DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
18:06

A körülmények javulásának újabb jele, hogy a versenyirányítás immár engedélyezte a DRS használatát is.

...Lewis Hamilton futotta a leggyorsabb köridőt az esős első szabadedzésen Austinban. Mögötte 1,3 másodperces hátrányban Bottas, akit Verstappen, Ricciardo, Vettel és Raikkönen követ. Persze a körülmények miatt nem biztos, hogy sokat ki szabad olvasnunk az eredményekből. Tartsatok velünk a 21 órakor kezdődő második gyakorláson is.

Nem javítottak a Ferrarik se, meg más se, tényleg eléggé antiklimax volt ez a lezárás. Szóval eredményt is hirdethetünk, miszerint...

Raikkönen és Ocon kerültek egy kis előzgetős, egymást félreértő incidensbe egymással.

Hamilton autóján viszont már javában folyik a munka, szóval ő már nem fog kihajtani, mint ahogy a Mercedes elmondása szerint Bottas sem.

Mindenki csak egyetlen szett intermediate-et használt ezen az edzésen, nem árt velük takarékoskodni, hiszen ki tudja, milyen idő lesz a továbbiakban.

A Ferrarik még jönnek. Az az 5-6. hely 2-2,5 másodperces lemaradással azért nem olyan hízelgő.

Nem biztos, hogy most kell olyan utolsóperces hajrára számítanunk, mint egy száraz edzés végén. Továbbra is eléggé le van ülve a tréning, csak Leclerc és a Williamsek róják a köröket.

A korábbi hír frissítése: nemcsak Gasly, hanem Hartley is motorcserés büntetést kap ezen a hétvégén, a két Toro Rosso máris a mezőny végén.

1:33,108 volt Hamilton tavalyi pole-pozíciós köre, ehhez képest most a vizes pályás legjobb 1:47,502 - szintén Hamiltontól.

Nincs most nagy aktivitás, 2-3 autó bóklászik csak a pályán, Vettel az imént éppen bemutatott egy pályaelhagyást. 

Raikkönen egy méretes, már-már ralis stílusú megcsúszást fogott meg látványosan. Ocon eközben túlcsúszott egy kicsit a beállóhelyén a vizes bokszutcában, de időben elugrottak előle a szerelők, nem történt baleset.

Itt az állás egy óra elteltével.

Esteban Ocon autójára a hétvégén felkerül egy rajongó, Katie neve, akinek családjában mellrákért felelős gén öröklődését diagnosztizálták. A csapat ezzel a mellrák ellen küzdők kampányához csatlakozik, amelynek a színe ugyanúgy rózsaszín, mint a Force India autóié. Katie történetét itt olvashatjátok el angolul. 

Ennek bizonyítékául Hamilton most hirtelen 1,3 másodperccel átvette a vezetést Bottastól.

Talán nem emeltük ki külön, de intermediate-eken köröz már mindenki. Az eső lényegesen alábbhagyott, szóval bizonyára gyorsulni fognak a körök.

Hamilton első nekifutásra feljött a harmadik helyre, Bottas és Ricciardo mögé. De pillanatokkal később Verstappen belezavart a sorrendbe, hiszen 41 ezreddel elmaradva Bottastól már ő a második.

Az indokoltnál talán tovább tartott ez a leállás, de most már végre megkapta a zöld jelzést a mezőny. Hamilton is kihajtott.

Bottas éppen a nap leggyorsabb köre megjavításának folyamatában volt benne, amikor megjött a piros zászló, hiszen az első két szektorban is jobb részideje volt, mint korábban bárkinek. Nem tudhattuk meg, mire lett volna elég.

Festői látvány, de az egyik pocsolyából a másikba ugráló F1-es autók nem nagyon örülnének a pályán szétszóródott kavicsoknak.

Mindenki mozog, szóval a Leclerc által a pályára hordott kavicsok eltakarítása miatt rendelték el ezt a biztonsági leállást.

Hopp, és most meg már piros.

Leclerc a nap első megpördülője, de egy rövid sárga zászlós szakasz után vissza is tért a pályára, ahova némi kavicsmennyiséget is vitt magával Sauberjén.

Hopp, Bottas fél másodpercet javított az etalonon, 1:48,806. A "nagy hatosból" már csak Hamilton nem vette ki a részét az esős száguldásból.

Vettel első menete még négy másodperccel lassabb Ricciardóénál, és Leclerc is megjött, akié meg héttel.

Bottas is futott egy mért időt, 142 ezreddel maradt el Ricciardo mögött. És a Ferrari is bizakodásra okot adva jelenti be, hogy Raikkönen és Vettel is megy kifelé.

Javított a két Red Bull, most Ricciardo vezet 1:49,386-tal. A többiek jobbára még mindig csöndben, bár most kihajtott Bottas - nézzük, mik a szándékai.

A Ferrari szép új padlólemezét Raikkönen autójára szerelték fel erre az edzésre, Vettel a régit használja. Persze egy ilyen esős edzésen alighanem teljesen mindegy, hogy kién mi van.

Na, jó napot kívánunk, 25 perc után megvannak az első mért idők, méghozzá a Red Bullok közbenjárására. Verstappen 1:53,644-gyel az élen, Ricciardo 1:55,266-tal mögötte.

Alonso is jön másodszor, és így már csak Leclerc-t nem láttuk. Az utóbbi időben pályára hajtók már intereket viselnek, így tettek a Red Bullok is.

Közben az FIA megerősítette, hogy a Toro Rosso motorelemeket cserélt Gasly autójában, aki így a mezőny végéről lesz kénytelen rajtolni vasárnap.

Oh, most Perez is a zöld oldalfalú, köztes esőgumikon hajtott ki. Az eső továbbra is esik, de enyhült kissé az utóbbi percekben.

Hülkenberg az egyetlen, akinek a neve mellett egyedüliként már két megtett kör áll. A másodikat ráadásul már intermediate gumikon tette meg - szintén egyedüliként próbálkozott ezzel eddig.

Úgy látszik, ez egy ilyen nap: a MotoGP edzésén is vizes volt a pálya Philip Islanden, és a Formula-E záró valenciai tesztnapja is igen erősen csapadékos volt.  

Az előrejelzések egyébként szombatra még esős, vasárnapra viszont inkább már száraz időt jósolnak, szóval nehéz okosnak lenni, hogy mennyire érdemes most erőltetni a körözést. Négy szett intermediate és három szett extrém esőgumi áll rendelkezésre minden autó számára az egész hétvégére, szóval a spórolást is észben kell tartani.

15-en voltak már kint, csak a két Red Bull, Alonso, Perez és Leclerc nem mutatta még meg magát.

Ilyenek a körülmények.

A nagyok, azaz a Mercedesek és a Ferrarik is kimerészkednek.

Na, azért egyre többen kihajtanak, most már hétnél jár a szám. Persze jönnek is vissza a bokszba egyből, gyorskörökre még nem kell számítani.

Norris Vandoorne autójába ülhetett be erre az edzésre, és nem is ő az egyetlen tesztpilóta: a Toro Rossónál Sean Gelael vezeti Hartley autóját.

Esőgumik vannak a Sauberen, amely egy installációs kör után vissza is tért a bokszba. Most Lando Norris és Nico Hülkenberg hajtott ki.

Na, hát elindult az edzés 90 perce, és Marcus Ericsson azonnal kihajtott. Más viszont egyelőre nem. 

Üdv mindenkinek az első austini szabadedzésről, már ami lesz belőle, mert az éjszaka óta szakadó esőnek köszönhetően jelentős mennyiségű víz gyűlt össze a pályán, ami F1-es autókkal és szabadedzéssel keresztezve gyakran nem sok jót jelent.