DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
12:21

Kimi Raikkönen rögtön az élre is ugrott, 1:21,484-es ideje közel két és fél másodperccel jobb Alonso eredményénél.

Izgalmas időmérőre van tehát kilátás, tartsatok velünk szűk két óra múlva is, hiszen 15 órakor jön a kvalifikáció Monzából - addig is mindenkinek jó étvágyat a szombati ebédhez!

Változás azonban már nem történt az élen: Vettel vezetésével Ferrari-Mercedes sorminta az első négy helyen, igen szoros a csata a két vb-esélyes és Raikkönen között - íme, a teljes végeredmény:

Perez számára nem alakul túl jól a tréning legvégre, differenciálmű-problémákra panaszkodva már a bokszutca legelején leparkolta a Force Indiát.

Lendül a kockás zászló, vége a harmadik edzésnek, a körét még mindenki befejezheti, de túl nagy változás már nem várható.

Érdemes kiemelni amúgy a Haasokat, mindkét pilóta az első tízben, ahogy ott van Esteban Ocon (Force India) és Charles Leclerc (Sauber) is - meg persze a három nagycsapat.

Grosjean panaszkodott egy sort az őt visszalassítása miatt feltartó Hartleyra:

 

Szépen elosztja a szektoridőket az első hármas:

 

Hamilton ráadásul tovább javít, legjobb első szektor után már csak 81 ezred a lemaradása az őt 17 pontos távolságból követő némettel szemben. Mögöttük a finn csapattársak, majd Verstappen és a Haasszal előretörő Magnussen következik.

Na, Hamilton menti a Mercedes becsületét: az iménti nyolctizedes hátrány helyett 167 ezredre megközelíti Vettelt, ezzel beugrik Raikkönen elé.

Íme, vizuális bizonyíték Hülkenberg nyitva maradó DRS-éről:

 

Vettel robbant közben, 1:20,509-nél állítja meg a stoppert a német, Raikkönen szűk két tizedre követi őt - egyértelműen jobbak egyelőre a Ferrarik a Mercedeseknél.

Úgy tűnik, ez a pálya vonzza a DRS-meghibásodásokat: most Hülkenberg Renault-ján maradt nyitva, ahogy visszatért a bokszba. Lehet, hogy a hosszú egyenesek miatti lapos szárnyállás tréfálja meg az alkatrészt Monzában?

Raikkönen is gyorsul, 87 ezreddel marad el csapattársától, de így is újfent a két Ferrari az első két helyen.

Vettel javít, a négyszeres világbajnok már megközelítette az 1:21-es határt is, így az élre állt.

Közben Verstappen a harmadik a Red Bull-lal, bejött a Vettel, Bottas, Ricciardo trió elé, a Hamilton, Raikkönen páros viszont még négy tizeddel gyorsabb a hollandnál.

Itt az iménti szituáció, Ericsson nem igazán figyelt a mögötte érkező riválisra:

 

Hú, Magnussen száguldott bele majdnem az egyik Sauberbe, a Haas pilótája némileg még a fűre is lement az ütközés elkerülése végett...

Ha valaki nem vágta volna rá kapásból, hogy ez hét ezredet jelent, annak mutatjuk a jelenlegi sorrendet, ha már úgyis végre mindenki feliratkozott a tabellára:

Hamilton közben az élre ugrott, Raikkönen rajtszámának megfelelő ezredmásodperccel utasította maga mögé a finnt.

Vettel vibrációra panaszkodik, vissza is jött a bokszba. A visszajátszásból látszik, hogy ő is elmérte az 1-es kanyar féktávját.

Körbeért a két vb-aspiráns, Hamilton és Vettel is, egyelőre mindketten elmaradnak a közben javító Raikkönen idejétől.

Lassan húsz perc elteltével is még csak négy pilóta futott mért kört (Ericsson csatlakozott a korábban említett trióhoz), de most már Ferrarik és Mercedesek is feltűntek a pályán.

Vandoorne gumija:

 

És ha már befellegzés: Monzától nem messze elég fenyegető felhők húzódnak, nem kizárt, hogy azok éppen a pálya felé tartanak...

Stoffel Vandoorne ráadásul egy szép kis elfékezést is produkált az 1-es kanyar előtt, annak a gumiszettnek így befellegzett.

Pont akartuk írni, hogy lassan negyed óra elteltével még csak a két McLaren rendelkezik mért idővel, amikor Nico Hülkenberg beért közéjük a Renault-val, ezzel megmásfélszerezve a gyorskört futó pilóták számát.

Így nézegették az imént Ericsson hátsó szárnyát a sauberes szerelők:

 

Megvan az első mért idő, Fernando Alonso nevéhez fűződik: 1:25,734.

Charles Leclerc az imént a célegyenes végi féktávon zárta-nyitotta többször is a DRS-t, ami nem meglepő, hiszen Ericsson annak meghibásodása miatt zakózott óriásit az FP2-n. A Saubernél ismét vizsgálgatják is a svéd autójának hátulját.

 

Közben az "ágaskodó lovak" legnagyobb helyi rajongója:

 

Pierre Gasly szerint azért még néhány ponton nedves az aszfalt, szóval nem árt az óvatosság.

Elindult az edzés, az imént említett Ericsson az első fecske, rögtön slick gumival, mert tényleg már csak néhány nedves foltocska van az aszfalton.

Bár nagyjából száraznak tűnik az aszfalt, nem biztos, hogy ez sokáig így is marad: 40 százalék esélyt adnak arra, hogy az FP3 alatt ismét csapadék érkezik...

Bár igazából fel sem merült ennek az ellenkezője, de azért mondjuk el: a második edzésen hatalmasat boruló Marcus Ericsson átment a kötelező orvosi vizsgálatokon, így folytathatja a hétvégét. Ehhez mondjuk az is kellett, hogy a Sauber elhasználja a "jokerét" és késő éjszakába nyúlóan szerelje a svéd rommá tört autóját.

 

Ami az erőviszonyokat illeti: a pénteki eredmények alapján ismét a Ferrari a legerősebb, de ahogy azt Lewis Hamilton megjósolta, a Mercedes nincs messze Sebastian Vetteléktől.

Az biztos, hogy pillanatnyilag "csak" felhős az idő, nem esik, de ez még nem árulja el, hogy vannak-e még vizes foltok az aszfalton.

 

Pénteken egy esős és egy száraz edzésük volt a pilótáknak, s abból kiindulva, hogy a GP3-asok első futamát jó fél órája még jócskán vizes, de már száradó aszfalton futották, ez a mostani tréning átmeneti körülményeket hozhat - hamarosan kiderül, mi is a pontos helyzet a Sebesség Templomában.

Mérhetetlen nagy szeretettel köszöntjük Olvasóinkat így az ősz első napjának lassan felénél, bő tíz perc múlva startol a Formula-1-es Olasz Nagydíj harmadik, egyben utolsó szabadedzése Monzában - senki se menjen innen sehova, tartsatok velünk!