Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 19. kedd

Hülkenberg megfejtette, tényleg kötelező-e a sárga alsógatya a Renault-nál

Nico Hülkenberg mellett a második szezonját kezdő Jolyon Palmer is még viszonylag új pilóta a csapatnál, az alábbi, két részletben közölt igaz-hamis játék pedig remek alkalmat nyújtott számukra, hogy jobban megismerjék a Renault-t. Hülkenberg nem vette be, hogy a csapatszerelés része a sárga alsónadrág, azt viszont ő sem tudta, hogy az enstone-iak szívesen veszik, ha a pilóták maguk fényesítik ki a sisakjukat. De előkerült az az igaz sztori is, amikor az istálló sajtófőnöke keresztülsétált egy üvegfalon, mert nem vette észre, hogy ott van. 

Impozáns darabokkal bővült Alonso sisakgyűjteménye

Fernando Alonso közismerten nagy sisakgyűjtő, ami a futballistáknál a mezcsere, az a kétszeres F1-es világbajnok spanyolnál egy másik kötelező „ruhadarab”. És ha már Le Mans-ban járt, gyorsan bővítette is kollekcióját: az egyik sisakot indianapolisi riválisától, Tony Kanaantól kapta, akivel egyébként a tavalyi amerikai bemutatkozás óta össze is barátkozott, míg a másik darab Pechito Lópezé, aki annak idején a túraautó-világbajnokságot tarolta le, most Alonsóék testvérautójában, a másik Toyotában teljesítette a Le Mans-i 24 órást. Mehet mindegyik Alonso saját múzeumába.

 

Még a konkurens is gratulált a Toyotának Le Mans-i győzelme után

Nem feltétlenül arra gondolnánk először, hogy egy konkurens márka gratulálni fog egy másiknak bármilyen eredmény láttán, Japán viszont, ahogy nagyon sok mindenben, ebben is kivételes. A Toyota a 2018-as Le Mans-i 24 órás leintése után nem máshonnan, mint a Mazdától kapott gratuláló tweetet: „Üdv a japán Le Mans-győztesek klubjában!”

 

Hogyan, miért és hol kezdjünk gokartozni?

A sok beérkező kérdés miatt összeállított egy anyagot erről a Magyar Gokart Szövetség - ez erre a linkre, vagy az alábbi képre kattintva olvasható!

pf6

Komikus és fájdalmas egyben, ahogy ezek a srácok minimotorokkal esnek-kelnek

A briteknél úgy tűnik, hogy hamar megedződnek a versenyzőpalánták.

Bottas vízibiciklivel hangolt a hétvégi F1-es futamra

A Mercedes finn pilótája aktív pihenéssel készült:

 

Aki számít, gratulált Alonsónak Le Mans után

A spanyol köz-, illetve sportélet prominens szereplői is gratuláltak Fernando Alonsónak Le Mans-i győzelme kapcsán. A spanyol királyi család Twitterén azt emelték ki, hogy nincs olyan pálya, verseny, illetve sorozat, ami ne hódolna be előbb vagy utóbb a világ legjobb pilótája, vagyis Alonso előtt, míg a Real Madrid kétszeres világbajnok honfitársuk áldozatkészségét és tehetségét méltatta.

 

 

Herczigék megerősítették harmadik helyüket az Eb pontversenyében

A Ciprus Ralin szerzett újabb nagyszerű dobogónak köszönhetően az összetett bajnoki értékelésben is megőrizte harmadik helyét Herczig Norbert és Ferencz Ramón - a MOL Racing Team versenyzői 22 pontot tettek hozzá az eddig megszerzett egységeikhez, így 62-nél tartanak négy futamot követően. A bajnokságot 98 ponttal vezeti a portugál Bruno Magalhaes, Alexej Lukjanuk 83-mal második, Herczig Norbert 62-vel harmadik, majd a cipruson győzedelmeskedő Simos Galatariotis következik 50-nel.

A többiek már le vannak maradva, az ötödik helyen álló Nikolaj Griazin és Ricardo Moura 30-30 pontot szerzett eddig és bár fontos megemlíteni, hogy a nyolc futamból csak hatot értékelnek az ERC-ben, egyelőre a listavezető Magalhaest leszámítva mindenkinek van legalább egy eldobható eredménye már. Herczigék kihozták a maximumot abból a két versenyből, ahol a többihez képest kisebb (de még így is jelentős) mezőny állt rajthoz, így bizakodva várhatják a folytatást - következik Olaszország, majd a Barum Rali, a Lengyel Rali, végül pedig a Liepaja Rali.

Botka Dávidék egyébként a most megszerzett nyolc pontjukkal a 18. helyen állnak a tabellán, ifj. Érdi Tiborék pedig az abszolút 31. pozíció mellett az ERC2 második helyét foglalják el - itt viszont még érdekesebb a képlet, hiszen csak négy futamot értékelnek, így Érdiék az eddigi két győzelmükkel kifejezetten jól állnak.

A tabella ezen a linken megtekinthető!

herczigék2

fotó: MOL Racing Team

Videó: A leintés után rohant neki versenyzőtársának a motoros

A Moto2-esek Katalán Nagydíjának legfurcsább balesete már a leintés után történt: Miguel Oliveira már ünnepelte a második helyét, amikor Simone Corsi – vélhetően figyelmetlenségből – beleszállt hátulról. Szerencsére egyik versenyzőnek sem esett baja, sőt a helyszíni jelentések szerint a portugál még nevetni is tudott a bizarr és igen veszélyes incidensen, de természetesen a felügyelők nem hagyták szó nélkül a történteket: Corsi a soron következő holland futamon csak a mezőny végéről rajtolhat. Sokak szerint még ez is túl enyhe büntetés az olasznak – mutatunk egy nézőtéri videót a balesetről:

 

 

Hegymászással kapcsolódott ki Ricciardo

Ilyen kilátás várja azt az F1-es pilótát, aki a gyönyörű kolorádói Boulder városánál fedezi fel a természetet.

Hamilton édesapja áldozataiért mondott köszönetet

 Ma tartják a nemzetközi apák napját, Lewis Hamilton ebből az alkalomból pedig egy rövid videóban emlékezett meg édesapja tetteiről, amelyek nélkül sosem válhatott volna belőle négyszeres világbajnok.

ERC: Drámai végjáték, dobogón Herczigék

A ciprusi forduló vasárnapján a helyi Simos Galatariotis annak ellenére győzedelmeskedett, hogy az utolsó szakaszt 2,3 másodperces hátránnyal kezdte meg az élen álló Al-Attiyah mögött. A katari már magáénak érezhette a győzelmet, ám a befutó előtt ismét utolérte őt a balszerencse, ugyanis egy defektet elszenvedve volt kénytelen átadni az első helyet üldözőjének. Galatariotis ezzel könnyedén átvette a vezetést, ám nem sokkal a helycsere után ő is ugyanúgy járt, mint riválisa, egy jobb első defektet szedett össze a murvás, sziklás szakaszon. A ciprusi végül három keréken hozta haza az autót, első helyezésével pedig egy tíz éves nyeretlenségi szériát tört meg hazájának.

A második helyen hihetetlen szorosan, 0,6 másodpercre Bruno Magalhães érkezett, és a szerencsétlenül járt Al-Attijah-t még a regnáló magyar bajnok, Herczig Norbert és Ferencz Ramón párosa is megelőzte, az összesített harmadik helyet megszerezve ezzel. Botka Dávid és Mesterházi Márk három és fél perces hátránnyal végül a hetedik lett.

Az eredmények itt megtekinthetők!

herczig-ciprus-erc

Különleges sisakfestéssel készül hazai versenyére Grosjean

Tíz év kihagyás után idén ismét Franciaországba látogat a Formula-1, Romain Grosjean pedig stílusosan egy egyedi dizájnnal várja hazai versenyét. A haasos szimulátoron már feltérképezte a Paul Ricardi vonalvezetést, és első benyomásai alapján egy "szupergyors" pályáról van szó, amelyen "nagyszerű" lesz versenyezni. Grosjean egyébként azon kevesek közé tartozik, aki idén még nem szerzett pontot az F1-ben (Szergej Szirotkin van még így ezzel), de talán a hazai helyszínen sikerül áttörnie a gátat.

Kiss Norbi a dobogón a mai második futamon

Az ETRC hungaroringi fordulójának szombati napját követően ma ismét dobogóra állhatott a magyar bajnok. Kiss a mai első futamot a negyedik helyen zárta, így a fordított rajtrácsos versenyen Jochen Hahn és Adam Lacko által közrefogva az ötödik rajtkockából indult, miközben Sascha Lenz pole-pozícióból, az Oxxo Racinges Ryan Smith pedig a második helyről várta az indítást. Az első körben az élmezőnyből Kiss helyezkedett a legokosabban, alig néhány kanyar alatt ugyanis már a harmadik helyen járt, és egyszer a második helyért is bepróbálkozott. Az első négyes immár Rene Reinert vezetésével ezt követően elhúzott a többiektől, és szoros küzdelemben, ám további helycsere nélkül teljesítette a versenyt.

Mögöttük a Smith a hatodik körben Steffi Halm mellett próbált elhúzni, ám a páros összeakadt, Halm pedig kiállni kényszerült. A bajnokságot vezető Hahn is kénytelen volt idő előtt kiszállni, az ő versenyének egy műszaki hiba vetett véget. Smith végül a hatodik helyen ért célba.

Kamion-Eb: Magyar csapat van, magyar pilóta nincs a dobogón

Az ETRC mai hungaroringi napján Jochen Hahn szerezte meg az első futamra a pole-pozíciót, míg mögötte az Oxxo Racing színeiben Ryan Smith a második, aztán Adam Lacko a harmadik, Kiss Norbert pedig a negyedik helyről várta zöld lámpák kialvását. Az első három sima rajtot vett, mindössze Kiss és a mögötte érkező rivális, Antonio Albacete között alakult ki egy kisebb kakaskodás a második kanyarban. Míg a magyar kamionja kisebb, addig spanyolé nagyobb sérülésekkel jött ki az összetűzésből - a kört Albacete már egy lapos bal hátsó kerékkel fejezte be, és ez a tényező volt az, ami innentől a legtöbb izgalommal szolgált a futam alatt.

Az első négy zavartalanul rótta a köröket, ám a spanyol jelentősen lassabb tempót futva, vért izzadva próbálta maga mögött tartani a hátulról érkezőket. Ez a törekvése egyre reménytelenebbnek tűnt, hiszen tíz kört kellett volna teljesítenie defektes kerékkel, ami még egy ilyen masszív kamion esetén is túl nagy elvárás. A mezőnyt végül Kiss Norbival bezárólag úgy intették le, ahogy az el is rajtolt, tehát az első négy sorrendje Hahn, Smith, Lacko és Kiss lett, míg Albacete végül be sem fejezte a mai első futamot.

A második, fordított rajtrácsos futam 15:15-kor veszi kezdetét, élő közvetítés a Sport 1-en lesz látható.

 

Hankook, mint az F1 gumibeszállítója?

Az Auto Motor und Sport értesülései szerint 2020-tól akár a világ egyik legnagyobb gumimgyártója is a Formula-1 hivatalos beszállítójává válhat, a pletykák szerint ugyanis az FIA körbekérdezett a nevesebb márkák között, érdekelné-e őket egy lehetőség a kategóriában. A dél-koreaiak egyébként 2013-ban már több alkalommal is tárgyalóasztalhoz ültek a száguldó cirkusz akkori főnökével, Bernie Ecclestone-nal, öt évvel ezt követően pedig úgy tűnik, ismét bekopogtak az F1 ajtaján.

A jelenlegi gumipartner, a Pirelli szerződése 2019 végén jár le a sportággal, így a márkaváltás - ha egyáltalán megtörténik - leghamarabb 2020-tól léphet érvénybe. Az AMus hozzátette, a döntést szeptemberben hozzák meg az illetékesek. A Hankook jelenleg a DTM-et és a Formula-3-at is ellátja gumiabroncsokkal.

A Jégember olvad: Újabb családi fotót osztott meg

A közösségi médiát használó Kimi Raikkönen egyre többet mutat családi életéből a nyilvánosságnak, rajongói örömére. „Mosolygunk, ahogy mindig” – írta az alábbi képhez a Jégember.

 

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés,

Egész McLaren-osztag versenyez Le Mans-ban

A csapat szorít jelenlegi és egykori versenyzőiért a 24 óráson: a #8-as Toyotával induló Fernando Alonso mellett a fejlesztőpilóta Oliver Turvey a Manor #6-os LMP1-esét vezeti. Két korábbi futamgyőztes is szerepel, Jenson Button a #11-es SMP Racing LMP1-essel, Juan Pablo Montoya pedig az LMP2-ben, a United Autosports #32-esével.

ERC: Herczigék ötödikek, Botkáék hetedikek az első nap végén

Hat gyorsasági szakaszt rendeztek a ciprusi ERC-futam szombati napján és a murvás, kemény, helyenként sziklás, más helyeken pedig aszfaltos pályák már most több áldozatot szedtek.

A verseny elején egyértelmű volt, hogy Lukjanuk, Magalhaes, Nordgren és Al-Attiyah lehet esélyes a győzelemre, Magalhaes azonban egyrészt nem tudta tartani az élmenők tempóját, másrészt a pályatakarító szerep sem segített rajta, több apró hibája volt - a többiek közül aztán Lukjanuk "a várakozásoknak megfelelően" összetörte a Fordot, Al-Attiyah pedig szintén bajba került, defektet kapott.

Így hiába voltak nagy különbségek az egyes szakaszokon, a nap végére szorosan alakult az élmezőny, Nordgren 4,6 másodperccel vezet a helyi sztár, Galatariotis és 8,8-cal Magalhaes előtt, Al-Attiyah pedig visszaesett negyediknek, de az ő hátránya már 48,4 másodperc, azt nagyon nehéz lesz ledolgozni.

Magabiztosan autóznak eddig a magyarok, Herczig Norbert és Ferencz Ramón az abszolút ötödik helyen fordulhat, a második körben már stabilan ötödik-hatodik időket autózott a magyar bajnok és az első körhöz képest kicsit módosított itinerrel javulni tudott. Hátránya így bő tíz másodperc Al-Attiyah mögött, az előnye pedig 27,6 másodperc a legjobb nem R5-ös autóval érkező helyi Demosthenousszal szemben.

Az abszolút hetedik helyen áll Botka Dávid és Mesterházi Márk, akik szintén a második körben tudtak gyorsulni, a hátrányuk ugyan már egy perc Herczigékhez és kettő a futamot vezető Nordgrenhez képest, de így is egy komolyabb pontszerzés nézhet ki nekik.

Van még egy magyar párosunk, Berezcki Norbert és Géczy Tamás az abszolút 35. helyen áll a Suzuki Swifttel.

Az eredmények ezen a linken megtekinthetők!

fotó: MOL Racing Team

Kamion-Eb: Lackóé a második futam, az Oxxót az ág is húzta

A magyar Oxxo Racing angol pilótája, Ryan Smith ígéretes második verseny elébe nézett szombat délután, miután az első futamot 7. helyen zárta, a fordított rajtrács értelmében így a 2. rajtkockából indulhatott volna. Smith azonban kétszer 30 másodperces büntetést kapott, miután a nyitófutamon Antonio Albacetével és Adam Lackóval is ütközött, ezért elveszítette pontszerző helyezését, valamint a második futamot is a mezőny végéről kezdte.

Ennek Adam Lacko örülhetett, akinek ölébe egy 9. rajthely helyett pole-pozíció hullott: a lehetőséggel élő cseh megnyerte a futamot, annak ellenére, hogy az utolsó kanyarokban megszorongatta őt René Reinert, akitől a végén csak 0,365 másodperc választotta el. Steffi Halm újra dobogóra állt egy hármas boly elején, Sascha Lenz és a rajthelyéhez képest két helyet javító, 5.-ként végzett Kiss Norbert előtt. Az első futam nyertese, Jochen Hahn 6. helyen végzett, míg Smitht a rajtot követő gyorshajtás miatt bokszutca-áthajtással is megbüntették. Az angol így is 10. helyen végzett 15 célba érő versenyző között.

A Le Mans-t nem nyerheted meg az első kanyarban, de az első szárnyad elveszítheted

A mezőny egyik legnagyobb ásza, Andre Lotterer hibázott a rajt után, út közben kis híján az egyik Toyotát is kiütve.

Olvastad már?