DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
13:53

Napos napot mindenkinek itt nálunk, miközben az Egyesült Arab Emírségekben lassan már le is nyugszik a nap. A Mercedes tűnik a legjobb formában lévő csapatnak az edzéseredmények alapján: a hétvége eddigi legjobb köridőit Lewis Hamilton futotta, és az előző két gyakorláson is ő végzett az élen.

Tartsatok velünk a szezonzáró futamon is, ahol eldőlnek a 2017-es F1-es évad utolsó kérdései, és remélhetőleg egy remek csatát is láthatunk majd.

Bottas karrierje negyedik pole-ját szerezte - vajon vasárnap meglesz belőle a harmadik győzelem?

Hamilton második helye azonban nem volt veszélyben, Vettel négy tizeddel végzett mögötte, ő lett a harmadik. A további sorrend Ricciardo, Raikkönen, Verstappen, Hülkenberg, Perez, Ocon és Massa.

Bottas rossz kört futott, be sem fejezte már, így minden figyelem Hamiltonra szegeződött: a brit az első szektorban mindenkinél gyorsabb volt, és még a másodikban is vezetett csapattársával szemben, de az utolsó szektort nem tudta jól összerakni, így ő sem javított.

És nincs meg Hamiltonnak, Bottasé a pole!

Egyre feszültebb a légkör - írták a Mercedesnél. Mondjuk náluk valószínűleg csak azon kell majd izgulni, hogy melyik versenyzőjük áll majd előrébb az első sorban. Na de hátha valaki még meglepi őket, jönnek a második körök!

Mögöttük a két Red Bull, majd Hülkenberg, Ocon, Perez és Massa következik.

A Ferrariké a második sor jelenleg. Érdekesség, hogy a verseny 2009-ben indult történere során Ferrari még sohasem állt a rajtrács első sorában. És most sem ennek áll a zászló, Vettel és Raikkönen 6-7 tizedes hátrányban vannak.

És itt a fordulat: az első körök után nem Hamilton vezet, hanem Bottas. A finn 1:36,231-et futott, de csapattársa 172 ezreddel lassabb, és egyelőre csak második.

Megkezdődött a finálé, a Q3 12 percig tart, amelynek végén ismertté válik a szezon utolsó pole-pozíciósának kiléte. Az eddig látottak alapján Hamilton rá a legesélyesebb.

A kiesők tehát: Alonso, Sainz, Vandoorne, Magnussen és Stroll.

Hülkenberg és Perez között volt egy érdekes incidens a célegyenes kezdetén. De semmi drámai nem történt, és mindketten ott is vannak a Q3-ban. 

Lejjebb pedig a nagy hajtásban egyetlen változás történt a továbbjutó helyeken: Massa néhány századdal leszorította Alonsót a 11. helyre.

Hamilton nem javított, Bottas 8 századra jött fel mögé, de most még nem is annyira az eleje az érdekes...

Nagy esély lehet a Haas előtt, hogy holnap behozza a Toro Rossóval szembeni 6 pontos lemaradását, de ehhez nekik is erősnek kell lenniük, és Magnussennek nem nagy az esélye, hogy bejusson a Q3-ba.

A pár perces Q2-es csendben járunk, a versenyzők két gyorsköre között. Ez most valamiért még hosszabb üresjáratnak tűnik, mint általában.

Mindenki túl az első körökön, ennél nagyobb papírforma talán nem is lehetne az állás. A három élcsapat és a Force India mellett Hülkenberg és Alonso áll jelenleg továbbjutó helyen.

Raikkönen kisípolandó szóval panaszkodott a rádión, hogy az egyik Force India föltartotta őt.

Ricciardo 5., Verstappen csak 7. helyre jön - a holland hibázott az utolsó szektorban.

Hamilton 1:36,742-vel, már megint új pályarekorddal az élre állt, mögötte Bottas és Vettel is három tizeden belül.

Jönnek az első gyorskörök, mi meg közben épp az FIA frissen kiadott közleményét olvasgatjuk. Ez arról szól, hogy a jövő évtől átrendezik a versenyt követő sajtótájékoztatók menetét, és a dobogósok a díjátadót követően nem azonnal a sajtóterembe fognak menni. De az egésznek röviden annyi a lényege, hogy mindenkinek még több interjút kell majd adnia, mint eddig. 

Indul a Q2, és a Mercedesek az elsők a pályán.

És Stroll tudott annyit javítani, hogy 13 ezreddel letolja Grosjeant a kiesők közé. A francia így a két Toro Rosso és a két Sauber társaságában nem folytathatja. A kiesők sorrendje tehát a 16. helytől lefelé: Grosjean, Gasly, Wehrlein, Ericsson, Hartley.

Na, indul a nagy hajrá: az első 11. helyezett már nem jött vissza a pályára, a többiek azonban igen - köztük Alonsóval is, aki eddig lassabb volt, mint csapattársa.

Viszont elképzelhető, hogy megtankolták a Haasokat annyira, hogy legyen bennük üzemanyag még egy gyorskörre. Hiszen nem hajtottak vissza a bokszba.

Ha az alsó ötösből valaki javít, a Haasok lehetnek veszélyben. Grosjean és Magnussen most gyorsultak egy kicsit, de nem lesz már idejük újra kijönni.

Most jönnek a készülődés percei, hogy aztán a végén, akinek kell, az még igazán odategye magát egy utolsó Q1-es körre.

Raikkönen is javított egy kicsit, most egy tizeden belül áll az élen Bottas, Hamilton és a Ferrari finnje.

Gasly pedig egy pályaelhagyással egybekötött elfékezést mutatott be most.

Na, most már viszont nekik is megvan, jelenleg a Toro Rossók, a Sauberek és Stroll állnak az öt legrosszabb idővel. Hartley-nak ugyebár most sincs miért küzdenie, ezúttal is rajtbüntetéssel kell számolnia motorcsere miatt.

Ricciardo megjött a negyedik helyre. Mögöttük a Force Indiáknak sincs sok aggódnivalójuk. A kiesés esélyeseit egyelőre még nehéz mérlegelni, a Renault-k még gyorskört sem futottak.

De közben azért a Mercedes finnje még tovább javította a pályarekordot: 1:37,356-tal ő vezet immár.

Bottas a második, a két Ferrari és Verstappen mögöttük immár. Ricciardo is jön, és akkor a három élcsapatnak meg is lesz a sima továbbjutás.

Hamilton pedig be is kezd a pályarekord újabb megjavításával: 1:37,473!

A Mercedesek és Vettel sem érzi, hogy lenne vesztegetni való idejük. Raikkönen és a Red Bullok várakoznak egyelőre a nagyok közül.

Zöld zászló, megkezdődött a Q1, többen azonnal a pályára hajtanak.

A jelenlegi mezőnyből csak két pilótának van már pole-ja erről a pályáról: Hamilton háromszor, Vettel kétszer rajtolt itt az élről.

Raikkönen autóját még serényen szerelgették a pár perccel ezelőtti képek alapján a Ferrari bokszában, de egyelőre nincs hír arról, hogy bármi hátráltatná a finn következő egy óráját.

Indul a szezon utolsó "szétlövése", ahogy Ricciardo is írja.

A bajnokságok persze már eldőltek, de az egyéni tabella második helyén (Vettel és Bottas között), valamint negyedik helyén (Ricciardo és Raikkönen között) még lehet változás. A legádázabb küzdelem pedig minden bizonnyal a konstruktőri 6. pozícióért folyik majd a Toro Rosso, a Renault és a Haas között. Sokaknak tehát még mindig sorsdöntő időmérő következik.