Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. május 22. kedd

Egy elfeledett sztár: 96 éve született az 50-es évek közönségkedvence, Jean Behra

A tragikusan rövid életű francia versenyzőről halála évfordulóján írt megemlékező cikkünk itt érhető el. F1-es világbajnoki futamot sosem nyert, de 9 dobogója igazzolja, hogy az 1950-es évek nagyságai közé tartozott - de sajnos a lehető legrosszabb helyen, az AVUS döntött kanyarjában hibázott, s így gyakorlatilag esélye sem volt a túlélésre az 1959-es Német Nagydíj betétfutamán...

Hazai F1-es futama előtt Leclerc beugrott Albert herceghez Monacóban

"Következik a számomra legkülönlegesebb hétvége az idei évben, de valószínűleg az egész karrierem során: a legelső hazai F1-es futamom. Nagyon büszke vagyok arra, hogy visszahozhattam Monaco színeit az F1-es rajtrácsra 24 év után. Külön köszönök mindent édesapámnak és Jules-nek. Találkozunk... otthon!" - írta közösségi oldalán Leclerc, aki a jeles alkalom miatt beugrott Albert herceghez is:

leclerc_3

lecler2

leclerc3

A csodaújonc sem úszta meg a zúzdát az Indy 500 hétfői edzésnapján

Attól, hogy az időmérő a hétvégén lezajlott, a gyakorlás még nem állt le Indianapolisban, hétfőn egy újabb edzésnapot tartottak a versenyre kvalifikáló 33 autó számára. Ezúttal első alkalommal Robert Wickens is megtapasztalhatta, milyen a világ egyik legtekintélyesebb versenypályának a falához simulni: a kanyarvételkor történt koccanást követően vált irányíthatatlanná a Schmidt Peterson Motorsport Hondája, ami aztán pár száz méter múlva egyenesen a fal felé vette az irányt. Szerencsére a haja szála sem görbült a kanadainak, aki idén már két dobogós helyet szerzett, első futamán pedig a pole-ból indulva a győzelem kapujából ütötték ki. Az Indy 500-ra most csak a 18. rajthelyet szerezte meg. Az alábbi két videóban a baleset és az edzés összefoglalója látható.

A mezőnyre már csak egy további tesztnap vár pénteken, aztán vasárnap már tényleg elrajtol a 102. Indianapolis 500. 

Szupermodell csontkollekció versenyautót vezet - ezzel vajon mit üzen a Formula-E?

Az még hagyján, hogy a Berlin ePrix sztárvilágból érkezett VIP-vendége, Emily Ratajkowski beült Nico Rosberg mellé néhány körre a hétvégén, de a modell-színésznő emellett maga is megtapasztalhatta a vezetés élményét, méghozzá nem is akármilyen masinában: a Formula-E bemutatókon használt autójába ülhetett bele a maga 54 kilójával, ezzel prezentálva a világnak, hogy ha nem is versenytempóban, de tényleg bárki el tudja vezetni ezeket az elektromos autókat, amelyekkel aztán élpilóták öldöklő harcot vívnak a bajnoki címért. Ratajkowski volt az első női sztárvendég, akinek megadatott ez a lehetőség (női versenyző három is volt már korábban az FE-ben), de a szervezők egyébként is gyakran igyekeznek ilyen vezetési lehetőséget adni a sporton kívülről érkező hírességeknek.

Ez pedig felvet egy érdekes kérdést: más formulaautós csúcssorozatok, mint a Formula-1 vagy az IndyCar vonzerejének egy részét éppen azzal nyeri, hogy büszkén hirdeti, az ő együléses aszfaltszaggatóikat átlagember elvezetni sem lenne képes. Ezzel szemben az FE-ben éppen azzal próbálják magukat népszerűsíteni, hogy teljes kívülállók kezébe adják a kormányt. Egy újabb terület, amelyben az elektromos sorozat egészen ellentétes utat jár, mint a hagyományos szériák.

 

Érdekes képek: Ilyen a Hungaroring repülőről fotózva

Korábbi kollégánk, Vajta Balázs lőtte a két fotót.

Egy éve ment el Nicky Hayden

A MotoGP és Superbike-világbajnokság is megemlékezett a 2006-os világbajnokról, aki napra pontosan egy évvel ezelőtt, 36 évesen veszítette életét.

Korabeli felvételek az első Monacói Nagydíjról

Az 1950-es, legelső világbajnoki szezon második állomása a Monacói Nagydíj volt. A monte-carlói aszfaltcsík érdekessége, hogy a vonalvezetés nem sokat változott az eltelt 68 évben – leszámítva persze, hogy a biztonságot akkoriban néhány szalmabála jelentette.

10 autó esett ki a legelső körben, a győztes pedig a később ötszörös világbajnokká váló Juan Manuel Fangio volt.

Leclerc körbevezet minket otthon: ilyen egy kör vele Monacóban

És miközben szimulátorozik, magyaráz is:

Fotók: Hartley különleges sisakfestéssel támad Monacóban

Az új-zélandi különös sisakfestéséről a Helmart Helmet Design posztolt:

Ricciardo újabb alakítása: Coultharddal együtt bemutatták az év táncmozdulatait

Hétvégén Zandvoortban népszerűsítette az F1-et a Red Bull, de Daniel Ricciardo nem hagyta, hogy a hazai közönség előtt bemutatózó Max Verstappené legyen a főszerep - az alábbi videóban David Coultharddal együtt szórakoztatják a rajongókat:

 

 

What he lacks in talent, he makes up for in enthusiasm #danielricciardo #redbullracing #redbull #f1 #formula1 #formulaone

Daniel Ricciardo (@dr3fans) által megosztott bejegyzés,

Rosberg sűrű hétvégéje: az új FE-autó után Emily Ratajkowskit is elvitte egy körre

A 2016-os F1-es világbajnok a Formula-E berlini fordulóján járt hétvégén, ahol több feladatot is ellátott, ezt pedig természetesen legújabb vlog-bejegyzésében foglalta össze:

Vernay behúzta második sikerét, Michelisz csak tesztelt

Jean-Karl Vernay nyerte a WTCR zandvoorti fordulójának harmadik versenyét, amelynek a pole-ból vághatott neki - a rajtját ugyan egy ideig vizsgálták, de végül nem büntették, így pedig végig vezetve, különösebb gond nélkül hozta be az Audit az első helyen. A dobogóra még Rob Huff és Frédéric Vervisch állhatott fel, a magyaroknak pedig ezúttal sem jött ki a lépés: Szabó Zsolt már az első körben ütközött Tom Coronellel és véget ért a futama, Nagy Norbert a 17. helyen ért célba, Michelisz Norbert pedig a többi Hyundaihoz hasonlóan csak tesztelt, végül két kör hátrányban a 22. helyen iratkozott fel az eredménylistára.

Vernay ezzel idei második győzelmét szállította, a pontversenyben pedig az ezúttal hatodikként célbaérő Yann Ehrlacher vette át a vezetést. 

A harmadik futam végeredménye:

wtcr3

Videó: így forgatta a Renault-t Hülkenberg Franciaországban

Saint-Raphael utcáin bemutatózott a Renault német F1-es pilótája:

 

TCR Europe: Tassi Attila óriási csatában lett negyedik - videó

A vasárnapi dobogós helyezés után a hétfői második futamon is minden esélye megvolt a legjobb három közé kerülésre Tassi Attilának a TCR Europe zandvoorti fordulójában, de végül óriási küzdelemben lemaradt erről. A fiatal magyar pilóta előbb honfitársát, Nagy Dánielt gyűrte le, majd fokozatosan a többieket is, az utolsó pár körben a harmadik helyért harcolt, de végül nem tudta maga mögé utasítani Danny Kroest - ugyan az utolsó körben egy pillanatra elé került, de kanyarokon keresztül kerék a keréken haladtak és Tassi végül leszaladt a pályáról, így be kellett érnie a negyedik pozícióval.

A futamot egyébként senkitől sem zavartatva nyerte a másik Hondával Files, Nagy Dániel a kilencedik, Jedlóczky Márk pedig a tizenharmadik helyen zárt. A verseny visszanézhető:

 

Verseny lakókocsikkal: Verstappen és Ricciardo megküzdött egymással

A két Red Bull-pilóta zandvoorti meccse:

 

WTCR: Megvan az első Peugeot-győzelem, Michelisz és minden Hyundai esélytelen volt

Michelisz Norbert a 26. helyről indult és a 23. helyen zárt a WTCR zandvoorti fordulójának második futamán, mert hárman is kiálltak vagy kiestek előle - szemmel láthatóan nem erőltette a tempót, a pontszerzés teljesen reménytelen volt és a BoP kiegyensúlyozásának érdekében fontos volt, hogy ne fusson túl gyors köröket. A legjobb Hyundai a 16. helyen zárt Thed Björk színeiben, míg a versenyt Aurelien Comte nyerte, ezzel megszerezte a Peugeot első győzelmét - a legjobb magyar ezúttal Szabó Zsolt lett, aki a 17. helyre hozta be a Seatot, Nagy Norbert pedig a 20. helyet szerezte meg. 

A harmadik futam 16:35-kor kezdődik majd - íme a második verseny végeredménye:

zandvoort_r2

 

Hangolódjunk: így zajlott a tavalyi Monacói Nagydíj

A 2017-es futam összefoglalója a "megtekintés a Youtube-on" szövegre kattintva indul:

Feloldották a bokszutcai sebességkorlátozást a NASCAR-ban: Ez lett az eredménye

A bajnokságba nem beleszámító charlotte-i All-Stars futamon döntöttek úgy a szervezők, hogy a kvalifikáción megszüntetik a bokszutcai sebességkorlátozást, afféle show-elemként. Az időmérős formula a gálaversenyen az volt, hogy a versenyzőknek háromkörös etappal kellett kvalifikálniuk, amely során egy kerékcserét is végre kellett hajtani.

A bokszutcai személyzet nem volt veszélyben az akció során, de mivel mindenki a lehető legkésőbb akart fékezni maximális sebességről, a bakikkal hosszú válogatást meg lehetett tölteni.

WTCR: Vernay a pole-ban, Michelisz csak 20.

Hétfő reggel megtartották a WTCR zandvoorti fordulójának második időmérőjét, ahol Michelisz Norbert nem tudott nagyot alkotni, csupán a 20. helyet szerezte meg, ehhez jön még a tízhelyes rajtbüntetés is. Nagy Norbert a 23., Szabó Zsolt a 26. időt autózta, míg a Q3-ban végül Jean-Karl Vernay bizonyult a leggyorsabbnak, övé lett a pole - viszont mivel motort cseréltek az autójában, a fordított rajtrácsos futamon így ne ma 10. hanem az utolsó helyről indulhat majd.

A mai első futam 12:20-kor, a második 16:35-kor kezdődik. 

wtcr_1

Alonso nem bír leállni: Gokartversenyen indult, és saját maga intette le

A fanatikus spanyol saját ovideói gokartpályáján indult egy amatőr versenyen. Miután megnyerte, kipattant a járműből, hogy ő inthesse le kockás zászlóval a többieket. Ilyen, ha valaki él-hal a versenyzésért.

Megbüntették Di Restáékat, mert közvetlenül a DTM futama után vizet ittak

26 Celsius fokot mértek vasárnap délután a Lausitzringen, jóval többet, mint szombaton: ennek is szerepe lehetett abban, hogy autójából kiszállva két Mercedes-pilóta, Paul di Resta és Daniel Juncadella vizet ivott, még azelőtt, hogy túlestek volna a kötelező verseny utáni mérlegelésen.

Ez szigorúan tiltott, a parc fermé-szabály megsértésének számít, ezért elkerülhetetlenül büntetés várt a két pilótára. Ugyanakkor, mivel verseny után súlyuk jelentősen magasabb volt az előírt minimumnál, megtarthatták 4. és 12. helyezésüket, a stewardok csak egy 3000 eurós csekket írtak mindkettőjüknek.

Olvastad már?