DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Élő cikkek

A harmadik nap eseményei percről percre

Tovább folytatódott a kollektív gyakorlás, amelynek az első két napon a Ferrari volt a főszereplője. Szerdán már azonban más volt a helyzet. A Mercedes még mindig nem lépett bele a gázba.

 

Ismét jó reggelt az olvasóknak, akik a Formula.hu-val követik a felkészülési időszak barcelonai eseményeit. Kezdünk a legfrissebb hírrel: az első két tesztnapot kihagyó Williams autója ma hajnalban végre megérkezett Montmelóba. Ez nem jelenti azt, hogy fél óra múlva rögtön pályára is gurulnak: várhatóan délutánra kerül menetkész állapotba az FW42.

Kedden lényegében megismétlődött, amit hétfőn láttunk: a Ferrari az élen 1:18 eleji köridővel, legközelebbi üldözője a McLaren 1:18 közepi teljesítménnyel. Részletesen a második tesztnap eseményeit itt találjátok.

Ma többségében azok a pilóták ülnek vissza az autóba, akik hétfőn is vezettek. A Haasnál délelőtt szerepet kap Pietro Fittipaldi, a tesztpilóta. A Williams még a teszt előtt adta meg beosztását, náluk jó eséllyel változás lesz.

 

Szerda (02.20.)

Mercedes

Bottas (de.)
Hamilton (du.)

Ferrari

Vettel

Red Bull

Verstappen

Renault

Hülkenberg (de.)
Ricciardo (du.)

McLaren

Sainz

Toro Rosso

Kvjat

Williams

Latifi (de.)
Kubica (du.)

Racing Point

Perez

Alfa Romeo

Raikkönen

Haas

Fittipaldi (de.)
Grosjean (du.)

Statisztikai érdekesség, hogy a két legeredményesebb csapat, a Ferrari és Mercedes már most 300 kör felett jár.

Helyszíni beszámolók szerint kifejezetten sötét van ma reggel Barcelonában, az ég felhős.

A bokszutcai lámpa zöldre váltott, kezdődhet a szerdai körözés. A tesztnap 18 óráig tart, 13-14 között ebédszünettel.

Tegnap és tegnapelőtt is kipördült egy-egy versenyző kivezető körén, hideg gumin: hétfőn Kimi Raikkönen, kedden az újonc Alexander Albon volt az áldozat. Ma is folytatódik a sor?

Hat autó máris kihajtott a pályára, és az első mért kör is megvan: Valtteri Bottas 1:25,2-t teljesített.

Hülkenberg a ma délelőtti edzésen nem fogja nyitni a Renault DRS-ét, nyilatkozta le a csapat. Tegnap Ricciardo autójáról menet közben leszakadt a mozgó elem.

Vettel autóján kék jelölésű abroncsot láttunk: a német teljes esős gumival hajtott ki egy próbakörre. A hűvös reggeli órákban ez nem meglepő, Fittipaldi inter gumit használt.

Bottas 15 perc elteltével nyolc körnél és 1:23,0-s időnél jár. A Mercedes szeret a kezdés után, csendesebb pályán nekilendülni a körözésnek – viszont, ahogy az elmúlt két napban is látni lehetett, nem szeret gyors köridőket összerakni.

Nincs melege a pilótáknak: a Pirelli adatai szerint a levegő 10, az aszfalt 11 Celsius fok.

Új név a köridők listáján: Pietro Fittipaldi, a Haas tesztpilótája 1:22,801-gyel Bottast is átugrotta.

A Red Bull igazi ácsmunkát végzett Verstappen autóján. A holland eddig két kör erejéig járt a pályán.

Hülkenberg átvette a vezetést, a DRS nélkül tesztelő német 1:21,802-t futott.

Fél óra elteltével Hülkenberg, Fittipaldi, Bottas, Vettel és Kvjat rendelkezik mért körrel.

Vettel az élen, 1:20,877-et futott a Ferrarival. A teszten eddig nem sokat tartózkodott más csapat az első helyen…

Perez három egymást követő körben megfutotta első mért körét, feljött a második, majd az első helyre. 1:20,666-os köridő áll a Racing Point neve mellett.

Az öt száraz pályás gumikeverék mellett a Pirelli egy hatodik verziót is tesztel. A jelöletlen gumit későbbi fejlesztés céljából vetették be.

Új legjobb köridő, ezúttal Kimi Raikkönentől. 1:20,106.

A tovább javító finn bement 1:20 alá. 1:19,989 az új legjobb idő C3-as abroncson.

Egy csapat körül eddig nagy a csend: lassan letelt az első óra, de Carlos Sainz nem hagyta még el a McLaren-bokszot. Természetesen a Williams sem járt még a pályán, de az ő esetükben erre számítani lehetett.

Megint a Ferrari az élen, Vettel 1:19,591-re csökkentette a legjobb kört. A C2-es, azaz második legkeményebb abroncson futotta ezt az időt.

Megfordult az élen Hülkenberg, Perez és Raikkönen is, de – ahogy az elmúlt napokban már megszokhattuk – a Ferrari áll jelenleg az első pozícióban.

A tesztnap állása egy óra elteltével, 10 órakor:

Pozitív jel a Williamstől, az FW42-t beindították a garázsban. A hírek szerint George Russell ül a versenygépbe, amit menetkész állapotba kerül.

Verstappennek az első órában nem volt mért köre – a pályán többször is járt –, most viszont 1:20,6-tal feliratkozott az eredménylista negyedik helyére. A Red Bullon az imént megmutatott kísérleti Pirelli van.

Közben a McLarenről is hírt kaptunk: az első 80 percben azért nem járt a pályán, mert éjszaka változások történtek az autón, melynek továbbra is folyik előkészítése. A csapat arra számít, hogy az MCL34 rövidesen elhagyja a bokszot.

Vettel, Raikkönen és Perez hármasa továbbra is legelöl, mögöttük változik a sorrend: most Fittipaldi a negyedik Verstappen és Bottas előtt.

A Ferrari és Alfa Romeo pilótája is áttörte az 1:19-es határt. Vettel 1:18,614-es köre négy tizedre van a tegnapi, ötre a hétfői legjobbtól.

35 körével Vettel tette meg a legtöbbet, Raikkönen és Fittipaldi egyaránt 27-tel a második. Sainz továbbra sem hagyta el a garázst.

Vettel körei utolsó etapjáról – a Ferrari gyors és konstans: 1:19.0, 1:20.4, 1:19.9, 1:20.0, 1:20.0, 1:20.1, 1:20.3, 1:20.3.

Perez javított legjobb körén, de a harmadik helyezett még mindig 1:20 felett, míg az első kettő 1:19 alatt.

Verstappen a Red Bull-lal 18, Kvjat a Toro Rossóval 23 kört tett meg eddig ma. A Honda-motor egyszer sem mondott csődöt, a beszállító elmondása szerint már a finomhangolásnál tart.

Az elmúlt órában Vettel és Raikkönen is bement 1:19 alá, a többiek azonban még 1:20 felett járnak. A McLaren továbbra sem járt a pályán.

Az állás 11 órakor:

A helyszínen levő, éles szemű szakértők kiszúrták, hogy a Ferrarin rovátkált felni tűnt fel a délelőtt folyamán. Ezt a kialakítást a Mercedes fejlesztette ki a tavalyi szezon második felében, és bár sok vita övezte, szabályosnak minősítették.

Vettel 1:18,355-ig gyorsult. Már csak egy tizedre van a tegnapi, kettőre a hétfői legjobb köridő.

A német a C3-as gumin egy hűtőkör után újra nekifutott, de hiába teljesítette a legjobb középső szektort, teljes körön nem tudott javítani.

Hülkenberg 1:19,544-es körével Perez elé ugrott a harmadik helyre: Vettel és Raikkönen után ő tudott bemenni 1:20 alá.

Vettel egy tízkörös etapot teljesített, hasonlót, mint Leclerc tegnap. A végére a gumik teljesítménye látszólag messze elmaradt az optimálistól.

Carlos Sainz végre előjött a bokszutcából, és megtette a McLaren első mai köreit – két tapogatózó kört.

Fittipaldi is 1:20 alatt, a brazil a negyedik pozícióban a Haasszal.

Vettel átlépte az 50 körös határt – így áll most a számláló:

Vettel 51
Bottas 41
Raikkonen 40
Fittipaldi 40
Hulkenberg 39
Ricciardo 26
Perez 23
Verstappen 18
Sainz 5

Hülkenberg is előhúzott egy 1:19 alatti kört, egészen pontosan 1:18,800-at, amellyel Raikkönen elé, a második helyre ugrott. Sainz is hamar eljutott 1:19,7-ig, a McLaren az ötödik pozícióban áll.

Itt a nap első piros zászlója: Fittipaldi állt meg a pályán. A Haas tegnap Grosjeannal is megadta magát.

Ezt a képet a Williams készítette a csapat garázsában. George Russell már beült az autóba, ő fogja vezetni a versenygépet – még mindig valószínűleg csak ebédszünet után.

Fittipaldi már visszatért a bokszba. A 8-as kanyarban rekedt VF-19-et letakarják, majd felteszik a beavatkozóautó platójára.

13 perc után újra kinyit a bokszutca, hat autó a pályára is siet.

Az elmúlt egy órában megsűrűsödtek az események: Vettel tovább javított, a McLaren feltűnt a pályán és sor került az első piros zászlós megszakításra a Haas megállása miatt.

Az állás délben:

Bottas 55 kört tett meg délelőtt (csak Vettel rendelkezik többel, 63-mal), de a finn csupán nyolcadik helyre elég 1:20,6-os időt teljesített.

Raikkönen visszajött a második helyre, 1:18,506-os ideje csupán másfél tizeddel marad el Vettelétől. A finn a C4-es abroncsot használta, azaz a második legpuhábbat.

Az eddig utolsó Kvjat az ötödik helyre lépett előre 1:19,565-tel.

Gyorsult a megállása után pályára hamar visszatérő Fittipaldi is, aki C4 gumin a negyedik helyre jött fel, 1:19,249-cel.

Kimi Raikkönen a tesztelés eddigi leggyorsabb körét teljesítette 1:17,762-vel! A finn elsőként ment be 1:18 alá, csupán hat tizedmásodpercre a pályacsúcs.

Mögötte is percről percre változik a sorrend, most Vettel, Hülkenberg, Verstappen és Fittipaldi áll a 2-5. helyen.

Vettel visszatért a C3-as gumikon, válaszol Raikkönennek?

Raikkönen köre amúgy a C4-es gumin született, ami eggyel lágyabb Vettelénél.

Kimi köre azért egy képet megér:

Sainz közben javít, 1:19,354-gyel a hatodik a McLaren spanyolja.

Sokan vannak a pályán így ebédszünet előtt, Kvjat is javított és felugrott a negyedik helyre.

Sainz kicsúszott a kavicságyba, de baj nincs, visszatért a bokszba.

Ez történt a harmadik tesztnap délelőttjén:

Bár a délelőtti négy óra többségében Sebastian Vettel a Ferrarival vezette az eredménylistát, fél órával az ebédszünet után viszont Kimi Raikkönen robbantott és megfutotta a tesztelés első 1:18 alatti körét: C4-es – második leglágyabb – abroncson 1:17,762-t teljesített az Alfa Romeóval. C3 abronccsal Vettel zárt a második, Nico Hülkenberg a harmadik helyen. Délelőtt egy alkalommal lengették be a piros zászlót, a Haas tesztpilótája, Pietro Fittipaldi állt meg a pályán.

Az előző két nap végén egyaránt második leggyorsabb McLaren csak fél 12-kor hagyta el a bokszot, miután éjszaka jelentős módosításokat végeztek az autón, a szerelés pedig elhúzódott. A kiesett idő ellenére Carlos Sainz gyorsan felzárkózott az eredménylista első felébe, bár végül hetedikként zárt.

A Williams hajnalban végre megérkezett a barcelonai pályára, a délelőtt pedig az FW42 előkészítésével telt a bokszban. Délután George Russell teljesíti a modell első métereit.

Az állás 13 órakor:

Az ebédszünet után 14 órától folytatódik a móka, a várakozások szerint a Williamsszel kiegészülve.

Kezdődik a délutáni műszak! George Russell bekászálódik a Williamsbe és úgy fest, hogy végre a grove-iak is megkezdik a munkát...

Három csapat is pilótát cserélt: Hamilton Bottast, Ricciardo Hülkenberget, Grosjean pedig Fittipaldit váltotta.

Úgy fest, hogy Raikkönen most a hosszú etapra gyúr az Alfával, már egy ideje kint van és 1:23-as köröket fut - közben Hamilton is megkezdte a munkát, a Williams még nincs a pályán.

Megint megállt a Haas! Megadta magát a technika Grosjean alatt, a francia alig ülhetett be az autóba, már ki is kellett szállnia, az autó megállt a pályán. Három nap alatt három ilyen eset nem túl biztató...

Életjelek a Williams garázsából:

 

Megérkezett a Williams, megkezdik a munkát! Két és fél nap késéssel.

Érkezik a Renault is:

 

Hamilton egy hétkörös etap után visszatért a bokszba, egyelőre a 11. helyen áll, bő egy tizedmásodperccel elmaradva Bottastól.

A Renault újra használja a DRS-t azok után, hogy Nico Hülkenberg ma délelőtt nem használhatta Daniel Ricciardo tegnapi balesete miatt. A csapat megerősítette, hogy Ricciardo most újra egy ilyen hátsó szárnyat használ.

Az óra végéhez közeledünk, érdemi változás nincs, hosszabb etapokat gyűrnek a pilóták, már aki kint van - a Williamset sem láttuk egy installációs körnél tovább, de az eddigiekhez képest az is óriási előrelépés. Az állás:

Raikkönen a legkeményebb gumin futott egy hosszabb etapot, íme a köridők: 1:22.7, 1:22.4, 1:22.7, 1:23.1, 1:23.5, 1:23.9, 1:23.9, 1:24.8, 1:24.3, 1:23.7, 1:23.6, 1:23.7, 1:23.8, 1:24.3, 1:23.1, 1:24.2, 1:24.6, 1:24.9, 1:25.0, 1:25.1, 1:25.1, 1:25.4, 1:25.3, 1:25.9, 1:25.3, 1:25.2.

Hamilton továbbra sem "csapott oda", a Mercedes egyelőre nagyon visszafogott - a 10-11. helyezés semmiképp sem jó, bármilyen gumin, bármilyen üzemanymennyiséggel érték el. A brit nem is dicsérte túl az autót a nap közben tartott sajtótájékoztatón.

Még egy kis Williams:

 

Közben Raikkönen és Vettel is elérte a száz megtett kört a mai napon - ők a leggyorsabbak és a legszorgalmasabbak is eddig.

Verstappen közben megfutotta a hét leggyorsabb Red Bull-körét, ez a mai napon a harmadik helyre elég eddig, egy másodperccel elmaradva Raikkönentől.

A Williamsnek viszont hiába örültünk meg, Russell azóta sem tért vissza a pályára, az az egy bemelegítő kör áll eddig a neve mellett - két és fél óra maradt a napból, lassan ideje lenne csinálni valamit...

A közösségi oldalakon közben szinte az összes csapat üdvözölte a tesztelésbe bekapcsolódó Williamset, most pedig a grove-iak is válaszoltak rá annyit, hogy köszönik, nyomják.

 

Paddy Lowe mégsem beszélt a sajtóval - elvileg kérdezhettek volna tőle az újságírók, de Claire Williams elnézést kért és azt mondta, hogy most nagyon sok a munkája, nem ér rá.

Kvjat is a száz megtett kör küszöbén, az idők viszont nem javulnak, szemlátomást sok üzemanyaggal autóznak a pilóták - elég sok ilyen etapot látunk ezen a héten, a délutánok jellemzően erről szólnak.

Két óra maradt a napból, így állunk most:

 

Daniel Ricciardo majdnem egy másodpercet javított legjobbján, ezzel ma a kilencedik helyre tud odaérni. Ideje 1:19,775.

George Russell időközben újra pályán a Williamsszel!

Elég zsúfolt jelenleg a pálya. Hatan is kint vannak, de mind a hosszú etapokat gyakorolják. 1:21-1:23 közötti köröket autóznak a legtöbben.

Hamilton a C2-es, mindenki más a C3-as keverékű abroncsokon körözget. Közben Romain Grosjean is visszatért a pályára a Hasszal.

Vettel az imént látványosan lelassult a Ferrarival, majd a bokszba hajtott a kör végén. Lehet, hogy valami probléma van az autóval, de az is elképzelhető, hogy csak elengedte maga mellett a többieket.

Miközben George Russell harmadjára is nekifutott a Williams bejáratásának, Raikkönen minden téren átvette a vezetést, ugyanis immáron az Alfa Romeo versenyzője tette meg a legtöbb kört a mai napon.

Elég nagy a csend most Barcelonában. Egyedül Verstappen és Grosjean vannak a pályán, de ők is elég nagypapás tempóban közlekednek.

Így állunk egy órával a teszt vége előtt:

Russell elkezdte belepakolni a köröket a Williamsbe, már 20 fölött tart, viszont még 8 másodperccel lassabb, mint az eddigi legjobb idő.

Egyedül Hamilton van kint a pályán, a Mercedestől pedig még mindig nem láttunk egy igazán gyors kört, most is csak a Williamst előzik meg Bottasszal.

Hoppá! Danyiil Kvjat beesett a második helyre a Toro Rosso-Hondával, 25 perccel a tesztnap vége előtt. 1:18,276-ot autózott, de mire ezt leírtuk, már Ricciardo be is jött elé. Úgy fest, a végét még megnyomják a csapatok.

Ha minden igaz, Kvjat és Ricciardo is a C4-es, tehát a második leglágyabb keveréken vannak kint.

A Ferrari a Twitteren jelentette be, hogy mára befejezte, ezzel eldőlt, hogy vége a Ferrari-uralomnak, de nincs okuk csüggedni, így is produktív napot zártak.

És megtörtént a trónfosztás is: Kvjat bejött Raikkönen elé, ideje 1:17,704.

Grosjean alatt harmadszor is megállt a Haas, nagy bajban az amerikaiak. Ezzel alighanem vége is a napnak.

Véget ért a mai tesztnap is, Danyiil Kvjat bizonyult a leggyorsabbnak, Kimi Raikkönennek pedig meg kell elégednie azzal, hogy ő futotta ma a legtöbb kört.