DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Motor

Visszatérhet Spába a MotoGP?

A legendás versenypálya új igazgatója megvizsgálja annak lehetőségét, hogy visszacsábítsa a gyorsasági motoros világbajnokság mezőnyét – más kérdés, hogy 2020 előtt aligha lesz újra Belga Nagydíj.

A MotoGP versenynaptára egy-két apró változástól eltekintve hosszú évek óta nagyon hasonlóan fest, bár az elkövetkezendő években elvileg több új helyszín is bekerülhet a kalendáriumba: az épülő finn KymiRingnek például aláírt szerződése van 2018-tól a sorozattal, de egy ideje már pletykálnak thaiföldi, indonéz és egyéb fordulókról is.

motogp-spa-



Most azonban egy régi pályával kapcsolatban merült fel, hogy visszatérhet a naptárba: Spa-Francorchamps hosszú évtizedekig adott otthont a gyorsasági motoros világbajnokság Belga Nagydíjának, a létesítmény új igazgatója, Nathalie Maillet pedig elárulta, már elkezdődtek az előzetes egyeztetések arról, hogy visszatérjenek a kétkerekűek a legendás aszfaltcsíkra.

„Szeretném, ha idejönne néhány nagy sorozat, mint például a MotoGP” – nyilatkozta Maillet a DH.be weboldalnak. „Nemrég egy napot Madridban töltöttem, hogy egyeztessek a szervezőkkel, a Dornával. Idén alaposan megvizsgálom, mi szükséges ahhoz, hogy újra visszatérjenek a motorok, és együtt rendezhessünk Formula-1-es és MotoGP-futamot. Leginkább abból a szempontból, milyen gazdasági előnyei lennének a régió számára. Viszont 2020-ig biztosan nem lesz itt MotoGP. Én hosszútávra gondolkodom.”

Tavaly nyáron egyébként Bradley Smith már vezetett egy 500 köbcentis gépet Spában, így neki már van tapasztalata a legendás belga aszfaltcsíkról. Így van ezzel a korábbi versenyző, Didier De Radigues is, aki 1990-ben, amikor utoljára rendeztek Belga GP-t, megnyerte a 250 köbcentis futamot – ő így beszélt a tervekről:

„Ha ez a projekt megvalósulna, az egyszerűen fantasztikus lenne! A spái vonalvezetés tökéletes ellentétben áll a mai steril pályákkal, amelyek nagy részét ugyanazok a tervezők készítették. Egy motorversenyzőnek Spa adja az egyik legnagyobb élvezetet. Gyorsan különleges helyet foglalna el a naptárban, s ugyanolyan mitikussá válna, mint az F1-ben. A Raidillon utáni egyenesben akár a 350 km/h-t is megközelítenék, mint például Mugellóban vagy Sepangban, de a hosszú gyors kanyarok, amik igazán különlegessé teszik Spát” – mondta a belga, hozzátéve, hogy a 2020-as visszatérést kissé optimistának tartja.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: