Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 20. szerda

Legendás versenyzőt gyászol az IndyCar

89 éves korában elhunyt Jim McElreath, az utolsó versenyzők egyike, aki még orrmotoros autóval is versenyzett az Indy 500-on - egészen pontosan 1962-ben, amikor az év újonca lett, miután a hatéves autója jelentette technikai hátrány és lassú kiállásai ellenére is a hatodik helyen zárt. McElreath háromszor végzett bajnoki dobogón, 1966-ban csak Mario Andretto tudta maga mögé utasítani az összetettben.

mcelreath

325 lesz a végsebesség a Paul Ricardon

A speedweek.com a Mercedes szimulációjára támaszkodva közölt néhány adatot a Paul Ricard versenypályáról: az 5842 méter hosszú, 15 kanyarból álló aszfaltcsíkon az idő 58 %-át és a táv 70 %-át töltik majd a versenyzők gázon állva: a 10-es és 13-as kanyar várhatóan padlógázas lesz.

Az egyik legérdekesebb adat a végsebesség, melyet 325 km/h-ra saccolnak. A legnagyobb erőhatás a 11-es kanyarban várható, 4,1 G.

Egészen zseniális, ahogy Kimi Raikkönen bemutatja a francia pályát

Persze a Ferrari egy ideje már tesz közzé olyan videókat, ahol Raikkönen mond néhány szót az éppen előttük álló versenyről, de még mindig meg tudunk lepődni a Jégember stílusán. Szerintetek felolvassa a szöveget, esetleg bemagolta, mint egy jólnevelt kisdiák?

 

Egy igazi klasszikus: Alain Prost első győzelme, hazai pályán

Ha már közeledik a Francia Nagydíj, érdemes megjegyezni, hogy a száguldó cirkusz egyik korszakos alakjának, Alain Prostnak megadatott az a kiváltság, hogy hazai pályán szerezze meg első győzelmét. 1981-et írtunk ekkor, a helyszín Dijon, Prost pedig második F1-es szezonját teljesíti, az elsőt a Renault-nál. Nem akármilyen élvezeti értéket ad ennek a rövid kis videónak a legendás angol kommentátor, Murray Walker hangja.

Az esős, a táv háromnegyedénél egy időre félbe is szakított futamon Alain Prost és John Watson kiemelkedtek a mezőnyből, az ötödik és hatodik helyen az utolsó két pontszerző már kört is kapott. Ja, és az első öt helyen három francia végzett!

 

Egy hajmeresztő jelenet a Francia Nagydíj közelmúltjából

Arról már rengeteg helyen szó esett, hogy Franciaországban tíz év után rendeznek ismét Formula-1-es futamot, de vannak azért más érdekességek is a Francia Nagydíj történetében, ehhez pedig az utolsó versenyhez képest csak egy évet kell visszamennünk az időben, 2007-ig. Christijan Albers elvitt magával... valamit. Ha valaki esetleg csak Massa hasonló jelenetére emlékezett volna.

 

Harmadik állomásához érkezik a motorsport nyolchetes őrülete

Június első hétvégéjén rendezték a Kanadai Nagydíjat, majd következett a Le Mans-i 24 órás futam - a következő hat hétvége folyamán pedig öt F1-es futamot rendeznek majd meg, míg az "üres" hétvégére a goodwoodi sebességfesztivál esik. A McLaren tweetelte ki a június-júliusi őrületet - ki melyiket várja legjobban?

DgCl6FbW4AA_fIl

Videó: így landol Bottas egy repülőgéppel

Arról mi is beszámoltunk, hogy a Mercedes F1-es pilótája a finn légierőnél "vendégeskedett", most megosztott egy videót egy landolásról:

 

Öt őrült belső felvétel a Francia Nagydíjak történetéből

Coulthard mutogat, Villeneuve eldobja, Hakkinen és Barrichello előz...

Így használja intelligens robotját a Mercedes

Például kávéfőzésre..

 

Amikor a mezőny kétharmada kiszállt a felvezető körön: A botrányos 2005-ös USA Nagydíj Palik László tolmácsolásában

„Bojkott a Forma-1-en!” – hüledezett a népszerű kommentátor az indianapolis verseny rajtjánál, melyre a mezőnynek csupán hat tagja sorakozott fel.  Az esettel Retro – Amikor az F1 lábon lőtte magát című cikkünkben foglalkoztunk bővebben.

Prost, a káosz ura: ilyen versenyekre volt képes a Paul Ricard az F1-ben

Az 1989-es Francia Nagydíj eseményei:

Hamilton körbevezet minket a Paul Ricardon

A brit pilóta a tavalyi Pirelli-teszten futott körét elemezte:

Egy helyen az idei Le Mans összes bukása - videó

Bő nyolcperces videó a 24 óra autótöréseiről:

Targoncát reklámozó F1-es pilótára sem emlékszünk

Valtteri Bottas új reklámkampánya támogatójával.

Verstappen a szimulátorban rója a Paul Ricard-i köröket

Új pálya a versenynaptárban, Max Verstappen felkészülten akar megérkezni.

Impozáns darabokkal bővült Alonso sisakgyűjteménye

Fernando Alonso közismerten nagy sisakgyűjtő, ami a futballistáknál a mezcsere, az a kétszeres F1-es világbajnok spanyolnál egy másik kötelező „ruhadarab”. És ha már Le Mans-ban járt, gyorsan bővítette is kollekcióját: az egyik sisakot indianapolisi riválisától, Tony Kanaantól kapta, akivel egyébként a tavalyi amerikai bemutatkozás óta össze is barátkozott, míg a másik darab Pechito Lópezé, aki annak idején a túraautó-világbajnokságot tarolta le, most Alonsóék testvérautójában, a másik Toyotában teljesítette a Le Mans-i 24 órást. Mehet mindegyik Alonso saját múzeumába.

 

Még a konkurens is gratulált a Toyotának Le Mans-i győzelme után

Nem feltétlenül arra gondolnánk először, hogy egy konkurens márka gratulálni fog egy másiknak bármilyen eredmény láttán, Japán viszont, ahogy nagyon sok mindenben, ebben is kivételes. A Toyota a 2018-as Le Mans-i 24 órás leintése után nem máshonnan, mint a Mazdától kapott gratuláló tweetet: „Üdv a japán Le Mans-győztesek klubjában!”

 

Hogyan, miért és hol kezdjünk gokartozni?

A sok beérkező kérdés miatt összeállított egy anyagot erről a Magyar Gokart Szövetség - ez erre a linkre, vagy az alábbi képre kattintva olvasható!

pf6

Komikus és fájdalmas egyben, ahogy ezek a srácok minimotorokkal esnek-kelnek

A briteknél úgy tűnik, hogy hamar megedződnek a versenyzőpalánták.

Bottas vízibiciklivel hangolt a hétvégi F1-es futamra

A Mercedes finn pilótája aktív pihenéssel készült:

 

Aki számít, gratulált Alonsónak Le Mans után

A spanyol köz-, illetve sportélet prominens szereplői is gratuláltak Fernando Alonsónak Le Mans-i győzelme kapcsán. A spanyol királyi család Twitterén azt emelték ki, hogy nincs olyan pálya, verseny, illetve sorozat, ami ne hódolna be előbb vagy utóbb a világ legjobb pilótája, vagyis Alonso előtt, míg a Real Madrid kétszeres világbajnok honfitársuk áldozatkészségét és tehetségét méltatta.

 

 

Olvastad már?