DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
10:51

Szépen csordogál az edzés, Fernando Alonso még nem futott mért kört, a többiek már igen - élen a két Mercedes, majd jön a két Ferrari.

 

És vége! Vettel zárt az élen Hamilton és Verstappen előtt, a három élcsapat nagyon közel van egymáshoz - a McLaren és a Force India is jó tempót futott, a Renault-motoros csapatok (nyilván a Red Bullt leszámítva) viszont egyelőre nem tűnnek túl meggyőzőnek. 

Raikkönen sem spórolt ezen a kerékvetőn:

Többen is próbálgatják a halót, amit nekünk is szoknunk kell még:

Romain Grosjean is megforgott és az autó hátuljával neki is csapódott a gumifalnak, de nem tört össze semmi, visszamegy a bokszba. 

Vandoorne repült is egyet: 

Bő tíz perc maradt az edzésből, érdekes az eleje: Vettelhez képest Hamilton és Verstappen is másfél tizeden belül van, a csapattársak viszont legalább fél másodperccel le vannak maradva. 

Vettel! Ez már erős idő, 1:39,006-tal Hamilton előtt az élen, az első két szektorban előnyben volt a Mercedeshez képest. 

A csapat szerint a hátszél okozta George Russell hibáját.

 

Alonso is megérkezett a buliba, fut egy hatodik időt, Vandoorne pedig egy nyolcadikat, jó a McLaren!

A Renault ezt tweetelte Hülkenberg piruettjével kapcsolatban...

Nico Hülkenberg és Antonio Giovinazzi (aki a Haast nyúzza) is megpördül, kezdik erőltetni a kanyarokat a pilóták. 

Max Verstappen odacsapott és ment egy második időt, alig három századdal maradt el Hamiltontól, Ricciardo 1,8 másodperces hátrányban csak a nyolcadik jelenleg. 

Lewis Hamilton éppen:

 

Pascsal Wehrlein közben két másodpercet ver csapattársára, Marcus Ericssonra - lehet, hogy a német mégis ülés nélkül marad jövőre?

Érdemes szólni George Russellről, aki Esteban Ocon Force Indiáját gyűri és jelenleg 1,3 másodpercre van Sergio Pereztől úgy, hogy kettővel keményebb gumikeveréket használ. 

Raikkönenék a bokszban elemzik a helyzetet, az előbb mindkét Mercedes eléjük került.

Hamilton visszavág, 1:39,126-tal újra ő van az élen, közeledünk a körrekordhoz. 

Közben kiderült, hogy Brendon Hartley megint büntetést kap, tíz rajthellyel indulhat hátrébbról a futamon ahhoz képest, mint amit az időmérőn megszerez.

Daniel Ricciardónak akadt némi kalandja:

 

Max Verstappen a kormányára panaszkodik közben, míg a két Ferrari elfoglalta az első két helyet. 

Felipe Massa sisakja:

Hamilton különleges sisakja:

A Mercedesnél is új első szárnyakat próbálgatnak.

 

Közben kiderült, hogy a Ferrari a Red Bull diffúzorát próbálja másolni, ezért láthattuk Raikkönen autóján azt az extrém elemet a gyakorlás elején.  

A búcsúzó Felipe Massa is futott egy jó kört, amivel jelenleg harmadik.

 

Megérkezett a Ferrari és a Red Bull: Kimi Raikkönen 1:40,638-at ment az ultralágyakon, három tizeddel jobbat, mint Ricciardo, övék az első két hely. 

Bár sok értelme egyelőre nincs, de a leggyorsabb szektorok így nézte ki negyedóra után:

 

Eltelt húsz perc, mire megszületett az első olyan kör, amit nem Mercedes-motoros autó futott, Brendon Hartley szaladt körbe a Toro Rossóval. 

A Red Bulltól aligha látunk most túl sok kört, a feltekert Renault-motorokat nem feltétlenül kell ilyenkor erőltetni - nincsenek is kint a pályán. 

Lewis Hamilton is futott egy mért kört, 1:41,664-et ment a lágy gumikon, a két Mercedesen kívül más még nem szerepel az eredménylistában. 

A Force Indiánál közben ilyen videók készítésével ütik el az időt:

 

Kimi Raikkönen Ferrariján nem kicsi ez a tesztelem...

Valtteri Bottasé az első mért kör, 1:44,180-at ment a finn szuperlágy gumikon. 

A levegő 23, a pálya pedig 43 Celsius-fokos, nincs hideg. 

És elkezdődött! Rögtön többen is kijönnek a pályára, különlegesebb aerodinamikai elemeket próbálgatnak. 

Ilyen egy kör Abu Dhabiban tizenhat másodperc alatt:

 

Köszöntjük olvasóinkat az idei utolsó első szabadedzés élő közvetítésében, hangozzék ez bármilyen furcsán. Néhány perc múlva zöldre vált a bokszutca lámpája és megkezdődik a 2017-es szezonzáró!