Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 24. vasárnap
Motor

Dovizioso: Nem kérdés, jobb a 2018-as Ducati

Erről már Sepangban megbizonyosodott az olasz, ezért Jorge Lorenzóval ellentétben Thaiföldön már egyáltalán nem is használta a GP17-et. A vb-ezüstérmes beszélt arról is, az ellenfelek közül ki volt eddig a legmeggyőzőbb.

A sepangihoz képest Andrea Dovizioso is szerényebben teljesített Buriramban, de korántsem süllyedt el annyira a mezőnyben, mint csapattársa, Jorge Lorenzo. A spanyol olyannyira elveszítette a fonalat, hogy az utolsó napra visszakérte a Desmosedici GP17-et is, az olasz azonban nem érezte ennek szükségét: „Nincs túl nagy különbség közöttük, de Malajziában egyértelmű volt a helyzet, szóval nem volt rá okom, hogy újra kipróbáljam a régit. Nem igazán figyeltem a többi versenyzőt, de a sepangi érzések alapján nem kérdés számomra, hogy a 2018-as motor a jobb” – fogalmazott Dovizioso a Crash.net szakportál hasábjain.

dovizioso-ducati-buriram-teszt-1

A tavalyi vb-ezüstérmes a thaiföldi teszt végén egy továbbfejlesztett vázat is próbálgatott, erről és az összbenyomásairól így beszélt: „Az utolsó nap délelőttjén tovább dolgoztunk a vázon, és mást is éreztem rajta, mint előző nap, ami biztató. A köridőmet már az új vázzal értem el. Nem nagy a különbség, de vannak előnyei és hátrányai is. Összességében jól éreztem magam. Nehéz elsőre érezni az eltéréseket az egyes újításoknál, ezért kell napról napra újra próbálni őket, különböző pályákon is. Meglátjuk, mi lesz Katarban. Nem ezek a legjobb pályák az ilyen döntésekhez, de ez van. Elégedett vagyok a köridőmmel. Nem sikerült a legjobb szektorokat összeraknom egyetlen körbe, de nem ez a fontos.”

Bár Dovizioso szerint nem érdemes túl messzemenő következtetéseket levonni a thaiföldi teszt eredményeiből, azért kialakult már benne egy kép az erőviszonyokról, mely szerint a Honda tűnik a legmeggyőzőbbnek: „Úgy látom, Marc jobb formában van, mint a tavalyi év elején, ahogy Dani is remek formát mutat, Zarco pedig kicsit tapasztaltabb lett, s ez mind jobbá tehetik picit a bajnokságot. A két gyári Yamahát nehéz átlátni, mert a futamokon és a versenyhétvégék gyorsak lesznek, ez biztos. De kívülről amúgy is nehéz belelátni a részletekbe. Úgy tűnik, a pramacosok is gyorsak és elégedettek a motorral, szóval szerintem a szezon során is gyorsak lesznek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?