Steward
Gellérfi-Csizmadia Gergő
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. június 29. csütörtök

Ma folytatódik a Dakar - remélhetőleg már nem úszómedencében!

A földcsuszamlást és eltorlaszolt utakat okozó szörnyű időjárás miatt törölt szerdai versenynap után a szervezők remélik, hogy a csütörtöki szakasz már gond nélkül zajlik majd Chilechito és San Juan között. Hirtelen már csak három nap van hátra a Dakarból, szóval ez már tényleg a hajrá!

Az alábbi videó Max Hunt motorversenyző sisakkamerájából mutatja meg, milyen vizes részekkel is meg kellett küzdenie a mezőnynek az előző napokban.

 

 

C19bAp4WgAAzlMQ

WRC: Törlés vihar miatt!

Vihar miatt törölni kellett a 2017-es Lengyel Rali nyitóceremóniáját - a versenynaptár egyik legizgalmasabb futama rossz időjárási körülmények között kezdődik...

pf-rali-vihar

Heidfeld a benzines után az elektromos rekordra is rámegy Goodwoodban

Ezen a hétvégén tartják a goodwoodi sebességfesztivált, amelyen minden évben feltűnntek egy bemutató erejéig a világhírű pilóták és a többnyire régebbi típusú versenygépek. A Formula-E indiai csapata, a Mahindra azonban szembemegy ezzel a trenddel, hiszen itt tárják először a nyilvánosság elé a negyedik szezonra épített autójukat, amely majd az elektromos sorozat decemberben induló új évadában száll harcba a győzelmekért. Persze csak a belsőségek lesznek újak, hiszen továbbra is az egységes karosszéria használatára kötelezik a csapatokat az FE szabályai.

Viszont ha már ott lesznek új gépükkel, emlékezetessé is tennék a pillanatot. A Mahindra versenyzője, Nick Heidfeld ugyanis megpróbálja majd megdönteni a goodwoodi pálya elektromos járművel futott rekordját. Ez azért is lenne különleges a német számára, hiszen a pálya abszolút körrekordja is az ő nevéhez fűződik, idestova 18 éve. 1999-ben egy McLaren MP4/13-mal futotta meg azt a bizonyos 41,6 másodperces időt.

heidfeld-mahindra

 

A hétvégi versenyen hét magyar indulónak is szurkolhatunk

Höljesben, az év talán legfontosabb ralikrosszversenyén szerepel a világbajnokság, melynek Lukács Kornél „Csucsu” állandó szereplője: emellett idén először mindkét Európa-bajnoki sorozat, a Supercar ERX és Super 1600 is kiegészíti a WRX-et, kettő és négy további magyar szereplővel.

(A fotó forrása Oláh Gyárfás Facebook-oldala.)

Hamilton felbukkant a legnépszerűbb magyar focis oldalon…

Palvin Barbarát, aki a versenyzővel kapcsolatos pletykák gyakori szereplője volt nem is olyan rég, ugyanis Dzsudzsák Balázzsal látták.

Írd fel magadnak: Vasárnap 11 óra!

Az időpontban pedig kapcsolj a FIX TV-re, hogy ne maradj le az Autósport és Formula Magazin Ralihíradójának adásáról.

A műsor összefoglalja a Fehérvár Rali első és másodosztályának, valamint az ERC eddigi szezonjának történéséit, meglátogatunk egy motorsportműhelyt, a stúdióvendég Maricsek Miklóssal pedig új, leendő ralisoknak szóló rovatáról beszélgetünk, melynek a tapasztalt versenyző házigazdája lesz, az ORB elsőségéért küzdő Hadik András pedig az elektromos gokartozásba kóstol bele.

Fékteszt vagy nem?

Ez is azon a bizonyos Európa Nagydíjon történt...

Ma 14 éves a múlt évtized egyik legnagyobb vihart kavaró jelenete

Amikor Schumachert visszatolták...

Amikor még nem volt Hungaroring: hegyiverseny 1980-ból

Magyarországon még nem voltak épített versenypályák, mégis fénykorát élte a hazai gyorsasági versenyzés: lezárt hegyi utakon tartották a futamokat, köztük a ma is élő Mátrai Hegyiversenyt, ahol Ladáktól a formulaautókig mindennek volt helye.

Eddig nem látott kép bukkant fel Ayrton Sennáról

 

 

A post shared by Jon nicholson (@jonnicholsonphotos) on

Hogy kell előzni az Eau Rouge-ban?

Nem így...

Visszatért a Force India 20 éves védence, a Hungaroringen is autóba ül

Alfonso Celis Jr., a Force India tesztpilótája időről időre vezeti a csapat versenygépét teszteken és szabadedzéseken. 2016-ban hat nagydíj pénteki első tréningjén is feltűnt. Idén eddig csak a barcelonai és bahreini teszteken próbálta ki a VJM10-et, két szabadedzésen azonban biztosan láthatjuk. A Formula V8 3.5-ben versenyző pilóta az Osztrák Nagydíjon Sergio Perez, a Magyar Nagydíjon Esteban Ocon helyét veszi át a péntek délelőtti tréningen.

Leszorít, kiüt, nekimegy - így sodródott az eltiltás szélére Sebastian Vettel

Sebastian Vettel egy éven belül 9. büntetőpontját zsebelte be az Azerbajdzsáni Nagydíjon Lewis Hamilton ellen elkövetett vétségével, ami nemcsak azért érdekes, mert a rendszer bevezetése óta ilyen sok még senkinek nem volt, hanem azért is, mert 12 elérésekor automatikusan egy versenyről való eltiltásban részesül a pilóta. Vettel szerencséje, hogy csak a következő, Osztrák Nagydíjon kell fokozottan figyelnie, hogy ne kövessen el valami nagy butaságot, hiszen azután eddigi büntetőpontjaiból kettő elévül. 

A jelenlegi kilencet négy különböző vétségért kanalazta össze. Nézzük, mik voltak ezek!

 

2016, Brit Nagydíj: Felipe Massa leszorítása a pályáról - 2 pont

 

2016, Malajziai Nagydíj: Nico Rosberg kiütése a rajt után - 2 pont

 

2016, Mexikói Nagydíj: veszélyes védekezés Daniel Ricciardo ellen - 2 pont

 

2017, Azerbajdzsáni Nagydíj: szándékos ütközés Lewis Hamiltonnal - 3 pont

Legtöbb olvasónk szerint a Mercedesnél fog kikötni Alonso

Néhány napja szavazásra invitáltunk titeket Fernando Alonso azon felettébb magabiztos kijelentése nyomán, miszerint a spanyol 2018-ra már biztosan győztes autóban képzeli el magát. Arra kértük titeket, jósoljátok meg, milyen irányba terelődik majd év végén Alonso sorsa - a szavazatok pedig köztetek is nagy bizonytalanságot mutatnak, hiszen a legnépszerűbb opció is csak alig több mint a voksok egynegyedét gyűjtötte be.

Többségetek mindenesetre úgy érzi, hogy 2018-ban Alonso már a Mercedes pilótája lesz, és nem sokkal maradt el emögött az a válasz sem, miszerint három év távollét után újraegyesül a Ferrarival. A McLarennél való maradás lett a harmadik legnépszerűbb opció, de csak abban az esetben, ha a csapat az év végén kukázza a Honda-motorokat és visszatér a Mercedes erőforrásaira. Viszont emögött már tényleg csak egy hajszállal maradt el az a lehetőség, hogy a spanyol jövőre már nem is lesz az F1-ben, ehelyett teljes erővel az Indy 500 vagy a Le Mans-i 24 órás megnyerésére fordítja a figyelmét. 

    %
1. Mercedes 25,50
2. Ferrari 21,22
3. McLaren (Mercedes-motorral) 15,70
4. Az F1-en kívül 15,55
5. Renault 11,64
6. McLaren (Honda-motorral) 7,15
7. Red Bull 3,24

alonso_3

Ez hogy? A 66 éves Richard Branson lesz saját csapatának tartalékpilótája

Az év médiahúzását lépte meg a Virgin alapító atyja, Sir Richard Branson, aki azt követően, hogy korábban a Formula-1-ben, most pedig a Formula-E-ben is csapatot működtet, most ezen istálló harmadikszámú versenyzőjének is kikiáltotta magát az elektromos sorozat következő versenyhétvégéjére. De hogyan történhetett mindez?

Az egész onnan indult, hogy a DS Virgin állandó pilótája, Jose Maria Lopez a WEC-ben a Toyotával való kötelezettségei miatt nem tud részt venni a New York ePrix-n, így a csapat tartalékversenyzőjét, Alex Lynnt nevezték ki az argentin helyettesének a duplafutamos hétvégére. Ezáltal viszont a tartalékpilótai poszt üresedett meg, a DS Virgin pedig legújabb közleményében azt jelentette be, hogy az autóversenyzésért rajongó, de maga komolyan sohasem versenyző, 66 éves Branson tölti majd be ezt a posztot a július 15-16-i hétvége során.

Persze az egész nem is lehet más egy hangzatos marketingfogásnál, és Branson azért vállalkozott erre, mert normál körülmények között aligha kell majd bármit is csinálnia - az viszont érdekes, kissé kellemetlen helyzetbe hozná az üzletembert, ha valamilyen okból mégis szükség lenne Sam Bird vagy Lynn helyettesítésére. 

„Amint meghallottam, hogy milyen helyzetbe került a csapat, felajánlottam a szolgálataimat! Mint tudják, mindig is szerettem a kihívásokat, így a három merész brit, Alex, Sam és jómagam készen állunk a New York-i kihívásra. A csapatvezető, Alex Tai felkészít majd engem az eseményre, én pedig le is szerveztem magamnak némi tesztvezetést Manhattan utcáin a verseny előtt, így remélhetőleg mély benyomást tehetek majd a főnökre!” - hangzik Branson nyilatkozata, amit nem feltétlenül kell véresen komolyan venni.

branson

Körről körre: Így érte utol Bottas Strollt

Érdekes kimutatás arról, hogy faragott le 10 kör alatt 10,5 másodperces lemaradást Valtteri Bottas Bakuban – az igazán látványos az előzés volt a célegyenesben, amelyet azonban kitartó munkával épített fel a futam elején körhátrányban is levő finn.

Pályabemutató: Ezen az útvonalon tartják a Mátrai Hegyiversenyt

Az 5,4 kilométeres, kacskaringós parádsasvári útszakasz, ahol júliusban a 34. Mátrai Hegyiverseny zajlik. Bemutatja: Nagy Norbert.

Tudnivalók a júliusi 34. Mátrai Hegyiversenyről itt.

Ausztriában megint a legpuhább gumi lesz hangsúlyos

Azerbajdzsánban a Pirelli nem akarta megkockáztatni az ultralágy abroncsot, a Red Bull Ringen jövő hétvégén azonban ismét szerepel a kínálatban a lila jelölésű gumi, a csapatok pedig ennek megfelelően ezt részesítették előnyben, mikor be kellett tárazniuk az osztrák versenyre. A Force Indiások és mclarenesek például 13-ből 10 szett ultralágyat rendeltek, a Ferrari azonban a listából láthatóan a szuperlágyra is számít.

Csak egy filmet néztek múlt héten többen az Azerbajdzsáni Nagydíjnál

Az mmonline.hu heti beszámolójából kiderül, hogy a közönségmérések által preferált 18-49 éves korosztály második legnézettebb tv-műsora múlt héten az Azerbajdzsáni Nagydíj közvetítése volt az M4 Sporton 238 ezer nézővel. Ennél többen csak A varázslótanonc című kalandfilmet nézték vasárnap este, 274 ezren az RTL Klubon.

A teljes lakosság nézettségi toplistája kicsit másként mutat: a közönségmérés szerint 585 ezren voltak kíváncsiak az F1-re, melyet a Barátok közt, Híradó, Tények és Fókusz egy-egy adása is megvert. 

5,5 milliárd forintért vihető el az egyetlen Le Mans-győztes Aston Martin

Augusztusban árverezik el az 1-es gyártási számú Aston Martin DBR1-et, amely típussal a gyártó egyetlen Le Mans-i 24 órás győzelmét szerezte 1959-ben. Fontos megjegyezni, hogy nem a szóban forgó darab nyerte az egynapos versenyt: összesen ötöt gyártottak belőle, ebből kerül kalapács alá most a legelső, amelyet többek között Tony Brooks, Stirling Moss és Jack Brabham is vezetett egykoron. Az Autosport lap információi szerint több mint 20 millió dollárt fognak adni érte.

Az autó könnyen rekordot dönthet, ha egymásra licitálnak az érdeklődők: a csúcsot egy 1955-ös Jaguar D-Type tartja, amelyért tavaly ugyanezen az aukción 21,8 millió dollárt, azaz 6 milliárd forintot adtak.

Két ralis az AFM júliusi műsorában – de egyikük sem arról beszél, mint a ralisok általában

Turán Frigyes és Maricsek Miklós volt az Autósport és Formula Magazin stúdiófelvételének két vendége. Turán most nem az ORB küzdelmeiről, hanem a Mátrai Hegyiversenyről beszélt, míg Maricsek egy új sorozat házigazdája lesz a műsorban: ebben azok számára mutatja be a ralizást, akik maguk is szeretnének belevágni a versenyzésbe.

Maricsek Miklóst és sorozatát az AFM Ralihíradóban a hónap első, Turán Frigyest az AFM Motorsport-híradóban a hónap második vasárnapján láthatják a nézők a FIX TV-n.

Olvastad már?