DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Motor

Vinales: Mintha nulláról kezdenénk

A spanyol versenyző összességében csalódott a szezon első felével: úgy érzi, az utóbbi versenyeken túl sok pontot veszítettek, ezért a nyári szünetben keményen kell dolgozniuk, hogy visszatérjenek az élre.

Maverick Vinales elképesztő formában kezdte meg a 2017-es szezont: a Yamaha új igazolása letarolta a tesztidényt, majd az első két versenyt is megnyerte. Austinban azonban bukott, s bár azóta nyert még Le Mans-ban, a Yamaha szenvedésének és saját újabb, asseni hibájának köszönhetően a féltávhoz „csak” az összetett második helyén érkezett meg, öt ponttal a címvédő Marc Marquez mögött. Vinales nem is elégedett teljesen az eddigiekkel:
 
„Csalódott vagyok, ez egyértelmű” – nyilatkozta a Német Nagydíjat követően a motoros, akinek szavait a Motorsport.com szakoldal. „Nagyon sok pontot veszítettünk az utolsó négy versenyen, normál körülmények között az élmezőnyben kellett volna lennünk. A szezon eddigi részének első fele megmutatta, hogy erősek vagyunk, a második fele pedig azt, hogy tanulnunk kell. Nekem is ez a célom, s a maximumot fogom nyújtani a bajnokság második felében.” 

25779_w666px_451c59508d1fed45fc2ecfb077da2ff6



A spanyol versenyző szerint a hibákba az is belejátszhat, hogy a MotoGP-ben először van rajta igazán nagy nyomás: „Ez az első év, hogy a vb-címért küzdhetek. Próbálom a legjobbamat nyújtani, de néha ez csak a negyedik, ötödik, hatodik helyekre elég. Assenben nyerni akartam, nem elégedtem meg a negyedik-ötödik hellyel. Ha ez már a második ilyen évem lenne, talán nem kockáztattam volna, inkább maradtam volna az ötödik helyen, s akkor most vezetném az összetettet.”
 
Vinales úgy érzi, a júliusi pihenőt követően ugyanolyan felfogásban kell pályára gurulni, mint tette azt az évad legelején – elvégre akkor több futamot is megnyert: „A tervem ugyanaz, mint ami az első versenyeken volt a szezon elején. Olyan ez, mintha nulláról kezdenénk a bajnokságot. Keményen kell dolgoznunk a szünet alatt, hogy fejlesszünk a motoron, és hogy Brnóban százszázalékosak legyünk. Annyi a dolgunk, hogy a motor úgy működjön, mint korábban: akkor futamokat nyerhetünk, s a bajnokság élére törhetünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: