Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. február 24. szombat

Hülkenberg megfejtette, tényleg kötelező-e a sárga alsógatya a Renault-nál

Nico Hülkenberg mellett a második szezonját kezdő Jolyon Palmer is még viszonylag új pilóta a csapatnál, az alábbi, két részletben közölt igaz-hamis játék pedig remek alkalmat nyújtott számukra, hogy jobban megismerjék a Renault-t. Hülkenberg nem vette be, hogy a csapatszerelés része a sárga alsónadrág, azt viszont ő sem tudta, hogy az enstone-iak szívesen veszik, ha a pilóták maguk fényesítik ki a sisakjukat. De előkerült az az igaz sztori is, amikor az istálló sajtófőnöke keresztülsétált egy üvegfalon, mert nem vette észre, hogy ott van. 

Kubica két napon is autóba ül az első teszthéten

Nyakatekert tesztfelállást publikált a Williams az első barcelonai hétre, hiszen mind a négy napon két pilóta fog osztozni a vezetési feladatokon délelőtti/délutáni váltásban. Hétfőn Stroll és Szirotkin, kedden Szirotkin és Kubica, szerdán Stroll és Kubica, csütörtökön pedig Szirotkin és Stroll hajtják majd uralmuk alá az FW41-est az előzetes terv szerint, a lengyel pilóta tehát két félnapot, két délutáni műszakot kapott a csapattól.

Lassan a többi istálló is előáll tesztmenetrendjével, és a négy nap teljes leosztásának táblázata megtalálható lesz a weboldalunkon, amint a világossá válik a részletek többsége. 

DWKaemcXkAE9YV3

Ijesztő balesetekkel győzködi a nézőket az F1 vezetősége arról, hogy miért van szükség a halóra

Akik nem követik napi szinten az F1-es híreket, azok között bizonyosan akadnak még, akik furcsállva nézik, hogy mi az a háromágú keret, ami az idei autóbemutatók alatt sorra jelenik meg a pilótafülkék felett. Ezeket a nézőket, na meg a még mindig zsörtölődő szkeptikusokat próbálja megszólítani az F1 hivatalos csatornája az alábbi (átkattintás után a YouTube-on megnyíló) videóval, amelyben az elmúlt évek néhány olyan balesetével példálóznak, ahol a talajtól elemelkedő autók vagy alkatrészek miatt fennállt a veszélye, hogy egy nehéz tárgy a pilóta sisakjával érintkezik. A videó pozitív kicsengésű konklúziója rámutat, a fokozottabb védelem révén a versenyzők idéntől képesek lesznek az eddigieknél is jobban feszegetni a határokat.

Elvégre ha még Nicole Scherzinger is a szájára teszi a kezét rémületében, akkor vitának tényleg nincs helye! 

360°-os videón a Red Bull RB14 első próbamenete

Daniel Ricciardo hétfőn Silverstone-ban bejáratta a Red Bull idei modelljét, ha pedig már ilyen történelmi pillanatra került sor, a csapat nemcsak egy egyszerű kamerát biggyesztett fel az autóra, hanem olyat, amely 360°-ban rögzít, azaz a néző bármilyen irányba elforgathatja azt. Be lehet kukucskálni Ricciardóhoz a halón keresztül, de nézhetjük a pálya sodrását is.

Buemi vagy Prost a gyorsabb az öltözködőversenyben?

Szokatlan kihívás elé állították a Renault pilótáit a Formula-E-ben: ki tudja gyorsabban felvenni versenyzői felszerelését, és leülni a mögéjük helyezett székre? Főszerepben Sebastien Buemi és Nicolas Prost.

Melyik motor hangja a legszebb muzsika füleidnek?

A Renault, Mercedes, Ferrari és Honda duruzsolását egyaránt hallhattuk már a gyártók és csapatok jóvoltából. Egymás mellett a hangminták – neked melyik nyerte el leginkább tetszésedet?

Alonso márkájának nevét is felfedezhetjük a McLarenen

A spanyol versenyző ruházati cége, a Kimoa még tavaly novemberben kötött partneri megállapodást a McLarennel – a márka neve pedig felkerült a 2018-as autóra, méghozzá nem is apró betűkkel, eldugva, hanem egy jelentős pozícióba, az autó elejére, közvetlenül a rajtszám alá, az informatikai nagyágyú Dell (szintén új partner) mellé.

Az overallok karján szintén szerepel a csupán egy éve alapított cég neve, ráadásul figyelemreméltó, hogy a stúdiófotókon Alonso sapkája is a Kimoát hirdeti, míg Vandoorne-én a McLaren felirat olvsható.

Sebastien Loeb csapata a WRX-be is beszállt

A Sebastien Loeb Racing – amely két Volkswagent indít a WTCR-ben Rob Huff-fal és Mehdi Bennanival – beszáll a ralikrossz-világbajnokságba. A csapat egy Peugeot 208-at használ, amelyet a gyártól függetlenül az Onroak és Oreca fejleszt, a pilótaülésben pedig Gregoire Demoustier foglal helyet.

Furcsa, Loeb számára mégsem ismeretlen helyzet áll elő: a 43 éves francia ugyanis a Peugeot gyári alakulatában, saját csapata ellen fog versenyezni a ralikrossz-világbajnokságon. Éppen ugyanez történt 2015-ben is, mikor Loeb a Citroen versenyzője volt a WTCC-ben, miközben saját csapata első szezonját teljesítette a szériában. Egy évvel később, 2016-ban Demoustier volt az SLR egyik WTCC-s pilótája.

Papaja McLaren az F1-ben 50 éve és most

A McLaren először éppen fél évszázada, 1968-ban használta a narancssárga színt autóján – egymás mellett az akkori és mai versenygép.

 

A döntőben bukta el a kaland-valóságshow megnyerését az IndyCar-páros

Az autóversenyzők általában a holtszezon jelentős részét is edzéssel töltik, Alexander Rossi és Conor Daly azonban egy egészen rendhagyó módját választották ennek, hiszen beszálltak játszani egy amerikai tévésorozatba, a The Amazing Race-be, amelyben a legkülönfélébb párosok csapatot alkotva körbeutazzák a világot, hogy a lehető legtrükkösebb kihívásokat teljesítve próbálják legyőzni egymást az egymillió dolláros nyereményért. Az IndyCar párosa egészen a döntőig, a 11. fordulóig eljutott, amelynek színhelye Hongkong volt, ott azonban kiestek, így végül a 4. helyen zárták a versenyt.

"A nagy kalandunk véget ért. Frusztráló, üdítő és szórakoztató volt egyidejűleg, de ami a legfontosabb, hogy kicsit beavathattuk a világot abba a sportba, amit imádunk: az IndyCarba" - írta Twitteren az F1-et is megjárt Rossi, akinek a neve hiába forgott a köztudatban a tavalyi USA Nagydíj előtt, amikor a Toro Rosso pilótát keresett, mert a műsor forgatása már akkor is zajlott, így az amerikai pilóta nem volt elérhető holmi autóversenyzésre. 

02-22-TAR-Finale-Daly-Rossi

DWnBjDVW4AAoLvb

Ezt látta az új Mercedest vezető Bottas a halo mögül

A Mercedes elsőként adott ki onboard felvételt halóval felszerelt 2018-as autójáról: a silverstone-i médianapon Valtteri Bottas sisakjára rögzítettek egy kamerát, így nagyjából azt láthatjuk a videón, amit a finn pilóta köre során.

Hasonlítsd össze a tavalyi és az idei Ferrarit

Itt van néhány kép az egymás mellé illesztett SF70H-ról és SF71H-ról, alul pedig egy videó, amely kifejezetten az oldalszekrények formájára koncentrál. A halo egyik előnye, hogy idén már nem is kellene odaírni a képekhez, hogy melyik az idei autó.

DWp2EypXcAEWOxn

DWpfXyjWkAEgTb4

DWp2FuiW4AA9JWy

Vicces táblával igazította útba a vendégeket a Mercedes

A silverstone-i sajtóteremben, ahol a csapat az egybegyűlteket fogadta a csütörtöki autóbemutató során, az alábbi tábla mindenkit eligazított, akár a médiának fenntartott hely, akár az autó, akár a barcelonai teszt, akár a melbourne-i szezonnyitó irányába akart menni.

DWpQfmJXkAEPj5p

Egy furcsa statisztika, amiben Verstappen lefelé lóg ki a mezőnyből

Az MsportXtra gyűjtötte össze, hogy a 2018-as F1-es mezőny tagjai mely együléses sorozatokban szereztek bajnoki címet karrierjük során, és érdekes módon Max Verstappen az egyetlen, akinek ez még sehol sem sikerült. Persze árnyalja a képet, hogy a holland egyetlen évet töltött el a gokartozás és az F1 között a Formula-3-ban, míg mások több éven át próbálták érvényre juttatni tehetségüket kisebb kategóriákban.

DWkeczfW0AA9a4v

Hogyan matricáznak fel egy F1-es autót?

Ritka, hogy erről a folyamatról gyorsított felvételt tesz közzé egy csapat, a Ferrari azonban már nem először lepi meg ilyennel az érdeklődőket az új autójának bemutatása alkalmából. Így nyerte el az SF71H a végleges külsejét:

A Ferrari idén is hangulatos bemutatóvideót készített

Kitett magáért a kreatívcsapat is. 

Nézd vissza a 2018-as Mercedes színre lépését!

A silverstone-i pálya garázssorában, a megjelent média előtt mutatta be a Mercedes idei versenygépét, a W09-et. A 13:10-kor tartott esemény szépséghibája az volt, hogy eddigre a „leleplezett” autót már akárki láthatta: Valtteri Bottas délelőtt megtette az első köröket, a riporterek pedig eddigre már a helyszínen tartózkodtak.

A McLarenről is készült egy kémfotó: Narancssárga

Pontos részletek nem ismertek arról, hol és mikor készült, mindenesetre ma az interneten keringeni kezdett egy fotó az MCL33-ról, melyet pénteken mutatnak meg a világnak: a letakart autót egy repülőtéren rakodták át, a lepel azonban fellebbent, és előtűnt alóla a versenygép. Az új McLaren narancssárga és fekete színű, akárcsak tavaly, de több naranccsal az előző modellnél.

Megérkezett az első igazi fotó a 2018-as Mercedesről

A csapat a délelőtt folyamán folyamatosan csepegtette a részleteket: sejtelmes képet, közeli fotókat tettek közzé, és még a festést is megmutatták. A teljes egészében pompázó W09 fotóját azonban nem ők tették közzé: a silverstone-i bemutatóra megérkező fotósok kapták le a versenygépet.

 

Ami az F1-ben Ricciardo és Verstappen, az a MotoGP-ben Marquez és Pedrosa

Sőt, ami a bolondozást illeti, a Repsol Honda párosa talán felül is múlja a Red Bull Racing kettősét. Marquez és Pedrosa legutóbb egy indonéziai talkshow-ban vendégeskedtek közösen, ahol szinte le sem álltak a táncolással. Talán nem véletlen a két említett páros hasonló szellemisége, elvégre mindannyiukat ugyanaz az energiaital szponzorálja...

Japán sztár kopogtat a WRC kapuján

Az elmúlt hétvégi Svéd Ralin nemcsak a királykategória, de a WRC2 is komoly izgalmakat tartogatott, ott ugyanis egészen szokatlan módon japán győzelem született. A 24 éves Takamoto Katsuka egy Ford Fiestát vezetve diadalmaskodott, többek között a hazai hőst, Pontus Tidemandot is megelőzve. Katsuka sikerének a Toyota vezetősége is legalább annyira örült, mint ő maga, hiszen a japán gyártó egy ideje már egyengeti a fiatal versenyző útját, és nem titkolt céljuk, hogy idővel gyári csapatukba juttassák őt.

katsuta

Olvastad már?