DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
14:54

Még mindig az az 1:09,202 a hétvége leggyorsabb köre, amit Hamilton az első edzésen futott.

Tartsatok velünk a kvalifikáción is, ami közép-európai idő szerint 17 órakor kezdődik.

Raikkönen és Vettel pedig csak néhány további századdal végeztek mögöttük, szorosnak ígérkezik tehát az időmérő. A Red Bull most nem mutatta meg a foga fehérjét, míg az üldözők között Alonso át tudta ugrani a Force Indiákat.

Maradt a szoros állás az élen, senki nem próbálkozott már erős körrel közülük. Valtteri Bottas lett tehát az első ezen a hétvégén, aki egy edzésen gyorsabb tudott lenni Lewis Hamiltonnál - egész pontosan három darab ezredmásodperccel.

És ilyen gyorsan el is repült az edzésidő, már a kockás zászlót lobogtatják.

Túlságosan ráhajtott a külső kerékvetőre a pálya utolsó részén a célegyenes felé közeledve, emiatt veszítette el az irányítást a Red Bullja felett.

És Verstappen most megpördült: élő fedélzeti kamerából nézhettük végig. Egy sártócsába csúszott a pálya szélén, de vissza tudott jönni.

Közben azért a Red Bullok is megjelentek már a pályán, tíz kör magasságában járnak, és eddig nem erőltetik túl a tempót. Ricciardo az 5., Verstappen a 9., és egy másodperc körüli a hátrányuk.

Hamilton most futott egy leggyorsabb első szektort, de utána visszavett. Még mindig várjuk az első embert, aki bebújik 1:09 alá Interlagosban. Vajon az időmérőn jön majd el a pillanat?

Hű, elképesztően szoros jelen pillanatban az élmezőny, ezt nézzétek: Bottas 3 ezreddel jobb Hamiltonnál, Raikkönen 13-mal Vettelnél, a kvartettet pedig 58 ezred választja el!

EasyCapture1_12

Hartley csúszott kicsit túl a bokszhelyén, amikor visszatért csapatához. Egy táblát fellökött, de szerencsére senki nem állt közvetlenül előtte.

A Pirelli jövő évi gumikeverékeiről is zajlik egyébként az egyeztetés, valószínűleg több, akár hét száraz pályára való változat is készülhet a jelenlegi öt helyett. Máris zajlik a viccelődés, hogy milyen neveket kaphatnának a még eddiginél is lágyabb keverékek: megalágy? überlágy? hiperlágy? A Pirellinél viszont komolyan felmerült annak lehetősége, hogy egyszerűen csak az ábécé betűivel jelölnék őket, ezzel egyszerűsítve (vagy tovább bonyolítva?) az elnevezéseket.

Massa az esőcseppek visszatérését jelzi a csapatrádión.

Raikkönen is további 13 ezreddel javított az eddigi napi etalonon, és Hamilton meg Bottas is közelebb férkőzött kissé. Az 5. helyen álló Alonso lemaradása hét tized.

Szóval ki mondta, hogy eseménytelenül fog zajlani az utolsó két forduló a bajnoki címek eldőlése után?! Egyelőre tényleg annyi mindenről lehetne beszélni, hogy a pályán zajló történésekre alig jut szó.

A Mercedesnél is volt dráma, bár egészen más jellegű: az elmúlt este kirabolták a csapat egyik kisbuszát.

A Sky értesülései szerint Ricciardo és Verstappen csupán azért nem hajtanak pályára, mert nem akarják fogyasztani a motorelemek életerejét, amelyeknek jó lenne kibírniuk a mostani és a következő versenyhétvégét is, máskülönben rájuk is büntetés várna (meg persze ki tudja, részükre találna-e még alkatrészeket a Renault). Ez a helyzet azonban inkább a motorszabályok tarthatatlanságára mutat rá.

Vettel javított, 27 ezredre közelítette meg csapattársát. Bottas a negyedik, a Red Bullok adósak még a köreikkel, ők eddig csak az installációs meneten jártak kint.

Ez nem az a kép, ami felhőtlen baráti viszonyról árulkodna a Renault-főnök Cyril Abiteboul, valamint a most éppen a Toro Rosso érdekeit képviselő Helmut Marko között. Red Bull - Renault vita újratöltve, 29. felvonás. Viszont úgy tűnik, ebben van most a legtöbb töltény.

Időközben megjöttek az erős köridők is: Raikkönen állt az élre 1:09,646-tal, mögötte Vettel és Hamilton is háromtizedes hátránnyal.

Sainz jelzi, hogy az autójában "valami furcsát" érez tegnaphoz képest. Valószínűleg a mára elvégzett beállítás-változtatások és a jelentősen lecsökkent hőmérséklet hatása.

Még csak négyen rendelkeznek mért idővel, Hartley 1:12,0-val áll az élen jelenleg, de alighanem még ennél három másodperccel is jobb köridőket fogunk látni a nap folyamán. Az eső által jelentett fenyegetés eközben egyre csökken.

Lance Stroll alatt eközben megállt a Williams a pályán, a váltó meghibásodására panaszkodik, nem tudott továbbhaladni, így ki is szállt autójából - aminek eltávolítása idejére virtuális biztonsági autós periódus lép életbe.

Jelenleg mindenesetre Gasly és Hartley is a pályára hajtott, és az elsők között futottak mért időt. 

A Toro Rossónál ráadásul felmerült a gyanú, hogy a Renault szándékosan szórakozik velük, és az autók körözésének ellehetetlenítésével próbálja elérni, hogy ledolgozza a Toróval szembeni ötpontos hátrányát a konstruktőri tabellán, ami komoly pénzügyi bónusszal járna. A Renault persze a legkevésbé sem örült ezeknek a vádaknak, ezáltal viszont a felek kapcsolata csak még jobban elmérgesedett.

És a motorhibák nyomán azonnal elkezdődött a sárdobálás a felek között. A Renault azzal vádolta a Toro Rossót, hogy helytelenül installálják be az egységeiket az autóikba, és ez okozza a műszaki gondok hadát. A Toro Rossónál erre válaszul közleményt adtak ki, amelyben azt mondják, a hűtés javításán kívül semmilyen módosítást nem végeztek el a Renault-motorok behelyezésének és működtetésének procedúrájában.

De ami most a fő témát és robbanásközeli állapotokat okozza a paddockban, az a Toro Rosso és a Renault vitája, amellyel kapcsolatban már az a szélsőséges forgatókönyv is felmerült, hogy a faenzai alakulat kénytelen lehet kihagyni a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat, mivel állítólag annyi erőforráselem elromlott autókban az elmúlt hétvégéken, hogy a Renault-nak egyszerűen nem maradt elég tartaléka a szezon végére.

Megkezdődött az edzés, a pályára hajtók egyelőre mind a közepes keverékű gumikat használják, a csapadék tehát koránt sem olyan erős, hogy intermediate gumikra lenne szükség.

Napos napot ezen a vélhetően már ebéd utáni órán. Változott némileg az időjárás Interlagosban péntekhez képest, hiszen egy ideje már enyhén szemel az eső a pályán. Érdekes lesz figyelni, hogyan változnak majd a körülmények az előttünk álló egy órában.