Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. május 21. hétfő

Rég láttunk már ilyen sok edzős képet az F1-es pilótákról

Mindenki ezt posztolgatja. A GPDA-elnök Alex Wurz szerint ez egyértelműen az új szabályok mellékhatása, hiszen az idei autók nagyobb fizikális erőfeszítést igényelnek majd a versenyzőktől.

Feloldották a bokszutcai sebességkorlátozást a NASCAR-ban: Ez lett az eredménye

A bajnokságba nem beleszámító charlotte-i All-Stars futamon döntöttek úgy a szervezők, hogy a kvalifikáción megszüntetik a bokszutcai sebességkorlátozást, afféle show-elemként. Az időmérős formula a gálaversenyen az volt, hogy a versenyzőknek háromkörös etappal kellett kvalifikálniuk, amely során egy kerékcserét is végre kellett hajtani.

A bokszutcai személyzet nem volt veszélyben az akció során, de mivel mindenki a lehető legkésőbb akart fékezni maximális sebességről, a bakikkal hosszú válogatást meg lehetett tölteni.

WTCR: Vernay a pole-ban, Michelisz csak 20.

Hétfő reggel megtartották a WTCR zandvoorti fordulójának második időmérőjét, ahol Michelisz Norbert nem tudott nagyot alkotni, csupán a 20. helyet szerezte meg, ehhez jön még a tízhelyes rajtbüntetés is. Nagy Norbert a 23., Szabó Zsolt a 26. időt autózta, míg a Q3-ban végül Jean-Karl Vernay bizonyult a leggyorsabbnak, övé lett a pole - viszont mivel motort cseréltek az autójában, a fordított rajtrácsos futamon így ne ma 10. hanem az utolsó helyről indulhat majd.

A mai első futam 12:20-kor, a második 16:35-kor kezdődik. 

wtcr_1

Alonso nem bír leállni: Gokartversenyen indult, és saját maga intette le

A fanatikus spanyol saját ovideói gokartpályáján indult egy amatőr versenyen. Miután megnyerte, kipattant a járműből, hogy ő inthesse le kockás zászlóval a többieket. Ilyen, ha valaki él-hal a versenyzésért.

Megbüntették Di Restáékat, mert közvetlenül a DTM futama után vizet ittak

26 Celsius fokot mértek vasárnap délután a Lausitzringen, jóval többet, mint szombaton: ennek is szerepe lehetett abban, hogy autójából kiszállva két Mercedes-pilóta, Paul di Resta és Daniel Juncadella vizet ivott, még azelőtt, hogy túlestek volna a kötelező verseny utáni mérlegelésen.

Ez szigorúan tiltott, a parc fermé-szabály megsértésének számít, ezért elkerülhetetlenül büntetés várt a két pilótára. Ugyanakkor, mivel verseny után súlyuk jelentősen magasabb volt az előírt minimumnál, megtarthatták 4. és 12. helyezésüket, a stewardok csak egy 3000 eurós csekket írtak mindkettőjüknek.

Keszthelyi Vivien akár csalódott is lehet: Két negyedik hellyel távozott a Lausitzringről

A DTM-mel együtt az Audi Sport R8 LMS Cup is versenyzett a Lausitzringen, a mezőnyben a 17 éves Keszthelyi Viviennel, aki a szombati és vasárnapi futamokon is 4. helyen ért célba. Mindkétszer pozíciókat javított, az időmérőkön ugyanis 7. és 6. helyen zárt.

Ennek ellenére talán csalódott is lehet a pozíciók miatt, hiszen a hockenheimi nyitófutamon két 3. helyezést gyűjtött: új bajnokságában a dobogó korántsem elérhetetlen cél.

Az első körben véget ért Michelisz Norbert versenye – Yvan Mullerével együtt

A magyar pilóta öthelyes rajtbüntetésével együtt a 19. helyről kezdhette meg a zandvoorti első futamot. A szintén hátulról induló Yvan Muller külső íven támadta: a két Hyundai között először egy enyhébb kontakt volt – a kanyarban azonban Michelisz nem tudott íven maradni, elsodorta Muller autóját, és mindkettőjük versenye a szalagkorlátban ért véget.

A szalagkorlát tetején megálló Muller egy rendkívül dühös rádióüzenetben hibáztatta Micheliszt, a „hogy lehet ilyen ostoba” megjegyzést is hangoztatva. A baleset után biztonsági autót küldtek be, majd piros zászlóval megszakították a versenyt.

Tassi megszerezte első dobogóját, és gondoskodott a TCR Europe legjobb csatájáról

A harmadik helyről induló Tassi Attila erős rajtjával nyert egy pozíciót a TCR Europe első versenyén Zandvoortban, miközben mögötte Nagy Dániel és Reece Barr összeért, majd az ír pilóta nagy erővel a betonfalba csapódott. Számos versenyző rántotta félre a kormányt, végül pedig Barr és Igor Stefanovski Hyundaia is romokban maradt a célegyenesben, a futam körökön át biztonsági autó mögött zajlott.

Mikel Azcona sima győzelmet aratott, Tassinak azonban vért kellett izzadnia, a hátulról induló, és számos autót megelőző Jaap van Lagen ugyanis Audijával a Hondát is utolérte. Tassi azonban kivédekezte a veterán holland támadásait a hajrában, így övé lett a második pozíció. A Paul Ricardon kétszer dobogós Nagy Dániel 7. helyen ért célba – a holnapi második futamot ő kezdheti harmadik pozícióból.

A verseny teljes hosszában visszanézhető itt:

Ilyet senki nem látott még gyorsasági motorversenyen, mint a Moto3-ban: Kornfeil átugratott riválisa motorján, aztán ment tovább, mintha mi sem történt volna

Minél többször nézzük meg, annál kevésbé érthető, hogyan úszta meg a balesetet Jakub Kornfeil, aki nem tudta kikerülni Enea Bastianini motorját.

 

Az incidens az utolsó előtti körben történt, de a befutó sem volt akármilyen: a vezető Marco Bezzecchi elesett, és magával rántotta Jorge Martint. Fabio di Giannantonio ért célba első helyen, de egy kanyarlevágás miatt megbüntették, így Albert Arenas szerezte a győzelmet, aki korábban 8. helynél jobb pozícióban még sosem ért célba.

Az első dobogó után első pole-pozícióját is megszerezte a DTM-újonc

A lausitzringi hétvége egyik főszereplője eddigi Philipp Eng, a 28 éves osztrák, aki számos szezont a Porsche márkakupáiban és GT-szériákban töltött, mielőtt a BMW felkarolta, és ülést adott neki a DTM-ben. A pilóta már a szezon második versenyhétvégéjén megvillant: szombaton a második helyről indult és harmadikként ért célba, a vasárnapi 30 perces időmérőn pedig első pole-pozícióját is bezsebelte 26 ezredmásodperces előnnyel.

Az osztrák mögül két Mercedes indul, a visszatérése óta először megvillanó Pascal Wehrlein, valamint Gary Paffett a 13:30-kor rajtoló versenyen. René Rast óriási szombati balesete után, melyben Audija teljesen összetört, ma nem versenyez.

1.  Philipp Eng  BMW M4 DTM  1:38.150  
2.  Pascal Wehrlein  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:38.176  00.026
3.  Gary Paffett  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:38.218  00.068
4.  Marco Wittmann  BMW M4 DTM  1:38.283  00.133
5.  Mike Rockenfeller  Audi RS5 DTM  1:38.376  00.226
6.  Edoardo Mortara  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:38.538  00.388
7.  Joel Eriksson  BMW M4 DTM  1:38.556  00.406
8.  Lucas Auer  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:38.566  00.416
9.  Daniel Juncadella  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:38.658  00.508
10.  Timo Glock  BMW M4 DTM  1:38.673  00.523
11.  Bruno Spengler  BMW M4 DTM  1:38.675  00.525
12.  Augusto Farfus  BMW M4 DTM  1:38.710  00.560
13.  Nico Müller  Audi RS5 DTM  1:38.743  00.593
14.  Robin Frijns  Audi RS 5 DTM  1:38.756  00.606
15.  Paul Di Resta  Mercedes-AMG C 63 DTM  1:38.853  00.703
16.  Jamie Green  Audi RS5 DTM  1:38.874  00.724
17.  Loic Duval  Audi RS 5 DTM  1:38.884  00.734

Button már vezeti új szériáját, a japán Super GT-t

Három verseny alatt másodszor ért célba a második pozícióban Jenson Button és társa, Naoki Yamamoto a Super GT 300 kilométeres suzukai futamán. Ezzel az eredménnyel a hondás páros a bajnoki pontversenyben is az élre ugrott, egy ponttal Tsugio Matsuda és Ronnie Quintarelli elé, akik hatodik helyen végeztek.

A futamot Takuya Izawa és Tomoki Nojiri nyerte, ugyancsak Hondával, a harmadik győztes páros három hétvége folyamán.

WTCR: Rob Huffé az első pole, minden Hyundai a mezőny második felében

A Sebastien Loeb Racing pilótája, Rob Huff megszerezte szezonja első pole-pozícióját a vasárnapi időmérőn, amely az első futam rajtsorrendjéről döntött Zandvoortban. Két tizeden belül végzett hozzá képest Yann Ehrlacher és Gordon Shedden, akik a második-harmadik pozícióból startolnak. Az edzést Szabó Zsolt balesete miatt piros zászlóval meg kellett szakítani.

Volkswagen, Honda és Audi zárt az első három pozícióban, és Aurelien Comte személyében egy Peugeot-t is találunk a 7. helyen, az első három versenyhétvégén fölényben levő Hyundai azonban a Hollandia előtti teljesítménykiegyenlítés után teljesen eltűnt az élmezőnyből. A márka legjobb pilótájaként Michelisz Norbert 14.-ként kvalifikált, Thed Björk 19., Yvan Muller 21., Gabriele Tarquini mindössze 24. lett. Michelisz időmérős eredményénél öt hellyel hátrébb indul, Huff-fal való ütközése miatt öthelyes rajtbüntetést kapott a Nordschleifén.

Jövő héten Monacói Nagydíj, nézzük meg Kimi Raikkönen tavalyi pole-pozíciós körét

Folytatódik a túraautós hétvége - mutatjuk a mai és a hétfői programot!

Vasárnap

8:30-9:00 WTCR, első időmérő

11:25-11:45 DTM, második időmérő

12:20-12:45 TCR Europe, első futam

13:30-14:30 DTM, második futam (M4 Sport) 

14:00-14:45 MotoGP, futam (Spíler TV)

16:00-16:30 Audi R8 LMS Cup, második futam

16:20-16:50 WTCR, első futam

 

Hétfő

8:30-9:25 WTCR, második időmérő 

12:20-12:50 WTCR, második futam (M4 Sport) 

14:55-15:20 TCR Europe, második futam

16:35-17:10 WTCR, harmadik futam

wtcr_1

Ettől válik igazán különleges versenyhelyszínné egy egykori repülőtér

Csak néhány kép ennek igazolására:

IMG_20180518_141455

IMG_20180518_140725

IMG_20180518_143724

IMG_20180518_143820_1

IMG_20180519_121232

checkin

(igen, ez egy check-in pult...)

Videó: Rosberg a Formula-E-vel tért vissza a versenypályára

Már a videó is elkészült Rosberg tízperces bemutatózásáról, amit a berlini versenypályán ejtett meg az időmérő és a futam között. A német a Formula-E második generációs autóját próbálta ki, amellyel a mezőny majd csak az ötödik szezontól kezdve versenyezhet.

Ez volt az első alkalom a számára F1-es világbajnoki címmel végződött 2016-os Abu Dhabi Nagydíj óta, hogy Rosberg együléses versenyautót vezetett. Bemutató lévén a köridőit nem mérték, és bár láthatóan nem csak sétakocsikázást tartott, azért nem is préselt ki mindent az autóból: nagyjából 1:15-ös köröket futott. A Formula-E élmezőnye még a jelenlegi autókkal 1:09-es időkre volt képes az időmérőn.

A TCR-Europe-ban most jobban megy a magyaroknak, mint a WTCR-ben

Ezen a hétvégén egy helyszínen versenyez a WTCR-rel a TCR-Europe sorozata, amely mai időmérőjén a hondás Tassi Attilát a harmadik, míg a szintén kompenzálást elszenvedő hyundaios Nagy Dánielt a nyolcadik helyen intették le. A leggyorsabbnak a korábbi gyári ladás Jaap van Lagen bizonyult.

WTCR: Továbbra is Honda az élen, a Hyundaiok a sor végén kullognak

Két Honda bérelte ki az első két helyet ma Zandvoortban, a második WTCR-es szabadedzésen ugyanis Esteban Guerrieri bizonyult a leggyorsabbnak csapattársa, Yann Ehrlacher előtt. Eközben a hyundaiosok tovább nyögték a teljesítménybeli megszorításokat, Michelisz Norbert közel 1,5 másodperces hátránnyal lett a tizennyolcadik. A zengős párosból épp Szabó Zsolt végzett Norbi előtt egy hellyel, míg Nagy Norbert a huszonötödik lett. 

Ebből a roncsból sértetlenül szállt ki a DTM-bajnok

A Lausitzringen a középmezőnyben csatázó René Rast Loic Duvallal ütközött, a címvédő autója egy tempós kanyarban a fűre sodródott, ahol hatalmas porfelhő kíséretében számos alkalommal megpördült tengelye körül, miközben a borítás számos része – köztük az Audi teteje – leszakadt, egyedül a bukócsövek óvták a versenyzőt. Néhány ijesztő másodperc után Rast jelezte, hogy jól van, és a helyzethez képest egészen energikusan ki is szállt autója romjai között.

A rajtnál szintén történt egy nagy baleset, Jamie Green rohant Nico Müller autójába, ennyi törmelék borította el a célegyenest:

Hogy mennyire erős a Formula-E mezőnye? Borzalmasan!

Aki nem hiszi, annak nem kell utánajárnia, megtettük helyette! A széria versenyzőinek legnagyobb eredményei:

Jean-Eric Vergne 58 F1-es futam, WSR3.5 bajnoki 2.
Sam Bird WEC LMP2 bajnok, GP2 ezüstérmes
Felix Rosenqvist F3 Európa-bajnok, kétszeres Makaó GP-győztes
Sebastien Buemi WEC világbajnok, Le Mans-i 2., 55 F1-es futam
Lucas di Grassi GP2, Le Mans, WEC 2., Makaó GP-győztes, 19 F1-es futam
Daniel Abt GP3 ezüstérmes
Nelson Piquet Jr 28 F1-es futam, 1 dobogó, GP2 ezüstérmes
Mitch Evans GP3 bajnok, kétszeres Toyota Series bajnok, Le Mans LMP2 2.
Andre Lotterer 3 Le Mans-győzelem, WEC-bajnok, Super Formula-bajnok, 1 F1-es futam
Oliver Turvey Le Mans LMP2 győztes,  brit F3 ezüstérmes
Maro Engel FIA GT Világkupa-győztes, DTM-futamgyőztes
Nick Heidfeld 185 F1-es futam, 13 dobogó, F3000-bajnok, ALMS 2. helyezett
Alex Lynn  GP3-bajnok, Makaó GP-győztes, Formula Renault UK bajnok
Antonio Felix da Costa GP3 és WSR3.5 3. helyezett, kétszeres Makaó GP-győztes, DTM-futamgyőztes
Jose Maria Lopez Háromszoros WTCC-bajnok, WEC-dobogós
Jerome d'Ambrosio 20 F1-es futam, GP2 Asia 2. hely, International Formula Master bajnok
Nico Prost Le Mans kategóriagyőztes, WEC LMP2 3. helyezett, LMS 3. helyezett
Luca Filippi GP2, GP2 Asia és Auto GP 2. helyezett
Stephane Sarrazin Kétszeres LMS-bajnok, 5 Le Mans-i dobogó, 2 WEC bajnoki 3. hely, 1 F1-es futam
Tom Dillmann Formula V8 3.5 és német F3 bajnok, WEC LMP2 futamgyőztes

WTCR: Ehrlacher vitte az első edzést, Micheliszéket földbe döngölték

Bejött az, amitől a legutóbbi büntetőcsomag kiosztásakor tartottunk: A Túraautó-világkupa zandvoorti fordulójára a Hyundaiok teljesítményét annyira visszafogták, hogy a márka egyetlen autója sem jutot be a top 10-be a mai első szabadedzésen. Négyük közül Thed Björk teljesített a legjobban, 0,8 másodperc hátrányban a tizenegyedik helyre tudott felkapaszkodni, míg Michelisz Norbert 1,2 másodperces lemaradással a tizenhatodik lett. 

Az élen eközben szorosan egymás mögött végzett két Honda Yann Ehrlacher és Esteban Guerrieri sorrendben, míg egy tizeddel mögöttük a harmadik az audis Gordon Shedden lett. A két zengős versenyző közül Nagy Norbert teljesített jobban, ugyanis Gabriele Tarquinitől mindössze 0,1 másodpercet kapott a huszadik helyen. Szabó Zsolt jelentős lemaradással a huszonhatodik pozícióban végzett. Folytatás 15:00-kor a második szabadedzéssel.

 

Olvastad már?