Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 16. péntek
Élő cikkek

ÉLŐ: A Mexikói Nagydíj második edzése

Az első gyakorlás a Red Bullé és a Renault-é volt, sem a Mercedes, sem a Ferrari nem villogott - kövessétek velünk, hogy mi történik a Mexikói Nagydíj második szabadedzésén.

Lezárult az edzés, köszönjük a figyelmet - érkezik az összefoglalónk, aztán holnap hozzuk a nyilatkozatokat is!

Hamarosan kiderül, hogy milyen motor volt a Red Bullban, mármint hogy betehetnek-e másikat büntetés nélkül.

A nap legjobbja motoron tér vissza a bokszba - ha ezt a hétvégét is elrontja a Red Bullnak a Renault...

Megállt a motor... padlógázas rész után lelépett a pedálról, aztán a motor "lekapcsolta magát". 

A holland leparkol és kiszáll! Megállt a Renault-motor?

Verstappen alatt megállt a Red Bull! Dráma?

"Megyek a bokszba..." "Ne, maradj még kint!" "Megyek a bokszba." "Maradj kint." Alonso és a mérnöke beszélget...

Tíz perc van hátra az edzésből.

Alonso megint nem bír magával... versenyezett kicsit Oconnal, aztán lecsúszott a fűre és panaszkodott a rádióban.

Hát ez így érdekes lesz, de tegyük hozzá, hogy a "versenygumi" nem a hiperlágy lesz - a hosszú etapos tempó inkább az ultralágyakon, netán a szuperlágyakon lehet igazán döntő.

Jujj, a hiperlágyas hosszú etapok. Verstappen és Ricciardo 1:23-akat megy stabilan, előbbi jó ideig (a hetedik körében még simán) 1:21-ekre volt képes, Hamilton a 13 körös gumikon 1:26-okat tud.

A hiperlágyak kopása Vettel köridejeiből jól látszik: 1:21,8, 1:22,3, 1:22,8, 1:25, aztán 1:27 és azt mondta a csapatnak, hogy ennyire volt képes.

Hogy mit tudunk eddig meg ebből az edzésből?

- A Red Bullé a hétvége legerősebb autója, óriási fölényben az eergiaitalosok
- A Renault a második gyakorláson is nagyon erős, élcsapat-szint
- A Mercedes és a Ferrari sincs jó barátságban a hiperlágy gumikkal

Tehát akkor az állás fél órával a vége előtt:

Stroll kerül a középpontba, kicsúszott a bukótérbe, de baj nélkül visszatért a pályára.

Most már tényleg az edzés unalmasabb része zajlik, legalábbis amíg nem látjuk a hosszabb etapok eredményeit, körátlagait és hosszúságait.

Ez lehet a Renault nagy hétvégéje?

Most már kezdődnek a hosszabb etapok, a versenyszimulációk és ha ez így van, akkor a két Mercedes és a két Ferrari közül csak Vettel fér be a legjobb hatba.

Érdekesség: mindenki futott már gyors kört a hiperlágyakon, kivéve az utolsó helyen álló Stoffel Vandoorne-t.

Az időmérő szempontjából fontos, hogy működő stratégiának tűnik a hiperlágyakon az egy erős kör, egy hűtő kör kombináció - viszont így is nagyon hamar elfogynak, nagyon megérheti az ultralágyakon megpróbálni bejutni a Q3-ba holnap.

Ricciardo is bejön 1:17 alá, másfél tizedre megközelíti Verstappent.

Verstappen tovább javít, 1:16,7-nél jár, így gyakorlatilag megfutotta azt, amivel behúzta az első edzést - 1,2 másodperccel vezet mindenki más előtt. A mezőny felett a holland.

Mondjuk a végsebességekkel nincs gond a Ferrari-motoroknál:

A gumik még mindig nem működnek, a ritka levegővel és a koszos pályával képtelenek megbirkózni a csapatok - most éppen Magnussen hitetlenkedik, hogy mennyire semmi közük az abroncsoknak a megszokott tapadáshoz.

Most már Sainz a második, egyedül Verstappen tűnik foghatatlannak a többiek számára.

A Ferrarik előhúzták a hiperlágyakat.

Vettel csúnyán elfékezi a stadion bejáratát, mégis bejön másodiknak, épphogy Ricciardo elé.

Hulk?

Hát ez mondjuk az eddigiek alapján nem meglepő - a leggyorsabb szektorok:

Így állunk fél óra után:

 

Ricciardo fél másodpercet kapott Verstappentől, így második, továbbra is nagyon erős a Red Bull - közben az is egyértelmű, hogy a hiperlágy gumik komoly tempóelőnyt adnak, de az is, hogy brutálisan hamar el is fogynak.

Hamilton előbb beleszólt a rádióba, hogy "tudok még gyorsabban menni", majd csúnyán elfékezett egy kanyart és a füvön landolt...

Na, kezd alakulni: Verstappen megérkezik, 1:17,4-gyel az élen!

Most éppen Hamilton az élen, lépegetnek előrébb a pilóták.

Már Hartley áll az élen, bement 1:19 alá, a Red Bullok viszont még nem futottak mért kört.

Közben 1:19,0-val Vettel az élen, de ez az idő még mindig sokkal lassabb az első edzésen látottaknál.

Vetel megcsúszása:

Továbbra is jó a Renault: Hülkenberg 1:19,1-gyel átveszi a vezetést, megelőzi Hamiltont és Bottast.

Bottas az ultralággyal érkezik:

Magnsussen is lefutott a pályáról, hát, egyelőre nem lett jobb a helyzet az első edzéshez képest.

Raikkönen és Ericsson is megcsúszott, túlkormányzottságra panaszkodik - továbbra is nagyon koszos a pálya.

Hamilton is készül...

Raikkönen 1:20,0-val nyit, igaz, az első edzésen Verstappen 1:16,6-tal zárt az élen.

Lessünk be egy F1-es autóba:

Raikkönen és Vettel is új szuperlágy keverékekkel kezdi meg a munkát, Gasly után a két Ferrari száguldott ki a pályára.

Érkeznek az autók...

Pierre Gasly rögtön arra panaszkodik, hogy az autója jobba húz.

Elkezdődött az edzés!

A hangulat adott:

 

Videón az első edzés főbb eseményei:

 

Az első szabadedzés szöveges összefoglalója itt olvasható: http://formula.hu/f1/2018/10/26/negy-renault-motoros-auto-kezdett-az-elen-mexikoban

 

Köszöntjük kedves olvasóinkat, néhány percen belül kezdetét veszi a második szabadedzés Mexikóban. Az első gyakorláson a pilóták sokat panaszkodtak a pályára és a hiperlágy gumikre, most viszont már muszáj lesz aktívabban dolgozniuk.

Olvastad már?