Steward
Gellérfi-Csizmadia Gergő
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. február 28. kedd

Egy 74 éves pilóta a magyar versenypályákon...

A srácok, akiket szinte sosem látunk, de nélkülük nem működne semmi!

Egy remek videó a Mercedestől az éjszakai műszak munkájáról:

Videó: Mozgásban a mezőny mind a tíz csapata

Ezt a látványt kell megszoknunk idén, de van egy olyan sejtésünk, hogy nem lesz nehéz! 

A Williams újonca lefutotta a kötelező köröket, most már kezdheti az igaziakat!

Íratlan szabály, hogy egy pilóta sem lehet csapata teljesjogú tagja addig, amíg körbe nem zarándokolja annak legfontosabb szponzorait. Lance Stroll legutóbb az Oris óragyár svájci főhadiszállásán járt, ahol kiosztott egy halom autogramot, odaállt egy csomó fényképhez, és érdeklődést ültetett ki ábrázatára, amikor valamit mutattak neki. Végül is kapott egy órát az egészért, szóval mondhatjuk, hogy megérte!

A köridők javultak, na de mi a helyzet a végsebességekkel?

A nagyobb légellenállás miatt némi csökkenést harangoztak be a csapatok, és ez egyelőre igazolást is nyer, még ha egyelőre nem is hoztak ki mindent autóikból a pilóták. A tavalyi Spanyol Nagydíj hétvégéjének legmagasabb csúcssebessége 346,3 km/óra volt, míg az idei teszt első napján 330,2 km/órát mértek Ricciardónál. A Sauber eredményét nehéz értelmezni, mert bár Ericsson nem futott igazán gyors kört, de 73-szor kisebbfajta művészet lehetett úgy megérkezni a célegyenes végi mérési ponthoz, hogy mindig ilyen alacsony értéket jegyezzen. Azért ennyire nem gyenge az a tavalyi Ferrari-motor!

C5shRT4WUAAZq5k

Kész, a Renault megnyerte a bokszutcai irányítóközpontok szépségversenyét

Ennél a stílusosan megtervezett vezérlőpultnál fognak ülni a mérnökök a versenyek alatt.

C5rsWVzWAAAgLFg

Ez is Barcelonában történt: teljes életnagyságban itt a Roborace autója

Mint ahogy a Vissza a jövőbe című filmklasszikusban furcsa módon több kulcsesemény is éppen 1955. novemberében történik, úgy ezen a héten valahogy az autósport több fő eseménye is Barcelonára koncentrálódik. A közeli versenypályán zajlik az F1-es tesztelés, a városban pedig a Mobilitási Világkongresszust tartják, amelyen a jövő mobilitását meghatározni igyekvő Roborace megálmodói is felszólaltak, egyben lerántották a leplet arról a modellről, amit eddig csak számítógépes képeken láthattunk.

A kezdési időponttal még nem rendelkező sorozat két szülőatyja, Denis Sverdlov és Alejandro Agag, valamint az autók külsejét megtervező dizájner, Daniel Simon is felszólaltak az eseményen. Az idei cél egyelőre az, hogy két ilyen autóval egyidejűleg lefolytassanak egy tesztet, noha a technológiát tartalmazó, de más külsővel rendelkező DevBotok már futottak egy hete Buenos Airesben, még ha az az egyik önjáró jármű balesetével is végződött. Az alapító atyák ígérete szerint az autók 300 km/óra körüli végsebességre lesznek majd képesek.

C5rjG9dWMAA_Vtg

C5rjFwpWQAAtbkc

C5rjDmYWcAAA7Eo

C5rjEnjWgAExLAW

Magnussen már azzal is különleges dolgot tett, hogy ma autóba ült!

Korábban már beszéltünk róla, de azzal, hogy ma pályára is vitte a Haas-Ferrarit, hivatalossá vált: Kevin Magnussen az első pilóta, aki mind a négy gyártó V6-os turbóit kipróbálhatta: a Mercedest 2014-ben a McLarennel, a Hondát 2015 elején szintén a wokingiakkal, a Renault-t tavaly gyári pilótaként, a Ferrarit pedig a mai napon.

Erre szerencsére nem kellett sokat várni: a Red Bull máris csinált egy kisfilmet az első tesztnapról

Az F1-es autók végre ismét F1-es autóra hasonlítanak, nem?

Szokjuk csak az új autók látványát, nézzünk még pár videót róluk!

Felháborodtak a Trump-poénon a McLaren-rajongók...

Közben kitört egy kisebb vihar a Twitteren: megvadult McLaren-rajongók támadták meg a GrandPrixDiary oldalt azon megjegyzése miatt, hogy jelenleg több narancssárga dolog is van, mely nem működik rendesen...

Így köröz Bottas a Mercedesszel Barcelonában

Így köröz Valtteri Bottas a Mercedesszel - ugye nektek is nagyon hiányzott már az F1-es autók látványa? 

És még két másik nézői videó, ha már itt tartunk...

Wehrlein autóba ülhet a második teszten

Pascal Wehrlein a Bajnokok Tornáján elszenvedett hátsérülés miatt nem szerepel a teszten – a Saubernél Antonio Giovinazzi váltja a ma vezető Marcus Ericssont a későbbiekben.

Az Autosport szerint azonban Wehrlein, akinek rossz közérzete jelentősen javult az utóbbi időben, a jövő heti, március 7-én kezdődő második gyakorláson már jelen lesz. A Sauber a hét végén dönt a további orvosi vizsgálatok alapján arról, Wehrlein autóba ülhet-e. Ha mégsem, a Ferrari-tartalék Giovinazzi újra rendelkezésre áll.

A Mercedes máris irigy a Toro Rossóra

Úgy tűnik, a brackley-i alakulatnak nagyon tetszik az STR12-es:

Megtaláltuk Hamilton igazi új sisakját

"Ne nézd az adataimat!"

Újabb képek a Red Bullról és Haasról

Egyes csapatok még mára is hagytak néhány morzsát új versenygépükb?l. A Haas megtartotta a formális fényképezkedést pilótáikkal és az autóval, a Red Bull pedig stúdióképeket tett közzé, melyeken még több részlet látható a konstrukcióból.

F1-es autójának bemutatása után a Haas szerzett gyorsan egy győzelmet

Kurt Busch, a Stewart-Haas Racing versenyzője nyerte a NASCAR szezonnyitóját, egyben egyik legrangosabb versenyét, a Daytona 500-at. Az utolsó körben előzte meg Kyle Larsont, aki kifogyott az üzemanyagból – közvetlenül előtte Chase Elliott ugyanígy járt. A NASCAR új szabályai alapján a versenyt három szegmensre osztották, és az első két szakasz végének legjobbjai is pontokat kaptak: ezeken Chase Elliott és Denny Hamlin álltak az első pozícióban.

Alább a befutót és ünneplést nézhetitek meg, lejjebb pedig válogatást a verseny összes balesetéről, melyekből nem volt hiány a Daytona 500-on.

Itt van a hétfői tesztnap felállása

A mai napon hivatalosan is megkezdődnek a 2017-es Forma-1-es szezon előkészületei Barcelonában - hétfőn a következő versenyzők fognak pályára hajtani:

Mercedes: Valtteri Bottas és Lewis Hamilton
Ferrari: Sebastian Vettel
Red Bull: Daniel Ricciardo
McLaren: Fernando Alonso
Force India: Sergio Perez
Toro Rosso: Carlos Sainz
Haas: Kevin Magnussen
Williams: Felipe Massa
Renault: Nico Hulkenberg
Sauber: Marcus Ericsson

Ennyire örülnek a jó időnek a Zengő Motorsport pilótái

Ficza Ferenc, Nagy Dániel és Nagy Norbert is kihasználta a napsütést, hogy a szabadban készülhessenek a WTCC és az ETCC 2017-es szezonjára.

Videón az STR12-es bejáratása

A Toro Rosso nemrég Mugellóban járt, ahol Carlos Sainz és Danyiil Kvjat is meghajtotta az új modellt. Remekül sikerült titokban tartaniuk az új festést!

Melegítés a Daytona 500-ra: amikor egy századmásodperc döntött a győzelemről

Aki tavaly figyelemmel követte a NASCAR legnagyobb presztízsű versenyét, történelmi pillanatot láthatott, ugyanis Denny Hamlin 0,010 másodperccel múlta felül Martin Truex Jr-t az ötszáz mérföldes száguldás végén.

Olvastad már?