Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. január 20. szombat

Emlékeztek arra, amikor Hamilton megmutatta gáláns oldalát?

Lewis Hamiltont nem szokták az úriember versenyzők közé sorolni, egy ízben azonban igazán nagyvonalú oldalát mutatatta 2016-ban: az esős Brazil Nagydíjon saját kabátjával takarta le az esernyőtartó lány vállait.

A történteket a formula1.com ábécéje is felidézte. „Egy jólelkű úriember felajánlja dzsekijét az ifjú hölgynek, hogy megóvja a hidegtől” – áll a filmkészítés hőskorszakát idéző minivideóban.

Ismerős arcok az ikonikus kitzbüheli síversenyen

Az éves lesiklóversenyen, melyet Kitzbühelben tartanak, mindig számos Formula-1-es kötődésű szereplő felbukkan, és ez idén sincs másképp: Niki Lauda, Gerhard Berger és Bernie Ecclestone egymás társaságában tűnt fel Hahnenkammon, akárcsak a fiatalabb generációt képviselő Max Verstappen és Pierre Gasly.

Apa és fia: Ez posztolta apja Dakar-győzelme után Carlos Sainz

„Ma valószínűleg én vagyok az apjára legbüszkébb fiú a világon. A Dél-Amerikában tartott eddigi legkeményebb Dakart nyerte meg 55 évesen (jó szám), és a saját módján tette. Gratulálok, Matador! Gratulálok, Lucas Cruz!” – írta a gyerekkori fotó mellé.

Két másik F1-es, Fernando Alonso és Romain Grosjean is rövid időn belül közzétett Sainzt köszöntő bejegyzést a közösségi médiában. 

Hogyan került ebbe a testhelyzetbe ez a Lada?

Maruzsi László rekordot döntött 1983-ban: tíz autót ugratott át egy Ladával. A mutatvány túl jól sikerült, mivel az érkezőrámpát is átugrotta, autója pedig orral érkezett a földre: az ajtó kinyílt, a sofőr pedig kicsúszott az ülésből, de az autóból nem esett ki. Bár mindene fájt utána, a kórházban megállapították, hogy egy csontja sem sem tört el, mivel pedig az ugrás sikerült, csúcsot állított fel Ladával.

Egyébként Maruzsi László valódi polihisztor: rali és ralikrosszversenyző volt, emellett focibíró, üzletember, ráadásul számos találmány fűződik a nevéhez, például a hornyolt tégla, többcélú autó és egy leshelyzetjelző rendszer is. Ebben az interjúban egyebeket is megtudhattok róla.

Stirling Moss pár éve még Hamiltonnal vezetett ős-Mercedeseket Monzában

A legendás F1-es, aki sosem lett világbajnok, Stirling Moss 88 évesen egészségi állapota miatt visszavonul a nyilvánosságtól. A négyszeres vb-ezüstérmes brit 80 felett is megőrizte fiatalos lendületét – például versenyautóba ült olyan eseményeken, mint ez a néhány évvel ezelőtti, melyben két klasszikus Ezüstnyilat hajtottak meg Lewis Hamiltonnal:

Bekötötték a Williams csapatfőnök-helyettesének fejét

Hétvégén összeházasodott Claire Williams, Frank Williams lánya és a Williams csapat helyettes csapatfőnöke vőlegényével, Marc Harrisszel, aki egyébként Lance Stroll ügynöke, tudatta Twitteren az F1-es istálló.

A párnak októberben született közös gyermeke.

(Fotó: Twitter)

Az F2-ben folytatja a Mercedes fiatalja

A Mercedes bejelentette, hogy fiatal pilótája, George Russell 2018-ban az F2-ben fog versenyezni, méghozzá az ART GP színeiben:

 

Jenson Button, Benetton, A1-Ring - hoztunk egy 2001-es belső felvételt

Vajon megfricskázza Toto Wolffot Paddy Lowe a csapatvezetők kvízében?

Paddy Lowe-ra került a sor, a cél pedig, hogy legyőzze a jelenleg 11 ponttal listavezető Red Bull-főnök Christian Hornert, vagy legalább elérni korábbi társa, Toto Wolff szintjét.

A videó indítás után a Watch on YouTube linkre kattintva nézhető meg.

Nem pótolják a Formula-E szezonzáróját, rövidebb lesz a bajnokság

Ugyan voltak ötletek és megoldási tervek, végül az a döntés született, hogy nem pótolják a Formula-E montreali szezonzáróját - mint ismert, a polgármester úgy döntött, hogy nincs szüksége a városnak az elektromos szériára. A döntés értelmében a szezonzáró a júliusi futam lesz New Yorkban, de a csapatok így elesnek némi pénztől is, hiszen azt a megszerzett pontok arányában osztják majd szét.

pfformulae

Peterhansel bukott, már egy órát vesztett

Javában zajlik a Dakar tizenharmadik szakasza és bár nemrég számoltunk be róla, hogy Stephane Peterhansel lélekben feladta a győzelmi reményeit, egyúttal a második hely megtartására koncentrál, Mr. Dakar elkövetett egy hibát: 78 kilométerrel a rajtot követően bukott, összetörte a Peugeot-t és bár tovább tudott menni, már egy órát veszített. A szakaszon egyébként ten Brinke vezet, az összetett első helyén álló Carlos Sainz tíz perces hátránnyal hatodik, de így is tovább növelheti előnyét.

4112d

fotó: dppi

 

Videón, ahogy összeraknak egy F1-es Force Indiát

A VJM10 a csapat legsikeresebb autója eddig - gyorsított videón mutatták be, ahogy összerakják:

Szerezz be egy különleges F1-es naptárat - most magazinelőfizetés is jár hozzá!

Negyedéves Autósport és Formula Magazin előfizetést adunk ajándékba annak a vásárlónknak, aki január 31-éig megrendeli az általunk gyártott, A3-as méretű, lapozható, 2017-es Formula-1-es falinaptárunkat - ez erre a linkre, vagy az alábbi képre kattintva érhető el:

naptar-elofizetes

Meg is van Szirotkin F1-es rajtszáma

Nem kellet sokáig várni arra, hogy a 2018-ban debütáló F1-es újonc, Szergej Szirotkin kiválassza a rajtszámát: az orosz pilóta a 35-ös számot fogja "viselni" a Williamsén. Pontosabban hivatalosan még nem az övé (csak "igényelte") ez a szám, mert George Russell Brazíliában és Abu Dhabiban is használta már ezt a Force Indián egy-egy szabadedzésen. A 35-ös számot egyébként utoljára 1991-ben, San Marinóban használta Eric van der Poele.

szirotkin-williams

fotó: Williams

 

Aki hiányzik a Dakarról: A hummeres showman

Robby Gordon nem igazán eredményeiről (igaz, 2009-ben szerzett egy harmadik helyet), hanem narancssárga böhöm autóiról és ugratásairól volt ismerős a Dakar Rali követőinek: hosszú éveken át Hummerral versenyzett, melyet 2016-ban, utolsó versenyén egy Gordinire cserélt. Az idei a második Dakar, melyen nincs ott a mezőnyben.

Kimi Raikkönen egy drón ellen versenyzett gokarttal a jégen

Kimi Raikkönen ugyancsak nem mindennapi módon melegített 2018-ra, melyben úgyszintén szerepet játszott a hótakaró: a Jégember csak Svájcig utazott, ahol a Shell szervezésében gokartozott. Előbb néhány szerencsés rajongóval mérkőzött meg, majd egy drónnal szállt harcba.

Különleges borítóval is megrendelheted a Száguldás és cirkuszt

A 2017-es F1-es szezon évkönyvének normál, bolti borítója (jobb felső) mellett három spéci védőborítós verzió is készült a Ferrari, Renault és Toro Rosso rajongóinak. A limitált verziókat webshopunkban, ide kattintva találjátok meg!

Kísértetiesen emlékeztet az F1 logója egy másik cégére, amely nem örül ennek

A Formula-1 és könyök- és térdszorítókat árusító 3M egyik termékének logóját elnézve kísérteties a hasonlóság. A probléma, hogy az F1-es logót az EU-ban novemberben nyújtották be, és még mindig nem jegyezték be a hivatalosan, míg a 3M logóját (egy másik szabadalmi hivatalban, az Egyesült Államokban) már 2017 februárjában bemutatták a hatóságoknak. Az amerikai cég „vizsgálja a helyzetet”, és nem kizárt, hogy az esetnek jogi következménye is lesz.

 

Hordanád a kedvenc pályád ábrázoló fukszot?

Egy ékszerészet célozta meg okosan a Formula-1-et és hordható díszeket egyaránt kedvelő közönséget: medálkollekciójuk különböző pályákat ábrázol. A Hungaroringet is megformálták.

A teljes kínálatot itt böngészhetitek, átlagosan 30-35 ezer forintnak megfelelő fontért árulják a nyakékeket.

Melyik ország fiaiból lesz a legtöbb a 2018-as rajtrácson?

A franciákból: Pierre Gasly érkezésével már hárman lesznek (Romain Grosjean és Esteban Ocon a másik kettő) az állandó mezőnyben. Két-két spanyol, német és finn versenyez idén az F1-ben – más nemzetet, mint a nemrég még fölényben levő briteket, csupán egy-egy pilóta képvisel.

 

Két éve Verstappen, tavaly Marquez, idén egy biciklis igázta le Kitzbühelt

A Hahnenkammon tartott legendás síversenyre mindig jut egy látványos attrakció: 2016-ban Max Verstappen hólánccal felszerelt F1-es Red Bull-lal, tavaly Marc Marquez MotoGP-s Hondával parádézott a havas lejtőkön, idén Markus Stöckl mountain bike-kal adott elő lélegzetelállító produkciót.

Olvastad már?