DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Motor

Rossi is tesztelte a rejtett szárnyat, sikerrel

Valentino Rossi komoly taktikai hibája ellenére negyedikként ért célba Brnóban, a csapatok pedig kollektív tesztelésen maradtak Csehországban. Hétfőn a Doktor volt a leggyorsabb.

Számos újítást (köztük új áramvonalidomokat az első, Ducatihoz hasonló rejtett szárnyakkal) próbálgatott hétfőn a Yamahán Valentino Rossi és rendkívül elégedett is az eredménnyel. „Nagyon régen volt már, hogy én hétfőn képes voltam a leggyorsabb lenni” – fogalmazott nevetve az olasz legenda, aki igen erős tempót mutatott az újonnan tesztelt idomokkal, köztük a fejlesztett első villával.

A leggyorsabb köreit a tesztnap végén futotta a kilencszeres világbajnok, hajszállal még Marquezt is megverte. „Nagyon nagyon boldog vagyok, mert rettentően régen voltam hétfői napon első, többek között azért, mert nem szeretem a hétfői teszteket. Ez a munkám kissé nehezebb része. Fontos, mert jó hétvégét zártunk kiváló teljesítménnyel, ezek után az első helyen maradni nem mindig nagy fontosságú, de jó érzés. Kipróbáltuk az új első áramvonalidomot, jónak tűnik, jó érzés volt vele motorozni. De ez függ a pályától, nem hiszem, hogy ez a pálya például olyan, ahol sokat számítana ez az új első idom” – elemezte a helyzetet Rossi.

Rossinak tetszett a rejtett szárny, de Ausztriában nem használná


„Ausztriában valószínűleg nem jönne be, mert számomra a végsebesség nagyon fontos, ezzel pedig veszítesz egy kicsit. A motorozás viszont könnyedebb vele, jobban, mint a tavalyi szárnyakkal. Most kielemezzük az adatokat, Spielbergben fontos a csúcssebesség, ott nem lenne a legjobb választás, de más pályákon jó opció lehet” – utalt a rejtett szárnyas idomra Vale.

Rossi dicsérte az új első villát is, amivel a motor és a motorozás is könnyebbé vált, különösen a gyors irányváltásoknál. Csehország után nem sokat pihenhet a mezőny, a tesztelés után egyből irány Ausztria, a hétvégén ugyanis azonnal újra futam, a Red Bull Ringen.

1.  Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 55.162s 
2.  Marc Marquez SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1m 55.180s +0.018s
3.  Maverick Vinales SPA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 55.335s +0.173s
4.  Jorge Lorenzo SPA Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 55.542s +0.380s
5.  Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 55.691s +0.529s
6.  Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 55.768s +0.606s
7.  Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1m 55.795s +0.633s
8.  Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 55.830s +0.668s
9.  Andrea Iannone ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 56.123s +0.961s
10.  Aleix Espargaro SPA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 56.263s +1.101s
11.  Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 56.403s +1.241s
12.  Tito Rabat GBR Estrella Galica 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 56.535s +1.373s
13.  Jack Miller AUS Estrella Galica 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 56.634s +1.472s
14.  Alex Rins SPA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 56.637s +1.475s
15.  Pol Espargaro SPA KTM MotoGP Factory Racing (RC16) 1m 56.668s +1.506s
16.  Bradley Smith GBR KTM MotoGP Factory Racing (RC16) 1m 56.976s +1.814s
17.  Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 57.851s +2.689s
18.  Takuya Tsuda JPN Suzuki Test Rider (GSX-RR) 1m 59.749s +4.587s

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: