DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
10:41

Közben kiderült, hogy Brendon Hartley megint büntetést kap, tíz rajthellyel indulhat hátrébbról a futamon ahhoz képest, mint amit az időmérőn megszerez.

És vége! Vettel zárt az élen Hamilton és Verstappen előtt, a három élcsapat nagyon közel van egymáshoz - a McLaren és a Force India is jó tempót futott, a Renault-motoros csapatok (nyilván a Red Bullt leszámítva) viszont egyelőre nem tűnnek túl meggyőzőnek. 

Raikkönen sem spórolt ezen a kerékvetőn:

Többen is próbálgatják a halót, amit nekünk is szoknunk kell még:

Romain Grosjean is megforgott és az autó hátuljával neki is csapódott a gumifalnak, de nem tört össze semmi, visszamegy a bokszba. 

Vandoorne repült is egyet: 

Bő tíz perc maradt az edzésből, érdekes az eleje: Vettelhez képest Hamilton és Verstappen is másfél tizeden belül van, a csapattársak viszont legalább fél másodperccel le vannak maradva. 

Vettel! Ez már erős idő, 1:39,006-tal Hamilton előtt az élen, az első két szektorban előnyben volt a Mercedeshez képest. 

A csapat szerint a hátszél okozta George Russell hibáját.

 

Alonso is megérkezett a buliba, fut egy hatodik időt, Vandoorne pedig egy nyolcadikat, jó a McLaren!

A Renault ezt tweetelte Hülkenberg piruettjével kapcsolatban...

Nico Hülkenberg és Antonio Giovinazzi (aki a Haast nyúzza) is megpördül, kezdik erőltetni a kanyarokat a pilóták. 

Max Verstappen odacsapott és ment egy második időt, alig három századdal maradt el Hamiltontól, Ricciardo 1,8 másodperces hátrányban csak a nyolcadik jelenleg. 

Lewis Hamilton éppen:

 

Pascsal Wehrlein közben két másodpercet ver csapattársára, Marcus Ericssonra - lehet, hogy a német mégis ülés nélkül marad jövőre?

Érdemes szólni George Russellről, aki Esteban Ocon Force Indiáját gyűri és jelenleg 1,3 másodpercre van Sergio Pereztől úgy, hogy kettővel keményebb gumikeveréket használ. 

Szépen csordogál az edzés, Fernando Alonso még nem futott mért kört, a többiek már igen - élen a két Mercedes, majd jön a két Ferrari.

 

Raikkönenék a bokszban elemzik a helyzetet, az előbb mindkét Mercedes eléjük került.

Hamilton visszavág, 1:39,126-tal újra ő van az élen, közeledünk a körrekordhoz. 

Daniel Ricciardónak akadt némi kalandja:

 

Max Verstappen a kormányára panaszkodik közben, míg a két Ferrari elfoglalta az első két helyet. 

Felipe Massa sisakja:

Hamilton különleges sisakja:

A Mercedesnél is új első szárnyakat próbálgatnak.

 

Közben kiderült, hogy a Ferrari a Red Bull diffúzorát próbálja másolni, ezért láthattuk Raikkönen autóján azt az extrém elemet a gyakorlás elején.  

A búcsúzó Felipe Massa is futott egy jó kört, amivel jelenleg harmadik.

 

Megérkezett a Ferrari és a Red Bull: Kimi Raikkönen 1:40,638-at ment az ultralágyakon, három tizeddel jobbat, mint Ricciardo, övék az első két hely. 

Bár sok értelme egyelőre nincs, de a leggyorsabb szektorok így nézte ki negyedóra után:

 

Eltelt húsz perc, mire megszületett az első olyan kör, amit nem Mercedes-motoros autó futott, Brendon Hartley szaladt körbe a Toro Rossóval. 

A Red Bulltól aligha látunk most túl sok kört, a feltekert Renault-motorokat nem feltétlenül kell ilyenkor erőltetni - nincsenek is kint a pályán. 

Lewis Hamilton is futott egy mért kört, 1:41,664-et ment a lágy gumikon, a két Mercedesen kívül más még nem szerepel az eredménylistában. 

A Force Indiánál közben ilyen videók készítésével ütik el az időt:

 

Kimi Raikkönen Ferrariján nem kicsi ez a tesztelem...

Valtteri Bottasé az első mért kör, 1:44,180-at ment a finn szuperlágy gumikon. 

A levegő 23, a pálya pedig 43 Celsius-fokos, nincs hideg. 

És elkezdődött! Rögtön többen is kijönnek a pályára, különlegesebb aerodinamikai elemeket próbálgatnak. 

Ilyen egy kör Abu Dhabiban tizenhat másodperc alatt:

 

Köszöntjük olvasóinkat az idei utolsó első szabadedzés élő közvetítésében, hangozzék ez bármilyen furcsán. Néhány perc múlva zöldre vált a bokszutca lámpája és megkezdődik a 2017-es szezonzáró!