DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Motor

Rossi nem volt elragadtatva a 2019-es Yamaha első változatától

A „Doktor” ugyan nemrég az egyik teszten kipróbálta az első prototípust, de nagyon bízik benne, hogy a mérnökök még nem ezt szánják a végleges verziónak, mert nem sokban különbözik a problémás idei géptől.

A Yamaha királykategóriás fennállása legsikertelenebb időszakát éli: az Aragóniai Nagydíjjal bezárólag immár 23 verseny óta képtelenek nyerni, ami a leghosszabb ilyen széria az első győzelmük óta. A versenyzők minden eddiginél lemondóbban nyilatkoztak a borzalmas spanyol hétvége után – Maverick Vinales konkrétan úgy fogalmazott, hogy nincs motivációja a hátralévő futamokra –, ám ha valaki abban bízott, hogy legalább a jövő évi fejlesztéseket illetően jól állnak a hangvillások, akkor tévedett. Legalábbis Valentino Rossi szerint, aki saját elmondása szerint nemrég az egyik teszten már körözött az új blokkal, ami nem igazán győzte meg:

„Igen, kipróbáltam a 2019-es motor első változatát” – erősítette meg Rossi, akit a Motorsport.com szakportál. „De úgy vélem, és egyúttal ebben is bízom, hogy ez még nem a végleges változat, csak egy apró módosítás, mivel eléggé hasonló. Remélem, folytatják a munkát, mert szerintem a motor problémát jelent számunkra, jobbá kell tenniük. Ami aggasztó, hogy korábban általában a brnói verseny utáni teszten szoktuk először kipróbálni a következő évi M1-est, de az utóbbi két évben ez nem történt meg. Hol van a jövő évi gép? Sajnos egyelőre nem igazán próbáltunk ki sok dolgot a következő szezont illetően.”

rossi-2019-yamaha-eslo-verzio



Rossi ugyanakkor hozzátette, nem a versenyzők, így nem is az ő dolga meghatározni a fejlesztési irányt, hanem a mérnököké, ő legfeljebb csak a panaszait tudja vázolni: „Szerintem az nem az én dolgom, hogy azt mondjam, hogy V-elrendezésű motorra van szükségünk vagy miképp módosítsák a vázat. Én csak a problémákat mondom. Komoly gondot okoz a motor és a gumik kapcsolata, különösen a hátsó abronccsal. Ezt próbálom elmagyarázni, de úgy vélem, nem csak ezen az egy területen kell dolgozni, hanem az elektronikán, a motorkarakterisztikán és így tovább. De nem nekem kell ezt tudnom, hanem nekik, én csak javaslatokat adok, és minden alkalommal ugyanazt mondom.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: