Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. augusztus 23. szerda
Motor

Éles kritika: Remélem, nem térünk vissza Barcelonába

Bradley Smith meglehetősen éles kritikát fogalmazott meg a katalán helyszínnel kapcsolatban, ahol a múlt hétvége során több biztonsági aggály is felmerült. A pálya igazgatója próbálta menteni a mundér becsületét.

Luis Salom 2016-os tragikus balesetéig a MotoGP mezőnye egyáltalán nem használta a Formula-1-ből már évek óta ismert sikánt a Circuit de Catalunyán, az idei évre azonban még egy új verziót is építettek az utolsó kanyar előtti kombinációba. A pénteki edzések során aztán több aggály is felmerült ezzel kapcsolatban – az eleső versenyzők motorjai rendre az aszfaltcsík közepén maradtak –, ezért úgy határozott a Biztonsági Bizottság, hogy visszatérnek a tavalyi vonalvezetésre. Emellett a pálya aszfaltja is borzalmas állapotban van, amely miatt több csapat is szenvedett a múlt hétvégi hőségben.

bradley-smith-barcelona-2017

A fentiek fényében nem meglepő, hogy többen is kritizálták a barcelonai helyszínt – a legkeményebben a kézsérülést szenvedő, ám vélhetően Assenben már újra rajthoz álló Bradley Smith fogalmazott: „Biztonságosabb lett a tavalyi helyzethez képest, de még ez sem tökéletes megoldás. Hátrébb vihetnék például a lelátókat, meg kellene tenniük minden tőlük telhetőt. Remélhetőleg nem térünk vissza ide. Ez az egyetlen pálya a versenynaptárban, amely egyáltalán nem reagál a Biztonsági Bizottság, a versenyzők vagy a szervezők kérésére. Ezért egy ponton ultimátumot kell adnunk nekik, és szerintem idén elérkezett ez a pillanat. Például már évek óta kérjük, hogy legyen új aszfalt.”

A hírek szerint egyébként a közeljövőben valóban várható a katalán pálya újraaszfaltozása, ami pedig a sikán körüli hercehurcát illeti, Joan Fontsere, a Circuit de Catalunya igazgatója szerint a versenyzőknek is van felelősségük ez ügyben: „Végrehajtottuk azt, amit kértek tőlünk, aztán megérkezünk pénteken, és azt kérik, hogy váltsunk vissza a régi vonalvezetésre, és csak nézel, hogy mi történik. Egy évig dolgoztunk azért, hogy aztán ugyanoda jussunk vissza. Meglepő, hogy a 15 nappal korábbi tesztre nem jött el mindenki: pedig változott is a pálya nyomvonala, mégsem vizsgálták felül” – idézi szavait a Crash.net szakoldal.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?