Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 16. péntek
Élő cikkek

Ez történt a Mexikói Nagydíj első edzésén

Lewis Hamilton ötödször is világbajnok lehet ezen a hétvégén, de a Ferrari ismét erős lehet - kezdődnek a mexikói események, kövessétek őket velünk!

Köszöntjük olvasóinkat, rögtön kezdődik a Mexikói Nagydíj első szabadedzése. Az alábbi képeket alighanem csak itt lehet elkészíteni...

Csak hogy tisztázzuk:

Rögtön kezdünk:

Nem minden autóban a "tulajdonosa" ül:

- Fernando Alonsót Lando Norris váltja 
- Charles Leclerc helyett Antonio Giovinazzi ül a Sauberben 
- Esteban Ocon helyét Nicolas Latifi foglalja el

Csapjunk bele!

Azonnal "kirontottak" a pályára kilencen, köztük Sebastian Vettel is.

Nincs meleg, a levegő 18, az aszfalt 25 Celsius-fokos. 

Érdekes kérdés, hogy az erőforrások hogyan működnek ezen a magasságon, hogyan tudják őket hűteni, mennyire lehet őket feltekerni.

A McLarenek akcióban:

Alig öt perc telt el és már csak a két Mercedes, valamint Sergio Perez nem járt a pályán, igaz, mért köre egyelőre senkinek sincs.

Nem egyforma gumikon jött a két Williams:

 

A Honda visszarakta az előző specifikációt erre a hétvégére, ami jóval gyengébb motor, mint a legfrissebb.

Kimi Raikkönen és Max Verstappen is új padlólemezt tesztel, a csapattársaik a régieket használják. A két megoldás a helyszíni megfigyelők szerint nagyon hasonlít egymásra.

A helyi hős:

Ricciardónak gondjai akadnak a DRS-ével, nem nyílik ki a szárny, amikor kellene.

Érdekes módon mindenki megfutotta az installációs körét (a kér Mercedest leszámítva) és mindenki a bokszban ücsörög...

Norris és Gasly megunta az eseménytelenséget, ők jönnek vissza.

Valtteri Bottas nem izgulja túl...

Kimi Raikkönené a nap első mért köre, 1:19,798.

Hamilton a dolgát végzi:

Vettel egy tizeddel megveri Raikkönent, mindketten használt hiperlágy gumikon vannak kint. A többieknek még nincs idejük...

Raikkönen kicsit lecsúszott a pályáról és elég sok port hordott fel rá - a finn elfékezte a gumiját.

Furcsa hangokat hoz a szél, amikor elzúg egy Toro Rosso - valamit kalibrálnak még a Hondánál...

"Bajszot" visel a Renault:

Vettel szerint semmi értelme a hiperlágy gumiknak, hat kör alatt teljesen elhasználódtak.

Vettelre várva...

Közben Perez 1:19,4-gyel átveszi a vezetést és Carlos Sainz is megelőzi a Ferrarikat, feljön a második helyre.

Rohamosan javul a pálya, folyamatosan jöhetnek a jobbnál jobb körök, a Mercedes és a Red Bull pedig még csak most kezdi meg az érdemi munkát.

Verstappen 1:18,5-tel az élen, kilenc tizeddel javította meg az eddigi legjobb kört.

Ricciardo 1:18,7-tel második, Bottas 1:18,8-cal harmadik nyitásképp. 

Hamilton rendet tesz, 1:18,2-vel az élen, így állunk most:

Nincs megállás, folyamatosan gyorsulnak a pilóták, Ricciardo már közben 1:18 alatti idővel áll az élen.

Sainz is a hiperlágyakra panaszkodik: kilenc kört tett meg velük és szerinte nullára írhatók már...

Elérkeztünk a "negyven perces szünethez", mindenki visszatért a bokszba és átadja a gumikat a Pirellinek - kisebb pihenő van jelenleg.

Amíg várunk, itt a friss eredménylista:

Még mindig nem történik semmi, úgyhogy nézzük csak meg ezt a Ferrarit:

Úgy nagyjából mindenki arra vár, hogy majd a másik letakarítja a rendkívül koszos pályát, úgyhogy idegőrlően eseménytelen percek ezek...

Egyébként a mezőny elejében mindenki a hiperlágyakat próbálta ki, de mindenki elégedetlen velük.

A két McLaren visszatért, de most már Raikkönen, Giovinazzi és Hartley is a pályán. Újrakezdődik.

Hoppá, Raikkönen megpördült.

A finn visszatért a pályára, baj nincs, a hatos kanyarban húzták ki alóla a szőnyeget.

Raikkönen az ultralágy keveréken tudott javítani, úgy fest, hogy ez jobban működhet ezen a hétvégén.

Itt állt rossz irányban Raikkönen:

Hamilton a csökkenő motorerőre panaszkodik... mi van a Mercedesszel?

Hamilton a csökkenő motorerőre panaszkodik... mi van a Mercedesszel?

Dupla Wolff:

Nico Hülkenberg felugrik a harmadik helyre, Sainz a negyedik, de Ricciardo is nagy körön van.

Ricciardo javít is, 1:17,7-tel áll már az élen.

Hamilton egyelőre nagyon nem találja a ritmust, csúszkál alatta a Mercedes, Bottas simábban és pontosabban vezet.

Verstappen! 1:16,6-os kör a hollandtól, egy másodpercet ad az eddig vezető csapattársának és az élre áll!

Hamilton ismét a motorerőre panaszkodik, a csapat annyit válaszol, hogy "majd megbeszéljük".

Végsebességek:

Ricciardo is javít, de még így is majdnem fél másodpercre van Verstappentől. Hol vannak a Ferrarik?

És már csak alig több mint negyed óra van hátra az edzésből. Ez eddig Red Bull 1-2-nek tűnik, de utánuk is a gyári Renault-k következnek, úgy fest, hogy bírja a mexikói körülményeket a franciák motorja.

Latifi közben megelőzi Perezt és befér a top tízbe, jól teljesít ezen a gyakorláson a Force India tartalékja.

Pierre Gaslynál egyébként motort cserélnek, ő mért kör nélkül "teljesíti" ezt a szabadedzést.

Kicsit elcsendesült a pálya, nem viszik túlzásba ezt a gyakorlást a csapatok - egyelőre csak Brendon Hartley és Szergej Szirotkin lépte túl a húsz megtett kört.

Hamilton a motorgondjai ellenére javított és Bottas előtt van, de ez most csak az ötödik helyre elég.

Verstappen minden bizonnyal behúzta ezt az edzést.

Borzalmasak a körülmények, Hartley is arra panaszkodik, hogy "srácok, darabokra hullik a gumi" - nagy az elégedetlenség a pilóták körében, de talán a második edzésre már jobb lesz a helyzet, a pályának javulnia kell.

Grosjean is erről beszél, szerinte olyan érzés, mintha vizes pályán vezetne...

No hát nagyjából ennyi volt az edzés, Red Bull 1-2, Renault 3-4, Mercedes 5-6 és Ferrari 7-8 - a legjobb tízbe még Hartley és Latifi fér be. Grosjean közben engedélyt kap a bokszba való visszatérésre, nem kell tovább szenvednie.

A McLaren bokszgyakorlattal zárja az edzést:

Vége! Köszönjük a figyelmet, rögtön jövünk az összefoglalóval, folytatás pedig 21:00-tól a második szabadedzéssel!

Olvastad már?