DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
Élő cikkek

A harmadik szingapúri edzés történései

Utoljára hajt ki az F1-es mezőny a pályára idén Szingapúrban úgy, hogy nem számít, hányadik helyen zárnak az eredménylistán. Kövessétek velük a záró felkészülés pillanatait.

Napos napot az utolsó, egyórás szingapúri szabadedzésről. Naplementés gyakorlást nézhetünk, hogy a három óra múlva kezdődő időmérőn aztán már tényleg ne lehessen körbetalálni mesterséges kivilágítás nélkül. 

Nem haboznak a pilóták, az első percben már a mezőny fele a pályán.

A 7-es kanyarban pedig gyakorolhatnak egy nemrég odarajzolt újítást, a híres sárga vonalat, amelynek érintése az időmérőn és a versenyen már komoly következményekkel járhat számukra. Részleteket ezzel kapcsolatban ide kattintva találhattok.

Hamilton még csak nemrég esett be rollerrel a paddockba, ő tehát nem siet a pályára.

A levegő 30, a pálya 34 fokos, tipikus Szingapúr. Az idő továbbra is száraz. Ha a hétvége előtt valaki olyan előrejelzésekbe botlott, amelyek minden napra vihart és villámlást jósoltak, azok megtévesztők, hiszen az előző években is ugyanezt láthattuk. Ebben az éghajlati övben egész évben hasonló időre lehet számítani - persze ebbe az is beleszámít, hogy sose lehet tudni, mikor kezd el esni. 

Gaslynak tegnap is problémája volt a Toro Rosso kormányozhatóságával, és most is hasonlóra panaszkodik. "Már megint a jobb kanyarokban van gond."

Vettel körülbelül három és fél centivel távolabb maradt a faltól, mint tegnap. A különbség, hogy pénteken ugyanott odacsapta, most meg csak épp egy hajszálat lehetett volna betenni a kerék és a fal közé.

A Ferrariké az első mért idő. Vettel 1:40,008-cal, Raikkönen 1:40,012-vel áll. Négy ezred a különbség, de ez a szorosság most még semmit nem számít, hiszen jelentősen javulni fognak még a köridők.

Na, most érkeztek meg a pályára a Mercedesek. Csak a két Force India és Sainz nem tettek még így.

Tegnap 1:38,699-cel futotta meg a pályarekordot Raikkönen, ehhez érdemes ma viszonyítani. Valójában két méterrel rövidebb lett idénre a pálya az egyik fal odébbhelyezése miatt, de ennek ne tulajdonítsunk azért akkora jelentőséget, hogy rögtön új vonalvezetésről kezdjünk beszélni.

Na, mindenki kihajtott most már. Nyolc pilótának van mért ideje, de nagyon hamar és jelentős mértékben meg fog nőni ez a szám.

A Mercedesek nem erőltették meg magukat, első nekifutásra két másodpercre vannak a Ferrariktól. Hamilton az 1-es kanyarban ingott meg kissé.

Már 16 pilótának van mért köre. Most Ocon a harmadik, de ő is egy másodpercre a Ferrariktól.

Csak a McLarenek és a Red Bullok adósak időeredménnyel...

És Verstappen az, aki még mindig támasztja a csípőjét egyetlen installációs körrel a neve mellett, a másik három említett pilóta legalább már a pályán.

Bottas bejött negyediknek, 1,2 másodperc hátránnyal. De ő még lágy gumikon van, míg a többiek a tabella elején hiperlágyon.

Eredménylista 30 perc után. A Ferrarik még mindig azokkal az elsőként megfutott körökkel uralják az edzést nagy előnnyel. Senki nem lépett még igazán oda.

EasyCapture2_12

Na Vettel most kezdi komolyra fordítani, leggyorsabb első szektor...

...és második is...

...és a harmadik szektorban is abszolút legjobbat ment, 1:38,054-gyel új szingapúri pályacsúcsot futott, jelen pillanatban még a második helyezett Raikkönennél is majdnem két egész másodperccel gyorsabb.

A Force Indiák most 3-4. helyen, Alonso az 5. De hogy valamennyire reális képet kapjunk mindenről, most már várjuk meg, hogy mindenki megfussa az első időmérős próbakörét.

Na, Verstappen is kihajtott végre, és első nekifutásra 1:40,8-cal is harmadik lett. Ez sem az a köridő, amitől le kellene hogy essen az állunk.

A Mercedes nyugtatja a követőket: Nem érdemes szomorkodni, amiért csak a 6. és a 15. helyen állnak az autóik (ami mostanra már 8. és 16.), hiszen még mindig csak a lágy, vagyis itt a legkeményebb keveréket használták.

Na, másodikként Raikkönen próbált meg igazán gyorsan menni ma. 362 ezreddel elmaradt Vetteltől.

Jön viszont Hamilton is, immár hiperlágyakon. A 3. helyre ugrott fel, Bottas ugyanilyen gumikon 4. 6-7 tizedes a lemaradásuk Vettel mögött.

Verstappen a motorfék miatt morog a pilótafülkében, amit túl erősnek érez.

Ez az állás még mindig azt sugallja, hogy négy ember próbált alacsony üzemanyagszinttel gyorsan menni 47 perc alatt. Na de majd most, jön a hajrá!

EasyCapture3_6

A Renault-nál már tudják, mi fog történni a leintés után: felfalják ezt a sok fagyit. Jó látni, hogy a névváltás és Raikkönen távozása után is kitartanak a Magnum mellett. 

Na, most már az imént még 5. Verstappen azzal az idejével a 11. pozícióig csúszott. A Red Bullt nem láttuk még brillírozni ma, Ricciardo is a tabella második felében egyelőre.

Az első négyeshez viszont továbbra is nehéz közel kerülni, Grosjean 1,7 másodperces lemaradással ötödik pillanatnyilag. Ekkora lenne a szakadék ezen a pályán az élcsapatok és a többiek között?

A Mercedesek kicsit közeledtek az imént a Ferrarikhoz, de még mindig 5 tizedre vannak Vetteltől.

Alonso a nagy forgalomra panaszkodik: "A pálya olyan, mint egy dzsungel."

Sainz egy morgással és kevesebb metaforával tudatja ugyanezt.

Na, a végére azért megérkeztek a Red Bullok is. Illetve nem olyan nagyon érkeztek meg, mert 1,1-1,2 másodperces hátránnyal sorolt be az 5-6. helyre Ricciardo és Verstappen. Hogy lesz ebből győztes tempó?

Na, zárásként megérkezett a nap beszólása is:

- Max, adj egy kicsit több visszajelzést.
- A visszajelzésem az, hogy az autó hátuljában lévő termék nem úgy működik, ahogy akarom.

Burkolt Renault-kritika Verstappentől.

És a végeredmény ez is maradt: két Ferrari, két Mercedes, két Red Bull, mögöttük Grosjean, Perez, Ocon és Alonso. A végén még Verstappen frusztrálta kicsit magát a tükreit nem használó Ericsson miatt.

 

Vettel-hétvégének tűnik ez eddig, mint a 2015-ös vagy a rajt pillanatáig a tavalyi. Hamiltonnak alaposan fel kell kötnie a Tommy Hilfiger által személyére szabott gatyát, ha le akarja őt győzni az időmérőn.