Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. december 17. vasárnap

Kétórás filmben foglalták össze Nico Rosberg és Lewis Hamilton tavalyi harcát

Nem akarunk túl sok kommentárt hozzáfűzni, hiszen akkor el kellene mesélnünk a szezon történetét, melyet amúgy is megtesz helyettünk „Az ezüst háború” címet kapó film. Ez történt Hamiltonnal és Rosberggel 2016-ban, az Albert Parktól Abu Dhabiig.

Ha Toro Rossó-s vagy, neked is szerepelned kell elvetemült videókban

Korábban Sainz és Kvjat szereplésével forgattak vicces szösszeneteket, ám közben átvette a helyüket Gasly és Hartley – az autókban és videókban is. Karácsony közeledtével a Jingle Bellst és francia változatát kellett énekelniük. 

Szavazz: Szerinted mi legyen a rajtrácslányok jövője az F1-ben?

Nemrég a Formula-1 vezetősége vetette fel, hogy át kell gondolni, van-e helye a rajtrácslányoknak a kategóriában. Hangos ellenzői vannak a régi hagyománynak, a versenyzők azonban egyértelműen kiállnak mellettük. Hogy gondolod te?

 

Sokáig második helyen álltak Alonsóék a 24 órás gokartversenyen

Fernando Alonso számára a téli szünet nem az autósporttól távol töltött időt jelenti: FA Racing csapatnéven Pedro de le Rosával, barátjával, Angel Burguenóval, valamint egy 15 éves gokartossal, David Vidalesszel beneveztek egy dubaji 24 órás hozzátávú gokartversenyre. A választás azért erre a városra esett, mert a spanyol Dubajban él.

Alonsóék sokáig második helyen haladtak, végül kategóriájukban negyedik, összetettben 10. pozícióban értek célba. 

 

 

A post shared by Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) on

Három Ferrari-akadémista is versenyezni fog a Formula-3-ban

A 18 éves orosz Robert Schwartzman, aki nemrég csatlakozott a Ferrari versenyzői akadémiájához, a Formula Renault 2.0 Eurocup harmadik helyének megszerzése után kategóriát lép, és a Formula-3-as Európa-bajnokságon folytatja, a Prema Powerteam színeiben. Valószínűleg két csapattársa is lesz az akadémiáról: a szintén újonc, F4-ben fellépő Marcus Armstrong szereplését már megerősítették, és az Autosport lap szerint a kategóriában már két évet lehúzó kínai Guan Yu Zhou is ugyanott folytatja.

A Ferrari nevelőprogramjához szintén nemrég csatlakozó Callum Ilott is a Premával versenyzett 2017-ben – negyedik lett a bajnokságban –, ő azonban jövőre a GP3-ba igazolt. Mick Schumacher viszont valószínűleg a ferraris trió csapattársa lesz 2018-ban, Ralf Aron csatlakozhat még hozzájuk az öt autót indító Premához.

Ha valaki átaludta volna az elmúlt egy évet: a 2017-es F1-es szezon egyetlen percben

Hatvan másodpercbe sűrítve a 2017-es F1-es szezon:

 

DTM: Két újonc a BMW-nél

Két versenyző is szerepel a gyártó 2018-as felállásában, akik korábban sosem versenyeztek a német túraautó-bajnokságban. Mindketten az októberi, Lausitzringen tartott újoncteszten győzték meg a vezetőséget alkalmasságukról. Egyikük a 19 éves svéd Joel Eriksson, aki másodikként zárta a Formula-3-as Európa-bajnokságot, a másik a 27 éves osztrák Philipp Eng, aki két évig a Blancpain GT szériában szerepelt szerényebb eredményekkel, 2015-ben viszont a Porsche Supercup bajnoka volt.

Eriksson és Eng Maxime Martin és Tom Blomqvist helyét veszik át, akik négy, illetve három évet töltöttek a sorozatban, mialatt győzelmeket is szereztek. Martin elhagyja a BMW kötelékét, Blomqvist a Formula-E-ben és GT-ben képviseli tovább a márkát.

Mindkét újonc az RBM csapathoz érkezik Bruno Spengler mellé, az RMG istállóban változatlanul Marco Wittmann, Timo Glock és Augusto Farfus vezet. A BMW az első gyártó, amely bejelentette hat 2018-as versenyzőjét. Farfus a WEC-ben is indulni fog, ahova gyári GT-csapatként csatlakozik a BMW: Nick Catsburg, Antonio Felix da Costa és Martin Tomczyk társa lesz.

Amikor a házfal sem tud ellenállni egy versenyautónak

Milyen erős volt ez a házfal? Vagy milyen erős volt ez az autó?

Így indítanak be egy F1-es demóautót

A Haas gyárában beindították azt a 2016-os autót, amit bemutatókon fognak majd használni:

Pontos számadat arról, hogy mennyivel volt idén gyorsabb a Mercedes akkor, amikor pole-t szerzett

Napi statisztika: a Mercedes pontosan 6,062 másodpercet vert a Ferrarira 2017-ben akkor, amikor pole-pozíciót szerzett Lewis Hamilton, vagy Valtteri Bottas.

hamilton-el-akarta-kerulni-a-csapatutasitast-2017

fotó: Daimler Media Site

 

A kétszeres Dakar-győztes már Toyotáját nyüstöli a sivatagban

A Dakar-videók mindig látványosak tudnak lenni. Nasser Al-Attiyah hetekkel a 2018-as verseny előtt már megjáratta új Toyota Hiluxát – a katari arról is beszélt célja a győzelem lesz, amivel a Toyota első sikerét segítené elő a legendás versenyen.

Késlelteti bejelentését a Williams

Bár az eredeti hírek szerint ma, december 15-én kellett volna bejelentenie a Williamsnek, hogy 2018-ban ki lesz Lance Stroll csapattársa, a Motorsport szakportál információi szerint ezt eltolták januárra, az ünnepek előtt már nem derül ki, hogy kié lesz a másik ülés. Jelenleg úgy fest, hogy az orosz Szergej Szirotkin lehet a befutó, aki bennfentesek szerint gyorsabb volt Abu Dhabiban, mint Robert Kubica.

williams-kubica-1_1

fotó: Williams Martini Racing

 

Így változott Hamilton öltözete az FIA-gálákon

Látható, hogy 2008-ban, első vb-kupája átvételekor, de még 2014-ben is tartotta magát a hagyományos black tie szabályokhoz. Ezt követően kezdett öltözködése egyre kísérletezőbbé válni. A montázst készítő Trollmula 1 azt is megjósolta, miben veszi át 2018-os trófeáját egy év múlva.

Elképzelték a Lamborghini és Porsche-Audi F1-es festését

A dizájnokat természetesen a Formula-1-es fantáziarajzok mestere, Sean Bull készítette. Legfelül a fekete-sárga Lamborghini víziója látható – melynek főszponzora az indonéz olajtársaság, a Pertamina, amely az olasz gyártó partnere –, alatta pedig a Porsche-Audi, Bull ugyanis a két testvérmárkát közös szupercsapatban képzelte el a Formula-1-ben. Legalul szintén egy Porsche, melynek főszponzora a Gulf cég lenne.

Mit csinál az elmúlt 22 év két legsikeresebb magyar ralisa egy csapatban?

A hazai raliélet két nagy alakja, ifj. Tóth János és Herczig Norbert, akik összesen 11 magyar bajnoki címet nyertek, az Oroszlán László emlékére megrendezett tornán fociztak egy csapatban.

Üvegpalota lesz a kanadai bokszépületből

A montreali Gilles Villeneuve versenypálya szerződése szerint egészen 2029-ig marad a Formula-1-es versenynaptárban. A hosszú távú terveknek megfelelően megújul a bokszépület, melyről néhány renderelt képet mutattak meg a nyilvánosságnak. A háromemeletes épület a jelenlegi 1800 helyett 5000 vendég befogadására lesz alkalmas. A 48 millió dolláros költségvetést Montreal városa és Quebec tartomány biztosítja.

A munka a 2018-as Kanadai Nagydíj után kezdődik el, hogy a 2019-es versenyre befejeződhessen.

Szükség van a rajtrácslányokra, mondják az F1-es pilóták

A Formula-1 sportügyeiért felelős Ross Brawn vetette fel, hogy felül kell bírálni a rajtrácslányok szükségességét: lehetséges, hogy a jelenség már idejétmúlt. A silverstone-i pálya vezetője pedig szíve szerint örökre száműzné a táblatartó lányokat, a versenyzők azonban egyértelműen mellettük vannak.

Daniel Ricciardo: „Semmi negatívumot nem látok. Ezzel együtt növünk fel, már gyerekként is bámuljuk az esernyőtartó lányokat. Ez is a sport attrakciójának számít.”

Max Verstappen: „A rajtrácslányoknak maradniuk kell.”

Nico Hülkenberg: „Nagy kár lenne, ha elvennék a rajtrácsról, ami kellemes a szemnek. Mit adnak helyette jövőre? A halót? Egek…”

Bosszantó játék nyereményeként sorsol ki Hakkinen által dedikált sisakot a McLaren

A feladat csak annyi, hogy a videót úgy állítsuk meg, hogy a sisak épp a kétszeres világbajnok Mika Hakkinen fején legyen, aztán küldjük el a képernyőfotót a McLarennek. Nem olyan könnyű, mint gondolnánk: jó szórakozást, mi hamar feladtuk!

 

Így néz ki az aerodinamikus, hiperhajtóművel felszerelt Renault-mikulásszán

Ünnepi agymenés a Renault Sporttól.

Goodwoodban már a jövő évi sebességfesztiválra készülnek

Aki nem tudja, miről szól a legendás Festival of Speed, mindenképpen pótolja be ezzel a videóval. A 2018-as rendezvény július 12-15. között zajlik majd, ezzel az előzetessel harangozták be.

Ez lett az év legjobb autósport témájú fotója

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség pályázatot írt ki „Az év autósport fotója” címmel. 374 képből – mint látható, főleg ralin készültekből – választották ki a legjobbat, amely Kacsándi Norbert éjszakai fotója lett. A másik két nyertes kép a nézői fotók, illetve közönségszavazás kategória befutója lett. 

Olvastad már?