DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Motor

Ha veszélyesek a szárnyak, már be kellett volna tiltani

Így vélekedik a Ducatihoz átigazoló Jorge Lorenzo, aki Luis Salom halálos balesetével és a barcelonai nyomvonal azonnali megváltoztatásával érvelt. Paolo Ciabatti szerint is csak a bolognai gyártó előnyét akarták elvenni a tiltással.

Amint arról már hónapokkal ezelőtt beszámoltunk, a MotoGP szervezői úgy döntöttek: 2017-től tilos lesz az aerodinamikai szárnyacskák használata a versenygépeken. A megoldás először a Ducatinál jelent meg: főként a kigyorsításokon való egykerekezést akarták ezzel csökkenteni. A szárnyakat aztán szép lassan a többi gyártó is átvette, ám amint egyre nagyobb elemek jelentek meg a motorokon, felmerült a gyanú, hogy esetleg veszélyesek lehetnek a pilótákra. Részben erre hivatkozva döntöttek a tiltás mellett, amely a Ducatinak egyáltalán nem tetszett, s úgy tűnik, újonnan igazolt pilótájuk, Jorge Lorenzo is így vélekedik:

lorenzo-szarnyak-2016



„Ha valóban aggódtak volna biztonsági szempontok alapján a szárnyak miatt a szervezők, már az év második versenyén be lettek volna tiltva” – idézi a Yamahától kilenc esztendő után távozó spanyol motoros szavait a Motorsport.com szakoldal. „A barcelonai pálya vonalvezetését tíz perccel Luis Salom tragikus balesete után megváltoztatták, szóval hogyan engedhették volna meg, hogy a szárnyacskákkal versenyezzünk, ha tényleg veszélyesek? Véleményem szerint néhány gyártó befolyása is szerepet játszott ezeken a találkozókon” – fogalmazott Lorenzo, akivel egyetért a Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti is:

„Keményebben dolgoztunk az aerodinamikán, mint a többiek, akiknek utánunk kellett ezt elkezdeni. Nem létező biztonsági aggályok miatt tiltották be őket. Rengeteg baleset volt idén, de egyik során sem vágták meg a pilótákat a szárnyak. Nyilvánvaló, hogy előnyre tettünk szert azzal, hogy a többieknél hamarabb kezdtük el őket használni, és azért tiltották be őket, hogy elvegyék tőlünk ezt az előnyt” – nyilatkozta az olasz szakember. Hozzátette ugyanakkor, hogy már megtalálták arra a megoldást, hogy szárnyak nélkül is csökkentsék az első kerék elemelkedését kigyorsításokon: „Versenyképesek voltunk a szárnyakkal, s versenyképesek leszünk azok nélkül is” – jelentette ki.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: