DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
11:59

Ocon és Gasly akadtak majdnem össze az egyik kanyarban, most meg Leclerc parkolta le az autóját törött jobb első felfüggesztéssel. A francia anyanyelvű pilóták percei ezek.

Tartsatok velünk a második edzésen is, ami furcsa szingapúri szokás szerint 14:30-kor kezdődik közép-európai idő szerint.

Na de közben meg ennek itt vége lett. Nem javított az eredményén az élmezőny, Ricciardo lett az első edzés leggyorsabbja, mögötte Verstappen, Vettel, Raikkönen és Hülkenberg. A 6. és 8. Mercedesek más programot teljesítettek, egyaránt futottak egy 18 körös etapot a legkeményebb keveréken.

Itt meg Gasly és Ocon esete, akik nem tanúsítottak túl nagy megértést egymás szándékai felé.

Huh, a Sauber pilótája a 13-as kanyar előtt mérte fel rosszul a helyet és koccant a falnak - nem jellemző ilyen hiba azon a részen.

Sebastien Buemit mikrofonvégre kapta a Sky Sports - a svájci neve megint F1-es közszájon forog, amióta nyilvánosságra került egy kép, amelyen üléspróbát végez a Toro Rossónál. Buemi mindenféle találgatást elhárít esetleges jövőbeli F1-es szereplését illetően, s ragaszkodik hozzá, hogy bőven elég neki a WEC és a Formula-E, amelyekben állandó jelleggel versenyez már évek óta. És egyébként is csak szokásos tartalékpilótai minőségében van itt Szingapúrban, mondja.

Alonso lejátszotta a csapatrádióba a valószínűleg már előre rögzített hangfelvételt: "Low power, low power." De úgy tűnik, visszatért az erő a McLarenjébe ezúttal.

A kép tanúsága alapján Vettel elkért valamelyik kislányától egy csillogós papírt, hogy ráragassza a sisakjára.

Na, most hirtelen egy csomóan kihajtottak egy utolsó nagy hajrára. A Mercedes-pilótákat ez továbbra sem érdekli, és már 15-17. körüket gyilkolják bele a lágy gumikba.

A Mercedesek hosszú etapokat gyakorolnak jobban feltankolt autóval. Alig van más a pályán rajtuk kívül negyed órával a leintés előtt.

Vandoorne nemcsak utolsó, de a legkevesebb, 10 kör is az ő neve mellett áll. Utóbbinak az az oka, hogy éppen új padlólemezt kapott a McLarentől. Hátha ez majd javítja a tempóját.

Még 20 perc van hátra az edzésből, Ricciardo 1:39,711-gyel vezet, most két tizeddel mögé csapattársa zárkózott fel. A Mercedesek legutóbbi pályára hajtásukkor is még lágyakat viseltek.

Ez a kamerakép nagyon jól összeállt: egyszerre látható az ok és az okozat Raikkönen kicsúszásakor.

Bottas meg a 14-esben járt hasonlóan. Ott volt elég hely, hogy tolatás nélkül visszapörgesse a Mercedest. 

Volt egy kis sárga zászlós időszak, Raikkönen kicsúszott a 18-as kanyar bukóterébe, de tolatás után visszaállt a helyes menetirányba.

Alaposan átformálódott a tabella az elmúlt percekben. Már megint Ricciardo vezet Vettel, Verstappen, Raikkönen és Hülkenberg előtt. A Mercedesek viszont velük ellentétben még nem voltak kint hiperlágyakon.

Szép, a lemenő naptól aranyló képet lőttek a McLarennél az edzésről. Reméljük azért, nem ez marad a legjobb dolog, ami történik velük a hétvégén. Tavaly erős volt itt a McLaren, Vandoorne 7. lett, Alonso pedig emlékezhetünk, dobogót jósolt magának, ha nem keveredik bele a rajtbalesetbe. Jelenleg Alonso 11., Vandoorne 20. az eredménytáblán.

A Ferrarik hiperlágy gumikkal hiperkednek, és a Renault-k is most ezek jóvoltából ugrottak fel a 4. és 6. helyre.

És a 11.-re futott is egy hatalmas legjobb időt: 1:40,486. Vettel viszont nem is hagyta, hogy ezt kiposztoljuk, mert újabb másodperchatárt megugorva máris 1:39,997-re javította az etalont.

Raikkönen visszatért a pályára a korábban bejelentett szerelési hadművelet után. Nem veszített túl sok kört a többiekhez képest, ő most jár 10-nél, a többiek úgy 13-18 körül tartanak.

Idetesszük a tabella állását, elsődlegesen azzal a céllal, hogy meg bírjunk osztani ebből az élő hírfolyamból valami olyat, ami valamekkora érdeklődésre tarthat számot.

Bottas visszaugrott az élre 1:41,669-cel. A pályacsúcsot 1:39,491-gyel állította fel Vettel a tavalyi időmérőn.

Nem tudjuk, hogy olvasóink közül valaki használja-e az F1 hivatalos mobilapplikációját a Live Timing figyelésére, de a közösségi médiában elég sokan fel vannak háborodva a felület legújabb frissítése miatt. Szóval ha ti is fel vagytok, nem vagytok egyedül.

Gasly a pályáról jelenti a csapatának, hogy fékezéskor balra húz az autója. Jelenleg a 11. helyen vert tanyát a tabellán.

A gumikról még nem ejtettünk szót: a hiperlágy, az ultralágy és a lágy vannak most bevetésen, a szuperlágy kimaradt a sorból. Lehet követni? Nem hát, jobb is hogy jövőre leegyszerűsítik a nevüket, és mindenhol ugyanazon a három néven kell majd hívni őket.

Bottas a lágy gumikon javított és ugorta át egy tizeddel Hamilton a második helyért.

Perez megpördült a pálya hátsó részén, ahol a vonalvezetés a lelátó alatt halad el. Vissza tudott térni a bokszba a mexikói.

Hopp, Ricciardo állt az élre 1:41,814-es idővel, majd közölte a rádión, hogy *** volt az autó vezethetősége.

Leclerc már gyakorolja a Ferrari-sapkára való aláírást, hiszen egy előrelátó rajongó ezt dugta az orra elé a verseny előtt. 

Verstappen, Ricciardo és Perez is bejött négy tizeden belülre a Mercedesekhez képest, mögöttük van egy nagyobb szakadék.

Raikkönennek szóltak, hogy egy hosszú, félórás javítás vár az autójára, szóval nyugodtan száljon ki belőle, ha akar. A finn a 9. helyre csúszott az eredménytáblán az elmúlt percekben.

Na, most már Hamilton áll az élen: 1:42,072.

A Force India nem a legsietősebb csapatok között volt ezen a délutánon, de most már mindkét pilótájuknak van mért köre. Érdemes megjegyezni, mert ezen a héten már nem is volt akkora téma, hogy Esteban Ocon továbbra is itt van a csapat egyik autójában. Érdekes, hogy Stroll még mindig nem csatlakozott immár "saját" istállójához.

Hamilton nem kapta el Bottast az előző gyorskörén, ellenben a finn azóta már megint javított. Most épp 1:42,170-re. A Mercedesek mögött ott sorakoznak a Ferrarik, és immár a Red Bullok is.

Bottas megcsúszott az 1-es kanyarban, de olyan gyorsan kijött belőle, hogy nem is lehetett olyan állóképet csinálni róla, amin élesen látszik! (De ez csak egy kifogás arra, hogy béna printscreent találtunk Twitteren.)

Bottas az élen, már 1:42,4-nél jár, Hamilton pedig bejött mögé másodiknak. Most meg abszolút leggyorsabb első szektorral folytatja a brit...

Vettel Ferrarija szépen ki van festve aeroméréseket szolgáló folyadékkal. Megy a falhoz. Mármint nem Vettel, hanem a festék.

Egyébként változott kissé a pálya vonalvezetése, a 16-17-es kanyar környékét azonban (a tíz évvel ezelőttről híres Piquet-kanyart) kicsit elmozdították. De nem igazán vehető észre, és a pálya hossza is csupán két méterrel csökkent, azaz most 5063 méter. A verseny ugyanúgy 61 körös lesz, csak most 120 méterrel rövidebb távot kell majd megtenniük a versenyzőknek. Nem valószínű, hogy közülük bárkinek is feltűnne majd ez a kétórás futam közben!

Néhány helyen, mint a célegyenes végén új aszfaltot is kapott a pálya. 

És ne feledjük, most még világos van Szingapúrban, helyi idő szerint délután 5 óra előtt járunk. A második edzésre fog majd besötétedni.

Raikkönen 1:44,622-vel az élre állt, és ott van mögötte már Bottas és Vettel is, szóval a nagyok ezúttal nem vártak sokat az érdemi munka megkezdésével.

Huh, Stroll egy látványos megcsúszással kezdett az 1-es kanyarban, miután túlságosan ráhajtott a kerékvetőre. Elkerülte viszont a falat, ami Szingapúrban már nem is hogy fél siker, hanem egész.

Jézus, de nehéz volt ma streamet találni az edzésről, elképesztő ez a sok pop-up ablak, meg az adblockerre fityiszt mutató oldal. Szörnyű ez az illegális világ, nemhogy felkapcsolnánk a tévét inkább.

A szokásos felhozatal lép pályára ebben a 90 percben, azaz egyik csapat sem vállalta be, hogy tesztpilótát ültessen autóba a szezon egyik legnehezebb pályáján.

Napos napot mindenkinek, ezennel megkezdődött a Szingapúri Nagydíj első szabadedzése a híres utcai pályán, ahol 2008-ban első alkalommal versenyzett mesterséges kivilágítás mellett a Formula-1. Ijesztő belegondolni, hogy ennek már tíz éve.