DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 16. kedd
Motor

Marquez zárta az élen a brnói tesztet Zarco előtt

A világbajnokságot vezető spanyol motoros bizonyult a leggyorsabbnak hétfőn, megelőzve a Tech 3 Yamaha franciáját és saját csapattársát, Dani Pedrosát, miközben Maverick Vinales vállfájdalmak miatt kihagyta a gyakorlást.

Brnóban került sor a következő szezon közi tesztre a MotoGP-sek számára, így a csapatok jelentős része hétfőre is a Cseh Nagydíj helyszínén maradt: a két kivételt a két ducatis szatelit gárda, az Avintia Racing és az Angel Nieto Team jelentette. Viszont nem ők voltak az egyetlen hiányzók: Pol Espargaro vasárnap kulcscsonttöréséből lábadozik, míg az egyaránt a rajtbalesetben érintett Maverick Vinales és Stefan Bradl vállfájdalmak miatt hagyta ki a körözést - utóbbi versenyzőt a HRC másik tesztpilótája, Hiroshi Aoyama pótolta.

A leggyorsabb köridőt Marc Marquez futotta meg a nap vége felé: a spanyol az idei motorja mellett egy teljes egészében és részben feketére festett gépet is próbálgatott, a Honda azonban nem adott tájékoztatást róla, pontosan mit teszteltek. Mindenesetre Dani Pedrosa is jól szerepelt a hétvégével ellentétben, hiszen harmadikként zárt, a szezon végén visszavonuló spanyol szemlátomást némi megoldást talált a kigyorsításokon jelentkező problémáira, de hozzátette: úgyis csak a spielbergi nagydíjhétvégén derül ki, rátaláltak-e a helyes útra. 

11118028_010



A két repsolos közé Johann Zarco ékelődött be legjobb yamahásként, míg Pedrosa mögött a vasárnap kettős győzelmet arató Ducatik végeztek Andrea Dovizioso, Jorge Lorenzo sorrendben. A bolognaiak állítólag a vázzal és az aero-idomokkal voltak elfoglalva, a spanyol például végre alaposan kipróbálhatta azt a vázat, amelyet olasz társa már Assen óta használ, s amellyel most az ötszörös világbajnok is elégedett volt, így vélhetően az Osztrák Nagydíjon élesben is használni fogja.

Őket Cal Crutchlow követte a sorban, aki némileg csalódott volt, mivel Bradl vasárnapi bukása miatt nem tudta kipróbálni a karbon lengővillát, amelyet a Repsol versenyzői már egy ideje használnak, ő viszont továbbra is az alumínium alkatrésszel megy. Valentino Rossi hetedik lett az egyetlen gyári Yamahával: a Doktor értékelése is érdekes lesz, mivel még csütörtökön úgy fogalmazott, hogy bár a komoly elektronikai fejlesztés továbbra is várat magára, azért néhány apróságot kipróbáltak a teszten.

11118025_076

Szintén az elektronika volt az egyik fókusz a Suzuki munkája során is, de emellett új karbon alkatrészeket, sőt, egy új vázat is kipróbáltak a nap folyamán - leginkább Alex Rins, mivel Andrea Iannone viszonylag korán bukott, így számára ezzel véget is ért a gyakorlás. Rins amúgy kilencedik lett, előtte és mögötte Danilo Petrucci, illetve Hafizh Syahrin fért még be a top 10-be, azaz az Aprilia és a KTM nem delegált motorost a legjobbak közé - igaz, utóbbiak csak Bradley Smith révén képviseltették magukat, s ez vélhetően akkor is így lesz, amikor az Osztrák GP pénteki edzésén újból a pályára hajt a mezőny.

A brnói teszt végeredménye:

# Versenyző Motor Idő Különbség A legjobb idő
1 Marc Marquez Honda 1:55.209 - 67/77. kör
2 Johann Zarco Yamaha 1:55.342 +.0133 69/71
3 Dani Pedrosa Honda 1:55.399 +0.190 46/52
4 Andrea Dovizioso Ducati 1:55.517 +0.308 21/40
5 Jorge Lorenzo Ducati 1:55.609 +0.400 3/45
6 Cal Crutchlow Honda 1:55.771 +0.562 20/43
7 Valentino Rossi Yamaha 1:55.918 +0.709 26/51
8 Danilo Petrucci Ducati 1:55.939 +0.730 17/34
9 Alex Rins Suzuki 1:55.986 +0.777 41/62
10 Hafizh Syahrin Yamaha 1:56.032 +0.823 58/65
11 Andrea Iannone Suzuki 1:56.111 +0.902 6/26
12 Aleix Espargaro Aprilia 1:56.366 +1.157 10/26
13 Bradley Smith KTM 1:56.566 +1.357 26/68
14 Takagami Nakaaki Honda 1:56.622 +1.413 4/18
15 Franco Morbidelli Honda 1:56.697 +1.488 19/30
16 Scott Redding Aprilia 1:56.855 +1.646 41/50
17 Jack Miller Ducati 1:56.885 +1.676 3/13
18 Thomas Lüthi Honda 1:57.034 +1.825 36/37
19 Sylvain Guintoli Suzuki 1:57.843 +2.634 15/37
20 Hiroshi Aoyama Honda 1:59.334 +4.125 36/43
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: