DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
14:49

Ezt az új F1-es logót egyébként most vasárnap fogják leleplezni Abu Dhabiban. Sokak szerint nem kellene bántani a régit, hiszen ha valami tökéletes volt a sportban, az éppen a '90-es években megalkotott jelenlegi logó.

Ennyit mára az élő szöveges közvetítésből, szombaton jön a folytatás!

A legtöbb kört Pascal Wehrlein tette meg, aki 42-ig jutott, és a csapatok között is a Sauber volt a legaktívabb. De szinte minden pilóta 30 kört felett teljesített, ami már aligha jelenthet különbséget. Veszteséget igazán csak a Haas érezhet, ahol Grosjean kénytelen volt kihagyni a hosszú etapokat. 

Itt a vége a második szabadedzésnek, amelynek végeredménye már úgy háromnegyed órával ezelőtt kialakult: Hamilton volt a leggyorsabb Vettel, Ricciardo, Raikkönen, Bottas, Verstappen és a két Force India előtt - ennél jobban aligha adhatná át egy edzés végeredménye a bajnokság erőviszonyait.

Verstappen alaposan elmérte az utolsó előtti kanyart, de különösebb ijedtség nélkül visszajött a bukótérből.

Ricciardo a kelleténél kicsit közelebbről nézte meg az egyik Williamst, ahogy a szükségesnél nagyobb tempóval érkezett meg az egyik kanyarba. A Williamsek festése ezen a hétvégén egyébként kicsit máshogy néz ki, nem reklámozhatnak ugyanis alkoholt az országban, így lekerültek róluk a Martini logói.

A Haas friss jelentése szerint Grosjean kiszállt az autóból, hogy tovább folytatódhassanak a szerelési munkálatok. Egyre távolabbinak látszik, hogy még ma visszatér az akcióba.

És a pilótákra is egészen rendkívüli rálátásunk lehet, mivel a mesterséges megvilágítás mellett másmilyen sisakrostélyt használnak - ez pedig átlátszó, így egy-egy jól elkapott pillanatképen a koncentrációjukat is megfigyelhetjük vezetés közben.

Grosjean autója még mindig a bokszban, a többiek azért jobbára teljesíteni tudják a péntekre kiírt tesztprogramot.

A sötét háttér mellett Abu Dhabiban olyan fotókat is lehet lőni, amilyeneket máshol nem.

Brendon Hartley az 1-es kanyar gumifala mellől jött vissza a pályára... Megcsúszott a Toro Rosso a kanyarbejáratnál, egy elég szokatlan helyen, de az új-zélandi időben meg tudott állni, elkerülve a fallal való találkozást.

Raikkönennek mondott valamit mérnöke, Dave Greenwood a rádión, a finn pedig visszaszólt neki, hogy ha tudatni akarja az üzenetét, akkor beszéljen hangosabban, ő ugyanis ott az autóban ülve nem hallja. Ez a "hagyj békén, tudom, hogy mit csinálok" inverze!

Bottas is bosszankodott egy előtte lassan haladó autó miatt a rádióban. Ő nem nyúlt olyan drasztikus véleménykifejezési módszerekhez, mint korábban Ricciardo.

Hamiltontól egy nagy elfékezést láthattunk a 17-es kanyarban. Elég nagy folt keletkezett az ultralágy gumijain, így visszatért a bokszba, és kényszermegoldásként szoperlágyakat kapott. Lila oldalfalúból ugyanis ezen az edzésen többet már nem használhatnak.

Günther Steiner, a Haas csapatvezetője éppen most nyilatkozik a Sky Sports közvetítésében. Azt mondja, elektronikai hiba ütötte fel a fejét az autóban, ki kell cserélniük egy elemet, és nem is biztosak benne, hogy erre elég lesz az edzésből hátralévő fél óra.

Nem mindenki van azonban pályán ebben az adatgyűjtés szempontjából fontos időszakban, például a két Haas sem. Grosjean autóját javában szerelik, a francia le is vette a sisakját. Az amerikaiaknak azonban ezen a hétvégén tényleg szükséges lenne a tökéletes szereplés, hiszen akár két pozíciót is foghatnak a konstruktőrök között, ehhez viszont legalább hét pontot kellene szerezniük, közben bízva a Toro Rosso és a Renault gyengélkedésében.

Perez azért most még feljött a 7. helyre, mindössze egy századdal csapattársa, Ocon elé.

Szóval egész nyugodtan előre elkiabálhatjuk, hogy Hamilton zárja majd az első helyen ezt az edzést, mögötte Vettellel, tehát fordult a sorrend kettőjük között az első gyakorláshoz képest.

Közben észrevétlenül beköszöntött a sötétség, ezzel pedig egybeesett az időmérő "második szakaszának" kezdete. Alacsonyan megtankolt autókkal futott köröket már aligha fogunk látni, a csapatok és a pilóták a hátralévő több mint fél órában a versenyre készülnek és a gumikopás mértékét elemzik.

A Twitteren most nincs felkapottabb téma Ricciardo mutogatásánál. A Mercedes is meg van róla győződve, hogy az ausztrál az első hely megszerzésére célzott, a Toro Rosso szerint csak a lemenő napra hívta fel a figyelmet, egy újságíró szerint pedig az F1 készülőben lévő új logóját próbálgatta... 

Ricciardo átka aztán utolérte a Haas franciáját, aki kipördült, majd folytatta útját.

A Force Indiánál próbáltak finomabb interpretációt találni Ricciardo jelzésére. "Merész jóslat Danieltől, aki kijelentette, hogy ő lesz az első ezen a hétvégén. De úgy tűnik, hogy a mutatóujj használatát Seb (Vettel) levédette."

Most a fiatalok ne nézzenek ide, de az alábbi képen Ricciardo az egyik ujja felmutatásával üzen valamit az előtte szerinte csak esetlenkedő Grosjeannak..

Bottas hat tizeddel marad el csapattársától az első ultralágyas körén, Ricciardo lemaradása pedig már 1,3 másodperc.

Vettel 1:38,0-val, Raikkönen 1:38,3-mal követik őt.

És Hamilton 1:37,877-tel ugrik az élre az ultralágy gumikon, ez Abu Dhabi új pályarekordja.

És egy hosszabb, viszonylag csendes időszak után viszont most jönnek az élmenők az eddigi leggyorsabb köreikkel...

Bottas azonban már serényen rója a köröket, és most az élre is állt 1:38,609-cel.

Néhány beállítás-módosítás Hamilton autóján, mielőtt kiküldenék a következő menetre, ami vélhetően utolsó időmérős szimulációja lesz a hosszú etapok kezdete előtt.

A tévéfelvétel egy pillanatképe Vandoorne kicsúszásáról.

Ricciardo, Bottas, Vettel és Raikkönen állnak a brit mögött a tabellán, ők azok akiknek hátránya nem éri el az egy másodpercet.

Hamiltont pedig valószínűleg a McLaren miatt lengetett sárga zászló akadályozta meg, hogy máris tovább javítson idején, hiszen két lila szektorral érkezett az eset helyszínére.

Vandoorne kicsúszott, McLarenje pedig egy időre ott vesztegelt a pálya mellett, ám a belga végül el tudott indulni.

A Yas Marina Circuit eddigi leggyorsabb köre, ha minden igaz, nem tavaly, hanem még a 2011-es időmérőn született Sebastian Vettel álta. Az az 1:38,481 akár már ma megdőlhet. 

Utolsóként Massa és Alonso is a pályára hajtanak, közben Hamilton már 1:38,912-re javított.

Hamilton 1:39,720-szal az élre állt, Ricciardo négy századdal mögötte.

Strollnak pedig most egy még hajmeresztőbb pillanata volt, komoly korrigálással tudta irányítása alatt tartani a Williamst.

Az edzés első pályaelhagyása az uralkodó világbajnoké: Hamilton a második hosszú egyenes végén fékezett túl későn.

Kicsit csökkent a hőmérséklet, különösen az aszfalté, az elmúlt pár órában. A levegő 26 fokos, a pálya 35 a Ferrari mérései szerint.

A Ferrarik is kihajtottak, valószínűleg ezt az iramot már nem bírta ez a légy, amely a garázsban még vígan pihent az egyik vörös autón.

Már jön is a mezőny zöme ki a pálya felé, a Haasok jegyzik az első köröket.

Az első gyakorlást ki kellett hagyniuk a tesztpilóták miatt, de immár autóba ülhet Esteban Ocon és Kevin Magnussen is.

A hétvége különleges sisakfestéseivel mindenki felzárkózott? Massának azért van, mert utolsó F1-es futamára készül, Hamiltonnak meg azért, mert ő Hamilton, nem mellesleg négyszeres világbajnok.

Napos napot mindenkinek az F1-es szezonzáró hétvége második edzéséről. Viszonylag ritkán lehet Formula-1-es közvetítés során a naplementében gyönyörködni, de sok egyéb dologhoz hasonlóan ez is olyasmi, ami csak a Közel-Keleten történhet meg!