Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. november 18. vasárnap
Élő cikkek

Ez történt az Osztrák Nagydíj időmérőjén

A fejlesztésekkel telepakolt Mercedes remekel Ausztriában, a pályacsúcsot mégis Vettel futotta meg a szabadedzéseken. Kinek a rajtelsőségét hozza az időmérő edzés Spielbergben? Kövessétek szöveges közvetítésünket!

Alig több mint egy óra múlva kiderül, ki szerezte az Osztrák Nagydíj pole-pozícióját. A szabadedzések alapján nehéz tippelnünk: a pénteki két tréninget Hamilton vitte, szombaton viszont Vettel futott új pályacsúcsot, igaz, mindössze 29 ezreddel Hamilton előtt.

Az említett új pályacsúcs 1:04,070, két tizedmásodperccel gyorsabb a 2017-es pole-köridőnél. Vajon mennyit gyorsulnak ehhez képest az időmérőn?

Friss hír, hogy a harmadik szabadedzés végén műszaki gond miatt félreálló Charles Leclerc Sauberjében sebességváltót kell cserélni. Az edzéseken remeklő franciának így 5 helyes rajtbüntetéssel kell számolnia.

Max Verstappen ugyancsak az edzés végén húzódott le motorhibára panaszkodva: a Red Bullnál is keményen dolgoznak, hogy elkészüljön az autó.

Elindult a Q1, az autók a pályára sorjáznak. Az előrejelzés szerint 40 % a valószínűsége, hogy 16 óráig elered az eső.

Leclerc autója az új sebességváltóval már elhagyta a bokszot.

Érkeznek az első gyorskörök, Szirotkin 1:05,598-cal az első helyen Stroll és Leclerc előtt.

De megjöttek a nagyok is, így teljesen átrendeződött az eredménylista: Hamilton 1:04,294-gyel az élen, mögötte Vettel, Bottas és Raikkönen.

18 autó ultralágyon, a két Ferrari szuperlágyon teljesíti az első nekifutást.

Bottas 1:04,175-re javította a legjobb időt.

Megjött a két Red Bull is, Verstappen a negyedik, Ricciardo a nyolcadik helyen is első gyorskörével.

Ismét hullanak a szárnydarabok: Leclerc ráhajtott a kerékvetőre az utolsó kanyarban, és mint a hétvége során annyiszor, apró aerodinamikai elemek bánták.

Hamilton ultralágy szettjén 1:04,080-ra javított, egy századra a néhány órával ezelőtti pályacsúcstól: Bottas, Raikkönen, Verstappen és Vettel az első ötben.

A veszélyzónában most Vandoorne, Stroll, Alonso, Perez és Ericsson.

Két perc van vissza, záporoznak az erős körök, Grosjean a 4. helyre javult, Alonso is felugrott a 9. pozícióba.

Most Perez, Szirotkin, Hartley, Stroll, és Ericsson a kiesőjelöltek.

Stroll javított, és a 15., továbbjutó helyre ugrott fel, de többen érkeznek még mögötte.

Leclerc a kavicságyba csúszott, ezért az utolsó pillanatokban sárga zászló volt érvényben: ez is segítette Strollt, mások nem javítottak.

A Q1 eredménye:

A 12. helyezett Leclerc és 20. Ericsson között fél másodperc különbség volt, a legnagyobb differencia csapattársak között.

Elindult a 15 perces Q2 visszaszámlálója.

A Q2-ben épp fordított a két élcsapat taktikája gumi szempontjából: a Ferrari ultralággyal, a Mercedes szuperlággyal ment ki.

Hamilton 1:03,577-es pályacsúccsal az élen első nekifutásra, mögötte Bottas, Vettel és Raikkönen.

Megjött a két Red Bull is, Verstappen az 5., Ricciardo csupán 11. helyen.

A két Renault a Q2 közepén a néptelenebb pályát használta fel előrelépésre: Sainz 8., Hülkenberg 10. helyre lépett.

Ricciardo javult, de továbbra is csupán a 9. helyig. A Mercedesek mellett a két Red Bull is szuperlággyal próbálkoznak.

Hamilton az első gumik vibrációját jelentette a rádión.

Három perc van hátra, vége a csendes időszaknak, mindenki kijön, hogy még javítson legjobb körén.

Verstappen és Grosjean kivételével 13 versenyző a pályán.

Vettel javított, 1:03,544 az új legjobb köridő.

Ricciardo javított, de csupán a 8. helyre lépett fel, a Haasok mögé. A kiesőzónában levők közül csak Hülkenberg javított, kiütve Ocont.

A Q2 továbbjutói és kiesői:

Vettelt vizsgálják Sainz feltartása miatt – a spanyol továbbjutott, ezért vélhetően megússza majd a büntetést.

„A rázókőre kellett mennem, hogy elkerüljem őt, majdnem baleset lett” – beszélt Sainz saját szemszögéből az esetről.

Két-két Mercedesszel, Ferrarival, Red Bull-lal, Haasszal és Renault-val indul a 12 perces Q3.

Az első körök alapján Bottas a leggyorsabb (1:03,264) Hamilton, Raikkönen és Verstappen előtt.

Vettel csupán hatodik, rossz köre volt, egy másodpercet kapott Bottastól. A 7-8. helyen a két Renault, a két Haas még nem tett meg gyorskört.

Raikkönen beékelődik a két Mercedes közé, de ő is nagyon messze honfitársa tökéletes körétől.

Romain Grosjean egy egészen komoly 1:03,892-es kört tett meg, amellyel a negyedik helyre ugrott. Akár a Red Bullokra is veszélyes lehet?

Jön a két Red Bull a tiszta pályán: Ricciardo, majd Verstappen sem tudta megelőzni Grosjeant.

Az utolsó 2 és fél percen belül vagyunk, mindenki tér vissza a pályára. A Red Bullok csak most értek vissza, náluk lesz még sietség.

Bottas, Raikkönen, Hamilton, Grosjean, Verstappen, Ricciardo, Vettel, Magnussen, Sainz és Hülkenberg az aktuális sorrend. Lesz vajon változás a végén?

Raikkönen fog először körbeérni a pályán, aztán Vettel és a két Mercedes.

Raikkönen marad a második helyen, de Vettel letaszítja őt a harmadikra.

Bottas 134 ezredet javított, amire szüksége volt, Hamilton ugyanis csak 0,019-re marad el tőle, a finn kezdheti az Osztrák Nagydíjat pole-pozícióból!

Verstappen végül megelőzte Grosjeant és ötödik lett, Ricciardo azonban hibázott, így a Red Bullok közrefogják a Haast.

Valtteri Bottas idei első, pályafutása 5. pole-pozícióját szerezte. A Mercedes idén 4. alkalommal kezd a pole-ból.

A Q3 eredménye:

Tartsatok velünk a holnapi Osztrák Nagydíjon is, 15:10-kor!

Olvastad már?