DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
20:55

Hát, nem igazán: Verstappen negyedik, Ricciardo a hatodik az első körök után. Szóval a sorrend Vettel, Bottas, Raikkönen, Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Hülkenberg, Sainz, Ocon, Perez.

Hú, ez tényleg kiélezett időmérő edzés volt, három csapat az első három helyen - izgalmas lesz a vasárnapi futam is, ami 20:10-kor rajtol itthoni idő szerint, tartsatok akkor is meg addig is velünk!

"Az utolsó körben volt egy kis hibám, de így is fantasztikus" - mondta Vettel az interjúkat készítő Paul di Restának.

Vettel karrierje 54. rajtelsőségét szerzi, Hamilton, Schumacher és Senna mögött következik a német a vonatkozó rangsorban.

A Q3 és a teljes kvalifikáció végeredménye - Hamilton egy szép kis elfékezéssel együtt negyedik.

Vettel tovább javít, 12 ezredet egész pontosan: 1:10,764 a pole-pozíciós idő és a pályacsúcs! Bottas a második, Verstappen a harmadik - három csapat az első három helyen! Hamilton negyedik, Raikkönen ötödik, Ricciardo hatodik.

Itt a Raikkönen-hiba:

 

A Force Indiák kihasználták a csöndet, ők most futották a mért köreiket. Raikkönen pedig beleront a körébe, ő már nem lesz pole-os, az biztos.

Jön az utolsó három perc, jönnek az utolsó körök - na nézzük!

Vettel viszont még nála is jobb: 1:10,776-nál járunk - lesz-e erre válasza a Red Bulloknak?

Atyavilág, Bottas mekkora időt rittyentett oda: 1:10,857-tel az élen a finn!

Chiellini és Bonucci, két olasz válogatott futballista a Ferrarinál. Ha már nem kell Oroszországba utazniuk, ugyebár...

 

(Nem, ez így nem igaz: azt fogjuk tudni, hogy ki végez az élen az időmérőn - aztán még lesz rá 23 óra, hogy ilyen-olyan büntetésekkel módosuljon a rajtsorrend, bár remélhetőleg megússzuk ilyesmi nélkül.)

No akkor jön a Q3, ami szokás szerint 12 perces lesz. Ennyi idő meg némi apró után tudni fogjuk, ki indulhat a pole-ból a Kanadai Nagydíjon.

Szögezzük le tehát: a Red Bullok hiper-, a Ferrarik és a Mercedesek viszont ultralágyon fognak rajtolni vasárnap. Már amennyiben nem esik az eső, de nem nagyon jósolják.

A Q2 teljes végeredménye:

Ricciardo némileg váratlanul 1:14,434-re javít, ez pedig már körrekord! A három topcsapat mellett a két Renault és a két Force India lép még tovább, kiesik Magnussen, Hartley, Leclerc, Alonso és Vandoorne.

Óriási a forgalom a hátsó egyenesben, mindenki helyet akar hagyni magának, Vettel panaszkodik is rájuk. Fél perc van még hátra...

Egy kis érdekesség: az első két szektorban Hamilton, az utolsóban Raikkönen a leggyorsabb. Úgy összességében meg Verstappen.

 

Kijönnek a Ferrarik és a Mercedesek is a végén hiperlágyon, de korántsem biztos, hogy mért kört is futnak velük: a szabály úgy szól, hogy azzal a keverékkel kell rajtolni, amellyel a Q2-ből továbbjutnak.

Mindenki a bokszban, vihar előtti csend - öt perc még a második etapból...

Nagyjából a Q2 felénél járunk: Verstappen, Bottas, Vettel, Raikkönen, Hamilton, Ricciardo a sorrend az élen, a kiesőknél Magnussen, Hartley, Vandoorne, Alonso, Leclerc.

Az ausztrál ennek ellenére csak hatodik, Verstappen viszont az élre áll 1:14,472-es köridővel.

A Red Bullok nem taktikáznak, Ricciardo és Verstappen is hiperlággyal gurult ki.

Vettel az itteni közepes keveréken is 1:11,5-ös időt autózik, de nem sokáig marad ezzel az élen, egy századdal Bottas nála is gyorsabb volt - közben a körrekord is egyre közelebb.

Indul a Q2 - lesz-e valaki, aki ultralágyon próbál meg továbbjutni? A két Ferrari és Hamilton is azon jött ki.

Stroll elfékezése, amelyen múlhatott a hazai hős továbbjutása:

 

A teljes sorrend - Leclerc és Hartley a Q1 két pozitív hőse, az élen pedig a két Ferrari:

De megússza mindkét pilóta: Pierre Gasly lett végül a 16., mellette Stroll, Szirotkin, Ericcson és persze Grosjean búcsúzik.

Vandoorne 15., Alonso 16. fél perccel a leintés előtt - bajban a McLaren!

Stroll próbálkozott, ám egy csúnyán elmért utolsó féktáv és sikánátvágás lett ennek az eredménye.

Jön a Q1 hajrája, a várakozásoknak megfelelően Lance Stroll, Szergej Szirotkin, Ericsson és Charles Leclerc áll a kiesőzónában - aztán mire ezt leírtuk, a monacói feljött a 13. helyre, ezzel Fernando Alonso került veszélybe.

Tyű, ez tényleg necces volt...

 

A két Ferrari között kőkemény 15 ezredmásodperc "tátong", őket Bottas, Verstappen, Hamilton, Ricciardo sorrendben követik a Mercedesek és a Red Bullok.

Emitt a majdnem ütközés:

 

Ricciardo és Hamilton is hibázott az utóbbi percekben, a brit majdnem keresztbe is állt, de aztán meg Ericssonnak volt egy meleg pillanata: előbb a falat koccolta le, majd kis híján beleszállt az előtte haladó Red Bullba.

Vettel közben már bement 1:12 alá, mögötte Raikkönen, Bottas, Ocon, Ricciardo a további sorrend.

Grosjean közben már ki is szállt az autójából:

 

Leclerc elmérte az első kanyar féktávját, miközben érkeznek az első köridők is: Vettel 1:12,110-zel áll az élen.

Tobi Grüner, az Auto Motor und Sport szakírója szerint Grosjean erőforrásával már az FP3-on is problémák voltak, a csapat igyekezett megoldani mindent, ami csere nélkül orvosolható - nem mondhatnánk, hogy siker koronázta volna az erőfeszítéseiket.

Egyértelmű motorhiba, és ez már nem az az egészéges Ferrari-füst, amelyhez idén hozzászokhattunk minden indulásnál. Grosjean kvalifikációjának ezzel vége is.

Hát ez bitang látványos volt... 

 

Hát, lehet, hogy meg is van a válasz: Romain Grosjean autója a bokszban elfüstölt!

És már el is indult a Q1: szokás szerint 18 perc áll a pilóták rendelkezésére, hogy eldöntsék, melyik öt versenyző búcsúzik - van egy sanda gyanúnk, hogy tulajdonképpen annyi a kérdés, hogy ki csatlakozik a Sauber és a Williams párosaihoz...

Már csak egy perc az időmérő kezdetéig - Ti is így éreztek most?

 

Ejtsünk néhány szót a vb-állásról is: Hamilton 110 ponttal vezet a 96 pontos Sebastian Vettel és a 72 egységet gyűjtő Daniel Ricciardo előtt.

Tökéletes versenyidő van pillanatnyilag Montrealban:

 

Amúgy ha valaki lemaradt volna a két órával ezelőtti utolsó edzésről, itt megnézheti a leglényegesebb pillanatokat:

 

Az biztos, hogy legalább olyan pörgős bő órára van kilátás, mint amilyen az iménti magyar-ausztrál meccs utolsó percei voltak (és legalább itt biztosan nem szenvedünk vereséget!), ugyanis bár Max verstappen mindhárom szabadedzést behúzta, az FP3-on a két Ferrari és Lewis Hamilton Mercedese is gyakorlatilag egy tizeden belül volt hozzá képest, azaz szoros harcra van kilátás a pole-ért.

Szép jó estét kívánunk kedves Olvasóinknak - hiszen idehaza már esteledik, Kanadában azonban még csak most jön a nap csúcspontja: tartsatok velünk az idei hetedik Formula-1-es időmérő során!