Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. május 28. vasárnap

A magyar ralibajnok fia egy másik szakág juniorjai között csiszolódik

A 2015-ös és 2016-os szezon abszolút országos bajnoka, Herczig Norbert fia, Patrik a ralikrossz-ob 18 év alattiaknak szóló Junior Kupájában kezdte el saját autóversenyző pályafutását: a hétvégi máriapócsi viadalon egy előfutamot megnyert, a döntőben pedig harmadikként végzett Szabó Bulcsú és Panyik Dani előtt, az összetettben szintén ezt a helyet foglalja el.

Nem ő az egyetlen bajnokcsemete, aki a ralikrossz-ob-n szerepel: a kilencszeres magyar bajnok, Harsányi Zoltán fia, Kisharsányi másodikként zárta a Swift Divízió versenyét.

Kiss Norbi: Két futam, két dobogós hely, egy büntetés

A kétszeres kamion Európa-bajnok Kiss Norbert mindössze egy ezredmásodperccel maradt el az első futam rajtsorrendjéről döntő superpole-ról az olaszországi Misanóban, és ennek megfelelően a győzelemért is végig harcban állt. Norbinak végül a második hellyel kellett megelégednie Adam Lacko mögött, és Steffi Halm előtt.

A második verseny már Jochen Hahné volt, aki a negyedik helyről indulva a harmadik körben vette át a vezetést, és azt követően vissza sem nézett. A német mögött honfitársa, Steffi Halm zárt, Kiss Norbi pedig küzdelmes után ismét a dobogóra állhatott. Csakhogy a leintést követően a versenybíróság vizsgálni kezdte a magyar versenyzőt korábbi, Sascha Lenzcel történt incidense miatt: a stewardok úgy döntöttek, hogy a Team Tankpool 24 Racing pilótája volt a vétkes, ezért 30 másodperces időhozzáírással büntették őt. Kisst így a kilencedik helyen rangsorolták, pozícióját az első futam győztese, Adam Lacko örökölte meg.

 

Ez nem a magyar versenyzőlányok hétvégéje volt

Keszthelyi Vivien az Audi TT Kupa szombati. nürburgringi versenyén keveredett balesetbe, melynek következtében kórházba kellett szállítani - a 16 éves lány szerencsére nem szenvedett komoly sérülést, és mosolyogva köszönte meg a támogatást rajongóinak az adenai kórházból.

György Anett, a Zengő Motorsport ETCC-ben versenyző fiatal pilótája szintén összetörte az autóját a WTCC mezőnyével közös, Nordschleifén rendezett második versenyen - a csapat tájékoztatása szerint apályakórházban nem találtak nála sérülést, azonban egy közeli kórházba szállították rutinvizsgálatra.

Már meg is van a müncheni Formula-E verseny helyszíne?

Egyelőre csak tervben van, ám az e-formel.de portál információi szerint szinte biztos, hogy Berlinből Bajorország fővárosába költözik a sorozat jövőre. A berlini helyszínnel kapcsolatban több bizonytalanság is volt az elmúlt években: az első szezon után a tempelhofi helyszín menekülttáborrá vált, így a belvárosban versenyzett egymással a mezőny, idén azonban a tiltakozások hatására az elektromos autók idén júniusban visszatérnek az elektromos helyszínre.

A 2018-as, müncheni forduló várható időpontja május 19, itt pedig a lehetséges vonalvezetés, a legendás Oktoberfest helyszínén:

Újabb nagy bukás az Audi TT-Kupában

A sorozat szombaton rendezett, második nürburgringi versenyén Keszthelyi Vivien nem állt rajthoz pénteki incidense miatt - akárcsak az első futamon, most is történt egy nagy baleset, ezúttal Finlay Hutchinson találta meg magának a korlátot.

Max Verstappen nem csak az autóját túráztatja a hétvégén

Hanem egy jet-ski nyergébe is felpattant a monacói öbölben.

Ez a baleset lett Hamilton veszte a Q2-ben

Az időmérő edzés második szakaszának végén az egyébként egész hétvégén remek formában autózó Stoffel Vandoorne korlátnak csapta autóját, a mögötte a továbbjutásért kínkeservesen küzdő Lewis Hamiltonnak pedig lassítania kellett - így kerülhetett a belga a top10-be, a brit pedig a 14. helyre.

Lesz Raikkönen-Vettel-csata az első kanyarban? A pilóták már a kérdést sem értik

Ritka dolog mostanság, hogy a két Ferrari rajtoljon az első sorból, az meg még szokatlanabb, hogy Kimi Raikkönené legyen a pole-pozíció. A különös rajtfelállás láttán a Monacói Nagydíj időmérőjét követő sajtótájékoztatón többen is ugyanarról faggatták a két Ferrari-pilótát: csatába bonyolódnak-e majd egymással a verseny első kanyarjában, lesz-e különleges megbeszélés a helyzet tisztázására és Raikkönen előre fogja-e engedni a hozzá képest 55 pontos előnnyel rendelkező Vettelt? Mindketten egyértelműen jelezték, amikor elegük lett ebből a témakörből.

Vettel még finomabban fogalmazott: "Azt hiszem, elég versenyt teljesítettünk már ahhoz, hogy tudjuk, mit kell csinálni az 1-es kanyarban."

Raikkönen viszont szokásához híven nem kertelt: "Mintha a csapatom azt szeretné, hogy most valamit máshogy csináljak, mint az elmúlt két-három évben! Semmi sem változott. Megint csak egy hülye sztorit akarnak gyártani valamiből."

DA1jVciWAAA8E7O

Nagy Dani összetörte az autóját a Nordscleifén

A Zengő Motorsport versenyzője a WTCC második szombati futamán járt pórul a legendás pályán, de szerencsére nem esett baja.

Nézd vissza Raikkönen elképesztő pole-körét!

Milyen emojikkal írják le a Ferrari pilótái a monacói pályát?

Bár sem Sebastian Vettel, sem pedig Kimi Raikkönnen nem aktív a közösségi médiában, természetesen ők is ismerik az emojikat - most arra használták fel őket, hogy jellemezzék a monacói aszfaltcsíkot.

Nagyon csinos hölgy lett Giancarlo Fisichella lányából

Az április 27-én 18 évessé érett Carlotta Fisichella is ott van édesapjával Monacóban, ahol illusztris háttér előtt költötték el vacsorájukat pénteken.

Tényleg így változott meg Monacóban az F1?

Avagy mennyien érdeklődnek a különböző motorokkal szerelt versenyautók iránt...

Így vágta oda Ocon az autóját a harmadik edzésen

A Force India francia pilótája volt az egyetlen, aki balesetet szenvedett az időmérő előtti utolsó gyakorláson - autóját nem a sokat által retteget sárga rázókő dobta meg, hanem Ocon hibázott, amikor túl szűken próbált elfordulni az Uszodánál, és jobb első kerekével megcsípte a belső korlátot.

A pályabíróknak igencsak nehezükre esett kihúzni a Tecpróba szorult VJM10-est:

Amikor olyan hosszú az egyenes, hogy dobolni kezdesz az autón unalmadban

Holnap Indy 500: Íme a verseny történetének egyik legdurvább rajtbalesete

Amikor harminchárom autó egyszerre zúg be az első kanyarba a zöld zászló meglengetése után, nagyon komoly esély van egy tömeges bukásra: szerencsére az utóbbi években a pilóták vigyáztak egymásra, nem úgy, mint 1995-ben, amikor kishíján tragédiába torkollt Stan Fox légibemutatója. Az amerikai a belső íven fordult el, de megcsúszott, és frontálisan a a falnak ütközött: a becsapódástól autója eleje leszakadt, és láthatóvá váltak a pilóta lábai is. Bár Fox túlélte a bukást, meglepően nem alsó végtagjainak sérülése, hanem a fejért ért ütés miatt szállították kritikus állapotban kórházba. A versenyző soha nem ült többet versenyautóba, a végzet évekkel később mégis elérte: 2000-ben közúti baleset áldozata lett.

Szinte biztos, hogy utoljára láttunk egy Palmert a dobogó tetején ezen a hétvégén

A Forma-1 és az F2 mellett a Formula-Renault Eurocup 2.0 mezőnye is Monacóban vendégeskedik ezen a hétvégén: a pénteki pole után szombaton Will Palmer, a Renault F1-es pilótája, az idén még pont nélkül álló Jolyon öccse diadalmaskodott. A 2014-es GP2-es bajnok mellett a büszke apa, Jonathan Palmer is közvetlen közelről figyelhette a húsz éves srác sikerét.

Visszatért Monacóba az F1-eseket bomlasztó modell

A 2009-es Monacói Nagydíjnak volt egy furcsa motívuma: számos versenyző panaszkodott arra, hogy egy reklámtábla eltereli a figyelmüket a hajtűkanyarban – a Martini hirdetése, melyen Jessiqa Pace modell szerepelt. Felipe Massa így írta le a problémát: „Ahányszor áthaladtál a kanyaron, ez a gyönyörű nő szemezett veled. Csak egy képről, mégis lehetetlenség volt nem visszanézni.”

A versenyzők nyomására le is szerelték a plakátot, 2017-ben viszont Jessiqa visszatért Monte-Carlóba. Igaz, ezúttal nem a pálya szélére, nehogy ismét galibát okozzon, hanem a helikopter-leszálló mellé.

Ő nem a szomszéd iskolás kisfiú, ő Szomszéd Lali, az autóversenyző!

Elsőre úgy néz ki, mint egy kisiskolás, pedig a Swift Cup Europe egyik versenyzőjét látjuk, legnagyobb példaképe, Kiss Norbi pólójában. 

Így tért vissza a magyar ralilegenda

1998 és 1999 abszolút magyar ralibajnoka, Kiss Ferenc több, mint tíz év kihagyás után ült újra raliautóba, ezúttal Patkó Gergellyel az oldalán - íme az egyik szakaszuk belülről:

 

Nyakunkon az Indy500 - ismerd meg, hogy ki, mivel!

Olvastad már?