Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. október 18. csütörtök
Élő cikkek

Így zajlott: Japán Nagydíj, időmérő edzés

A szabadedzések mindegyikén Lewis Hamilton diktálta a tempót Suzukában, a Mercedes arra gyanakszik, van még tartalék a Ferrariban. Frissülő közvetítésben követjük a Japán Nagydíj kvalifikációját.

Suzukában Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a pénteki első és második szabadedzésen, majd a szombati (számunkra hajnali) harmadikon is, annak ellenére, hogy az utolsó 10 percig nem volt gyors köre az eső miatt feldarabolt tréningen.

A harmadik szabadedzés végén Nico Hülkenberg csapta falnak Renault-ját. A csapatnak két órája van helyrehozni a versenygépet.

A harmadik szabadedzés első felében esett egy adag eső Suzukában, ami 15 percig távol tartotta az autókat a pályától. Az időmérő során egyik szemét mindenki az égen tartja, visszatér-e a csapadék.

Elkezdődött a Q1, jó hír, hogy Nico Hülkenberg autójával is elkészült a Renault.

Esteban Ocon a 7. hely egyik nagy esélyese, ám rajtbüntetést kaphat, mivel a Hülkenberg balesetét követő piros zászló hatálya alatt nem lassított elegendően.

Megjöttek az első mért körök, Grosjean 1:30,4-gyel vezet Magnussen és Vandoorne előtt.

A két Ferrari is megjött, most Vettel 1:29,0-val az első helyen Raikkönent megelőzve.

Ilyet már láttunk a hétvégén párszor: Hamilton megjött első gyorskörén és máris leggyorsabb, 1:28,702-vel. Mögötte Vettel, Bottas és Verstappen.

Ez még mindig nem a hétvége legjobb köre, az utolsó szabadedzésen 1:28,217-et teljesített Hamilton.

Két incidens gyors egymásutánban: Vettel megforgott a hajtűkanyarban, Ericsson viszont a pálya korábbi szakaszon össze is törte a Saubert.

A Q1-et megszakítják Ericsson balesete miatt. Az órát 10 percnél megállították.

Ericsson tempója túl nagy volt a gyors Dunlop-kanyarban, egyszerűen lecsúszott a pályáról, a kavicságyon pedig már nem tudta megmenteni az autót.

Pár perc után újraindult az edzés, elsőként a két Renault hajtott ki, akik a Q1-ben azelőtt még nem jártak a pályán.

Az összepofozott autóval Hülkenberg rögtön a 9. helyre ugrott fel, gyorsabb kört tett meg, mint Sainz.

Jelenleg Alonso, Stroll, Ericsson, Szirotkin és Vandoorne vannak kieső helyen, négyüknek 5 perce van még ezen változtatni.

A bokszutcából esőt jelentettek, pár kamerán is vízcsepp látható.

Meglepetés: Stroll kieső helyről a 11. pozícióba ugrott fel a kockás zászlónál!

Egy pillanatra Alonso is továbbjutást érő helyen volt, de javított Szirotkin és mindkét Toro Rosso is. Végül Hülkenberg húzta a rövidebbet és esett ki Szirotkin, Alonso, Vandoorne és Ericsson társaságában.

A Q1 eredménye:

Elkezdődött a Q2, Raikkönen a felvezető körön előzgette meg a Mercedeseket. Taktikai különbség, hogy a Ferrarik szuperlágyon, a Mercedesek lágyon mentek ki.

Az első körök alapján Bottas 1:27,987-tel vezet (ez már a hétvége leggyorsabbja), mögötte Hamilton, Vettel és Raikkönen.

Ricciardo viszont nincs a pályán, autóját a bokszban tolják, megszűnt a motorerő.

Jelenleg továbbjutó helyen mindkét Toro Rosso, Leclerc, Magnussen, Sainz, Stroll és Ricciardo esne ki. 5 perc van még a Q2-ből.

Megérkezett az eső, a továbbjutással próbálkozó Magnussen vissza is vett körén.

Leclerc megforgott a csúszós pályán, de az aszfalton maradt és menetirányba állt vissza.

Ricciardo csalódottan száll ki autójából, ha a Red Bull helyre is hozta autóját, akkor sem lett volna már értelme kimenni az esőben, csak a 15. rajthelyről indulhat.

A Q2 eredménye, mindkét Toro Rosso bejutott a Q3-ba:

Érdemes megemlíteni, hogy a Q2-t három század különbséggel Bottas zárta az élen: ez volt a hétvége első felvonása, amely során nem Hamilton futotta a legjobb időt. A két Mercedes lágy gumin jutott tovább.

Indul a 12 perces Q3, Raikkönen vezeti fel a sort.

A Q2-es eső miatt a pálya nedves, ezért a Ferrarik inter abroncson mentek ki. A kör végén azonban vissza is térnek szuperlágyért.

A többi csapat azonban szuperlágyon megy ki, és úgy tűnik, nekik volt igazuk, a pálya gyorsan felszáradt. Hamilton 1:27,760-at futott elsőre.

Hamilton, Bottas, Verstappen, Grosjean és Hartley az első öt sorrendje.

A gyors kerékcsere után a két Ferrari is teljesítette körét, Raikkönen 4., Vettel csupán 9., miután vizes részre hajtott és lecsúszott az aszfaltozott bukótérbe.

A csapatok az esővel is versenyt futnak, ami bármikor megérkezhet újra. A két Mercedes nem gurult be a garázsba, ahogy ilyenkor megszokott, gyors kerékcsere után visszatértek a pályára.

Egyre rosszabb a pálya állapota, csúszkálnak az autók, senki sem tud javítani a szektoridőkön.

Vettel próbálkozott, de még a kavicságyba is kicsúszott. Korábbi körén ezt a hibát követte el, amely miatt csak a 9. helyről indulhat:

Közben letelt az idő, az első 10 helyezett rajteredménye ez a Japán Nagydíjon pozitív és negatív meglepetésekkel:

Ne maradjatok le a holnapi futamról sem, amely 7:10-kor indul!

Olvastad már?