Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. december 17. vasárnap

1,8 másodperces kiállásával dicsekszik a Mercedes

Az Ausztrál Nagydíj előtt – talán üzenetként az ellenfeleknek – a Mercedes feltöltötte az alábbi videót: a bokszkiállás-gyakorlás során méréseik szerint 1,8 másodperc alatt végeztek, ami versenyben rekordot jelentene. 

Minden ütközés és kicsúszás a Formula-E szezonnyitójáról!

Amikor Raikkönen kihúzta a gyufát az ellenfeleknél

A videó Kimi Raikkönen sötét oldalára összpontosít: volt néhány pillanat hosszú pályafutása során, mikor valósággal megőrjítette a riválisokat.

Közeleg 2018, van már naptárad?

Ha nem, akkor ajánlanánk a Formula falinaptárat, amelyben a nagydíjak és tesztek időpontjai is szerepelnek. Megtalálható a webshopban, részletek itt érhetők el.

Ha Toro Rossó-s vagy, neked is szerepelned kell elvetemült videókban

Korábban Sainz és Kvjat szereplésével forgattak vicces szösszeneteket, ám közben átvette a helyüket Gasly és Hartley – az autókban és videókban is. Karácsony közeledtével a Jingle Bellst és francia változatát kellett énekelniük. 

Szavazz: Szerinted mi legyen a rajtrácslányok jövője az F1-ben?

Nemrég a Formula-1 vezetősége vetette fel, hogy át kell gondolni, van-e helye a rajtrácslányoknak a kategóriában. Hangos ellenzői vannak a régi hagyománynak, a versenyzők azonban egyértelműen kiállnak mellettük. Hogy gondolod te?

 

Sokáig második helyen álltak Alonsóék a 24 órás gokartversenyen

Fernando Alonso számára a téli szünet nem az autósporttól távol töltött időt jelenti: FA Racing csapatnéven Pedro de le Rosával, barátjával, Angel Burguenóval, valamint egy 15 éves gokartossal, David Vidalesszel beneveztek egy dubaji 24 órás hozzátávú gokartversenyre. A választás azért erre a városra esett, mert a spanyol Dubajban él.

Alonsóék sokáig második helyen haladtak, végül kategóriájukban negyedik, összetettben 10. pozícióban értek célba. 

 

 

A post shared by Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) on

Három Ferrari-akadémista is versenyezni fog a Formula-3-ban

A 18 éves orosz Robert Schwartzman, aki nemrég csatlakozott a Ferrari versenyzői akadémiájához, a Formula Renault 2.0 Eurocup harmadik helyének megszerzése után kategóriát lép, és a Formula-3-as Európa-bajnokságon folytatja, a Prema Powerteam színeiben. Valószínűleg két csapattársa is lesz az akadémiáról: a szintén újonc, F4-ben fellépő Marcus Armstrong szereplését már megerősítették, és az Autosport lap szerint a kategóriában már két évet lehúzó kínai Guan Yu Zhou is ugyanott folytatja.

A Ferrari nevelőprogramjához szintén nemrég csatlakozó Callum Ilott is a Premával versenyzett 2017-ben – negyedik lett a bajnokságban –, ő azonban jövőre a GP3-ba igazolt. Mick Schumacher viszont valószínűleg a ferraris trió csapattársa lesz 2018-ban, Ralf Aron csatlakozhat még hozzájuk az öt autót indító Premához.

Ha valaki átaludta volna az elmúlt egy évet: a 2017-es F1-es szezon egyetlen percben

Hatvan másodpercbe sűrítve a 2017-es F1-es szezon:

 

DTM: Két újonc a BMW-nél

Két versenyző is szerepel a gyártó 2018-as felállásában, akik korábban sosem versenyeztek a német túraautó-bajnokságban. Mindketten az októberi, Lausitzringen tartott újoncteszten győzték meg a vezetőséget alkalmasságukról. Egyikük a 19 éves svéd Joel Eriksson, aki másodikként zárta a Formula-3-as Európa-bajnokságot, a másik a 27 éves osztrák Philipp Eng, aki két évig a Blancpain GT szériában szerepelt szerényebb eredményekkel, 2015-ben viszont a Porsche Supercup bajnoka volt.

Eriksson és Eng Maxime Martin és Tom Blomqvist helyét veszik át, akik négy, illetve három évet töltöttek a sorozatban, mialatt győzelmeket is szereztek. Martin elhagyja a BMW kötelékét, Blomqvist a Formula-E-ben és GT-ben képviseli tovább a márkát.

Mindkét újonc az RBM csapathoz érkezik Bruno Spengler mellé, az RMG istállóban változatlanul Marco Wittmann, Timo Glock és Augusto Farfus vezet. A BMW az első gyártó, amely bejelentette hat 2018-as versenyzőjét. Farfus a WEC-ben is indulni fog, ahova gyári GT-csapatként csatlakozik a BMW: Nick Catsburg, Antonio Felix da Costa és Martin Tomczyk társa lesz.

Amikor a házfal sem tud ellenállni egy versenyautónak

Milyen erős volt ez a házfal? Vagy milyen erős volt ez az autó?

Így indítanak be egy F1-es demóautót

A Haas gyárában beindították azt a 2016-os autót, amit bemutatókon fognak majd használni:

Pontos számadat arról, hogy mennyivel volt idén gyorsabb a Mercedes akkor, amikor pole-t szerzett

Napi statisztika: a Mercedes pontosan 6,062 másodpercet vert a Ferrarira 2017-ben akkor, amikor pole-pozíciót szerzett Lewis Hamilton, vagy Valtteri Bottas.

hamilton-el-akarta-kerulni-a-csapatutasitast-2017

fotó: Daimler Media Site

 

A kétszeres Dakar-győztes már Toyotáját nyüstöli a sivatagban

A Dakar-videók mindig látványosak tudnak lenni. Nasser Al-Attiyah hetekkel a 2018-as verseny előtt már megjáratta új Toyota Hiluxát – a katari arról is beszélt célja a győzelem lesz, amivel a Toyota első sikerét segítené elő a legendás versenyen.

Késlelteti bejelentését a Williams

Bár az eredeti hírek szerint ma, december 15-én kellett volna bejelentenie a Williamsnek, hogy 2018-ban ki lesz Lance Stroll csapattársa, a Motorsport szakportál információi szerint ezt eltolták januárra, az ünnepek előtt már nem derül ki, hogy kié lesz a másik ülés. Jelenleg úgy fest, hogy az orosz Szergej Szirotkin lehet a befutó, aki bennfentesek szerint gyorsabb volt Abu Dhabiban, mint Robert Kubica.

williams-kubica-1_1

fotó: Williams Martini Racing

 

Így változott Hamilton öltözete az FIA-gálákon

Látható, hogy 2008-ban, első vb-kupája átvételekor, de még 2014-ben is tartotta magát a hagyományos black tie szabályokhoz. Ezt követően kezdett öltözködése egyre kísérletezőbbé válni. A montázst készítő Trollmula 1 azt is megjósolta, miben veszi át 2018-os trófeáját egy év múlva.

Elképzelték a Lamborghini és Porsche-Audi F1-es festését

A dizájnokat természetesen a Formula-1-es fantáziarajzok mestere, Sean Bull készítette. Legfelül a fekete-sárga Lamborghini víziója látható – melynek főszponzora az indonéz olajtársaság, a Pertamina, amely az olasz gyártó partnere –, alatta pedig a Porsche-Audi, Bull ugyanis a két testvérmárkát közös szupercsapatban képzelte el a Formula-1-ben. Legalul szintén egy Porsche, melynek főszponzora a Gulf cég lenne.

Mit csinál az elmúlt 22 év két legsikeresebb magyar ralisa egy csapatban?

A hazai raliélet két nagy alakja, ifj. Tóth János és Herczig Norbert, akik összesen 11 magyar bajnoki címet nyertek, az Oroszlán László emlékére megrendezett tornán fociztak egy csapatban.

Üvegpalota lesz a kanadai bokszépületből

A montreali Gilles Villeneuve versenypálya szerződése szerint egészen 2029-ig marad a Formula-1-es versenynaptárban. A hosszú távú terveknek megfelelően megújul a bokszépület, melyről néhány renderelt képet mutattak meg a nyilvánosságnak. A háromemeletes épület a jelenlegi 1800 helyett 5000 vendég befogadására lesz alkalmas. A 48 millió dolláros költségvetést Montreal városa és Quebec tartomány biztosítja.

A munka a 2018-as Kanadai Nagydíj után kezdődik el, hogy a 2019-es versenyre befejeződhessen.

Szükség van a rajtrácslányokra, mondják az F1-es pilóták

A Formula-1 sportügyeiért felelős Ross Brawn vetette fel, hogy felül kell bírálni a rajtrácslányok szükségességét: lehetséges, hogy a jelenség már idejétmúlt. A silverstone-i pálya vezetője pedig szíve szerint örökre száműzné a táblatartó lányokat, a versenyzők azonban egyértelműen mellettük vannak.

Daniel Ricciardo: „Semmi negatívumot nem látok. Ezzel együtt növünk fel, már gyerekként is bámuljuk az esernyőtartó lányokat. Ez is a sport attrakciójának számít.”

Max Verstappen: „A rajtrácslányoknak maradniuk kell.”

Nico Hülkenberg: „Nagy kár lenne, ha elvennék a rajtrácsról, ami kellemes a szemnek. Mit adnak helyette jövőre? A halót? Egek…”

Bosszantó játék nyereményeként sorsol ki Hakkinen által dedikált sisakot a McLaren

A feladat csak annyi, hogy a videót úgy állítsuk meg, hogy a sisak épp a kétszeres világbajnok Mika Hakkinen fején legyen, aztán küldjük el a képernyőfotót a McLarennek. Nem olyan könnyű, mint gondolnánk: jó szórakozást, mi hamar feladtuk!

 

Olvastad már?