DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Motor

Lehetetlen, hogy a MotoGP visszatérjen Spába

Noha néhány hete felmerült, hogy a legendás belga helyszín újra bekerülne a világbajnokság vérkeringésébe, a Dorna elnöke gyakorlatilag kizárta ennek lehetőségét. Ezpeleta beszélt a dél-kelet-ázsiai és a finnországi pályák helyzetéről is.

Januárban Spa-Francorchamps új pályaigazgatója, Nathalie Maillet vezetésével megkezdődtek az egyeztetések a gyorsasági motoros világbajnokságot irányító Dornával arról, hogy az ikonikus helyszín visszakerüljön a MotoGP naptárába. Spa 1990-ig adott otthont a Belga Nagydíjaknak, az 1991-es évad előtt azonban biztonsági okokból kikerült a kalendáriumból: különösen az aszfaltcsík utolsó szektorát nyilvánították veszélyesnek, ahol többek között a hírhedt nyújtott Blanchimont-kanyar is található, amelyet a meglehetősen kevés bukótér ellenére is 6-os fokozatban teljesítettek annak idején a motorosok.

apa-motogp



Carmelo Ezpeleta, a Dorna elnök-vezérigazgatója szerint pontosan ez az akadálya annak, hogy a MotoGP a közeljövőben visszatérjen a legendás helyszínre: „Tavaly nyáron vették fel velünk a kapcsolatot” – ismerte el a pálya érdeklődését a crash.net szakoldalnak. „A fő problémát azonban a biztonság kérdése jelenti. Szinte lehetetlen lenne MotoGP-re homologizáltatni a pályát” – fogalmazott Ezpeleta, aki azonban a Superbike-világbajnokság vendégül látását nem tartja teljesen kizártnak, igaz valószínűnek sem: „Egyeztettünk arról, hogy néhány módosítást végrehajtanának a Superbike-vb miatt. De jelenleg „nem” a válaszunk a MotoGP-re és a Superbike-ra egyaránt, erről még tárgyalni kellene.”

Ezpeleta egyúttal további potenciál új helyszínekről is szót ejtett. Egy indonéz pálya és a thaiföldi Chang International Circuit érkezését már hosszú ideje pletykálják, s a tárgyalások valóban zajlanak is velük, a finnországi Kymi Ring azonban vélhetően csak 2019-ben látja először vendégül a MotoGP-t – noha tavaly nyáron még 2018-ról szólt a fáma: „Folyamatosan zajlanak az egyeztetések. Az indonéz projekt folyamatban van, dolgoznak a pályán. Thaifölddel, a burirami pályával is tárgyalásokat folytatunk. Finnország valószínűleg 2019-ben érkezik. Velük is tartjuk a kapcsolatot, és folyamatosan dolgoznak az ügyön. Minden tőlük függ. Ha 2018 előtt készen állnak a homologizációra, akkor már jövőre érkezhetnek, ha nem, akkor 2019-ben” – mondta Ezpeleta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: