Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. május 21. hétfő

Ma 13 éve történt: Rossi először vezet F1-es Ferrarit

Bizony, már egészen régen, 2004-ben volt, hogy a Ferrari az olasz köteléket, Valentino Rossi hírnevét, na meg az akkori korlátlan tesztlehetőséget kihasználva összehozta a motorversenyzés és az autóversenyzés akkori legjobbját. A tesztre Fioranóban került sor, amiből felvételek láthatók az alábbi videóban. A végén pedig egy másik motoros sztár, Max Biaggi is Ferrari-szerelésben mosolyog, akinek szintén volt lehetősége akkoriban az F1-ben mindent vivő versenyautó kipróbálására.

Lucas Auer nyerte a DTM mai időmérőjét, Pascal Wehrlein negyedik lett

Elképesztően szorosan alakult a DTM mai, lausitzringi kvalifikációja. Az első hat helyezett között mindössze két tizedmásodperc lett a különbség, az F1-ből kiszoruló Pascal Wehrlein épp, hogy lecsúszott a harmadik rajthelyről. Audiból mindössze kettő került be a top 10-be, annak is a legvégére.

Az Autosport olvasói szerint Alonso az év legjobb F1-es pilótája

Szerintetek ki az?

Vérfagyasztó lesz a Formula-E pályáin az újgenerációs versenyautó

Olyan izmosra gyúrták a Formula-E 2018/2019-es szezonjára kifejlesztett második generációs autóit, hogy a bajnokságot vezető Jean-Eric Vergne szerint egyenesen rémisztőek lesznek a szűk utcai pályákon. A gépek csúcsteljesítménye a mostani 200 kilowattról 250-re növekszik, amiről a francia úgy fogalmazott, "lenyűgöző, félelmetes".

Van, aki szerint Egy új remény a 2018-as szezonkezdet

Az alábbi, remek képsorokat felvonultató videónak ezt a címet adta készítője. Mivel öt versenyen három csapat három pilótája győzött, az alkotó úgy gondolja, a 2018-as idény igazi blockbusterré válhat.

Vogel Adrienn örömmel konstatálta, hogy számos helyen szerepel a legfrissebb AFM-ben

Publikus Facebook-oldalán mutatta meg rajongóinak, a májusi Autósport és Formula Magazinban hányszor bukkant fel: a Kia Picanto Kupában való remek szerepléséről beszámoló írásban (Csaj a csúcson), a legjobb magyar hölgyversenyzőkkel foglalkozó cikkben (Nők a fronton) és A magyar kamionsport hősei című háttéranyagban.

Elképesztő, hogy milyen nézők vannak a ralipályák mellett

Mi is beszámoltunk már több olyan esetről, ahol finoman szólva is felelőtlen volt a néző egy raliversenyen, de ez a kép egy újabb adalék a listához. A rali-világbajnokság legutóbbi futám készült, amint a CItroen WRC félelmetes közelségben száguldott el a "néző" mellett. Jó lenne, ha mindenki tudatosítaná magában, hogy a versenyzőnek a pályán belül joga van hibázni, kicsúszni, egy kanyart levágni, stb., csak olyan helyről szabad nézni a versenyt, ahol biztonságban vagyunk - mindenkit hazavárnak!

nézők

Éléskamrának használta az autó motorterét a mókus

Háromnegyed órán át takarította autója motorterét egy amerikai férfi a barátai segítségével, mert egy mókus több mint húsz kiló tobozzal rakta tele:

mókus

Ilyen is csak a Formula-E-ben van: az egyik versenyzőt talicskában tolja a másik

Örömmel jelentjük, Andre Lotterer és Sam Bird elásták a csatabárdot, pedig a Párizs ePrix végén történt ütközésüket követően még a legkevésbé sem voltak azonos hullámhosszon. "Arra az esetre, ha ismét lemerülne az akkumulátorom, itt van nekem Sam Bird" - írja Lotterer egy talicskában ülve, és egy halót imitáló fejvédelemmel a fején...

Persze a németnek a párizsi események miatt erre a hétvégére kiosztott 10 rajthelyes büntetésén ez már mit sem változtat.

Mercedes, Porsche, BMW és Audi egy pályán, egymás ellen

Többek között ezt várja nagyon izgatottan elmondása szerint Nico Rosberg a Formula-E elkövetkező szezonjaiban: a 2016-os világbajnok a berlini Formula-E forduló sajtótájékoztatóján azt hangsúlyozta, mennyire várja már a 6. szezontól esedékes gigászi küzdelmet a négy nagy német gyártó között, amire korábban nem volt példa. Rosberg persze ezt minden bizonnyal úgy értette, hogy gyári támogatással nem, hiszen a négy márka mindegyike jelen van például az idei Blancpain Endurance Cup mezőnyében is.

Mi azért megemlítenénk az 1999-es Le Mans-i 24 órást, ahol a BMW nyert, az Audi harmadik lett, a Mercedesek elszálltak (szó szerint), a GT kategóriában pedig az ettől az évtől gyári támogatással versenyző Manthey Racing nyert. Persze a csapatnévben itt nem volt benne a Porsche, és az is igaz, hogy a GT-k és a prototípusok csak igen egyenlőtlen küzdelemben mérkőzhettek meg egymással...

Na de majd hátha ti segítetek megcáfolni Rosberget: tényleg nem fordult még elő soha, hogy ez a négy márka gyári támogatással mérkőzött volna meg egymással? A válaszokat a Facebookon várjuk a poszt alatti kommentekben!

nemet-gyartok

Ferenc pápa több mint kétszáz millióért adta el a Lamborghinijét

Ferenc pápa a Lamborghinitől kapott egy speciális festésű Huracánt még 2017 őszén, ám kijelentette, hogy ő nem fogja használni, inkább árverésre bocsátja. Az autó 183 ezer euróba kerül "csak úgy", a monacói árverésen 150 ezer euró volt a kikiáltási ára és végül 715 ezer euróért, vagyis több, mint kétszáz millió forintért kelt el. 

Lamborghini eladásából befolyó összeget három jótékonysági szervezet között osztják szét. Az összeg egy részéből azon keresztények otthonainak, templomainak és középületeinek újjáépítését fogják támogatni, akiket az Iszlám Állam harcosai űztek el Irakból. Az újjáépítési munkálatok elsősorban a Moszultól északkeletre fekvő területekre fognak kiterjedni. Az összeg további részét az emberkereskedelem áldozatává vált és prostitúcióra kényszerített nőket segítő, valamint az afrikai országokban orvosi ellátást biztosító szervezetek munkájának támogatására fordítják. 

lambo_1

Ez olyan, mintha Ecclestone próbálta volna ki anno a GP2-es autót

De tényleg! A Formula-E jövőre érkező betétsorozatának versenygépét, a Jaguar I-Pace-t ugyanis holnap maga a széria első embere, Alejandro Agag viszi először a pályára. Hát erre kíváncsiak leszünk - természetesen árgus szemekkel figyelünk majd!

13 kilométert gurult egyik olasz városból a másikba Bottas az F1-es Mercedesszel

Nem sűrűn látunk közúton, városban guruló F1-es autót, pláne nem 13 kilométeren keresztül - Valtteri Bottasnak egyedi élményben volt része - Olaszországban autózhatott egyet a Mercedesszel, Faenzától Brisighelláig. 

Ennyi volt a különbség a Mercedes és a Red Bull között Barcelonában

Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen és Daniel Ricciardo körének összehasonlítása:

Grosjean kikapcsolódásként a gokartot választotta

Nehéz időszakát éli a Haas F1-es pilótája, ez talán segített neki:

Próbálta menteni a menthetetlent – nem tudta

Massimo Roccoli bukása a Supersport-világbajnokság imolai fordulójáról: a motor levetette magáról a versenyzőt, aki két kézzel tovább csimpaszkodott a kormányba, abban reménykedve, hogy megmentheti a helyzetet.

A pénteki bemelegítés után jön a szombati nagyüzem - mutatjuk a hétvégi motorsport-programot!

Péntek

 

9:55-10:40 MotoGP, első szabadedzés (Spíler TV)

14:05-14:50 MotoGP, második szabadedzés (Spíler TV)

 

Szombat

 

9:00-9:45 Formula-E, első szabadedzés 

9:55-10:40 MotoGP, MotoGP, harmadik szabadedzés (Spíler TV)

11:10-11:30 DTM, első időmérő

11:30-12:00 Formula-E, második szabadedzés

11:50-12:20 WTCR, első szabadedzés

13:30-14:30 DTM, első futam

13:30-14:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Spíler TV)

14:00-15:00 Formula-E, időmérő

14:10-14:50 MotoGP, időmérő (Spíler TV)

15:00-15:30 WTCR, második szabadedzés

15:10-15:40 Audi R8 LMS Cup, első futam

15:45-16:20 TCR Europe, időmérő

18:00-18:50 Formula-E, futam (Eurosport)

 

A hétvége teljes programja vasárnappal és hétfővel kibővítve ide kattintva megtekinthető!

 

Kik voltak az F1 történetének legnagyobb balhékirályai?

Kik, na és milyen tettekkel váltották ki versenyzőtársaik és a közvélemény nemtetszését az Formula-1 elmúlt évtizedeiben? Összeállításunkat megtaláljátok az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

l5nc9xkw5gth74jsibw1_lg

Remek ralivideók egy helyen

Ajánljuk olvasóink figyelmébe a CsakRally.hu Youtube-csatornáját, amelyen leginkább a magyar ralisporttal kapcsolatos videókat találhatunk - a legutóbbi, Miskolc Raliról készült összeállítás is kiválóan sikerült:

Formula-E-versenyt tart Szaúd-Arábia, és rögtön 10 évre, a szezonnyitó megrendezésére írt alá

A 2018-19-es Formula-E-idény első versenyét Szaúd-Arábiában, Rijádban tartják – ugyanitt zajlott az idei Bajnokok Tornája is –, a decemberi futam (ennél pontosabb időpont egyelőre jóváhagyásra vár) egyik különlegessége pedig az lesz, hogy először versenyeznek a Gen2, azaz második generáció futurisztikus autói.

A 10 évre kibérelt versenyrendezés Szaúd-Arábia „Vision 2030” programjának része: az ország az elkövetkező években új bevételi forrásokat akar megnyitni, például a turizmust, hogy gazdasága kisebb mértékben függjön az olajtól.

Videó: Button már tesztelte LMP1-es autóját

A Jenson Button TV újabb epizódjában betekintést nyerhetünk a kulisszák mögé:

Olvastad már?