Közeleg a McLaren-film, itt megnézheted az előzetesét
//formula.hu/parc-ferme/14090
Már régóta harangozzák, de hamarosan véget ér a harangszó és elkezdődik a lényeg. A Bruce McLaren életét feldolgozó dokumentumfilm május 25-én kerül a brit mozikba.
Clear your diaries & pencil in a date to see the amazing #McLarenFilm. Coming to a cinema near you from 25th May: https://t.co/pXdOOLuId6 pic.twitter.com/vVpnEZt3X3
— McLaren (@McLarenF1) April 20, 2017
Videó a Ferrari csütörtöki F1-es tesztjéről
//formula.hu/parc-ferme/18233
Ahogy az elmúlt években, úgy a Pirelli idén is végezhet szezonközi gumiteszteket, amelyekben mindig más-más csapat lesz a segítségükre. Ezen a héten két napig a Ferrarié ez a szerep, csütörtökön és pénteken az istálló saját pályáján, Fioranóban zajlik a munka. Eső- és intermediate gumikat próbálgatnak, így mesterségesen felvizezett pályán köröznek a versenyzők, személy szerint a két tesztpilóta, Antonio Giovinazzi és Danyiil Kvjat. A csapat az idei autót használja, de saját fejlesztéseik tesztelésére nem fordíthatják az időt, és az adatokat csak a Pirelli látja.
Egy videó a csütörtöki napról:
Ezért van nagy dilemmában idén Alonso (figyelem: humor!)
//formula.hu/parc-ferme/18232
„Amikor ebben a szezonban gyorsabb autót adnak neked, de emiatt már nem vagy mém” – posztolta a humoros tartalommal foglalkozó WTF1.com.
The struggle is real #F1 pic.twitter.com/r2BgseEQXa
— WTF1 (@wtf1official) 2018. április 19.
Ezeket az autókat kell figyelni a jövő heti versenyen: A WTCR magyar szabadkártyásai
//formula.hu/parc-ferme/18231
A három állandó magyar indulóhoz (Michelisz Norbert, Nagy Norbert, Szabó Zsolt) Nagy Dániel (M1RA) és Tassi Attila fog csatlakozni. Az alábbi két autót sasoljátok a lelátókról!
Ilyen a hangja, amikor az élen haladva kitörik a felfüggesztés
//formula.hu/parc-ferme/18230
Pontosan ugyanolyan, mint amikor a 14. helyen haladva törik ki, ám Felix Rosenqvist alábbi balszerencséjét fokozottan drámai körülmények közé helyezte, hogy a svéd a Róma ePrix első helyéről volt kénytelen kiállni, s idén már másodszor vette el tőle a technika a 25 pont lehetőségét.
That’s how quick you go from zero to hero in motorsport! @FIAFormulaE pic.twitter.com/BpOZn1ycPp
— Felix Rosenqvist (@FRosenqvist) April 18, 2018
Tesztelésbe kezdett a Ferrari, Kvjat először vezetheti az autót
//formula.hu/parc-ferme/18229
Ahogy az elmúlt években, úgy a Pirelli idén is végezhet szezonközi gumiteszteket, amelyekben mindig más-más csapat lesz a segítségükre. Ezen a héten két napig a Ferrarié ez a szerep, csütörtökön és pénteken az istálló saját pályáján, Fioranóban zajlik a munka. Eső- és intermediate gumikat próbálgatnak, így mesterségesen felvizezett pályán köröznek a versenyzők, személy szerint a két tesztpilóta, Antonio Giovinazzi és Danyiil Kvjat. Kvjat számára pénteken jön el az első alkalom, hogy a Ferrari F1-es versenyautóját vezetheti, hiszen a télen csatlakozott a Scuderiához azt követően, hogy a Red Bull és a Toro Rosso többé nem tartott igényt a szolgálataira. A csapat az idei autót használja, de saját fejlesztéseik tesztelésére nem fordíthatják az időt, és az adatokat csak a Pirelli látja.
Antonio Giovinazzi at the wheel of the SF71H in the first 2018 wet tyre development test - Fiorano circuit pic.twitter.com/MWYCtLnXsb
— Scuderia Fans (@ScuderiaFansF1) April 19, 2018
Vandoorne szemügyre vette az új monacói bokszokat
//formula.hu/parc-ferme/18228
Stoffel Vandoorne, a McLaren F1-es pilótája osztott meg fotókat arról, hogy körbejárta a Monacói Nagydíj helyszínén lévő új bokszokat:
Vettel-Alonso-Magnussen: így néz ki az F1 jelenlegi erősorrendje
//formula.hu/parc-ferme/18227
Az idei szezonban minden versenyhétvége után erősorrendet készít a Formula-1.com, a sorozat hivatalos weboldala és ez a sorrend nem csak a legutóbbi futamot veszi számításba, hanem a korábbiakat is, illetve nem csak az elért végeredményt, hanem azt is, hogy mennyit hoz ki a pilóta a technikából. Mindezek tükrében úgy néz ki jelenleg a top tíz, hogy:
1. Sebastian Vettel (+1 hely az eddigihez képest)
2. Fernando Alonso (+4)
3. Kevin Magnussen (-2)
4. Daniel Ricciardo (+5)
5. Nico Hülkenberg (+2)
6. Lewis Hamilton (-3)
7. Marcus Ericsson (-3)
8. Kimi Raikkönen (=)
9. Valtteri Bottas (új belépő, eddig nem fért be a legjobb tíz közé)
10. Pierre Gasly (-5)
A lista és az indoklás itt megtekinthető!
A 2018-as F1-es mezőny legnagyobb bukásai
//formula.hu/parc-ferme/18226
Az idei mezőny pilótáinak legnagyobb eséses F1-es pályafutásuk során:
Mutatjuk a Kínai Nagydíj öt legnagyobb pillanatát
//formula.hu/parc-ferme/18225
A videó a "megtekintés a YouTube-on" fülre kattintva nézhető meg!
Megjöttek a Kínai Nagydíj legjobb belső felvételei
//formula.hu/parc-ferme/18224
A videó a "megtekintés a YouTube-on" fülre kattintva érhető el!
Itt a WEC gigamezőnyének 37 autója és több mint 100 versenyzője
//formula.hu/parc-ferme/18223
Május első hétvégéjén megkezdődik a Hosszútávú Világbajnokság 2018/19-es szuperszezonja, amelynek lassan teljessé válik a mezőnye. Legutóbb Oliver Turvey-t nevezte meg LMP1-es csapatába a Manor. És ez csak a teljes szezonban rajthoz álló LMP1-es, LMP2-es, GT Pro és GT Am csapatok felállása, a Le Mans-i 24 órásra szokás szerint ennél is bővebb mezőny fog nevezni.
Hamilton bölcsességeket mond, miközben gumit húz
//formula.hu/parc-ferme/18222
"Vedd körbe magad a pozitívumokkal, és hagyj el minden negatívumot, ami rád nehezedik. Nem az számít, hogy hogyan buktál el, hanem az, hogy hogyan tértél vissza és harcoltál még keményebben, mint korábban" - írja Hamilton, aki talán kicsit önmagát is motiválni próbálja ezekkel a szavakkal a nyeretlen szezonkezdet után.
Surround yourself with positivity and drop the negativity that weighs you down. It’s not how you fall, but how you get back up to hustle and fight even stronger than before #24Seven @PUMA IGNITE Flash #PUMAPartner pic.twitter.com/oUs2IrO1l9
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) April 18, 2018
Hülkenberg mesteri szintre emelte a törölközőhajtogatást, de a takarítónővel nem veszi fel a versenyt
//formula.hu/parc-ferme/18221
Kreatív reklámvideó a Renault-tól, amelyben Nico Hülkenberg legalább ugyanolyan jól hajtogatja a törölközőket, mint ahogy hajtja az autóját. A csattanó pedig, amikor ez a kettő találkozik.
Már közel 20 éve történt: Zanardi nagy csatája a brazil trapézoválon
//formula.hu/parc-ferme/18220
Szeretünk véletlenszerűen ritkán látott videókra akadni az autóversenyzés múltjából. Az alábbi 1998-as CART-versenyen Alex Zanardi és Greg Moore vív a győzelemért a brazíliai Jacarepagua versenypálya részét képező trapézalakú oválon. A döntő pillanatot az jelenti, amikor ketten két oldalról előzik meg a verseny "saját Ricardo Zontáját", a körhátrányban lévő Arnd Meiert. Ezt követően lendületet véve Moore kívülről végre tudja hajtani az előzést, amivel meg is szerzi a győzelmet.
Ma már nem létezik sem a CART (2008-ban újraegyesült az IndyCarral), sem a jacarepaguai pálya (a riói olimpiai miatt elbontották), és nem él már Moore sem, aki 1999-ben életét vesztette a fontanai versenyen. Csupán Zanardi tudna mesélni, aki szintén túlvan már egy nagy baleseten...
#indycar #retro CART 98 Rio - It doesn't get any better than this. Greg Moore driving his ass off. @lxznr driving his ass off. An unbelievable save and a ballsy pass. How many drivers could pull this off on Zanardi? If there's ever a tweet to share... this is the one. pic.twitter.com/5OvmrjSDRu
— champweb (@champwebdotnet) April 17, 2018
Az IndyCarban közkívánatra még a verekedést is megrendezik a pilóták között
//formula.hu/parc-ferme/18219
"Amikor még mindig keserű vagy St. Petersburg miatt" - írta Twitteren Robert Wickens az IndyCar szezonnyitójára utalva, ahol újoncként a győzelem felé haladt, mígnem Alexander Rossi egy elmért előzési kísérlettel a falba küldte őt. A csatolt GIF-en valóban Wickens és Rossi esnek egymásnak, természetesen megrendezett módon, és nem véresen komolyan. De mondjuk Sebastian Vettel és Max Verstappen között még egy ilyet is nehezünkre esik elképzelni.
When you’re still salty about St. Pete @AlexanderRossi @IndyCar pic.twitter.com/Fc8ixzqUDK
— Robert Wickens (@robertwickens) April 18, 2018
Szeretnél venni egy F1-es motorhome-ot? Ilyet is lehet
//formula.hu/parc-ferme/18218
Képeken mutatják be, hogy hogyan is néz ki belülről és elmagyarázzák (angolul), hogy mire is kell számítani - az ára pedig másfél millió euró.
A cikk ezen a linken megtekinthető!
Néhány kép:
Bakuban is a Ferrari választott gumit legagresszívebben
//formula.hu/parc-ferme/18217
Megvan, hogy melyik csapat melyik gumiból hány darabot rendelt a soron következő Azerbajdzsáni Nagydíjra és ezúttal is a Ferrari tolódott el leginkább a lágy keverékek felé - íme a kiosztás:
Ricciardo nem tud gyenge futamot nyerni: íme az őrült győzelmei
//formula.hu/parc-ferme/18216
Ha Daniel Ricciardo futamot nyer, az általában azt jelenti, hogy nem unatkoztunk: íme a Formula-1 hivatalos YouTube-csatornáján megjelent összeállítás, amely a "megtekintés a YouTube-on" szövegre kattintva indul:
Videó: így tesztelt a következő ERC-futamra a magyar Európa-bajnok
//formula.hu/parc-ferme/18215
Ifj. Érdi Tiborék a Kanári-szigeteken megrendezésre kerülő Eb-futamra készültek:
Visszatér a Formula-E-be a mindenhez is értő kínai
//formula.hu/parc-ferme/18214
Váratlan, kissé rejtélyes versenyzőcseréről számolt be a NIO a Formula-E-ben. A kínai csapatnál a soron következő Párizs ePrix-n a tesztpilóta, Ma Qing Hua lesz Oliver Turvey csapattársa, míg Luca Filippi a partvonalra kényszerül.
A csapat egyelőre csak a párizsi versenyre jelentette be a helycserét, viszont indoklást nem fűzött hozzá. Való igaz, hogy az újonc, a múlt hétvégén hazai futamát teljesítő Filippi neve mellett mindössze egy pont árválkodik a tabellán, amit még az első hongkongi versenyen szerzett, az e-racing365 értesülései szerint pedig a kínai istálló tulajdonosi köréből egyre erősebb nyomás érkezett a vezetőség felé, hogy legalább egy futamra ültessék be a hazai versenyzőt.
A 30 éves Ma Qing Hua hét futamon állt rajthoz eddig az FE-ben, a második szezon végén az Agurival, valamint a harmadik elején a csapat jogutódjával, a Techeetah-val. Pontot eddig nem szerzett, a párizsi pálya viszont már ismerős lesz számára, hiszen ott ejtette meg debütálását 2016-ban. Ma korábban az F1-ben tesztpilótai státuszig jutott a HRT-vel, de a WTCC-ben a Citroen gyári versenyzője is volt, akikkel két futamgyőzelmet is szerzett.