Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. február 19. vasárnap

Kétórás filmben foglalták össze Nico Rosberg és Lewis Hamilton tavalyi harcát

Nem akarunk túl sok kommentárt hozzáfűzni, hiszen akkor el kellene mesélnünk a szezon történetét, melyet amúgy is megtesz helyettünk „Az ezüst háború” címet kapó film. Ez történt Hamiltonnal és Rosberggel 2016-ban, az Albert Parktól Abu Dhabiig.

Egy csapat már a tesztfelállását is bejelentette

A Haas az első fecske, amelyik közzétette, melyik nap ki vezetheti majd az autóját a kétszer négynapos barcelonai teszten. A csapat új versenyzőjéé, Kevin Magnussené a megtiszteltetés, hogy pályára viheti az amerikaiak második F1-es gépét február 27-én és 28-án, míg Romain Grosjean az első teszt második felében kap lehetőséget. A második teszthéten aztán már felváltva ülnek az autóba, ám ezúttal is Magnussené lesz az elsőbbség: ő 7-én és 9-én, míg a francia 8-án és 10-án tűnik majd fel a volán mögött.

haas-f1-teszt

Jön a csapatbemutatók hete – hoztuk a teljes menetrendet!

Bár a Williams már mutatott néhány képet 2017-es autójáról, az igazi nagyüzem az előttünk álló héten indul be: február 20-tól 26-ig minden napra esik legalább egy bemutató (a grove-iak is tartanak egy hivatalos leleplezést 25-én) – sőt, lesz olyan is, amikor három csapat is lerántja a leplet idei versenygépéről, amellyel 27-én már a barcelonai teszten fognak körözni.

Február 20., hétfő: Sauber

Február 21., kedd: Renault

Február 22., szerda: Force India

Február 23., csütörtök: Mercedes

Február 24., péntek: Ferrari, McLaren

Február 25., szombat: Williams

Február 26., vasárnap: Red Bull, Toro Rosso, Haas

williams-2017-2

Michelisz Norbi először posztolt képet várandós feleségéről

„Elmondhatatlanul várunk, kisember!” – írta az alábbi fotóhoz a WTCC-s pilóta. Norbi és Johanna információink szerint március végére várják első gyermeküket. 

norbi-johanna-terhes

Hatalmas bukás Daytonában – csigolyatörés lett az eredménye

Az ARCA Series szezonnyitóját rendezték szombaton a Daytona International Raceway-en, ahol a 75. körben egy négyes karambol következtében fejreállt Justin Fontaine autója. Csapata közleménye szerint a pilóta csigolyatörést szenvedett, a versenyző szerint azonban a történtekhez képest viszonylag jól van. Íme, egy videó az esetről:

 

Megérkezett a Buenos Aires ePrix hivatalos összefoglalója

Éld újra a Formula-E idei harmadik futamát, amelyen Sebastien Buemi az első olyan versenyzővé vált a sorozat történetében, aki zsinórban háromszor tudott diadalmaskodni:

 

Miért nem lett vízilabdázó a Zengő Motorsport fiatal pilótája?

Nagy Dánielről köztudott, hogy bátyja, Nagy Viktor a magyar vízilabda-válogatott kapusa. A versenyző is kacérkodott a pólóval korábbam, de végül másképp döntött – ennek hátteréről is beszélt többek között legújabb kérdezz-felelek videójában, amelyből azt is megtudjuk, miért 99-es számmal versenyez:

 

Drámai versenyen, pontegyenlőséggel lett bajnok Adrian Newey fia!

Az MRF Challenge idei utolsó futamára is sor került az indiai Csennaiban, amelynek Joey Mawson 12 pontos előnnyel vágott neki Harrison Newey-val szemben. Sokáig úgy tűnt, simán be is húzza a bajnoki címet, hiszen vezetett a Red Bull tervezőjének fia és Mick Schumacher előtt, ám valamivel túl a féltávon lesodródott a pályáról, így visszacsúszott harmadiknak.

Ez is elég lett volna Mawson boldogságához, Newey azonban a fináléban megfutotta a leggyorsabb kört is, ami újabb két egységet jelentett számára, így pontazonosság alakult ki köztük – mivel azonban Newey rendelkezett több futamgyőzelemmel, ő lett a sorozat 2016/2017-es idényének bajnoka! Schumacher a versenyt másodikként, a bajnokságot pedig harmadikként zárta – íme, a vasárnapi negyedik futam teljes felvétele:

 

Megvált Baumgartner Zsolt egykori F1-es csapattársától a Ferrari

Gianmaria Bruni 2004-ben ugyanúgy a Minardi pilótája volt, mint hazánk eddigi egyetlen Formula-1-es pilótája, az olasz azonban pont nélkül zárta az idényt. 2007 óta tartozott a Ferrari kötelékeibe, ahol kétszer is a GT-kategória bajnoka lett a WEC-ben. A maranellóiak közleménye szerint közös megállapodással bontották fel a szerződést, Bruni pedig a hírek szerint a nagy rivális Porschéhez kerülhet. Helyére Pier Guidit igazolta a Ferrari, így ő lesz James Calado társa az AF Corse csapat #51-es autójában.

bruni-wec-dppi

Elszálltak Mick Schumacher bajnoki reményei

A hétvégén az indiai Csennaiban található Madras Motor Race Track versenypályán csapott össze az MRF Challenge mezőnye, amelyben ezúttal is ott volt a hétszeres világbajnok fia. Az első futamot ugyan még a második helyen zárta, a másodikon azonban csupán hetedik lett, míg a harmadikon a dobogóért harcolva a gumifalnak ütközött és kiesett. A német hátránya ezzel jelentősen megnőtt az éllovasokhoz képest, így nem maradt esélye az összetett trófea elhódítására.

Ellentétben Harrison Newey-val: a Red Bull tervezőjének fia két győzelmet is behúzott ezen a hétvégén, így 12 pontra csökkentette lemaradását az egyszer szintén diadalmaskodó Joey Mawson mögött, ezzel pedig az utolsó futamra maradt közöttük a döntés.

mick-schumi-india_1

Egy onboard kör Schumival a régi Hockenheimringről jöhet?

A felvétel 2000-ből származik, az utolsó versenyről a hagyományos pályán. A Ferrari F1-2000-rel Schumacher 341-gyel repesztett az erdőben.

Ezt az elvetemült rajongói szolgáltatást a japánok találták ki

„Circuit Safari” néven fut a Super GT-ben és egyéb sorozatokban a program, amelyre nézők fizethetnek be: felpattannak egy buszra, amely körbeviszi őket a pályán. Ez még önmagában nem túl extrém: csakhogy az egész túra egy zajló szabadedzés közben történik!

V12-es Cosworth-motor hajtja majd Adrian Newey Red Bull–Aston Martin hiperautóját

Az AM-RB 001-ről, a két cég közös projektjéről, melynek feje az F1-es tervezőlegenda, Adrian Newey, korábban már részletesen írtunk: akkor azonban még csak az volt ismert, hogy a gépet egy V12-es szívómotor hajtja.

Most derült ki, melyik gyártó szállítja majd az erőforrást (az Aston Martin nem épít motorokat): a 6,5 literes 12 hengeresekről a Cosworth gondoskodik. További partnereket is megneveztek: a hétfokozatú váltót a Ricardo, az elektromos segédhajtás akkumulátorát a Rimac, az elektronikát pedig a Bosch szállítja. Az autót valószínűleg nem AM-RB 001-nek hívják majd, mikor körülbelül egymilliárd forintért piacra kerül, a lehetséges nevek között szerepel a Nebula is.

FanBoostoltad már kedvenc Formula-E-versenyződ?

Szokás szerint a Formula-E oldalán szavazhatunk arra, mely pilótának adnánk a plusz kilowattokat a 20 órakor kezdődő argentin versenyen. A FanBoostot a legnépszerűbb három versenyző kapja meg, alább a jelenlegi első öt látható, a harmadik helyről induló, és szezon eddigi két futamát megnyerő Sebastien Buemi vezet. A rajtsorrend itt tekinthető meg, a voksolás oldala a képre kattintva érhető el.

16 éve történt Dale Earnhardt balesete, a NASCAR Senna-tragédiája

A Winston Cup hétszeres bajnoka és 76-szoros futamgyőztese a 2001-es Daytona 500 utolsó körében szenvedett végzetes balesetet, amely – mivel a sportág élő legendájáról volt szó – megrázta a NASCAR világát, ugyanakkor számtalan biztonsági intézkedés bevezetését váltotta ki.

A verseny archív felvételein látható, hogy a baleset ránézésre nem tűnt végzetesnek – a kommentátor sem tulajdonított először nagy jelentőséget neki, és a szoros befutóval volt elfoglalva. A történtek akkor kezdtek aggasztóvá válni, mikor Earnhardt nem szállt ki az autóból. Halálát egy néhány órával későbbi sajtótájékoztatón jelentette be a NASCAR vezetése.

A tragikus daytonai verseny teljes történetével A Megfélemlítő tragédiája címmel foglalkoztunk korábbi Retro-cikkünkben.

Önjáró technológia: Magától szenvedett balesetet a Roborace autója

A Formula-E mezőnyével már egy ideje együtt utazik a futamhétvégékre az önjáró versenyautók kifejlesztésén fáradozó Roborace stábja, ahol a szünetekben a pályán tesztelik az egyelőre még pilótafülkével is rendelkező, de önálló közlekedésre képes kísérleti modelljeiket, amelyeket DevBot névre kereszteltek.

Buenos Airesben közép-európai idő szerint 18 órakor gördültek a pályára a DevBotok, ám kis idő műlva nagy csattanás hallatszott: az egyik autó a falnak csapódott és alaposan összetört.

Az önjáró versenyautók egyik pozitívuma, hogy nem kell külön bekezdést szánnunk arra, hogy nem sérült meg a versenyző - természetesen nem sérült meg, hiszen nem is ült benne senki! Az viszont egyértelmű, hogy a Roborace technológiája még nincs versenykész állapotban, így azon kezdeti becslések, melyek szerint már 2017 tavaszán elstartolhatott volna a sorozat első szezonja 20 önjáró autóval, túlságosan is optimistának bizonyultak.

roborace

C49rJL1XUAARvGp

C49rQ_WW8AQhO_G

 

Az alábbi videó pedig bemutatja, hogy jelenleg milyen tempóra képesek az önjáró versenyautók.

Lopez autót tört, csak a mezőny végéről indulhat a futamon

A Formula-E argentin időmérő edzésén a DS Virgin autóját vezető Jose Maria Lopez elszámolta magát, és falhoz vágta autóját – nem csupán a Superpole-ba jutása úszott el ezzel, hanem az utolsó sorból kell megkezdenie a 20 órakor kezdődő futamot.

Az időmérő négy csoportja alapján leggyorsabb öt versenyző egy-egy gyorskörrel dönti el egymás között a pole-pozíció sorsát: Vergne, Buemi, di Grassi, Tuvery és Piquet esélyes a rajtelsőségre.

 

Formula-E: A bajnoki második is összetörte autóját a 2. edzésen

Miután az első Buenos Aires-i szabadedzést Jose Maria Lopez vitte, a második tréningen csapattársa, Sam Bird végzett az élen Felix Rosenqvistet megelőzve. A bajnoki éllovas Sebastien Buemi legközelebbi üldözője, Lucas di Grassi is vezette a táblázatot, de végül falnak ütközött. Egy másik incidens is történt, Loic Duval elveszítette kerékcsavarját, majd az abroncs is leesett autójáról. 

A kvalifikáció 16 órakor kezdődik.

 

FE: Piros zászlóval ért véget a csonka első szabadedzés

A helyi sztár, Jose Maria Lopez elsőséggel nyitott a Formula-E argentin versenyének első szabadedzésén Buenos Aires-ben. A tréninget kétszer kellett megszakítani, egy alkalommal Antonio Felix da Costa balesete miatt. Végül szintén miatta kellett piros zászlóval leállítani a tréninget: tartalékautójával visszatért a pályára, de az megállt alatta. A kiírt 45 perc helyett ténylegesen alig több mint fél óra állt a mezőny rendelkezésére.

 

Facebookon nézheted a Formula-E mai versenyét

Buenos Aires-ben újra beindult a Formula-E szezonja, a korral haladó bajnokság pedig saját Facebook-oldalán élőben közvetíti a versenyt. Az alábbi linken a szabadedzés követhető.

 

Így száguld a jeges úton a 16 éves szupertehetség

A 16 éves Kalle Rovanpera egy R5-ös Skoda Fabiát tesztelt - a jövő egyik nagy sztárjának tartott tehetség munkáját egy sisakkamerán keresztül követhetjük nyomon, amelyből jól érzékelhető a sebesség is...

Olvastad már?