Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. január 16. hétfő

Mutassunk valami igazán borzalmasat? Hát jó!

Nem mondhatjátok, hogy nem szóltunk!

A Mercedesnek még gyakorolnia kell új versenyzője nevét

A német istálló Twitter-oldalán a mai mindhárom bejelentésnél közzétette az alábbi kirakós képet, amelynek egyre több részlete került a helyére – utolsóként Valtteri Bottas, akinek keresztnevét helytelenül írták le. Persze gyorsan törölték a képet, így azóta már a megfelelő változatot találjuk meg profiljukon, de a Williams résen volt, és megőrizte az utókornak a hibás verziót. „Trükkös név, nem könnyű elsőre, de majd hozzászoktok a dupla T-hez” – írták. 

A német Legyen Ön is milliomos még mindig fut, és még mindig szeretik benne az F1-et

Az alábbi kérdés megválaszolásához például az FIA általános pontrendszerének ismerete szükséges.

"Hány pontot kap egy F1-es pilóta, ha a dobogó mindhárom fokára feláll egy alkalommal?"

C2ExTI9W8AAwfbm

Massa bejelentette Bottas érkezését a Mercedeshez

Igen, valóban ez történt: bár a logikus sorrend az lett volna, hogy előbb a Mercedes közli hivatalosan Valtteri Bottas csatlakozását a csapathoz, majd erre válaszként a Williams nevezi meg Bottas helyetteseként Felipe Massát, épp fordítva történt (a Mercedes közleménye bármelyik percben megérkezhet).

Lehet, hogy tényleg zavar csúszott a gépezetbe, Massa williamses közleményben levő nyilatkozatában ugyanis ezeket a szavakat találjuk: „Nagyszerű lehetőség Valtterinek, hogy a jelenlegi világbajnokokhoz igazol. Tehetséges versenyző, nagyszerű volt együtt dolgozni vele három éven keresztül. A legjobbakat kívánom pályafutása következő szakaszában.”

Tehát faramuci helyzet állt elő: a Mercedes helyett Felipe Massa jelentette be, hogy Bottas Lewis Hamilton csapattársaként folytatja!  

Eat, sleep, train, repeat, eat, sleep, train, repeat

Ez a Force India pilótájává avanzsáló Esteban Ocon téli szlogenje, akire csak azért nem mondhatjuk azt, hogy térdig érő hóban gyalogol, mert hosszúak a lábai.

Végre: Bottas Mercedes-szerelésben! De hol a bejelentés?

Valaki kiszivárogtatta a várható Mercedes-bejelentés képeit, merthogy megjelentek az alábbi fotók jelentek meg a Reddit közösségi oldalon. Úgy lászik most már tényleg minden a helyén van, már csak azt a sajtóközleményt kellene kiküldenie a csapatnak. Valtteri Bottas a Mercedesnél!

3rjvEpupKi1aqhpBPZDKnWOwZVvAZZWusRr_BeL06hg

C2S_FfTXAAAA_cz

C2TFBzHWgAATImr

Grosjean komoly közúti balesetbe botlott

"Houston, baj van" - reagált az Apollo 13 legénységének szállóigévé vált mondatával Romain Grosjean az alábbi látványra. A Haas francia pilótája egy az autópályán felborult, és azt teljesen eltorlaszoló kamion miatt ragadt az utakon. Azt nem tudni, hogy pontosan hol történt az eset, azt viszont igen, hogy Grosjean vasárnap este Milanóban járt egy divatbemutatón.  

Indul a visszaszámlálás: Megvan a McLaren-bemutató időpontja

Voltak már ugyan találgatások egy korábbi időpontról, de a McLaren-Honda most minden ilyesminek véget vetett azzal, hogy maga jelentette be, mikor rántják le a leplet idei autójukról, ami várhatóan az MP4-32 kódjelet kapja majd. Február 24-én, pénteken kerül sor az eseményre, egyazon napon a Ferrariéval. Az eddigi biztosra vehető bemutató-időpontokat ide kattintva találjátok.

C2Sn5efWEAAv53H

Érdekel a GP2 17. helyezettjének meglehetősen közönséges sorsa?

Reméljük, működik a fordított pszichológia ezzel a címmel! A német Marvin Kirchhöferről van szó, aki 2014-ben és 2015-ben is a 3. helyen zárta a GP3 év végi tabelláját, a tavalyi feljebblépés azonban balul sült el. Kirchhöfer csak a 17. helyen végzett a GP2 összetettjében, és ma úgy nyilatkozik, hogy még a Carlin üléséért kifizetett összeget is pénzkidobásnak tartja. Személyében egy újabb olyan fiatal tehetséget láthatunk, aki lemondott a Formula-1-be való bejutásról. Rövid távon a GT-versenyzésben találna menedéket, végcéljaként pedig a Formula-E-t nevezte meg, amely pénzügyileg is jóval hozzáférhetőbb a versenyzők számára, ráadásul megvan benne a potenciál, hogy évek múlva az F1 riválisává emelkedjen.

gp3-kirchhoefer

Varázsszó a népszerűséghez: 1500 lóerő

Hiszen ha korábbi F1-es versenyző vagy és szeretnéd még magad kicsit észrevetetni, csak mondanod kell valami olyat, amit a rajongók hallani szeretnek. A '80-as években a Ferrari és a McLaren által is alkalmazott Stefan Johansson például most ezt mondta a Formula-1 jobbá tételéről: "Ha megoldanák, hogy az autók nehezen vezethetőek, látványos kinézetűek és 1500 lóerősek legyenek a jelenlegi leszorítóerő mellett, akkor igazi szörnyetegek lennének, és a rajongók pontosan ezt szeretnék látni."

Johansson mellékelt egy videót, amelyben nemrég az 1985-ös Ferrariját vezette egy adelaide-i bemutatón. Ugyan 1500 lóerős a Ferrari 156/85 sem volt, de az akkori turbókorszak gépeit sorolják az F1 valaha volt legerősebbjei közé.

A világ legveszélyesebb motoros pályája egy versenyző kommentálásával

A Man-szigeti TT őrült, 60 kilométeres utcai/közúti pályájára csak azok hajtanak rá, akik tényleg nem féltik az életüket. Egy versenyző, Cameron Donald a Supersport kategória versenye során megtett egyik köre során ismerteti a pályát és a körülményeket - persze nem élőben, hanem utólagos hangalámondással. 

Hamilton quadozással tölti az idejét Mexikóban

Behavazódott a Zöld Pokol is

Íme, egy gyönyörű naplemente a Nordschleiféról.

Versenyautót loptak Angliában

A Lotus Europe Cup számolt be arról, hogy az angliai Norwich-ban elkötötték a sorozat egyik Elise Cup R típusú versenyautóját, egy Belgiumban regisztrált, kéttengelyes trélerről. A bejegyzés megosztásával az olvasók segíthetnek megtalálni az autót, és az elkövetőt is. 

Ha a versenyautók egyszer a levegőbe repülnek...

... onnantól nincs megállás.

Újabb F1-es autót kínálnak eladásra

A WTF1 talált rá arra a 2000-es Arrowra, melyet nem más, mint Jos Verstappen és Pedro de la Rosa hajtott annak idején. Sőt, a 2001-es szezon eleji teszteken is használatba vették, többek között Johnny Herbert és Mark Webber vezetésével. A modellt tartalékalkatrészekkel adja az eladó, igaz, egy valamiben hibádzik: hiányzik belőle az Asiatech-erőforrás, melyet a Hart nem kevésbé izmos V10-ese helyettesít! Felkeltette az érdeklődésedet? 295 ezer dollárért (88,5 milió forint) a tiéd lehet, bővebb információt itt találsz: racecarsdirect.com

 

Ha már előzések: az F1 történetének egyik legepikusabb csatája

Gilles Villeneuve. René Arnoux, 1979. Dijon. Igazi versenyzés.

A nap idézete - Egy igazán szívszorító mondat Ayrton Sennától

„A Forma-1 csak egyetlen dolgot tud nyújtani számodra biztosan: a tudatot, hogy ki vagy téve a veszély. A veszélynek, hogy megsérülsz, vagy annak, hogy életedet veszíted.”

Dobj el mindent, itt a hónap motoros mutatványa!

A szuperkrosszosok alapból egy másik bolygóról jöttek, hiszen lélegzetelállító manőverekre képesek, Jeremy Martin azonban még rajtuk is túl tett San Diegóban: a motoros egy ugrató után rosszul érkezett, levegőbe repült, majd egy duplaszaltó után lábaira érkezett. Ki tudja utána csinálni?

Így szavaztatok az F1-et megreformáló ötletekről

Szombaton megkérdeztünk olvasóinkat, hogy egyik honlapunkon megjelent cikk alapján mely ötletet tartanák a legjobbnak - a szavazók legnagyobb százaléka harmadik autót biztosítana az újoncok számára, melyet a mérnöki segítség mellőzése követ, megelőzve a harmadik legtöbb klikket gyűjtő két versenyes formátumot.

Mi lesz az Eau Rouge-ból télen?

Hát Snow Rouge! 

Olvastad már?