Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. március 21. csütörtök
Élő cikkek

Így zajlott az időmérő Abu Dhabiban

Jövő márciusig nem lesz több F1-es kvalifikáció, szóval egy jó darabig ez az utolsó lehetőség, hogy együtt kövessük a történéseket élő szöveges közvetítésünkben. Kié lesz az utolsó pole?

Lenyugvóban a nap Abu Dhabiban, és lenyugvóban az F1 is a 2018-as évre - előtte azonban még két fontos eseményt, a mai időmérőt és a holnapi futamot végigizgulhatjuk a mezőny idén megismert felállásában.

A harmadik edzésen Lewis Hamilton futotta a legjobb időt, a fontosabb péntekin pedig csapattársa, így papíron a Mercedest tekinthetnénk esélyesnek, viszont az időmérőt nem papíron, hanem aszfalton futják, s a nagy hatos egyetlen tagját sem lehet kihúzni az esélyesek közül.

Daniel Ricciardót a pálya melletti leparkolásra szólította fel a Red Bull a mai edzés végén, de az autóban csak némi vízszivárgás ütötte fel a fejét, szóval semmi olyasmi, ami hosszú szerelést vagy rajtbüntetést eredményezett volna az ausztrál csapattal töltött utolsó hétvégéjén.

János Károly, korábbi spanyol király időnként feltűnő vendég a paddockban, és most sem hagyta ki az alkalmat, hogy meglátogassa az F1-ből távozó Alonsót és a helyére ülő Sainzt.

Közben megkezdődött a Q1, a 18 perc végén az öt leglassabb autó búcsúzik. Senkinek nincs rajtbüntetése jelen állás szerint.

Leclerc-é az első mért kör, de már követi is a fél mezőny.

A hasonló ütemben kihajtó első kilenc pilóta közül Raikkönen a leggyorsabb 1:37,010-zel.

Vettel 64 ezredet javítva átugrotta csapattársát, 1:36,946.

Mindenki a leggyorsabb, hiperlágy gumikat használja. Majd a Q2-ben lesz érdekes figyelni, taktikázik-e valaki a verseny rajtját észben tartva.

Hamilton 12 ezreddel Raikkönen mögött a harmadik, az első két szektorban veszített sokat, a harmadikban ő az eddigi legjobb. Bottas pedig mögé jött be a tabellán.

A két Red Bull bejött a Mercedesek közé a 4-5. helyre.

"Van egy emberem, akit állandóan a versenybírók szobájában tartunk" - viccelődik a Haas-főnök Günther Steiner a Sky Sportsnak beszélve, arra utalva, hogy a hétvége korábbi részében a Force India elleni óvás, a kvalifikáció után pedig a Grosjean és Gasly között a harmadik edzésen történt ütközés miatt lesz ott jelenése az amerikai csapatnak.

Pár perc van már csak hátra a Q1-ből, a nagyok már mind biztosították helyüket a következő szakaszban, de a kiesés elkerüléséért még mindig komoly csata folyik - ezúttal is a Williamsek és a McLarenek részvételével.

Óhó, Leclerc ment egy hatalmas időt, az első és a második szektorban is gyorsabb volt eddig mindenkinél. Elfelejtettek neki szólni, hogy még nem a Ferrariban ül? Köre végül a 7. helyre lett jó, pusztán három tizedes lemaradással.

Alonso azzal "ünnepelheti" utolsó F1-es hétvégéjét, hogy nem esett ki a Q1-ben. Búcsúzott viszont Hartley, Gasly, Vandoorne, Szirotkin és Stroll.

Gasly alatt megállt a Toro Rosso a levezető körben. Sőt, a visszajátszásból látszik, hogy már gyorsköre befejezésekor is köhögött alatta a Honda-motor.

Mindkét Toro és mindkét Williams kiesett tehát, Vandoorne-ról pedig immár elmondhatjuk, hogy a szezonban egyetlen alkalommal sem sikerült legyőznie Alonsót az időmérőkön.

Pontosan tíz éve történt legutóbb olyan, hogy egy pilóta a szezon minden kvalifikációján felülmúlta csapattársát. És hogy ki tett ilyet? Akkor is Alonso, 2008-as csapattársával, Nelson Piquet Jr.-ral szemben.

Nem csak Alonso és Sainz kapott uralkodói támogatást ezen a hétvégén, Charlene, Monaco hercegnője is itt van Leclerc mellett.

Közben elkezdődött a Q2. Nem csak a Mercedesek, a Ferrarik és a Red Bullok, de még a Force Indiák is a keményebb keveréken hajtottak ki.

Ricciardónak kellett elkerülő manővert tennie a bokszutcában, hogy bele ne szaladjon a garázsból éppen kihajtó jövő évi csapattársába, Hülkenbergbe.

Hamilton 7 tizedes előnnyel állt az élre, mögötte Bottas, Raikkönen, Vettel és Ricciardo.

1:35,693 Hamilton ideje, ami új pályacsúcs. És ennél már csak jobb lesz.

Vettel a legutóbbi, aki felült szánkózni a 20-as kanyar kerékvetőjére.

Hm, a bokszból némi fáziskéséssel kihajtó Verstappen csak 10. lett az ultralágy (a neve ellenére keményebb) keveréken. Ez nem lesz elég, jönnie kell majd ismét. A Force Indiák is csak 13-14. helyre jöttek be ezzel az abronccsal. Hamilton viszont olyan időt repesztett, hogy az még a leglágyabb keverékkel is megsüvegelendő lett volna.

Magnussen autójában a víznyomással vannak gondok, ez is közrejátszhat abban, miért marad el eddig Grosjean mögött.

Hm, Leclerc, Hülkenberg és Grosjean felugrottak egészen a 3-4-5. helyig, lejjebb taszítva a Ferrarikat. Vettel erre ment még egy kört az ultralágyakon, amivel a 2. helyre javított.

Verstappen a hipereken vette át végül a 2. helyet. Raikkönen újabb kör megtétele nélkül is továbbjutott. Mint ahogy Ricciardo sorsa is hajszálon múlt, az ausztrál csak 10. lett, még az ultralágyas körével.

Kiesett: Sainz, Ericsson, Magnussen, Perez és Alonso.

Ott lesznek tehát a fináléban a Mercedesek, a Ferrarik, a Red Bullok, valamint Leclerc, Ocon, Grosjean és Hülkenberg.

Vettel megérdeklődte mérnökénél, van-e ideje a Q3 kezdete előtt egy gyors pisilésre. Négy percet adtak neki, azt mondja, annyi alatt végez.

Elindult a Q3 12 perce.

Hamilton tovább emeli a tétet: 1:35,295-tel állt az élre, pedig még hibázott is egyet a körén.

De mindenki közel van hozzá, Vettel, Bottas, Ricciardo, Raikkönen és Verstappen is három tizeden belül!

Na ezt látva azért ki lehet jelenteni, hogy az utolsó gyorskörök megtétele után még bármelyikük az élen találhatja magát. Bár az iménti hibáját látva mégis rizikós lenne Hamilton ellen fogadni.

EasyCapture1_7

Jönnek a pilóták arra a bizonyos második körre...

Hamilton 1:34,7-re javított, de Vettel is nagyon jól jön...

És a német elrontotta a végét, hiába volt az első szektorban két tizeddel gyorsabb Hamiltonnál. Vettel csak a harmadik, a Mercedeseké az első sor Hamilton vezetésével!

Hamilton, Bottas, Vettel, Raikkönen, Ricciardo és Verstappen a sorrend az első hat között, a holland már nem lehet az F1 legfiatalabb pole-pozíciósa.

Grosjean, Leclerc, Ocon és Hülkenberg a sorrend a 7-10. helyen.

Az 1:34,794-es pole-idő másfél másodperccel jobb a tavalyinál. A Mercedes pedig újabb rekordot állított fel: ők az első csapat, akik egy pályán öt egymást követő évben is kisajátították az első rajtsort. Abu Dhabi az első és egyetlen helyszín ugyanis, ahol ez összejött nekik ezen sikeridőszakuk alatt.

Ennyit az időmérőről, tartsatok velünk vasárnap, a futam ideje alatt is.

Olvastad már?