Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. január 18. szerda

Váratlanul visszavonul a NASCAR sztárja

37 évesen elköszön a NASCAR csúcskategóriájától Carl Edwards, aki 2004-es debütálása óta a sorozat meghatározó alakjának számított. 445 versenye során 28 győzelmet és 22 pole-t szerzett, és bár a bajnoki címet egyszer sem sikerült elcsípnie, többször is a végsőkig harcban volt érte - még tavaly, utolsó szezonjában is a szezonzáróig állva maradt a Chase-ben.

A hivatalos sajtótájékoztató szerdára várható, amely során minden bizonnyal utódját is megnevezi majd a Joe Gibbs Racing a mexikói Daniel Suarez személyében, aki a NASCAR második ligáját, az Xfinity Seriest nyerte meg tavaly.

carl-edwards

Ha Bottas kicsit volt gyorsabb Massánál, Alonso meg nagyon, Hamilton viszont szinte azonos volt Alonsóval, akkor legyőzi-e Bottas Hamiltont?

Nem.

Na jó, ez azért koránt sem ilyen egyszerű. A BBC az alábbi összehasonlítással nagyon-nagyon távolról indulva próbálta kikövetkeztetni a Lewis Hamilton és Valtteri Bottas közötti időmérős harc idei kimenetelét. Néhány pilótapáros egymással szembeni időmérős eredményének átlagát számolták ki, és ha a matematika törvényeit követjük, akkor Hamiltonnak gyorsabbnak kellene lennie Bottasnál egy körön (méghozzá 2-3 tizeddel). Az ilyen összemérések azonban a legritkább esetben jelentenek precíz viszonyítási alapot.

bottas-qualy

Ne gondoljátok, hogy az F1-es versenyzőknek nem kell aláírniuk a jelenléti ívet, amikor bemennek dolgozni

Kevin Magnussen legalábbis ezt a benyomást kelti az alábbi, "bejelentkezés a Haasnál" című képpel. Egyben ez az első alkalom, hogy a dán versenyzőt új csapatánál láthatjuk azt követően, hogy a tavalyi szezon végeztével szakított a Renault-val. 

15965892_244777109281285_416650035596735649_n

Észrevettétek, hogy mostanában valami nem stimmel a Mercedes logójával?

Teljes, hivatalos nevén eddig Mercedes AMG Petronas Formula 1 Teamként ismerhettük az F1 címvédő csapatát, ám az év elejétől az istálló csendben megváltoztatta a nevét Mercedes AMG Petronas Motorsportra. Ez a jelentéktelennek tűnő módosítás azonban komoly mögöttes tartalommal bír. A csapatnál azzal indokolták a váltást, hogy ezzel megnyitják a lehetőséget a brackley-i gyár számára ahhoz, hogy a jövőben az F1-en kívül más versenysorozatokban is szerepet vállaljon. Persze még semmi konkrétat nem neveztek meg, de most eszünkbe juthat, hogy a márka opciós szerződést írt alá a Formula-E-vel a 2018-as csatlakozásra, most pedig talán egy lépéssel közelebb kerültek ahhoz, hogy éljenek is majd ezzel a lehetőséggel a jövő évben.

EasyCapture1_11

Ilyen lehet a Ferrari idei F1-es autója?

Az olasz Autosprint a címlapján közölte az alábbi rajzot, amelyen a Ferrari 2017-es kihívójának külsejét próbálták felvázolni. Kérdés, hogy bennfentes információk is segítették-e őket ebben vagy csak a szabályok betűjét követték.

C2T0Ta8WgAE8NS0

173 centiméter, 0 győzelem – Minden, amit Bottasról tudni érdemes!

Ez a Dakar valódi oldala: Gödörbe esett a magyar rendszámos autó

Míg a figyelem a Dakar Rali két hete folyamán az élmezőnyre, Peterhansel és Loeb csatájára szegeződött, a valódi drámai események hátrébb történtek, olyan versenyzőkkel, akiknek életük legnagyobb kalandja az, hogy akár célba érjenek a versenyen. Például a South Racing apa-fia párosa – melynek különlegessége a hátuljára szerelt magyar rendszám –, akik egy nagy gödörbe estek.

Elkeseredett csákányozás, lapátolás kezdődött, majd beszálltak a helyiek is, mígnem megérkezett a csapat kamionja. Az autó többször visszazuhant a gödör mélyére, mígnem sikerült kihúzni. Habár a jármű jelentősen sérült, Eduardo és Nicolas Amor végül beértek a célba.

Olyan, mint a nappaliban biciklizni – Nektek is egy F1-es emlék jut eszetekbe róla?

Az alábbi videót Alberto Contador, a Tour de France kétszeres nyertese töltötte fel, és nekünk rögtön egy Formula-1-es idézet jutott eszünkbe róla. Tudjátok, hogy mire gondolunk?

A válasz a kijelölés után olvasható: „Monacóban versenyezni olyan, mintha a nappalidban bicikliznél” – mondta egyszer Nelson Piquet.

Hamilton üdvözletét küldi az új csapattársnak

„Üdv a csapatban, Valtteri!” – osztotta meg közössége oldalán az előző nap nagy hírét Lewis Hamilton. Vajon mekkora barátság lesz közöttük? 

A Mercedesnek még gyakorolnia kell új versenyzője nevét

A német istálló Twitter-oldalán a mai mindhárom bejelentésnél közzétette az alábbi kirakós képet, amelynek egyre több részlete került a helyére – utolsóként Valtteri Bottas, akinek keresztnevét helytelenül írták le. Persze gyorsan törölték a képet, így azóta már a megfelelő változatot találjuk meg profiljukon, de a Williams résen volt, és megőrizte az utókornak a hibás verziót. „Trükkös név, nem könnyű elsőre, de majd hozzászoktok a dupla T-hez” – írták. 

A német Legyen Ön is milliomos még mindig fut, és még mindig szeretik benne az F1-et

Az alábbi kérdés megválaszolásához például az FIA általános pontrendszerének ismerete szükséges.

"Hány pontot kap egy F1-es pilóta, ha a dobogó mindhárom fokára feláll egy alkalommal?"

C2ExTI9W8AAwfbm

Massa bejelentette Bottas érkezését a Mercedeshez

Igen, valóban ez történt: bár a logikus sorrend az lett volna, hogy előbb a Mercedes közli hivatalosan Valtteri Bottas csatlakozását a csapathoz, majd erre válaszként a Williams nevezi meg Bottas helyetteseként Felipe Massát, épp fordítva történt (a Mercedes közleménye bármelyik percben megérkezhet).

Lehet, hogy tényleg zavar csúszott a gépezetbe, Massa williamses közleményben levő nyilatkozatában ugyanis ezeket a szavakat találjuk: „Nagyszerű lehetőség Valtterinek, hogy a jelenlegi világbajnokokhoz igazol. Tehetséges versenyző, nagyszerű volt együtt dolgozni vele három éven keresztül. A legjobbakat kívánom pályafutása következő szakaszában.”

Tehát faramuci helyzet állt elő: a Mercedes helyett Felipe Massa jelentette be, hogy Bottas Lewis Hamilton csapattársaként folytatja!  

Eat, sleep, train, repeat, eat, sleep, train, repeat

Ez a Force India pilótájává avanzsáló Esteban Ocon téli szlogenje, akire csak azért nem mondhatjuk azt, hogy térdig érő hóban gyalogol, mert hosszúak a lábai.

Végre: Bottas Mercedes-szerelésben! De hol a bejelentés?

Valaki kiszivárogtatta a várható Mercedes-bejelentés képeit, merthogy megjelentek az alábbi fotók jelentek meg a Reddit közösségi oldalon. Úgy lászik most már tényleg minden a helyén van, már csak azt a sajtóközleményt kellene kiküldenie a csapatnak. Valtteri Bottas a Mercedesnél!

3rjvEpupKi1aqhpBPZDKnWOwZVvAZZWusRr_BeL06hg

C2S_FfTXAAAA_cz

C2TFBzHWgAATImr

Grosjean komoly közúti balesetbe botlott

"Houston, baj van" - reagált az Apollo 13 legénységének szállóigévé vált mondatával Romain Grosjean az alábbi látványra. A Haas francia pilótája egy az autópályán felborult, és azt teljesen eltorlaszoló kamion miatt ragadt az utakon. Azt nem tudni, hogy pontosan hol történt az eset, azt viszont igen, hogy Grosjean vasárnap este Milanóban járt egy divatbemutatón.  

Indul a visszaszámlálás: Megvan a McLaren-bemutató időpontja

Voltak már ugyan találgatások egy korábbi időpontról, de a McLaren-Honda most minden ilyesminek véget vetett azzal, hogy maga jelentette be, mikor rántják le a leplet idei autójukról, ami várhatóan az MP4-32 kódjelet kapja majd. Február 24-én, pénteken kerül sor az eseményre, egyazon napon a Ferrariéval. Az eddigi biztosra vehető bemutató-időpontokat ide kattintva találjátok.

C2Sn5efWEAAv53H

Érdekel a GP2 17. helyezettjének meglehetősen közönséges sorsa?

Reméljük, működik a fordított pszichológia ezzel a címmel! A német Marvin Kirchhöferről van szó, aki 2014-ben és 2015-ben is a 3. helyen zárta a GP3 év végi tabelláját, a tavalyi feljebblépés azonban balul sült el. Kirchhöfer csak a 17. helyen végzett a GP2 összetettjében, és ma úgy nyilatkozik, hogy még a Carlin üléséért kifizetett összeget is pénzkidobásnak tartja. Személyében egy újabb olyan fiatal tehetséget láthatunk, aki lemondott a Formula-1-be való bejutásról. Rövid távon a GT-versenyzésben találna menedéket, végcéljaként pedig a Formula-E-t nevezte meg, amely pénzügyileg is jóval hozzáférhetőbb a versenyzők számára, ráadásul megvan benne a potenciál, hogy évek múlva az F1 riválisává emelkedjen.

gp3-kirchhoefer

Varázsszó a népszerűséghez: 1500 lóerő

Hiszen ha korábbi F1-es versenyző vagy és szeretnéd még magad kicsit észrevetetni, csak mondanod kell valami olyat, amit a rajongók hallani szeretnek. A '80-as években a Ferrari és a McLaren által is alkalmazott Stefan Johansson például most ezt mondta a Formula-1 jobbá tételéről: "Ha megoldanák, hogy az autók nehezen vezethetőek, látványos kinézetűek és 1500 lóerősek legyenek a jelenlegi leszorítóerő mellett, akkor igazi szörnyetegek lennének, és a rajongók pontosan ezt szeretnék látni."

Johansson mellékelt egy videót, amelyben nemrég az 1985-ös Ferrariját vezette egy adelaide-i bemutatón. Ugyan 1500 lóerős a Ferrari 156/85 sem volt, de az akkori turbókorszak gépeit sorolják az F1 valaha volt legerősebbjei közé.

A világ legveszélyesebb motoros pályája egy versenyző kommentálásával

A Man-szigeti TT őrült, 60 kilométeres utcai/közúti pályájára csak azok hajtanak rá, akik tényleg nem féltik az életüket. Egy versenyző, Cameron Donald a Supersport kategória versenye során megtett egyik köre során ismerteti a pályát és a körülményeket - persze nem élőben, hanem utólagos hangalámondással. 

Hamilton quadozással tölti az idejét Mexikóban

Behavazódott a Zöld Pokol is

Íme, egy gyönyörű naplemente a Nordschleiféról.

Olvastad már?