utánpótlás-széria, amely kinevelte Alonsót, Vettelt és Ricciardót

1998-ban indult a World Series by Nissan sorozat, amely később Formula Renault 3.5 néven futott, majd a francia gyártó kiszállása után a Formula V8 3.5 titulust vette fel. Annak ellenére, hogy a korábban Európában futó széria idén más kontinensekre terjeszkedett, 2018-ban megszűnik a bajnokság. Az ok az alacsony részvételi szám: a hétvégén, Bahreinben zajló szezonzárón mindössze 10-en versenyeznek a kategóriában.

A különböző neveken futó széria korábbi bajnokai között szerepel Fernando Alonso, Robert Kubica, Kevin Magnussen és Carlos Sainz, de innen lépett az F1-be Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo is, szerepelt a mezőnyben Stoffel Vandoorne és Pierre Gasly – összesen 25 versenyző jutott el a Formula-1-ig. A Renault által működtetett széria egy időben a GP2-nél is erősebb utánpótlásnak számított.

Ki volt a legjobb versenyző, aki valaha a Ferrarinál szerepelt?

Egy külföldi szavazás elsöprő többséggel Michael Schumachert választotta, ők második helyre Kimi Raikkönent, harmadikra Gilles Villeneuve-öt sorolták. Nálatok ki áll az első helyen?

 

Ti is szívesen látnátok Michelisz Norbit a jövőben ebben az autóban?

A Honda WTCC-versenyzői a Honda NSX GT3-mal fotózkodtak: ez a versenygép is indul Makaóban, ahol nem csupán túraautó-, hanem GT-futamot is tartanak. Az FIA GT World Cup mezőnyében a gyártót Renger van der Zande képviseli.

A fotó Michelisz Norbert publikus Facebook-oldalán megmozgatta a rajongók fantáziáját: sokan el tudnák képzelni a jövőben ebben az autóban a WTCC bajnoki címéért harcoló pilótát.

További két évvel meghosszabbította megállapodását a Toro Rosso és a Casio

"Örömmel jelentjük be, hogy 2018 januárjától kezdődően további két évvel megújítottuk a már eddig is megalapozott együttműködésünket a Casióval" - írta közösségi oldalán a Toro Rosso F1-es csapata. A két cég a "Sebesség és intelligencia" projekten dolgozik együtt. 

Néhány órával később a Toro Rosso 2018-as két versenyzőjéről is bejelentést tett.

 

A Ferrari lehet az évtized legjobb vesztes csapata

A 2010-es évek legjobb második helyezett F1-es csapatai és a pontszámaik - a Ferrarinak három egységet kell gyűjtenie Abu Dhabiban, hogy az évtized legjobb "vesztes" csapata legyen ezen a téren.

 

Alonso már a télre készül - méghozzá két keréken

A McLaren kétszeres világbajnoka a "Hello, tél" szöveggel posztolta a közösségi oldalán, ahogy kerékpározik

 

 

Hola invierno • Hello winter @mmrbikes #neversurrender

Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) által megosztott bejegyzés,

Közel öt milliót kérnek ezért a Ladáért

A Rali2 2016-os bajnoka, Vizelli Károly árulja versenyre tökéletesen felkészített Ladáját - 4,65 millió forintért.

 

F1-es hangpornó: hoztunk egy összeállítást a Minardi imolai történelmi napjáról

Szenzációs autók sorakoztak fel a Minardi történelmi napján Imolában - hangerőt fel és élvezzük az alábbi videót:

A pápa kapott egy Lamborghinit

Az olasz gyártó egy vadonatúj Lamborghinit adományozott Ferenc pápának, méghozzá vatikáni dizájnnal kiegészítve - igaz, a Szentatya nem fogja használni, inkább kerékpározik egyet minden nap. A sportautót elárverezik és a befolyó összeggel a nehéz helyzetben lévő iraki keresztény közösségeknek próbálnak segíteni.

lambo

fotó: EFE

 

Kis híján átalakították a melbourne-i F1-es pályát

Tervbe vették az Ausztrál Nagydíj rendezői, hogy drasztikusan megváltoztatják a melbourne-i F1-es pálya vonalvezetését annak érdekében, hogy több előzést láthassunk. Az ötlet szerint a gyors 11-12-es kanyart cserélték volna le egy nagy féktávra és lassú kanyarra, tehát tulajdonképpen egy kimondott előzési pontra - ezt megtoldották volna egy DRS-zónával is, hogy több legyen az izgalom.

A vezetőség azonban végül az ötlet ellen szavazott, úgy ítélték meg, hogy a terv mégsem járna akkora előnyökkel, hogy érdemes legyen belenyúlni a versenynaptár egyik klasszikus pályájába, így a közeljövőben nem lesz változás, elvetették az ötletet.

melbourne

fotó: dppi

 

 

Az év akciója - Bakkerud szörnyeteg-módban versenyez

A ralikrossz-vb norvégiai fordulójának egy pillanatát is beválogatta a 2017-es motorsportszezon legemlékezetesebbjei közé az FIA: Andreas Bakkerud autója minden irányba kifarol, miután meglökték, de csodás módon még így "kacsázva" is képes volt megőrizni a vezetést. 

Michelisz a mezőny felett az első makaói edzésen

Rendhagyó időpontban, magyar idő szerint csütörtök hajnalban rendezték a WTCC makaói hétvégéjének első szabadedzését, amelyen Michelisz Norbert messze a mezőny fölé nőtt: a magyar pilóta fél órával a gyakorlás vége előtt futott egy hatalmas kört, ami akkor jó egy másodperccel volt gyorsabb mindenkinél és ezt a különbsége nem is tudták ledolgozni a többiek. Rob Huff végül négy tizedre közelített a Citroennel a második helyen, de Micheliszre nem jelentett veszélyt, ellenben úgy tűnik, hogy a Citroen ezúttal erős lehet: a 3-5. hely között találjuk a Sebastien Loeb Racing három autóját.

A mi szempontunkból lényeges információ, hogy a tabellát vezető Thed Björk 2,6 másodperccel volt lassabb Michelisznél és csak a tizedik legjobb időt futotta, megelőzte őt két csapattársa és a két másik Honda is.

michelisz-dppi

fotó: dppi

 

Az év akciója - Vettel és Ricciardo kerékcsattanós csatája

Ki ne emlékezne erre, az F1-es szezon talán legizgalmasabb előzésére a Kínai Nagydíjról? Az FIA ezt is beválogatta 2017 legszebb megmozdulásai közé, amelyek közül rajongói szavazással választják meg a győztest.

Olvastad már?