Steward
Dezső Attila
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 16. vasárnap
Élő cikkek

Így zajlott az Orosz Nagydíj második edzése

Az első gyakorláson a Ferrari és a Red Bull volt a leggyorsabb, de komoly tartalék látszott a Mercedesnél - kövesd velünk a második szabadedzés eseményeit élő szöveges közvetítésünkkel!

Vége az edzésnek! Hamilton az élen, a Ferrarik nem tűnnek gyorsnak - minden más a hamarosan érkező összefoglalónkban és az azt követő nyilatkozatokban!

Mintha picit viseltes lenne Marcus Ericsson gumija...

Már csak öt perc, nézzük meg, hogy mi van az élmezőny mögött: Ericsson legyőzte Leclerc-t, Magnussen pedig komolyabb pofont osztott ki Grosjeannak. A legtöbb kört egyébként Szergej Szirotkin tette meg.

Tíz perc!

Vettel panaszkodik, hogy "mindenki versenyez?" - meglehetősen nagy a forgalom a pályán, nehéz tiszta kört menni.

Mondhatni, hogy unalomba fullad ez a szabdedzés. Se akció, se jó köridők már elég régóta...

Lesz 16.?

Zajlik a gumimenedzselés és az adatgyűjtés - a hiperlágy abroncsok a jelek szerint nem bírják túl sokáig.

A két Williams most is reménytelen, de a McLaren is messze van a jótól: Fernando Alonso a 17. helyen próbálkozik...

Sebastian Vettel hibázott egy nagyobbat, de koccanás nélkül megúszta.

Már a hosszabb etapok zajlanak, nagy változásra nincs sok esély - Mercedes-Red Bull-Ferrari minta, Raikkönen pedig még ebből is kilóg lefelé. Érdekes a középmezőny, a Force Indiáké a 7-9. hely, de Pierre Gasly és a friss Honda nagyon erősnek tűnik - emiatt is dörzsölhetik a tenyerüket a Red Bullnál?

Végsebességek: Mercedes-fölény...

Nagyjából egy óra elteltével így állunk:

Mi történt a Renault-nál?

Hamilton tovább javított és 1:33,3-mal már a körrekordot közelíti - Bottas két, a két Red Bull és Vettel már nagyjából öt tizedre van tőle.

Nézzünk kicsit lejjebb: Pierre Gasly a hetedik az új Honda-motorral, a kirúgott Marcus Ericsson pedig nyolcadik a Sauberrel.

A Ferrarik már az első szektorokban elmaradnak... nem jött be az új első szárny?

Vettelt jelenleg a két Mercedes viszonylag simán, a két Red Bull szűken előzi, Raikkönen messsze el van maradva - eddig ez nem a Ferrari hétvégéje.

Hamilton három századdal megelőzte Bottast és átvette a vezetést. Erősek a Mercedesek.

Verstappen válasza 1:33,8, két és fél tizedre Bottastól.

Bottas! 1:33,5 a hiperlágyon, kilenc tized Vettel hiperlágyas körének... természetesen első.

A legjobb szektorok eddig:

Az állás fél óra után:

A 3-as kanyar:

Raikkönen jelezte korábban, hogy némi víz került a plexijére és úgy fest, hogy a csapatok tartanak is az esőtől: elég gyorsat lepörgettek a szimulációkból, komoly forgalom van a pályán.

Hamilton beköszönt, 1:34,2-vel ott van Verstappen mögött, alig nyolc századmásodperces lemaradással.

Verstappen már 1:34,1-nél tart, fél másodperccel előzi meg Bottast, nyolc tizeddel Vettelt.

Hamilton 1:35,1-et megy az ultralágyakon - rontott egy kicsit, de két tizeddel kikapott Vetteltől azonos keveréken.

Belendültek a srácok: Verstasppen megfutotta az első edzésen hozott 1:34,4-et, Vettel 1:34,9-cel követi jelenleg. 

Most már visszatértek a "nagyok", a tartalékpilóták helyett Fernando Alonso, Carlos Sainz, Sergio Perez és Marcus Ericsson is megkezdheti a munkát.

Jobban forszírozzák a tempót a pilóták, sok az elfékezés az edzés elején.

A Williams egészen botrányosan mozog Szergej Szirotkin kezében, billeg, "rángatózik", már-már vezethetetlen.

Vetel egyébként most nem a hiperlágy, hanem az ultralágy gumikon futotta a körét. 

Megérkezett Vettel: 1:35,3-mal az élen, az első edzésen 1:34,4 volt a legjobb idő-

A két McLaren és a két Haas már három-három megtett körnél jár, a többiek egyelőre egynél sem.

A Ferrari és a Mercedes is komolyabb aerodinamikai fejlesztéseket hozott egyébként Szocsiba, de az olaszoknál még nem biztos, hogy sikerül belőlük kihozni a legtöbbet, nem dőlt el, hogy fent is hagyják szombat-vasárnapra az új első szárnyat.

Zöld lámpa!

Köszöntjük kedves olvasóinkat élő szöveges közvetítésünkben, pillanatokon belül kezdődik az Orosz Nagydíj második szabadedzése - vajon kiderül, hogy mennyi tartalék van a Mercedesekben?

Olvastad már?