DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
21:11

A hétvége szomorú híre, hogy a Ferrari egyedüli csapatként idén sem fog részt venni a Liberty Media által szervezett és régi tradíciót újraélesztő evezőversenyen, amit a versenypálya melletti olimpiai helyszínen tartanak a hétvége során.

Beköszönt közben a kockás zászló, ezzel pedig véget ért a montreali körözés a pénteki napra. Tartsatok velünk holnap is, mert akkor is lesz ilyen!

Figyelemre méltó viszont Leclerc 11. helye, már ha egy szabadedzésen bárkinek a 11. helyét lehet figyelemre méltónak nevezni.

A Williams most is az utolsó két helyen tanyázik, de rossz délutánja volt a korán balesezető Sainznak is.

Hopp, és javított is még egy kicsit, így már a 3., négy tizedes lemaradással Verstappen mögött.

Na, Ricciardo úgy döntött, hogy fut még pár gyorskört inkább. Felrakatta a hiperlágyakat és feljött a 4. helyre, Hamilton és Vettel közé.

Vettel a negyedik, de fele annyi köre van, mint a körülötte állóknak. Későn is kezdte a munkát, és most is a bokszban állt pár percig. 17 kör áll a neve mellett, míg riválisai 32-35 körül járnak.

Ricciardo a bokszba hajtott. Maradt még 10 perce valamit csinálni. Lehet, hogy hosszú etapokat gyakorolna, bár ebbe az időbe olyan nagyon hosszú etap már nem fér bele.

Azt pedig elkönyvelhetjük, hogy átrendeződések az élmezőnyben már nem lesznek, lévén mindegyikük versenyszimulációkat teljesít, így ki is hirdethetjük a végeredményt: Verstappen, Raikkönen, Hamilton, Vettel az első négy sorrendje, tekintélyes különbségekkel.

De könnyen lehet, hogy épp a lassabb autók kerülgetése akadályozza meg az ausztrált abban, hogy igazán gyors tudjon lenni. Most azért elmozdult az utolsó helyről, a 14. pozícióban áll.

Egyelőre nem teljesít valami gyors köröket az ausztrál. Pedig rádión még emlékeztették is arra, hogy vele ellentétben mindenki más jobban feltankolt autóval halad, szóval lassabbak lesznek.

Na, most indult el Ricciardo a bokszból. Egy időmérős próbával kezd, aztán feltankolt autóval tölti el a megmaradt időt.

Ezt a képet így itt hagyjuk.

Kivéve Ricciardót, aki már az autójában ül és pillanatokon belül kihajt a pályára.

Már csak fél óra van hátra, így most a hosszú etapos gyakorlásból veszített el 5-10-15 percet a mezőny - mostantól viszont már főként ilyenekre kell számítanunk.

Ami most meg is történt.

Na, ilyen nem nagyon szokott lenni: több pilóta is megelégelte már a várakozást, és noha még mindig VSC-időszak van, kihajtottak a pályára, ahol most az előírt lassú tempóban köröznek. Legalább a bemelegítő körük meglesz, mire megkapják a zöldet.

Elég lassan halad a mentés, egyesek már méltatlankodnak is miatta a közösségi médiában. De most már lassacskán végeznek, úgy tűnik.

Virtuális biztonsági autót "küldtek" a pályára, vagyis jelenleg értelmetlen a körözés, ugyanúgy visszatér mindenki a bokszba, mintha piros zászló lenne. Ezt viszont gyorsabban fel lehet majd oldani, amint eltakarították a McLarent.

Oh, Vandoorne jobb hátsó defekttel parkolt a pálya mellé. "Eltaláltam a falat és eltört a felfüggesztésem" - mondja a belga, a visszajátszás pedig gyorsan meg is erősíti, hogy ez történt.

Ricciardo már visszabújt a sisakjába, és várja, mikor kapja meg a behívót a csapattól.

Egy felettébb furcsa és nem túl informatív beszélgetés Grosjean és mérnöke között:

- Mi a legfőbb hátráltató tényeződ?
- Hmm... nem tudom.
- Oké, értettük.

De most Verstappen megjött a hiperlágyakon, és 130 ezredet javított Raikkönen idején. 1:12,198-cal most ő áll az élen.

Raikkönen a hiperlágy gumival futotta iménti hipergyors körét, vele ellentétben a Mercedesek és Verstappen még nem tették fel ezt a keveréket ezen az edzésen.

Strollnak szóltak a rádión, hogy túl gyors. Furcsa ezt ma egy Williamsszel kapcsolatban hallani, az tény. De a mérnök arra hívta fel a kanadai figyelmét, hogy túl nagy tempóval érkezik a célegyenes előtti sikánhoz, és az imént kis híján megint úgy járt, mint az első edzésen, amikor le is koccolta a Bajnokok Falát. 

Leclerc a legutóbbi alkalommal a célegyenes után nem kanyarodott el balra, hogy hurokban visszaforduljon jobbra a pálya ívén, inkább átvágta az egész kombinációt egy elfékezés jóvoltából. 

Miközben Raikkönen leharapott vagy fél másodpercet Hamilton eddigi etalonjából. A Ferrari finnje most 1:12,328.cal vezet.

Aki Vettelt hiányolta: a német most már 6 megtett körnél jár és a 6. helyen tanyázik.

Izé, szép meg vicces az a mormota ott fél méterre a pályától, de a helyében mi azért nem éreznénk magunkat biztonságban.

Ricciardo autójával van komolyabb gond, Christian Horner elmondása szerint a motor már az első edzésen sem futott tisztán, így most alaposan szét kell szedni az autó hátsó részét, hogy a probléma mélyére ássanak. A csapatvezető úgy kalkulál, ezáltal legalább még fél órát a bokszban kell vesztegelnie a monacói győztesnek. 

Egy szuperközeli kép Sainz balesetéről, köszönhetően... annak, hogy pont a kamera mellett történt a becsapódás.

Vettelnek még mindig csak egy installációs köre van. Nem kapkodja el a német, bár nincs is információnk egyelőre arról, hogy valami gond hátráltatná.

Nem tartott sokáig a leállás, nem is igazán volt indokolt így utólag visszagondolva. De egy kis elővigyázatosság sosem árt.

"Éééés a fal elmozdult, hogy megpuszilja Carlos autójának hátulját. Hihetetlen" - olvasható a Renault alternatív értelmezése Twitteren.

Vissza tudott térni viszont a bokszba a spanyol, miután megcsúszását követően autója hátuljával csapódott a falnak.

Sárga, majd piros zászló: Sainz a falnak ütközött, ami az edzés leállítását idézte elő.

Hát, ha ilyen tempóban haladunk, akkor nem biztos, hogy olyan nagyon soká: Hamilton 1:12,777-re javult. Mögötte Bottas, Verstappen és az ismét erősen kezdő McLarenek.

Érdekes lesz figyelni, hogy mikor esik a 2018-as F1-es autók áldozatául a 2017-ben felállított montreali pályacsúcs. Azt ugyanis 1:11,459-cel futotta meg Hamilton a tavalyi időmérőn.

Megjöttek a Mercedesek is, Hamilton 1:13,031-gyel az élre ugrott, ami máris gyorsabb a délelőtt Verstappen által felállított 1:13,302-es etalonnál.

Gasly megengedett magának egy kósza pályalevágást a 8-9-es kanyarnál.

Hülkenberg is kihajtott már a pályára, egyedül Vettel neve mellett áll még nulla megtett kör.

Közben azért szép lassan munkába állnak a pilóták, és született már egy halom köridő is. Raikkönen vezet jelenleg 1:14,382-vel.

Az alábbi kép tanúsága szerint a mormota már a menedékét is megásta magának pár centivel a pálya mellett...

Tavalyi Indy 500-as csapatfőnöke, Michael Andretti is eljött Montrealba, hogy meglátogassa Alonsót a McLaren garázsában. Nem kizárt, hogy valamilyen formában jövőre folytatódhat az együttműködésük az amerikai sorozatban, elvégre a McLaren komoly szándékkal tárgyalt a múlt hétvégén Detroitban az IndyCar csapataival és gyártóival.

A második edzésen általában nagyon gyorsan munkába áll a mezőny zöme, ezúttal viszont nem így történik. 6 perc elteltével még csak Sainz, Hartley, Perez és Raikkönen hagyta el a bokszot.

Természetesen nincs Kanadai Nagydíj mormoták nélkül! Reméljük, senkinek nem állnak az útjába, mint tették azt 2007-ben Anthony Davidsonnal...

De nemcsak Hülkenberg, hanem korábbi csapattársa, Sergio Perez is izgatottan várja már, hogy pályára gördülhessen, neki az első edzésen a tesztpilótának, Nicholas Latifinek kellett átadnia a volánt.

Nico Hülkenberg autóját lassan életképes állapotba hozzák a Renault-nál. A németnek váltóhibája volt a délelőtti edzésen, ezért ki kellett cserélni az elemet, de mivel pénteken nem kell a "számon tartott" váltókat használniuk a pilótáknak, így büntetés nélkül megtörténhetett a csere.

Napos estét, csapjunk hát bele a második montreali gyakorlásba, ami szintén száraz idő mellett zajlik.