Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 22. péntek
Élő cikkek

Így folytatódott a csütörtöki edzésnap

Már az első szabadedzésen pályacsúcsot döntött Ricciardo Monacóban: vajon mennyit gyorsulnak az autók délután? Frissülő, szöveges közvetítés az eseményekről.

A szokatlan monacói menetrend alapján csütörtök a két szabadedzés napja, és a péntek pihenőnap: 15 órakor kezdődik a második tréning.

Az első szabadedzésen Daniel Ricciardo 1:12,126-tal megfutotta Monte-Carlo valaha mért leggyorsabb körét (a korábbi csúcs 1:12,178 volt Raikkönentől 2017-ből), mögötte Max Verstappen és Lewis Hamilton zárt. Az első szabadedzés beszámolója itt olvasható.

A hétvége egyik nagy attrakciójára a két szabadedzés között került sor: a két Rosberg tiszteletkört teljesített világbajnok autójával a pályán, Nico a 2016-os Mercedesszel, Keke az 1982-es Williamsszel.

Pontban 15 órakor kezdetét vette a 90 perces edzés.

A két Haas és két Sauber rendelkezik mért körrel, Grosjean 1:14,971-es idővel. Vettel megkezdi gyorskörét.

Hartley 1:13,709-cel az élen, Vettel csupán a második, 12 versenyzőnek van mért köre.

Egyik Mercedes és Red Bull sem járt még a pályán, rajtuk kívül Lance Stroll tartózkodik még a bokszban.

1:13,250-nel Vettel az élen, akinek Ferrariján ultralágy abroncs van.

Fény és árnyék: látványos kép az alagútba érkező Force Indiáról.

Verstappen 1:12,468-as kört villantott, amely nincs messze az első szabadedzés legjobbjától – Ricciardo most az egyetlen, akinek még nincsen mért eredménye.

A hiperlágyon Verstappen újabb lila szektorokat szór: 1:12,267-re javított. Vettel, Hartley, Gasly és Bottas a top 5 további sorrendje.

Vandoorne különleges monacói sisakfestése:

Megjött a szabadedzés első körrekordja: 1:12,071 Verstappentől. Ricciardo feljött a harmadik helyre, már mind a 20 versenyzőnek van mért köre.

Verstappen még gyorsabb körön, de piros zászlóval megszakítják az edzést!

A 4-es és 5-ös kanyar között javítani kell a pályát, tudatja a versenyirányítás. A közvetítés alapján egy csatornafedél mozdulhatott fel.

Karbantartás miatt áll az edzés, miközben az óra a szabályok szerint ketyeg: éppen hegesztik a problémás csatornafedelet.

Leclerc speciális sisakjáról is mutatunk pár képet.

Az edzés ebben a pillanatban újraindult, mielőtt még gyorsulnak a pilóták, megmutatjuk, hogyan állnak a köridők:

Raikkönen a második helyre ugrott, egyelőre ő az egyetlen, aki egy másodpercen belül található Verstappenhez képest.

A forgalom többek gyorskörébe bezavar: Verstappennek és Raikkönennek is a pálya végén kellett visszavennie.

A sorrend percről percre átalakul, Verstappen, Vettel, Ricciardo, Raikkönen az első négy.

Hol van a két Mercedes? Bottas a 8., Hamilton a 13. pozícióban. Hiperlágyon azonban még csak most fognak próbálkozni.

Ennyire közel volt Ricciardo a korláthoz…

Verstappen 1:12,035-re gyorsult: még mindig nincs meg az 1:11-es kör.

Egy újabb Verstappen-pillanat: Grosjean hátsó kereke hozzáért első szárnyának végéhez, amikor megelőzte őt.

A sorrend 60 perc elteltével – még fél óra van hátra az edzésből:

A mezőnyt többsége már használt gumikon köröz, de van, aki még friss hiperlágyat használ: Daniel Ricciardo 0,018 másodpercre közelítette meg Verstappent.

Hoppá, Ricciardo tovább gyorsult, itt van Monte-Carlo első 1:11-es köre. 1:11,841-gyel az ausztrál az élen, Verstappen előtt!

Sainz furcsa szagot érez az autóban: a fékekre gyanakszik, melyek „nagyon bűzlenek”.

Úgy tűnik, a második monacói edzés is 1-2-es Red Bull-eredményt hoz. A Ferrari (Vettel) lemaradása 0,6, a Mercedesé (Hamilton) 0,7 másodperc: eddig Ricciardóék tűnnek a hétvége esélyesének, persze most a szokásosnál is messzebb a szombati nap.

A szuperlágyon köröző Hamilton elégedetlen az abronccsal, elmondása szerint nincsen tapadás, már a biztonsága miatt aggódik.

Lance Stroll kényelmetlenül érzi magát a Williamsben: a térde állandóan ide-oda csapódik, ami egy idő után fájdalmassá vált.

Vége a második edzésnek, Red Bull-elsőséggel és új pályacsúccsal.

Olvastad már?