DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
14:31

Szóval ki mondta, hogy eseménytelenül fog zajlani az utolsó két forduló a bajnoki címek eldőlése után?! Egyelőre tényleg annyi mindenről lehetne beszélni, hogy a pályán zajló történésekre alig jut szó.

Tartsatok velünk a kvalifikáción is, ami közép-európai idő szerint 17 órakor kezdődik.

Raikkönen és Vettel pedig csak néhány további századdal végeztek mögöttük, szorosnak ígérkezik tehát az időmérő. A Red Bull most nem mutatta meg a foga fehérjét, míg az üldözők között Alonso át tudta ugrani a Force Indiákat.

Maradt a szoros állás az élen, senki nem próbálkozott már erős körrel közülük. Valtteri Bottas lett tehát az első ezen a hétvégén, aki egy edzésen gyorsabb tudott lenni Lewis Hamiltonnál - egész pontosan három darab ezredmásodperccel.

És ilyen gyorsan el is repült az edzésidő, már a kockás zászlót lobogtatják.

Túlságosan ráhajtott a külső kerékvetőre a pálya utolsó részén a célegyenes felé közeledve, emiatt veszítette el az irányítást a Red Bullja felett.

És Verstappen most megpördült: élő fedélzeti kamerából nézhettük végig. Egy sártócsába csúszott a pálya szélén, de vissza tudott jönni.

Közben azért a Red Bullok is megjelentek már a pályán, tíz kör magasságában járnak, és eddig nem erőltetik túl a tempót. Ricciardo az 5., Verstappen a 9., és egy másodperc körüli a hátrányuk.

Még mindig az az 1:09,202 a hétvége leggyorsabb köre, amit Hamilton az első edzésen futott.

Hamilton most futott egy leggyorsabb első szektort, de utána visszavett. Még mindig várjuk az első embert, aki bebújik 1:09 alá Interlagosban. Vajon az időmérőn jön majd el a pillanat?

Hű, elképesztően szoros jelen pillanatban az élmezőny, ezt nézzétek: Bottas 3 ezreddel jobb Hamiltonnál, Raikkönen 13-mal Vettelnél, a kvartettet pedig 58 ezred választja el!

EasyCapture1_12

Hartley csúszott kicsit túl a bokszhelyén, amikor visszatért csapatához. Egy táblát fellökött, de szerencsére senki nem állt közvetlenül előtte.

A Pirelli jövő évi gumikeverékeiről is zajlik egyébként az egyeztetés, valószínűleg több, akár hét száraz pályára való változat is készülhet a jelenlegi öt helyett. Máris zajlik a viccelődés, hogy milyen neveket kaphatnának a még eddiginél is lágyabb keverékek: megalágy? überlágy? hiperlágy? A Pirellinél viszont komolyan felmerült annak lehetősége, hogy egyszerűen csak az ábécé betűivel jelölnék őket, ezzel egyszerűsítve (vagy tovább bonyolítva?) az elnevezéseket.

Massa az esőcseppek visszatérését jelzi a csapatrádión.

Raikkönen is további 13 ezreddel javított az eddigi napi etalonon, és Hamilton meg Bottas is közelebb férkőzött kissé. Az 5. helyen álló Alonso lemaradása hét tized.

A Mercedesnél is volt dráma, bár egészen más jellegű: az elmúlt este kirabolták a csapat egyik kisbuszát.

A Sky értesülései szerint Ricciardo és Verstappen csupán azért nem hajtanak pályára, mert nem akarják fogyasztani a motorelemek életerejét, amelyeknek jó lenne kibírniuk a mostani és a következő versenyhétvégét is, máskülönben rájuk is büntetés várna (meg persze ki tudja, részükre találna-e még alkatrészeket a Renault). Ez a helyzet azonban inkább a motorszabályok tarthatatlanságára mutat rá.

Vettel javított, 27 ezredre közelítette meg csapattársát. Bottas a negyedik, a Red Bullok adósak még a köreikkel, ők eddig csak az installációs meneten jártak kint.

Ez nem az a kép, ami felhőtlen baráti viszonyról árulkodna a Renault-főnök Cyril Abiteboul, valamint a most éppen a Toro Rosso érdekeit képviselő Helmut Marko között. Red Bull - Renault vita újratöltve, 29. felvonás. Viszont úgy tűnik, ebben van most a legtöbb töltény.

Időközben megjöttek az erős köridők is: Raikkönen állt az élre 1:09,646-tal, mögötte Vettel és Hamilton is háromtizedes hátránnyal.

Sainz jelzi, hogy az autójában "valami furcsát" érez tegnaphoz képest. Valószínűleg a mára elvégzett beállítás-változtatások és a jelentősen lecsökkent hőmérséklet hatása.

Még csak négyen rendelkeznek mért idővel, Hartley 1:12,0-val áll az élen jelenleg, de alighanem még ennél három másodperccel is jobb köridőket fogunk látni a nap folyamán. Az eső által jelentett fenyegetés eközben egyre csökken.

Lance Stroll alatt eközben megállt a Williams a pályán, a váltó meghibásodására panaszkodik, nem tudott továbbhaladni, így ki is szállt autójából - aminek eltávolítása idejére virtuális biztonsági autós periódus lép életbe.

Jelenleg mindenesetre Gasly és Hartley is a pályára hajtott, és az elsők között futottak mért időt. 

A Toro Rossónál ráadásul felmerült a gyanú, hogy a Renault szándékosan szórakozik velük, és az autók körözésének ellehetetlenítésével próbálja elérni, hogy ledolgozza a Toróval szembeni ötpontos hátrányát a konstruktőri tabellán, ami komoly pénzügyi bónusszal járna. A Renault persze a legkevésbé sem örült ezeknek a vádaknak, ezáltal viszont a felek kapcsolata csak még jobban elmérgesedett.

És a motorhibák nyomán azonnal elkezdődött a sárdobálás a felek között. A Renault azzal vádolta a Toro Rossót, hogy helytelenül installálják be az egységeiket az autóikba, és ez okozza a műszaki gondok hadát. A Toro Rossónál erre válaszul közleményt adtak ki, amelyben azt mondják, a hűtés javításán kívül semmilyen módosítást nem végeztek el a Renault-motorok behelyezésének és működtetésének procedúrájában.

De ami most a fő témát és robbanásközeli állapotokat okozza a paddockban, az a Toro Rosso és a Renault vitája, amellyel kapcsolatban már az a szélsőséges forgatókönyv is felmerült, hogy a faenzai alakulat kénytelen lehet kihagyni a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat, mivel állítólag annyi erőforráselem elromlott autókban az elmúlt hétvégéken, hogy a Renault-nak egyszerűen nem maradt elég tartaléka a szezon végére.

Megkezdődött az edzés, a pályára hajtók egyelőre mind a közepes keverékű gumikat használják, a csapadék tehát koránt sem olyan erős, hogy intermediate gumikra lenne szükség.

Napos napot ezen a vélhetően már ebéd utáni órán. Változott némileg az időjárás Interlagosban péntekhez képest, hiszen egy ideje már enyhén szemel az eső a pályán. Érdekes lesz figyelni, hogyan változnak majd a körülmények az előttünk álló egy órában.